راهنمای انتخاب یک کوله پشتی مناسب

0

اگر اهل طبیعت گردی باشید به یک کوله پشتی نیاز دارید. شما حتی اگر دانشجو یا محصل هم باشید باید یک کوله مناسب شرایط خود داشته باشید. سوال اینجاست که بهترین کوله برای موقعیت های مختلف کدام است؟ آیا می توان یک مدل خاص را برای موقعیت های مختلف استفاده کرد؟ شما چه انتظاری از یک کوله پشتی خوب دارید؟ آیا با یک مینی بگ یا یک کوله فانتزی میانه خوبی دارید؟

شما به هر جایی که بروید در وهله اول باید وسایل مورد نیاز برای آنجا را آماده کنید. آیا به این فکر کرده اید که وسایل خود را کجا بگذارید که هم دم دستی باشند و هم اینکه حمل راحتی داشته باشند؟ قطعا ساک دستی یا چمدان گزینه همیشگی شما نیست چون حجم بزرگ این کیف ها اجازه همراهی با شما در همه جا را نمی دهند. در نتیجه یک کوله پشتی می تواند یار همیشگی شما در همه جا باشد. برای داشتن یک کوله مناسب باید شناخت دقیقی از ویژگی های کوله و جنس های به کار رفته شده در تولید آن کسب کنید. در ادامه قصد داریم تا راهنمایی های جامعی در این خصوص ارائه دهیم.

 

بهترین کوله پشتی کدام است؟

یکی از ملزومات اساسی برای هر فردی در دانشگاه، سفر، بیرون و … داشتن یک کوله پشتی مناسب است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که در طول روز زیاد در سطح شهر می گردید یا عادت به پیاده روی در طبیعت دارید پس خرید یک کوله پشتی برای شما بسیار عقلانی است. چون قطعا ساک دستی نمی تواند تمام لوازم جانبی مورد نیاز شما در طول روز را در خود جای دهد. از طرفی کوله پشتی در مقایسه با سایر کیف ها استانداردتر است چون اجسام داخل کوله به صورت یکنواخت روی کمر توزیع می شوند و هیچ فشاری به گردن و شانه ها وارد نمی شود. در نتیجه فرد در مسافت های طولانی دچار کمر درد، شانه درد یا دست درد نمی شود.

 

ویژگی های کوله پشتی مناسب

کوله پشتی ها برخلاف گذشته تنها یک کیف برای حمل کتاب ها و جزوات تحصیلی نیستند. این روزها هر هدفی داشته باشید می توانید کوله خود را بیندازید و دنبال آن بروید. فرقی نمی کند برای خرید، پیاده روی، کوهنوردی، دانشگاه، مدرسه و … بروید. به هر حال یک کوله مناسب می تواند شما را از چندین کیف بی نیاز کند. باید دقت داشته باشید که حتما کوله هایی مناسب با ویژگی های استاندارد تهیه کنید و تنها به دنبال ظرافت و شکل ظاهری کوله نباشید. پس اگر خواهان خرید یک کوله هستید حتما ویژگی های زیر را در محصول جویا شوید تا مطمئن شوید کوله ای که خریداری می کنید به مرور زمان سلامتی شما را به خطر نمی اندازد.

 

کیفیت ساخت و متریال استفاده شده

برندهای معتبر داخلی و خارجی برای رقابتی پایدار در بازار به تولید کیف های با کیفیت و مقاوم نیاز دارند. هر برند از یک سری متریال ها برای ساخت محصولات خود استفاده می کند. پارچه ها و یراق آلات مقاوم می توانند کاربران زیادی را ترغیب به خرید یک محصول کنند. کیف ها با توجه به کاربری که دارند باید طراحی شوند و کیفیت ساخت آن ها متناسب با کاربری آن ها باشد. مثلا کوله هایی که به منظور کوهنوردی طراحی می شوند با کوله های مدارس و دانشجویی طبیعتا متفاوت هستند

تناسب کوله با نوع فعالیت

این مورد همیشه برای همه کیف ها و کوله پشتی ها یک ویژگی چشمگیر و پر اهمیت است. هر کوله برای یک فعالیت خاص طراحی و تولید می شود. کوله های مسافرتی، کوهنوردی، مدرسه و دانشجویی چند نمونه رایج کوله ها هستند که کاملا متناسب با نیاز افراد طراحی شده اند.

