قابلیت های یونیت K24 و اتوکلاو دندانپزشکی

0

اتوکلاو ها مانند اتوکلاو  بخش مهمی از هر آزمایشگاه است. این دستگاه برای اولین بار در سال 1879 توسط چارلز چمبرلند اختراع شد و از بخار برای تمیز کردن و استریل کردن محتویات استفاده می کند. میکروارگانیسم ها یا میکروب ها برای تکثیر و زنده ماندن به غذا، رطوبت و دمای مناسب نیاز دارند. اگر نمی توانید آنها را گرسنه نگه دارید یا خشک کنید، گرما تنها راه برای کشتن آنها است. گرما پروتئین های موجود در میکروارگانیسم ها را در فرآیندی به نام غیر طبیعی شدن تجزیه می کند. به همین دلیل، داشتن یک اتوکلاو در کنار داشتن یک یونیت K24 مناسب عالی است.

 

اتوکلاو

اتوکلاوها همچنین به عنوان ضدعفونی کننده بخار شناخته می شوند و معمولاً برای مراقبت های بهداشتی یا کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. اتوکلاو ماشینی است که از بخار تحت فشار برای از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و هاگ‌های مضر بر روی وسایلی که در داخل مخزن تحت فشار قرار می‌گیرند استفاده می‌کند. اقلام برای مدت زمان معین تا دمای استریل مناسب گرم می شوند. رطوبت موجود در بخار به طور موثر گرما را به اقلام منتقل می کند تا ساختار پروتئینی باکتری ها و هاگ ها را از بین ببرد.

در مراقبت های بهداشتی، اصطلاح “اتوکلاو” معمولاً به عنوان نامگذاری برای توصیف یک استریل کننده بخار استفاده می شود. ANSI/AAMI4 که استانداردها و دستورالعمل‌هایی را برای پردازش دستگاه‌های پزشکی ارائه می‌کند، به اتوکلاوها برای مراقبت‌های بهداشتی به‌ویژه به عنوان استریل‌کننده‌های بخار اشاره می‌کند.

اتوکلاوها معمولاً در محیط های بهداشتی برای استریل کردن وسایل پزشکی استفاده می شوند. اقلامی که قرار است استریل شوند در داخل یک مخزن تحت فشار قرار می گیرند که معمولاً به آن اتاقک گفته می شود. سه عامل برای اطمینان از استریلیزاسیون موفقیت آمیز بخار در اتوکلاو ضروری است: زمان، دما و کیفیت بخار.

برای برآوردن این الزامات، فرآیند اتوکلاو سه مرحله دارد:

فاز تهویه (C) اتوکلاو

هوا از استریلیزاسیون جلوگیری می کند و باید در مرحله اول چرخه استریل سازی که به عنوان تهویه مطبوع شناخته می شود از محفظه خارج شود. در دستگاه های استریل کننده بخار از نوع حذف دینامیک هوا، می توان هوا را با استفاده از سیستم خلاء از محفظه خارج کرد. همچنین می توان آن را بدون سیستم خلاء با استفاده از یک سری شستشوی بخار و پالس های فشار جدا کرد. ضدعفونی کننده های گرانشی از بخار برای جابجایی هوا در محفظه استفاده می کنند و هوا را به سمت تخلیه استریل کننده پایین می آورند.

فاز قرار گرفتن در معرض (S)

پس از حذف هوا، تخلیه استریلیزر بسته می شود و بخار به طور مداوم به محفظه وارد می شود و به سرعت فشار و دمای داخل را به یک سطح از پیش تعیین شده افزایش می دهد. چرخه وارد فاز نوردهی می شود و اقلام برای مدت زمان ثابتی که برای استریل کردن آنها لازم است در دمای استریل نگه داشته می شوند.

فاز اگزوز (E)

در مرحله آخر چرخه، اگزوز، تخلیه استریلیزر باز می شود و بخار خارج می شود، فشار ظرف را کاهش می دهد و اجازه می دهد اقلام موجود در بار خشک شوند.

فاز اگزوز (E)

یونیت K24

صندلی دندانپزشکی به گونه ای ساخته شده که علاوه بر راحتی بیمار و تسلط کامل متخصص، ابزار لازم هم در اختیار بگذارد. یونیت های دندان پزشکی مجهز به چراغ هایی هستند که وسعت دید متخصص را افزایش می دهند. همچنین تمامی یونیت ها ورودی و خروجی هایی برای آب و هوا نیز دارند. یونیت ها باید به گونه ای صیقلی باشند که که سریعا ضدعفونی شده و موجبات بیماری را فراهم نیاورند. برخی از یونیت های مورد استفاده در مطب ها، مجهز به سیستم ضد عفونی می باشند، من جمله یونیت K24

صندلی یونیت مدل K24

طراحی صندلی استاندارد برای یونیت بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد چرا که تاثیر بسیار ی در میزان رضایت بیمار خواهد داشت. در واقع یونیت دندانپزشکی باید متناسب با ارگونومی بدن افراد مختلف قابل تنظیم باشد و این استاندارد در یونیت K24 رعایت شده است. همچنین زیرسری این یونیت دومحوره می باشد که قابلیت استفاده آن را برای کودکان نیز فراهم می کند و راحتی بیشتر بیماران و کارامد بودن یونیت برای داندانپزشک را به دنبال دارد.

تابلت و چراغ

تابلت یونیت پارس دنتال مدل K24 سه شلنگه از بالا بوده و به قفل پنوماتیک و صفحه کلید الکترونیکی جهت کنترل صندلی مجهز است. چراغ این دستگاه از نوع هالوژن درنظر گرفته شده و از نور مطلوب برای دندانپزشک برخوردار است. غالب یونیت دندانپزشکی پارس دنتال دارای سیستم هایی همچون: سیستم پدال پایی استاندارد، سیستم آبگرم و سیستم ضد برگشت بزاق می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این یونیت ایرانی، می‌توان به چراغ با نور سرد و بدون سایه و تابلت با شلنگ از بالای آن اشاره کرد و همچنین دارای تابوره پزشک و زیر سری صندلی، با دو محور حرکتی می‌باشد.

سایر ویژگی های یونیت مدل K24

  • مخزن آب اضطراری که می تواند در مواقع ضروری و در صورت نبود آب مورد استفاده قرار بگیرد.
  • از دیگر مشخصات این یونیت می توان به تعبیه گیج نمایشگر هوا روی یونیت اشاره کرد.
  • ساکشن این دستگاه از نوع آبی قدرتمند بوده که فیلتر ساکشن نیز به همراه دارد.
  • کنترل صندلی علاوه بر صفحه کلید ، از طریق پدال نیز امکانپذیر می شود.
  • سیستم کنترل عفونت (ضد برگشت بزاق) از دیگر ویژگی های بارز این دستگاه است.
  • علاوه بر تابلت پزشک ، به تابلت دستیار نیز دسترسی خواهید داشت
  • این یونیت صندلی دارای 2 دستگاه پوار آب و هوا می باشد.

سایر ویژگی های یونیت مدل K24

این مدل از اتوکلاو یکی از بهترین های موجود در بازار می باشد که قابلیت های متعددی نیز دارد. برای خرید این محصول با قیمتی ویژه به وب سایت dentyshine.com سری بزنید و از دیگر محصولات آنها مانند یونیت های مختلف، دیدن نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.