آیا می توانید از یک اسقاطی ماشین بخرید؟

0

 

بله، شما می توانید یک ماشین از یک انبار اسقاطی بخرید. انبار ماشین های اسقاطی می تواند مکانی عالی برای یافتن وسیله نقلیه ارزان قیمت یا قطعات یدکی باشد. اما در مورد خرید قطعات حیاتی برای وسایل نقلیه محتاط باشید. بهتر است روی قطعات و سیستم های غیراساسی تمرکز کنید.

نحوه خرید خودرو یا قطعات از انبار اسقاطی

بسیاری از کارگاه های اسقاط، پایگاه داده آنلاینی از وسایل نقلیه و قطعات موجود در انبار دارند. اگر می‌دانید به دنبال چه هستید، قبل از رفتن به بررسی آنلاین در نظر بگیرید تا ببینید آیا انبار زباله ماشین مورد نظر شما یا قطعه مورد نیاز شما را دارد. در غیر این صورت، معمولاً می‌توانید وسایل نقلیه زباله‌دان و قطعات موجود را شخصاً مرور کنید.

از آنجایی که خودروهای اسقاطی احتمال استفاده کم و خرابی زیادی دارند، بیمه بدنه کیلومتری گزینه مقرون به صرفه و مناسبی برای پیشگیری از خسارات جانبی است. در صورتی که استفاده شما از خودروی اسقاطی به مسافت کم محدود می شود، می توانید از شرکت هایی که این نوع بیمه نامه را ارائه می دهند استعلام بگیرید.

هنگام خرید ماشین از انبار زباله به چه نکاتی توجه کنیم؟

ابتدا باید تعیین کنید که آیا وسیله نقلیه(هایی) که به آنها نگاه می کنید نجات یافته هستند یا خیر. اگر تجربه تعمیر خودروها را خودتان دارید، یک وسیله نقلیه نجات یافته می‌تواند منبع خوبی برای قطعات یدکی یا احتمالاً وسیله نقلیه دوم باشد.

کارکنان انبار زباله معمولاً از میزان آسیب به یک وسیله نقلیه خاص اطلاع دارند و می توانند به شما بگویند که چه اتفاقی برای ماشین افتاده است. اگر وسیله نقلیه به دلیل آسیب آب یا آتش سوزی به اسقاطی فرستاده شده است، خودداری کنید. به احتمال زیاد مشکل آن بیشتر از آن است که بتوانید بدون بازسازی کامل خودرو تعمیر کنید.

مانند هر وسیله نقلیه دست دومی، ایده خوبی است که قبل از خرید آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکل عمده (یا پرهزینه) در خودرو وجود ندارد.

چه قطعات مصرفی برای خرید از اسقاطی مناسب است؟

در حالی که قطعاتی که ممکن است در یک اسقاطی با آنها برخورد کنید بی پایان هستند، ممکن است بخواهید روی اجزای بیرونی خاصی تمرکز کنید تا در قسمت ایمن قرار داشته باشید، مانند:

  • آینه
  • ضربه گیر
  • گلگیرها
  • درب ها و پانل های بدنه

اگر در خودروی شما آسیب جزئی به بدنه وارد شده باشد، می‌توانید قطعات فوق را در شرایطی تقریباً ایده‌آل با کسری از قیمت در یک انبار اسقاطی پیدا کنید.

قطعات کارکرده ای که نباید از اسقاطی بخرید

همانطور که برخی از قطعات برای خرید در انبار اسقاطی کاملاً ایمن هستند، برخی از قطعات نیز وجود دارند که هرگز نباید از آنجا خریداری کنید:

  • کمربند ایمنی: خرید کمربندهای ایمنی جدید ارزان است و همیشه نمی توانید با بازرسی بصری آسیب دیدگی کمربند را تشخیص دهید. شانس خرید کمربند ایمنی که فرسوده شده است را نگیرید.
  • شمع ها: شمع ها ارزان هستند و به راحتی قابل تعویض هستند. نیازی به تلاش اضافی برای جستجوی یک انبار زباله برای شمع یدکی نیست.
  • فیلترها: بهتر است فیلترهای جدیدی بخرید تا مطمئن شوید که ذرات ناخواسته به وسیله نقلیه خود وارد نمی کنید.

 

با اطلاع از این جزئیات، میتوان مطمئن بود که با مراجعه به اسقاطی می توانید یک خرید مطمئن داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.