راهنمای جامع تور وان ترکیه: ارزان‌ترین تور خارجی

0

شهر وان بزرگ‌ترین شهر شرق ترکیه و مرکز استان وان است که حدوداً نیم میلیون نفر جمعیت دارد. از آنجایی که امکان سفر زمینی و ارزان به وان فراهم است و ایرانیان برای سفر به وان نیازی به ویزا ندارند، تور وان یکی از سفرهای خارجی محبوب برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود. در ادامه، به بررسی جاذبه‌های گردشگری، بهترین هتل‌های وان، نحوۀ سفر به این شهر و بهترین زمان این تور خارجی می‌پردازیم.

ارزان‌ترین تور خارجی

چرا باید به وان سفر کنیم؟

اولین و مهم‌ترین دلیل انتخاب تور وان، هزینۀ پایین آن است. شما می‌توانید علاوه بر امکان سفر هوایی، به صورت زمینی هم از راه تبریز به این شهر سفر کنید و هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش دهید. مزیت بعدی انتخاب تور ترکیه وان این است که سفر به این شهر نیازی به ویزا ندارد و موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌‌های سفر خواهد شد. هنگام ورود به این کشور، به گذرنامۀ شما مهر ورود به خاک ترکیه زده می‌شود و البته لازم است که گذرنامۀ شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

بسیاری از برندهای مشهور ترک و بین‌المللی در مراکز خرید وان شعبه دارند و می‌توانید با صرف هزینۀ کمتر، از این فروشگاه‌ها خرید کنید. شهر وان در نزدیکی مرز غربی ایران واقع شده است، بنابراین امکان سفر زمینی به این شهر وجود دارد. در هر شهری که زندگی می‌کنید، کافی است خودتان را به تبریز برسانید و سپس با اتوبوس‌ یا ون به سمت وان حرکت کنید.

جاذبه‌های گردشگری وان

برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی، سفر به وان یک گزینۀ ایدئال محسوب می‌شود. در ادامۀ راهنمای سفر به وان، اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر را معرفی می‌کنیم.

دریاچه وان

دریاچه وان بزرگ‌ترین دریاچۀ ترکیه است که برای آب‌تنی و قایق‌سواری بسیار مناسب است. این دریاچه با آب‌های آرام و صاف و فضای سبز چشم‌نواز اطراف، محیطی آرام و دل‌نشین را ارائه می‌دهد. وجود مسیرهای پیاده‌روی در اطراف دریاچه، فرصتی فوق‌العاده را برای دیدن زیبایی‌های اطراف این منطقه فراهم کرده است.

موزه وان

موزه وان مجموعه‌ای غنی را از آثار دوره‌های مختلف تاریخی گرد هم آورده است و شامل بخش‌های مختلفی از جمله باستان‌شناسی، قوم‌نگاری، سکه‌های تاریخی، طلا و جواهرات، آثار برنزی و… می‌شود. اگر به مشاهدۀ آثار باستانی و تاریخی علاقه دارید، بازدید از موزه وان را از دست ندهید.

چرا باید به وان سفر کنیم؟

قلعه وان

این قلعه که از نمادهای اصلی شهر وان محسوب می‌شود، در قسمت شرقی دریاچه وان و در نزدیکی برج ساردور قرار گرفته است. قلعه وان قدمت ۳۳۰۰ ساله دارد و در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.

کلیسا و جزیره آکدامار

جزیره آکدامار بزرگ‌ترین جزیرۀ دریاچه وان است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن، کلیسای آکدامار است که در بلندترین قسمت جزیره قرار گرفته است و معماری زیبایی دارد.

آبشار مرادیه

آبشار مرادیه در ۸۰ کیلومتری شهر وان قرار دارد و محیط زیبایی برای طبیعت‌گردی و استراحت است. این آبشار یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های وان است و اگر علاقه‌مند به جاذبه‌های طبیعی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به آبشار مرادیه بزنید.

خانه گربه‌ها

گربه‌های سفید با رنگ متفاوت دو چشم، از جمله نمادهای شهر وان محسوب می‌شوند. زمانی که نسل این گربه‌ها رو به انقراض بود، دولت ترکیه در سال ۱۹۹۹ مرکزی برای نگهداری از آن‌ها تأسیس کرد که خانه گربه‌های وان نامیده شد و از دیدنی‌های محبوب برای طرفداران حیوانات محسوب می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری وان

مراکز خرید

یکی از مهم‌ترین دلایل خرید تور وان، بازارگردی و قیمت‌های ارزان اجناس آن است. شهر وان بازارها و مراکز خرید زیبا و منحصربه‌فردی دارد که باعث شده این شهر به عنوان یک مقصد محبوب برای خرید نزد گردشگران مطرح شود. از جمله بهترین مراکز خرید وان می‌توان به آتایوس سیلور، تورکاز آوی‌ام و آیدین پریهام آوی‌ام اشاره کرد.

