دیجیتال ساینیج و راهکارهای آن برای هوشمندسازی کسب‌وکارها

0

با افزایش محبوبیت محتوای پویای دیجیتال، دنیای تجارت از تابلوهای دیجیتالی تعاملی در مقیاس بزرگ و کیوسک‌های هوشمند دیجیتال ساینیج استقبال می‌کند. اما آیا می‌دانید دیجیتال ساینیج چیست و چگونه می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید؟ در ادامه، توضیحاتی درباره اینکه دیجیتال ساینیج چیست، چه کاربردهایی دارد و چگونه می‌توانید یک راهکار هوشمند مناسب برای کسب‌وکار خود پیدا کنید را می‌خوانید.

منظور از دیجیتال ساینیج چیست؟

راهکارهای دیجیتال ساینیج ، شبکه‌ای از نمایشگرهای تجاری یا کیوسک‌های تعاملی هستند که اطلاعات هدفمند، سرگرمی، تجارت و تبلیغاتی را ارائه می‌دهند. می‌توانید همه این اطلاعات و ابزارهای فناورانه را از یک جا مدیریت کنید و پیام‌های مختلف را مطابق با نیازهای هر مخاطب یا برای بازه زمانی مشخصی تنظیم کنید.

البته، دیجیتال ساینیج چیزی فراتر از یک نمایشگر یا کیوسک هوشمند است. این راهکارها به سیستم‌هایی برای نصب، پخش‌کننده‌های رسانه‌ای، نرم‌افزارهای مختلف مانند نرم‌افزار حسابداری یا سفارش‌گیر و کابل‌کشی نیاز دارند. این ملزومات سیستم هوشمند شما را بهینه می‌کنند و سبب می‌شوند تا کارایی ابزارهای مبتنی بر دیجیتال ساینیج همیشه در سطح بالایی باقی بماند.

راهکارهای دیجیتال ساینیج چطور کار می‌کنند؟

به طور کلی، هر راهکار هوشمند دیجیتال ساینیج از ۳ بخش اصلی تشکیل شده است:

  • سخت‌افزار که شامل ابزارهایی مانند نمایشگر تجاری، کیوسک پرداخت، کیوسک سفارش‌گیر ، کیوسک نوبت‌دهی، کیوسک صدور بلیت و کیوسک تبلیغاتی می‌شود.
  • بخش نرم‌افزاری که شامل سیستم مدیریت محتوای آنلاین می‌شود و از طریق آن می‌توانید محتوای نمایش داده شده روی صفحه ابزارهای هوشمند را از هر جا و در هر زمانی کنترل کنید.
  • محتوا مانند تبلیغات یا اطلاعاتی مانند صورت‌حساب‌ها، منوی فروشگاه یا منوی رستوران که روی صفحه کیوسک‌ها و نمایشگرهای تجاری به نمایش درمی‌آید. این محتوا از طریق سامانه مدیریت محتوای آنلاین قابل تغییر یا اصلاح است.

کاربردهای دیجیتال ساینیج

دیجیتال ساینیج تقریبا در هر صنعت و کسب‌وکاری کاربرد دارد و هر مدیر خوش‌فکر و ‌آینده‌نگری که می‌خواهد همگام با فناوری‌های روز دنیا حرکت کند، از آن بهره می‌برد. با وجود این، برخی از کسب‌وکارها بیش از سایرین از ابزارهای دیجیتال ساینیج استفاده می‌کنند.

۱. فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها

در هر فروشگاه یا سوپرمارکت هوشمند می‌توانید رد پای دیجیتال ساینیج را ببینید. کیوسک‌های سفارش‌گیر، پرداخت یا اطلاع‌رسانی و نمایشگرهای تجاری که از طریق سیستم مدیریت محتوای آنلاین کنترل می‌شوند، صف‌های انتظار فروشگاه‌های شلوغ را کوتاه‌تر می‌کنند. کیوسک‌های سفارش‌گیر و پرداخت تعاملی نیز جایگزینی برای روش‌های سنتی شده‌اند تا به عنوان صندوق‌دار دوم فروشگاه یا سوپرمارکت، هزینه استخدام نیروی انسانی را کاهش بدهند.

۲. ایستگاه‌های حمل و نقل

امروزه بیشتر مدیران شهری در سراسر جهان به جای اینکه از روش‌های سنتی صدور بلیت استفاده کنند، سراغ گزینه‌های تعاملی و هوشمند رفته‌اند. در حقیقت، با استفاده از کیوسک‌های بلیط‌دهی، فرایند صدور بلیت برای هر مسافر به صورت خودسرویس انجام می‌شود. در نتیجه، مسافرانی که برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود عجله دارند، مجبور نیستند برای مدتی طولانی در صف بایستند.

علاوه بر این، با استفاده از کیوسک‌های اطلاع‌رسانی یا نمایشگر‌های تجاری آخرین اطلاعات مربوط به سفرها نمایش داده می‌شود تا همه با خیال راحت برای سفر درون‌شهری یا برون‌شهری خود برنامه‌ریزی کنند.

۳. مراکز بهداشتی و درمانی

درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها اماکن دیگری هستند که در یک شهر هوشمند به راهکارهای دیجیتال ساینیج مجهز می‌شوند. امروزه مراکز درمانی جهان از کیوسک‌های نوبت‌دهی، پرداخت و اطلاع‌رسانی برای مدیریت بهتر امور خود کمک می‌گیرند. البته، مشابه این اتفاق در ایران و مرکز جامع درمان سرطان برکت نیز رخ داده است.

