آموزش دوره کوچینگ با مدرک بین المللی

0

کوچینگ یا (Coaching) یک فرآیند توسعه فردی و شغلی است که در آن یک کوچ (Coach) با استفاده از روش‌ها و راهکارهای خاص، به یک مراجع (Client) کمک می‌کند تا اهداف خود را شناسایی، برنامه‌ریزی و اجرا کند. فرآیند کوچینگ بر قابلیت‌ها و توانایی‌های درونی کلاینت تمرکز دارد و کوچ با گوش دادن فعال، پرسیدن سؤالات کلیدی و ارائه بازخوردهای سازنده، به کلاینت امکان این را می‌دهد که خودش را بشناسد، اعتماد به نفس پیدا کند و بتواند عملکرد خود را بهبود بخشد.

به طور کلی می توان گفت هدف از یادگیری کوچینگ این است که افراد بتوانند با داشتن مهارت‌های کوچینگ، خودشان و دیگران را در مسیر رشد و موفقیت همراهی کنند. یادگیری کوچینگ می تواند به افراد کمک می‌کند تا:

  1.  ارتباطات مؤثرتری با خود و دیگران برقرار کنند.
  2.  اهداف شخصی و حرفه‌ای خود را با وضوح بیشتری تعیین و دنبال کنند.
  3.  مشکلات و چالش‌های خود را با خلاقیت و منطق حل کنند.
  4.  تغییرات مثبت و ماندگاری در زندگی خود ایجاد کنند.
  5.  پتانسیل‌ها و استعدادهای خود را کشف و بهره‌برداری کنند.
  6.  تعادل بین زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را حفظ کنند.

برای یادگیری اصولی مهارت های کوچینگ باید در دوره های معتبر که توسط افراد با تجربه و قابل اعتماد در این حوزه برگزار می شود، شرکت کرد. دوره‌ کوچینگ مزایای زیادی برای افراد علاقه‌مند به این حوزه دارند. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ارتقای سطح دانش و مهارت های کوچینگ مطابق با استانداردهای بین‌المللی

– دریافت مدارک و گواهینامه‌های معتبر و قابل اعتماد از سازمان‌های معتبر و جهانی فعال در صنعت کوچینگ

– ایجاد و توسعه شبکه‌های ارتباطی و همکاری با کوچ‌های حرفه‌ای و متخصص

– افزایش اعتبار شخصی و برند حرفه ای و اعتماد به نفس در ارائه خدمات کوچینگ به مشتریان

– ایجاد و گسترش کسب و کار کوچینگ و کسب درآمد بالا در آن

– قابلیت ارائه خدمات کوچینگ به افراد و سازمان‌های مختلف با نیازها و اهداف متنوع

در ادامه این متن به طور کامل در مورد مواردی که در بالا اشاره شد صحبت خواهیم کرد و تمام اطلاعاتی که شما برای پیدا کردن و انتخاب یک دوره کوچینگ نیاز دارید را به شما می گوییم. پس تا پایان، آن را مطالعه کنید.

تعریف کوچینگ از نگاه دکتر شهاب اناری

تعریف کوچینگ از نگاه دکتر شهاب اناری

فرآیند کوچینگ شامل یک ارتباط تعاملی و الهام‌بخش است که بر پایه اعتماد بین کوچ و مراجع بنا شده است و باعث می‌شود مراجع با شناخت خود و توانایی هایش در راستای دستیابی به اهداف و مقابله با چالش‌های پیش رویش اقدام کند.

در واقع کوچینگ با بالا بردن آگاهی مراجع او را توانمند می کند که برای رسیدن به اهدافش اقدام کند و به این صورت به جای دادن یک راه حل، فرد را برای همیشه توانمند می سازد که خود، در مواجه با شرایط مختلف راه حل های مورد نیازش را از درون خودش بیابد.

پس در مورد تعریف کوچینگ باید به این موضوع دقت کنید که کوچینگ با مشاوره و یا سایر روشهای مربیگری متفاوت است. در واقع کوچینگ بر زمان اکنون و آینده تمرکز می کند ولی در روشهای مشاوره ممکن است برای یافتن مشکلات، بر گذشته افراد تمرکز شود. همچنین همانطور که گفته شد، کوچینگ تاکید دارد که مراجع خودش می تواند بهترین راه حل ها را برای مسائل پیش روی خود پیدا کند و مراجع باید برای این کار توانمند شود. به همین دلیل کوچینگ بر توسعه مهارتهای مراجع تمرکز دارد ولی مربیان بر روی انتقال تجربیات و دانش خود به شاگردانشان تمرکز می کنند. و در آخر به عنوان یکی از اصول کوچینگ می توان به این موضوع اشاره کرد که در کوچینگ، مراجع خودش مسئولیت تغییرات و اعمالش را بر عهده دارد و مانند جلسات مشاوره به مراجع به چشم فرد نیازمند و مبتلا به مشکلات نگاه نمی شود.

مزایای دوره کوچینگ چیست؟

کوچینگ مانند تمام مهارت ها نیاز به آموزش دیدن و تمرین کردن دارد. اما مهم است که آموزش ها و تمرین های شما مطابق با استانداردهای موجود در این صنعت باشد و شما را برای تبدیل شدن به یک کوچ کاربلد آماده کند. همچنین در کنار آموزش ها و تمرین ها باید بازخوردهای تخصصی دریافت کنید تا نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص بدهید. بنابراین باید منتورهای با صلاحیت و با تجربه در کنار شما حضور داشته باشند و با ارائه بازخوردها به شما فضای کافی برای تعامل و رشد بدهد. همچنین بر طبق اصول کوچینگ فرصت تعامل بدون قضاوت و محیطی امن را برای دانشپذیران ایجاد کند.

