راه های مراقبت بعد از تزریق ژل لب برای جلوگیری از ورم لب

0

در حال حاضر، تزریق ژل لب به‌ عنوان یک روش درمانی برای افزایش زیبایی طبیعی صورت، در بین خانم ها و آقایان محبوبیت پیدا کرده‌ است. درست است که تزریق ژل لب، بسیار متداول شده اما خیلی از زیباجویان به خاطر ورم بعد از تزریق، از انجام این روش فراری هستند. در حالت کلی، ورم عارضه جانبی جدی تزریق ژل لب نیست و اگر این کار توسط یک پزشک متخصص انجام بگیرد، زیاد خطرناک نمی باشد. با این حال ما مقاله زیر را نگارش کردیم تا به بررسی در این مقاله به بررسی راه های مراقبت بعد از تزریق ژل لب برای جلوگیری از ورم لب بپردازیم. پس با همراه شوید.

کمپرس یخ

استفاده از کمپرس سرد مانند کیسه یخ که در یک حوله چای پیچیده شده است، می تواند برای کاهش تورم بعد از تزریق ژل لب معجزه کند. اگر ژل لب تزریق کرده اید، می توانید کمپرس سرد را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برای چند بار در روز بر روی لب های خود قرار دهید. اما علت استفاده از کمپرس سرد بعد از تزریق ژل لب برای آن است که سرما باعث کاهش یافتن جریان خون در ناحیه آسیب دیده می شود؛ در نتیجه تورم و کبودی این ناحیه کاهش پیدا می کند. البته حواستان به این نکته باشد که یخ یا هر چیز یخ زده را مستقیماً روی لب های خود قرار ندهید؛ چون که می تواند باعث سرمازدگی یا سوزش سرد شود.

خورد قرص التهاب

برخی از دارو های مکمل از قبیل قرص آناهیل و مکمل‌ هایی که حاوی کلاژن هستند، باعث کاهش یافتن اثرات تزریق ژل لب خواهند شد. همچنین این قرص ها به کم شدن کبودی در لب ها یا نواحی اطراف آن کمک خواهند کرد. در صورتی که هیچ گونه دلیل پزشکی خاصی برای اجتناب کردن از این قرص ها یا مکمل‌ ها را ندارید، با صلاحدید پزشک خود می‌ توانید دو روز پیش از تزریق ژل لب، خوردن آن‌ ها را شروع کرده تا به کم شدن کبودی بعد از تزریق ژل لب خود کمک کنید.

کرم ضد آفتاب

تا هفت روز پوست خودتان را در معرض آفتاب یا تابش شدید آفتاب قرار ندهید. پس برای کاهش یافتن ورم بعد از تزریق ژل لب، زمانی که قصد دارید به بیرون از منزل بروید حتما از کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

سایر عوارض تزریق ژل لب کدام اند؟

درست مانند سایر روش های زیبایی دیگر، تزریق ژل لب هم عوارض خاص خودش را دارد؛ البته در صورتی که توسط یک اپراتور بی تجربه و در یک محیط غیر بهداشتی انجام شود. به طور کلی عوارض جانبی فیلر های اسید هیالورونیک موقتی هستند و باید چند روز طول بکشد. این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشند:
▪︎خونریزی از محل های تزریق
▪︎ تورم
▪︎ کبودی
▪︎ قرمزی
▪︎ حساسیت در محل تزریق
▪︎فعال شدن مجدد زخم های یا تاول های تب (هرپس سیمپلکس) در لب ها یا ناحیه اطراف

عوارض جانبی یا خطرات جدی تر تزریق ژل لب ممکن است شامل موارد زیر باشد:

▪︎ تورم یا کبودی شدید و طولانی مدت که بیش از یک هفته تا ۱۰ روز طول بکشد.
▪︎عدم تقارن لب (وقتی که قسمت هایی از لب ها اندازه های متفاوتی دارند)
▪︎ بروز توده ها و اشکال ناهموار در لب ها
▪︎ عفونت
▪︎ تزریق به رگ خونی که باعث از بین رفتن بافت می شود.
▪︎ ایجاد زخم
▪︎ سفت شدن لب ها
▪︎ واکنش آلرژیک که باعث قرمزی، تورم یا خارش اطراف لب می شود.

درمان ورم بعد از تزریق ژل لب چه مدت طول می کشد؟

بلافاصله پس از تزریق ژل لب، تجربه یک تورم جزئی کاملاً طبیعی است. این تورم اولیه در درجه اول نتیجه خود تزریق می باشد که ممکن است باعث آسیب جزئی به بافت لب شود. چند ساعت اولیه بعد از تزریق فیلر، لب‌ ها ممکن است کمی پف کرده و قرمزی در اطراف محل‌ های تزریق ایجاد شود. استفاده از کمپرس سرد یا کیسه یخ در این مدت می تواند به کاهش تورم اولیه لب ها کمک کند.

تورم معمولاً در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول بعد از درمان پرکننده لب به اوج خودش می رسد. ممکن است متوجه شوید که لب‌ هایتان در این دوره پرتر از حد دلخواهتان به نظر می‌ رسند و کمی حساس یا دردناک داشته باشید. به خاطر داشته باشید که این تورم شدید بخشی طبیعی از روند بهبودی است و نباید باعث نگرانی بی مورد تان شود. استفاده از کمپرس سرد در فواصل کوتاه در این مدت می تواند به کاهش تورم شدید کمک کند.

در طی ۱ تا ۲ هفته اول بعد از تزریق ژل لب، شاهد بهبود قابل توجهی در تورم لب خواهید بود. تورم در این دوره به تدریج کاهش می یابد و لب ها طبیعی تر و مطابق با انتظارات شما به نظر می رسند. هر گونه قرمزی و حساسیت هم باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد و انجام فعالیت های روزانه برایتان آسان تر شود.

تا زمانی که به ۲ تا ۴ هفته پس از درمان پرکننده لب خود برسید، بیشتر تورم باید فروکش کرده باشد. در این مرحله، شروع به دیدن نتایج نهایی درمان تقویت لب خود خواهید کرد. در این مدت لب ها ظاهر طبیعی و پرتری به می گیرند و هرگونه تورم یا حساسیت باقیمانده به حداقل می رسد.

نکته: مهم است که به یاد داشته باشید که زمان از بین رفتن ورم‌ بعد از تزریق فیلر، از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. عواملی مانند نوع و مقدار پرکننده مورد استفاده، فرایند های درمانی فردی و اقدامات مراقبتی پس از آن همگی می توانند روی سرعت فروکش تورم لب ها تاثیر بگذارند.

از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. ما سعی کردیم که با نگارش این مقاله، راه های کاهش دادن ورم بعد از تزریق ژل لب را بررسی کنیم. توجه داشته باشید که تورم بعد از تزریق فیلر های پوستی به ناحیه ای همچون لب ها، کاملا طبیعی است اما اگر توسط یک متخصص پوست و مو انجام بگیرد. سعی کنید پس از تزریق فیلر به لب ها حتما دستورالعمل های گفته شده از سمت پزشک خود عمل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.