در داروخانه‌های هوشمند نیز به جای اینکه مشتریان خسته یا بیمار برای دریافت دارو و لوازم بهداشتی ساعت‌ها در صف سرپا بایستند، از کیوسک‌های نوبت‌دهی یا پرداخت استفاده می‌کنند. نمایشگرهای تجاری نیز راهی برای نمایش آخرین اطلاعات مربوط به داروها یا نکات سلامتی در دوران شیوع بیماری‌ها هستند.

۴. مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها

اگر به وب‌سایت راهنمای مراکز آموزشی و دانشگاه‌های مطرح جهان سری بزنید، متوجه خواهید شد که در این مراکز برای اداره بخش‌های مختلف دیگر خبری از روش‌های سنتی نیست. کتابخانه‌ها، غذاخوری‌ها و خوابگاه‌های این مراکز به کیوسک‌ها و نمایشگرهای مبتنی بر دیجیتال ساینیج مجهز شده‌اند. دانشجویان و دانش‌آموزان این مراکز برای سفارش غذا از کیوسک‌های سفارش‌دهی استفاده می‌کنند. برای امانت گرفتن کتاب‌ها نیز از کیوسک‌های خودسرویس استفاده می‌شود. اطلاع‌رسانی آخرین رویدادهای مرکز آموزشی یا دانشگاه نیز از طریق کیوسک‌های تبلیغاتی یا نمایشگرهای تجاری انجام می‌شود.

۵. رستوران و فست‌فود

یکی دیگر از مشاغل مهمی که دیجیتال ساینیج فضای کاری آنها را دگرگون کرده، رستوران و فست‌فود است. در این اماکن کیوسک‌های سفارش‌گیر و پرداخت یا نمایشگرهای هوشمند به کمک مشتریان گرسنه و کلافه‌ای آمده که تا دیروز مجبور بودند در صف‌های طولانی انتظار بایستند. کیوسک‌ها و نمایشگرهای دیجیتال ساینیج پل ارتباطی مشتریان و آشپزخانه رستوران‌ها شده‌اند تا آخرین تغییرات در منو و سفارش‌ها را مبادله کنند.

چگونه از دیجیتال ساینیج به نفع کسب‌وکار خود بهره ببریم؟

راهکارهای دیجیتال ساینیج به شما کمک می‌کنند تا به کسب‌وکار خود رونق ببخشید، میان رقبا متمایز باشید و تجربه مشتریان خود را بهبود ببخشید. البته، رسیدن به این اهداف بدون برنامه‌ریزی درست میسر نخواهد بود. برای استفاده بهینه از کیوسک‌ها و نمایشگرهای تعاملی باید ۴ نکته را در نظر داشته باشید:

  • اهداف تجاری خود را مشخص کنید. آیا راهکارهای هوشمند را برای تبلیغات بهتر محصولات یا اطلاع‌رسانی سریع‌تر و دقیق‌تر به مشتریان می‌خواهید؟ یا قصد دارید از آنها برای ارتباطات مؤثرتر میان مشتریان و کارکنان خود بهره ببرید؟
  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید. چه کسانی قرار است محتوای نمایش داده شده روی صفحه ابزارهای هوشمند شما را ببینند؟ مشتریان؟ کارمندان؟ یا مردم کوچه و خیابان که از روبه‌روی کیوسک‌های فضای باز یا نمایشگرهای تجاری شما عبور می‌کنند؟
  • هزینه‌ای که به هوشمندسازی کسب‌وکار خود اختصاص می‌دهید را بسنجید. چقدر برای راهکارهای هوشمند هزینه می‌کنید؟ ترجیح می‌دهید دیجیتال ساینیج را به سرمایه‌گذاری ارزشمند در مدت زمانی طولانی‌تر تبدیل کنید یا می‌خواهید به چند راهکار موقت اکتفا کنید؟
  • نیازها و امکانات موجود خود را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر کسب‌وکاری با فضای محدود دارید، بهتر است به جای استفاده از استند کیوسک‌ها از کیوسک‌های دیواری با ابعادی کوچکتر استفاده کنید.

کلام آخر

فرقی نمی‌کند که صاحب فروشگاهی بزرگ باشید یا یک فست‌فود کوچک را اداره کنید، به‌هرحال، برای اینکه همگام با فناوری‌های روز دنیا پیش بروید، باید کسب‌وکار خود را هوشمند کنید. دیجیتال ساینیج و راهکارهای آن به شما کمک می‌کند تا هر کسب‌وکاری از فروشگاه، رستوران، شیرینی‌فروشی و حتی آرایشگاه گرفته تا داروخانه، سوپرمارکت و ایستگاه حمل‌ونقل را هوشمند کنید. برای این کار، بهتر است از شرکت‌هایی کمک بگیرید که سابقه درخشان‌تر و قدمت بیشتری دارند.

دیجی سان با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی راهکارهای هوشمند به شما در این راه کمک می‌کند. کیوسک‌های فضای باز و بسته و نمایشگرهای تجاری دیجی سان از طریق سامانه مدیریت محتوای آنلاین نت بی کنترل می‌شوند. این سامانه و راهکارهای هوشمند متصل شده به آن بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا و نیازها و ترجیحات مشتریان ایرانی طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین، برای هوشمندسازی کسب‌وکار خود کافیست با کارشناسان دیجی سان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.