بررسی دقیق دلیل خشک نکردن لباسشویی (معرفی ۱۱ دلیل که احتمالا نمیدانید)

0

چرا ماشین لباسشویی خشک نمی کنه

یکی از مشکلات رایج لباسشویی که بارها گزارش شده، خیس بودن لباس‌ها پس از اتمام کار دستگاه است. در بیشتر موارد، علت این مشکل فنی و تخصصی است و برای حل آن باید قطعه‌ای تعویض یا تعمیر شود. اما گاهی هم علتی ساده دارد و به‌راحتی توسط خودتان قابل‌حل است. در ادامه، به بررسی علل خشک‌ نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی و راهکارهای رفع این مشکل می‌پردازیم.

مکانیزم خشک ‌کردن لباس در ماشین لباسشویی

اکثر ماشین‌های لباسشویی با چرخش سریع سبد یا دیگ لباسشویی، آبگیری البسه و خشک‌کردن آن‌ها را انجام می‌دهند. اما برخی مدل‌های جدید مانند لباسشویی‌های ایرواش، از سیستم‌هایی چون بخار و هوای گرم برای خشک ‌کردن البسه استفاده می‌کنند.

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی

خشک‌نشدن لباس‌ها پس از شستشو، یکی از مشکلات رایج در ماشین‌های لباسشویی است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در زیر، به بررسی علل اصلی این مشکل و راهکارهای رفع آن می‌پردازیم.

تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا در شهر مشهد

https://mashhadtamir.com/washing-machine-repair-in-mashhad/snowa

  1. پر کردن بیش از حد لباسشویی

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند مانع از خشک‌شدن کامل لباس‌ها شود، پر کردن بیش از حد دیگ لباسشویی است. زمانی که بیش از حد ظرفیت دیگ، لباس داخل آن قرار می‌دهید، فضای کافی برای چرخش صحیح لباس‌ها وجود نخواهد داشت. در نتیجه، لباس‌ها به طور کامل با هوای گرم داخل دیگ تماس پیدا نمی‌کنند و خشک نمی‌شوند.

  1. استفاده از برنامه و تنظیمات نادرست

انتخاب برنامه شستشو نامناسب با جنس و ضخامت لباس‌ها می‌تواند مانع از خشک ‌شدن کامل آنها شود. برای مثال، اگر برنامه‌ای با دور خشک‌کن پایین برای لباس‌های ضخیم و پشمی انتخاب کنید، ممکن است لباس‌ها به طور کامل خشک نشوند.

راه‌حل:

  • باتوجه‌به جنس و ضخامت لباس‌ها، برنامه مناسب شستشو را انتخاب کنید.

  • از برنامه‌های پیش‌فرض ماشین لباسشویی برای خشک‌کردن لباس‌ها استفاده کنید.

  1. تنظیمات نادرست خشک‌کن:

برخی از ماشین‌های لباسشویی به شما امکان می‌دهند تا تنظیمات خشک‌کن را به‌صورت دستی تغییر دهید. تنظیم نادرست این تنظیمات می‌تواند مانع از خشک‌شدن کامل لباس‌ها شود.

راه‌حل:

  • دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید و از نحوه تنظیم صحیح برنامه خشک‌کن مطلع شوید.

  • برای لباس‌های ضخیم و پشمی، زمان خشک‌کن را افزایش دهید.

  • از تنظیمات “اتوکشی آسان” برای لباس‌هایی که می‌خواهید بعد از شستشو اتو کنید استفاده کنید. این تنظیمات لباس‌ها را با رطوبت باقی می‌گذارد تا اتوکشی آنها آسان‌تر شود.

اگر نیاز به تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی در مشهد دارید می توانید از طریق نمایندگی های معتبرو تکنسین های حرفه ای اقدام کنید. برای ورود به صفحه تعمیر لباسشویی در مشهد کلیک کنید و از خدمات تعمیرات لوازم خانگی بهره مند شوید.

  1. عدم استفاده از مواد شوینده مناسب:

استفاده از مواد شوینده نامناسب یا استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد کف بیش از حد در دیگ لباسشویی شود. این کف می‌تواند مانع از چرخش صحیح لباس‌ها و در نتیجه، خشک‌نشدن کامل آنها شود.

راه‌حل:

  • از مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید.

  • از مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید.

  • از شوینده‌های باکیفیت و مرغوب استفاده کنید.

  1. تخلیه ‌نشدن آب لباسشویی، علت خشک ‌نشدن لباس‌ها

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند منجر به خشک‌نشدن لباس‌ها در ماشین‌شویی شود، عدم تخلیه آب از ماشین لباسشویی است. برای رفع این مشکل باید قطعاتی مانند: شیلنگ تخلیه، پمپ تخلیه، فیلتر تخلیه و غیره را بررسی نمایید.

  1. کارنکردن دور تند ماشین لباسشویی

گاهی این امکان وجود دارد که هنگامی که لباسشویی می‌چرخد به‌ظاهر هیچ‌گونه مشکلی در عملکرد آن وجود نداشته باشد، اما بعد از اتمام شستشو متوجه خیس بودن لباس‌های داخل لباسشویی شوید. از طرفی دیگر، امکان دارد که دستگاه در مرحله خشک ‌کردن البسه دچار مشکل شود. یعنی دور تند لباسشویی به‌درستی اجرا نشده است که نیاز به تعمیر دارد.

  1. ایراد در قطعات لباسشویی

المنت وظیفه تولید گرما برای خشک کردن لباس را دارد. المنت معیوب گرمای لازم را تولید نمی‌کند و لباس‌ها خشک نمی‌شوند.

  1. خرابی پمپ تخلیه:

پمپ تخلیه وظیفه تخلیه آب کثیف از دیگ را بر عهده دارد. خرابی این قطعه می‌تواند مانع از تخلیه کامل آب و در نتیجه، خیس ماندن لباس‌ها شود.

  1. مشکلات مربوط به شلنگ تخلیه

انسداد یا خمیدگی شلنگ تخلیه می‌تواند مانع از تخلیه کامل آب و در نتیجه، خیس ماندن لباس‌ها شود.برای حل مشکل کافی است انسداد یا خمیدگی شلنگ تخلیه را رفع کنید.

  1. خرابی المنت حرارتی

المنت حرارتی وظیفه گرم‌ کردن هوای داخل دیگ و خشک ‌کردن لباس‌ها را بر عهده دارد. خرابی این قطعه می‌تواند مانع از خشک‌شدن لباس‌ها شود.

  1. خرابی ترموستات

ترموستات وظیفه تنظیم دمای هوای داخل دیگ را بر عهده دارد. خرابی این قطعه می‌تواند باعث گرم‌شدن بیش از حد یا گرم‌نشدن کافی دیگ و در نتیجه، خشک‌ نشدن لباس‌ها شود.

منبع: mashahdtamir.com

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.