بهترین زمان تور وان کدام فصل است؟

به طور کلی بهترین زمان سفر به وان، اواخر اردیبهشت یا اوایل مهر است. اواسط مرداد گرم‌ترین زمان سال در وان است. اگر هوای سرد و تفریحات زمستانی را ترجیح می‌دهید، در بهمن‌ماه برای تور وان برنامه‌ریزی کنید.

ماه‌های ژوئیه و مارس و آوریل از جمله ماه‌های پرگردشگر وان هستند و قیمت هتل‌ها و بلیت به بیشترین حد خود می‌رسد. در ماه ژانویه که هوا رو به سردی می‌رود، می‌توانید ارزان‌ترین تورهای وان را پیدا کنید.

مدارک لازم برای خرید تور وان

خوشبختانه گردشگران ایرانی برای رزرو و خرید تور وان ترکیه نیازی به اخذ ویزای گردشگری ندارند و می‌توانند با به همراه داشتن پاسپورت به این شهر سفر کنند. البته به خاطر داشته باشید که پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. همچنین از آنجایی که در حال سفر به خارج از کشور هستید و تور وان هم نوعی تور خارجی محسوب می‌شود، باید عوارض خروج از کشور را هم پرداخت کنید. مبلغ عوارض خروج از کشور به تعداد سفرهای خارجی شما در سال جاری بستگی دارد و برای هر گردشگر می‌تواند متفاوت باشد.

تور هوایی و زمینی وان

برای کسانی که سفر زمینی با اتوبوس و قطار را نمی‌پسندند و سفر هوایی را ترجیح می‌دهند، تور هوایی وان بهترین گزینه است. با استفاده از پرواز داخلی تهران به خوی یا پرواز تبریز از مبدأهای مختلف، می‌توانید زمان سفر زمینی را کاهش دهید و با سرعت بیشتری به مقصد برسید. یکی دیگر از راه‌های سفر هوایی به وان، رفتن به فرودگاه استانبول و سپس سفر به وان است که البته از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

تور زمینی وان محبوب‌ترین نوع سفر به این شهر است که از تمامی شهرهای ایران می‌تواند برگزار شود. ابتدا لازم است با اتوبوس یا قطار به تبریز و از آنجا با اتوبوس‌ها یا ون‌های ترک به وان بروید. مدت زمان سفر زمینی از تبریز به وان با احتساب معطلی در مرز، حدود ۷-۸ ساعت است. البته این زمان تقریبی است و به سرعت حرکت وسیله و وضعیت راه و جاده بستگی دارد.

معمولاً مسافران از مرز بازرگان وارد ترکیه می‌شوند، اما برای سفر به وان بهتر است از مرز رازی وارد خاک ترکیه شوید. اگر خود را به شهر خوی برسانید و از آنجا به وان بروید، مدت زمان سفر زمینی شما به ۲ ساعت کاهش می‌یابد. البته باید زمان توقف در مرز را هم در نظر بگیرید که می‌تواند ۱ الی ۳ ساعت باشد.

تور هوایی و زمینی وان

آشنایی با بهترین هتل‌های وان

با توجه به بودجه‌ای که برای تور وان در نظر گرفته‌اید، می‌توانید در سوئیت‌های این شهر یا هتل‌های سه، چهار و پنج‌ستاره اقامت کنید. همچنین لازم است فاکتورهای دیگری را مانند تعداد هم‌سفران، هدف از سفر و نوع تور وان مدنظر داشته باشید. در ادامه، بهترین اقامتگاه‌های شهر وان را معرفی می‌کنیم.

  • سوئیت‌ها: رئال سوئیت، وان سوئیت، فراح سوئیت، روشن سوئیت
  • هتل‌های سه‌ستاره: یاقوت، دیمت پارک، وان لایف، ساردور، رویال برک، کروان
  • هتل‌های چهارستاره: گرند هتل، هالدی، رویال میلانو، رویال پالاس، هتل ساحلی رامادا، رنسانس لایف
  • هتل‌های پنج‌ستاره: الیت ورلد، هیلتون، دی وان، کانفریوم

جمع‌بندی

در این مقاله راهنمای جامع سفر به وان را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم و به بررسی جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، راه‌های مختلف سفر به این شهر و بهترین زمان تور وان پرداختیم. تور وان همواره به عنوان ارزان‌ترین تور خارجی برای گردشگران ایرانی مطرح می‌شود و شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه، سفری به‌یاد‌ماندنی‌ را به شهر وان تجربه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.