 

طراحی مناسب و ارگونومیک

اگر با استفاده از یک کوله پشتی تجربه ای راحت و بی دغدغه داشته باشید آن کوله را برای مقاصد مختلفی استفاده می کنید و خرید آن را به افراد مختلف پیشنهاد می دهید. کوله هایی که از جنبه های مختلف مثلا تعداد بندها، جیب ها، روش های تنظیم بندها و… استاندارد و خوب هستند و کاربر با استفاده از آن ها راحت است قطعا کوله های مناسبی هستند. طراحی های ارگونومیک کوله ها باعث می شود که بدون اینکه کوله را دستکاری کنید و یا تنظیمات خاصی به آن دهید از آن استفاده کنید.

 

مقاومت در برابر شرایط محیطی

تمامی کوله ها با هر هدفی که تولید می شوند باید در برابر شرایط محیطی مقاوم باشند. کوله های مدارس، دانشجویی، کوهنوردی، استفاده روزانه، سفر و… باید در برابر باد، باران، سایش، ضربه و… مقاوم باشند. به عبارتی بعد از یک مدت استفاده کیفیت ابتدایی خود را از دست ندهند.

 

قابلیت تنظیم کوله

تولید کنندگان کیف دخترانه و کوله پشتی همیشه محصولاتی را طراحی می کنند که قابلیت تنظیم به شیوه های مختلف را داشته باشند. چون بیشتر متقاضیان محصولاتی را می پسندند که بتوانند آن ها را متناسب با قد و سلیقه خود تنظیم کنند. سیستم قابلیت تنظیم به استفاده کنندگان این امکان را می دهد تا اندازه کوله را به دلخواه تنظیم کنند.

 

داشتن امکانات اضافه

بیشتر کوله هایی که برای مسافرت یا کوهنوردی یا حتی برای مدارس طراحی می شوند دارای امکانات اضافی از قبیل جیب های مخفی، خروجی های کابل برای شارژ گوشی و … هستند. با این امکانات می توان کوله مرتب تری را آماده کرد.

 

برخورداری از گارانتی

بیشتر برندهای تولید کننده و حتی فروشگاه های عرضه کننده کوله پشتی از کیفیت جنس خود اطمینان دارند و خدمات پس از فروش و گارانتی را برای مشتریان فراهم می کنند. این آپشن ها باعث جذب مشتریان بیشتر می شوند.

 

انواع کوله پشتی

زمانی که قصد خرید کوله پشتی داشته باشید حتما با طیف گسترده ای از مدل ها و جنس های مختلف مواجه می شوید که شما را شوکه خواهند کرد. این تنوع بالا می تواند نیازها و سلایق مختلفی را جوابگو باشد. در واقع کوله ها بر اساس کاربری،

جنس، برند، سایز و … دسته بندی شده اند. پس وقتی شما یک کوله می بینید به راحتی می توانید تشخیص دهید که برای چه کاری مناسب است.

کوله پشتی ها در ظرفیت ها و طرح های مختلف عرضه می شوند اما طرح کوله و ظرفیت آن تعیین کننده کیفیت آن نیست. چون جنس به کار رفته شده، اجزای کوله، استانداردهای رعایت شده در طراحی و دوخت و … همگی روی کیفیت کوله و دسته بندی آن تاثیر می گذارند. به طور کلی کوله ها در انواع زیر در بازار عرضه می شوند

کوله پشتی روزمره

این کوله پشتی از طراحی ساده با چندین محفظه برخوردار است. طراحی این کوله ها به نحوی است که می توان برای سفر، مدرسه، دانشگاه و … از آن ها استفاده کرد. معمولا بیشتر مدل های روزمره، محفظه ای برای لپ تاپ دارند. در طراحی این مدل ها از جنس های سبک استفاده شده تا کاربر بتوانند به صورت روزانه از آنها استفاده کند.

