مقایسه عایق رطوبتی آکریلیک با ایزوگام و قیرهای قدیمی

0

عایق کاری ساختمان یکی از اقدامات اساسی و مهم برای افزایش طول عمر سازه و جلوگیری از آسیب های ناشی از تماس با شرایط جوی نامساعد مانند رطوبت است. یکی از عایق های جدید عایق رطوبتی آکریلیک است که بعد از طراحی و ساخت قیرهای قدیمی و به دنبال آن ایزوگام معرفی شدند. این عایق ها به واسطه فرمولاسیون منحصر به فرد و با کیفیتی که دارند عملکرد خوبی از خود ارائه میدهند و از این طریق میتوانند نقاط مختلف سازه را آب بندی کنند.

در ادامه مقاله به طور کامل به بررسی این عایق و مقایسه جامع آن با ایزوگام و قیرهایی که نیاز به حرارت داشتند می پردازیم. پس اگر به دنبال خرید یک عایق ایده آل هستید و بین عایق های قدیمی و مدرن امروزی در تردید می باشید این مقاله را با دقت مطالعه فرمائید.

عایق رطوبتی آکریلیک از چه موادی ساخته شده است؟

برای فرموله و تولید عایق رطوبتی آکریلیک از پلیمرهایی استفاده میشود که هیچ ماده قیری در آن به کار نرفته است. از لحاظ متریال پایه دارای رزین های آکریلیک هستند و اصلاح شده با برخی پلیمرهای ساختار یافته میباشند که قدرت و عملکرد آنها را بهبود میبخشد. عایق های آکریلیک برخلاف بسیاری از ترکیبات رنگی یا انواع عایق دو جزئی، کاملا تک جزئی هستند و همین ویژگی باعث میشود تا سریعا مراحل آماده سازی و اجرای آنها تکمیل شود. نکته ای که وجود دارد این است که این عایق ها احتیاج به حلال های رنگی شیمیایی ندارند. بنابراین جزء محصولاتی هستند که دوستدار محیط زیست می باشند و نمیتوانند مواد شیمیایی آسیب زا را در محیط پراکنده کنند.

عایق رطوبتی آکریلیک از چه موادی ساخته شده است؟

برای رقیق سازی عایق رطوبتی آکریلیک تنها از آب استفاده میشود

یک عایق رطوبتی آکریلیک همانطور که گفته شد به صورت تک جزئی عرضه می شود. در نتیجه نیازی نیست که وقت و زمان خود را برای تعیین نسبت اختلاط پوششهای دو جزئی یا چند جزئی صرف کنید. البته سیالات آب نیز بر اساس حجم اولیه رنگ ها انتخاب می شوند و بر این اساس شما باید المان های گوناگونی نظیر میزان زبری سطح، دمای محیط و غیره را در نظر بگیرید تا بتوانید نسبت صحیحی از آب و عایق رطوبتی آکریلیک را با یکدیگر مخلوط کنید.

در مورد ایزوگام ها و قیرهای قدیمی اگرچه احتیاجی به مواد حلال ندارند. اما شما باید تجهیزات حرارتی گوناگون را فراهم کنید. برای ایزوگام ها عمدتا از کپسول های گاز مشتعل استفاده میشود. در مورد قیرهای قدیمی نیز شما باید آنها را در بشکه های آلیاژی بزرگ ریخته و با ایجاد حرارت بالا آنها را تبدیل به مواد مذاب کنید. از طرفی این عایق ها با انواع عایق فوم پلی اورتان نیز تفاوت ساختاری دارند.

رنگ بندی های مختلف برای عایق رطوبتی آکریلیک

عایق رطوبتی آکریلیک برخلاف انواع عایق های قیری قدیمی همچنین ایزوگام ها دارای رنگ بندی های متعدد هستند. پرکاربرد ترین نوع رنگی که برای پوشش دهی سقف سازه یا همان پشت بام استفاده میشود همان فام ظاهری سفید مایل به شیری است. اما اگر شما میخواهید به عایق کاری نمای ساختمان بپردازید میتوانید از رنگ های دیگر این محصول نیز استفاده کنید. امروزه برای پروژه های مجتمع سازی در یک مجموعه انتخاب یک رنگ نمای زیبا بسیار اهمیت دارد. این رنگ بندی ها پایداری بالایی دارند و در اثر تماس با نور خورشید و نوسانات دمایی دچار پوسته شدن و آسیب نمیشوند.

عایق رطوبتی آکریلیک قابل استفاده در پشت بام و نمای سازه

عایق رطوبتی آکریلیک قابل استفاده در پشت بام و نمای سازه

عایق رطوبتی آکریلیک تا حدودی به عنوان محصول همه کاره استفاده میشود اما باید در نظر داشته باشید که اگر می خواهید به عایق کاری بافت داخلی سرویس های بهداشتی و انواع استخرهای کشاورزی بپردازید میتوانید از عایق های دو جزئی استفاده کنید. عایق های آکریلیک تک جزئی میتوانند همراه با لایه های فایبرگلاس اعمال شوند. درنتیجه میتوانید از مقاومت مکانیکی آن ها اطمینان کامل داشته باشید. البته در مورد عایق های ایزوگام و عایق های قیری نیز مقاومت مکانیکی وجود دارد.

اما هم اینکه اجرای آنها سخت و زمان بر است هم اینکه باید به عوامل اجرایی متعددی برای تکمیل پروژه وظایفی را محول کنید. جنس و متریالی که برای ساخت بخش پشت بام و نمای سازه استفاده شده است اهمیت دارد. یعنی اگر نمای ساختمان سنگ باشد شما باید از انواع عایق های بی رنگ یا شفاف استفاده کنید تا اینکه نمای سنگ مشخص باشد. اگر از جنس بتن یا سیمان است بهترین عایق همین رزین های آکریلیک هستند که چسبندگی بالایی خواهند داشت و از پایداری بیشتری نیز برخوردار خواهند بود.

شرکت فارکوهلدینگ تولید کننده و عرضه کننده انواع عایق ها و پوشش های رنگی

شرکت فارکوهلدینگ(Farcoholding) به عنوان یک مجموعه تولیدی طیف گسترده ای از انواع رنگ های ساختمانی، رنگ های صنعتی، انواع کفپوش ها، همچنین عایق های رطوبتی را با قیمت مناسب، ساختار و فرمولاسیون استاندارد در اختیار مشتریان قرار میدهد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر ضمن مراجعه به وب سایت ما با کارشناسان مجموعه نیز تماس حاصل فرمائید تا راهنمایی های لازم مبنی بر خرید عمده انواع رنگ ها به شما ارائه شود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.