با شرکت در دوره های معتبر و استاندارد در سطح اول جهانی، می توانید مدرک معتبر کوچینگ دریافت نمایید. در دست داشتن مدرک معتبر کوچینگ نشان می دهد که شما آموزش های استاندارد دیده اید و صلاحیت فعالیت حرفه ای در این حوزه را دارید. مدارک بین المللی به شما این امکان را می دهد که بتوانید در هرجای دنیا بتوانید به صورت تخصصی این حرفه را انجام بدهید و درآمد خوبی داشته باشید.

دوره کوچینگ مناسب چه کسانی است؟

دوره کوچینگ مناسب چه کسانی است

شرکت در دوره های آموزش کوچینگ می‌تواند برای افرادی که علاقه‌مند به توسعه شخصی و حرفه‌ای خود و دیگران هستند، مناسب باشد. به طور کلی می توان گفت هر کسی که از سلامت روح و روان برخوردار است و می خواهد رشد و رضایتمندی در زندگی خود داشته باشد، می تواند از کوچینگ استفاده کند. کوچینگ برای افرادی مناسب است که متکی بر توانایی های خود برای رشد و موفقیت هستند و به دنبال پیدا کردن مقصر برای ناکامی های خود نیستند. همچنین کوچینگ برای افرادی مناسب است که برای رشد و پیشرفت خود از تغییر نمیترسند.  این افراد می‌توانند از گروه‌های مختلفی باشند، مانند:

  • افرادی که می‌خواهند به عنوان یک کوچ حرفه‌ای فعالیت کنند و از این طریق درآمدزایی کنند.
  • افرادی که در سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و … به عنوان یک کوچ سازمانی، کوچ تیمی، کوچ رهبری و … نقش دارند و می‌خواهند مهارت‌های خود را ارتقا دهند.
  • مدیران و رهبران سازمانها که می خواهند روش مدیریتی نوینی مبتنی بر توانمندسازی کارکنان را در سازمان خود پیاده کنند.
  • افرادی که در حوزه‌های مختلفی مانند آموزش، مشاوره، روانشناسی، مدیریت، بازاریابی، فروش و … فعالیت می‌کنند و می‌خواهند با استفاده از مهارت‌های کوچینگ، ارتباطات و عملکرد خود را بهبود بخشند.
  • افرادی که می‌خواهند به عنوان یک کوچ خود، خودشان را در مسیر رشد و موفقیت همراهی کنند و اهداف شخصی و حرفه‌ای خود را به واقعیت تبدیل کنند.

مدرک بین المللی ICF

مدرکICF توسط فدراسیون جهانی کوچینگ (International Coach Federation) صادر می شود. این سرتیفیکیت معتبرترین مدرک جهانی در حوزه کوچینگ می باشد و در بیش از ۱۴۰ کشور شناخته شده و پذیرفته شده است. فدراسیون جهانی کوچینگ یک سازمان مستقل و غیر انتفاعی است که دفتر اصلی آن در کشور آمریکا مستقر است. هدف آن، ارتقای استاندارها و گسترش اخلاق حرفه ای و توسعه صنعت کوچینگ در سطح دنیا است و دریافت مدرک آن نشانه کیفیت و اعتبار مهارت های کوچ های فعال در این صنعت است. همچنین برای دریافت آن باید در آکادمی های مورد تایید این فدراسیون آموزشهایی با ساعات کوچینگ مشخص داشته باشید و آزمون های کتبی و عملی و رعایت کد اخلاقی را گذرانده باشید. افرادی که از مدارس مورد تایید فدراسیون جهانی کوچینگ فارغ التحصیل می توانند برای دریافت مدارک بعدی مثل ACC، PCC و MCC هم اقدام نمایند.

معرفی دوره جامع کوچینگ آکادمی ستاره شمال

دوره جامع کوچینگ آکادمی ستاره شمال یک دوره آموزشی با کیفیت بالا است که به شما مهارت‌های کوچینگ حرفه‌ای را با استانداردهای بین‌المللی فدراسیون جهانی کوچینگ ICF آموزش می‌دهد. این دوره توسط دکتر شهاب اناری، کوچ و مدرس برجسته بین‌المللی و شناخته شده در صنعت کوچینگ، تدریس می‌شود و شما را قادر می‌سازد که به عنوان یک کوچ حرفه‌ای فعالیت کنید و از این طریق درآمدزایی کنید. این دوره همچنین به شما روش‌ها و تکنیک‌های جذب مراجع و برندسازی شخصی را نیز آموزش می‌دهد تا بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید و به دیگران کمک کنید تا برای رسیدن به اهداف خود موفق شوند. این دوره شامل مدارک و گواهینامه‌های معتبر و قابل اعتماد از فدراسیون جهانی کوچینگ (International Coaching Federation) است و با دریافت مدرک معتبر بین المللی شما را به شبکه‌های ارتباطی و همکاری با کوچ‌های حرفه‌ای و متخصص متصل می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از سایت آکادمی ستاره شمال بازدید کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.