 

کوله پشتی ضد سرقت

حتما برای افرادی که به صورت مداوم سفر می روند داشتن یک کوله پشتی ضد سرقت بسیار ضرورت دارد. این کوله ها در ظاهر شبیه به کوله های معمولی هستند اما زیپ ها و کشش زیپ ها به صورت مخفی است. اغلب دارای قفل و کمربند هستند تا در جاهای شلوغ کسی نتواند وسایل داخل آن را بیرون بیاورد.

 

کوله پشتی قابل تبدیل به کیف

امروزه کوله پشتی هایی که قابلیت تبدیل به کیف دستی را داشته باشند توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می شوند. شما با خرید این کوله دیگر نیازی به خرید کیف دستی معمولی ندارید. این کوله ها طراحی جمع و جور و سبکی دارند و برای استفاده روزانه، دانشگاه و مدرسه گزینه ایده آلی هستند.

 

کوله پشتی معمولی با طراحی ساده

بیشتر افراد کار چندانی با کوله پشتی ندارند. همین که در پیاده روی یک کوله سبک برای نگهداری وسایل خود داشته باشند برایشان کافی است. تنوع در کوله های معمولی برای استفاده روزانه بسیار بالاست. این کوله ها در ظرفیت های مختلف تولید می شوند تا شما بتوانید مدل مناسب خود را به راحتی پیدا کنید.

 

کوله پشتی مدرسه و دانشگاه

بیشتر کوله هایی که در فروشگاه ها می بینید برای مدرسه و دانشگاه مناسب هستند. تنوع در این دسته از کوله ها بسیار زیاد است. انواع طرح های فانتزی و ساده با سایزهای مختلف جوابگوی هر سبک و سلیقه ای است. کوله های مدارس و دانشگاه دارای طراحی ارگونومیک هستند. بنابراین فرد با استفاده طولانی مدت از آن ها دچار هیچ گونه عارضه ای نمی شود.

 

کجا یک کوله پشتی مناسب بخریم؟

تمام توضیحات داده شده تنها به یک جمله ختم می شود که کجا می توانیم یک کوله پشتی با بهترین ویژگی ها بخریم؟ فروشگاه ها و تولید کنندگان مختلفی هستند که به صورت عمده و خرده انواع کوله های مختلف را عرضه می کنند. فروشگاهی که محصولات با کیفیت را با قیمت مناسب به دست مشتری برساند قطعا شناخته شده تر است. همانطور که شاهد هستیم فروشگاه های غیر حضوری امروزه بهترین جایی هستند که خریدی بی دغدغه را برای کاربران رقم می زنند. شما می توانید انواع مینی بگ، ساک زنانه، کوله پشتی ها مختلف و … را درفروشگاه اینترنتی کیف اول به آدرس اینترنتی www.kifaval.ir تهیه کنید.

 

جمع بندی

همیشه داشتن یک کوله پشتی مناسب می تواند در سفر، دانشگاه، مدرسه، بازار و … برای شما مفید واقع شود. هر کوله ای یک سری مشخصات منحصر به فرد دارد که می تواند کار شما را در موقعیت های مختلف راه بیندازد. کوله ها معمولا برای مدارس، دانشگاه، مسافرت، کوهنوردی، پیاده روی، باشگاه و … استفاده می شوند. از این رو بهتر است قبل از خرید کوله به فاکتورهای مهمی از قبیل:

  • طراحی ارگونومیک کوله
    • کاربرد کوله
    • تعداد جیب های کوله
    • دوام
    • جنس به کار رفته شده در ساخت
    • قابلیت تنظیم کوله
    • و… توجه شود.

فروشگاه کیف اول مفتخر است که طیف گسترده ای از انواع کیف و کوله را عرضه کند. این فروشگاه اینترنتی با سال ها فعالیت، اعتبار زیادی کسب کرده است. پس تمامی کاربران می توانند اطمینان حاصل کنند که هر آنچه را که نیاز دارند می توانند در کیف اول با قیمت و کیفیت مناسب تهیه نمایند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.