خرید گیفت کارت

0

امروزه به دلیل حضور پررنگ افراد در دنیای دیجیتال و ضرورت انجام اقداماتی همچون خریدهای اینترنتی، خرید گیفت کارت اهمیت فراوانی یافته است. گیفت کارت یک کارت اعتباری دیجیتالی است و با هدف انجام برخی اقدامات در دنیای اینترنت و تکنولوژی تولید و عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید گیفت کارت چیست؟ چه کاربردهایی دارد و برخی از انواع گیفت کارت‌های موجود کدام‌اند، مطالبی که در این مقاله بیان شده‌اند قطعاً به دردتان می‌خورد.

در انتها نیز دو روش فعال‌سازی گیفت کارت را ذکر کرده‌ایم؛ پس لطفاً تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

بررسی گیفت کارت و شرایط خرید آسان این کارت اعتباری پرکاربرد

خرید گیفت کارت به‌منظور انجام کارهای مختلفی ازجمله ارتقای سطح بازی‌های رایانه‌ای، دانلود برنامه‌های مختلف، خرید آنلاین و مواردی از این قبیل صورت می‌گیرد. در این مطلب ضمن ارائه‌ی توضیحی کوتاه در مورد تعریف گیفت کارت به بررسی برخی از انواع گیفت کارت می‌پردازیم.

  • گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت یک کارت هدیه حاوی مقادیر مشخصی اعتبار غیرنقدی یا مجازی است. این کارت که توسط بانک‌ها و شرکت‌های معینی صادر می‌شود، به شما امکان می‌دهد تا در فروشگاه‌های مختلف اینترنتی اقدام به خرید کالاهای فیزیکی یا الکترونیکی نمایید.

گیفت کارت‌ها به‌صورت یک کد الکترونیکی ارائه می‌شوند. اعتبار گیفت کارت بسته به مبلغی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید متفاوت است. نحوه‌ی استفاده از این کارت به این صورت است که باید کد دریافتی را در حسابی که مدنظرتان است وارد کنید؛ سپس حساب شما شارژ می‌شود و می‌توانید با مبلغی که در اختیار دارید، تراکنش‌های مختلفی را انجام دهید.

ویژگی اساسی این کارت این است که امکان انتقال اعتبار آن وجود ندارد و مبلغ آن نیز قابل شارژ نیست؛ بنابراین پس از اتمام اعتبار دیگر قابل استفاده نبوده و باید آن را دور ریخت؛ این کارت‌ها را می‌توانید به اشخاص دیگر هدیه بدهید.

ویژگی دیگر این است که برای صدور و خرید گیفت کارت نیازی به احراز هویت و در اختیار گذاشتن نام و مشخصات فردی نیست و این کارت‌ها به‌صورت ناشناس‌ صادر می‌شوند.

  • کاربردهای گیفت کارت

با خرید گیفت کارت می‌توانید تراکنش‌های مختلفی در دنیای اینترنت انجام دهید. این کارت قابل استفاده در طیف وسیعی از پلتفرم‌های موجود است. شما می‌توانید به وسیله‌ی این کارت‌ها، نرم‌افزار، موسیقی یا فیلم خریداری کنید؛ همچنین می‌توان به خرید درون پرداختی آپشن و آیتم‌های بازی آنلاین از طریق این کارت اشاره کرد.

لازم به ذکر است که برای خرید از هر پلتفرمی به گیفت کارت مخصوص آن نیاز خواهد بود؛ برای مثال، با خرید گیفت کارت اپل می‌توانید اپلیکیشن‌های کاربردی سیستم عامل IOS را خریداری کنید یا اینکه برای خرید از فروشگاه سونی باید از گیفت کارت پلی استیشن استفاده کنید.

خرید گیفت کارت پلی استیشن ارزان

شرکت سونی نیز مانند دیگر کمپانی‌های معروف سطح دنیا برای دسترسی آسان‌تر کاربران به محصولات و کالاهای خود اقدام به تولید و عرضه گیفت‌ کارت نموده است. کارت‌های هدیه مخصوص شرکت سونی با نام گیفت کارت پلی استیشن شناخته می‌شوند که البته به آن‌ها گیفت کارت PSN نیز گفته می‌شود. با خرید این کارت‌ها می‌توانید لحظات جذاب‌تری را با این کنسول‌ پرطرفدار بازی سپری نمایید.

مزایا و امکاناتی که با خرید گیفت کارت پلی استیشن دریافت خواهید کرد شامل موارد زیر است:

  • خرید انواع بازی مخصوص پلی استیشن از فروشگاه سونی
  • خرید تم‌های آنلاین
  • با گیفت کارت PSN می‌توانید پیش خرید یا Pre-Order بازی‌های PS را خریداری نمایید.
  • دسترسی به تخفیف‌های بازی
  • خرید موزیک و بسیاری موارد دیگر

لازم به ذکر است که گیفت کارت پلی استیشن در دو نوع Network (نتورک مخصوص شارژ اکانت و خرید آپشن بازی) و Plus (پلاس مخصوص بازی‌های آنلاین) صادر می‌شود.

گیفت کارت استیم

حتما می‌دانید که استیم یکی از شبکه‌های مخصوص بازی‌های رایانه‌ای است. این شبکه که در دنیا و نزد گیمرها محبوبیت فراوانی دارد، بیشترین و بهترین بازی‌های کامپیوتری مخصوص گجت‌های مختلف را ارائه می‌دهد. با خرید گیفت کارت استیم می‌توانید از حداکثر امکانات این شبکه برخوردار شوید. هرچند که برخی از بازی‌های شبکه استیم مانند warfare و hawken team fortress رایگان است.

امکانات شبکه‌ی استیم، فراتر از بازی‌ است و شما می‌توانید از طریق این شبکه به بازی‌های آنلان چندنفره بپردازید؛ همچنین امکان آپدیت کردن بازی‌ها، ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری، برقراری چت تصویری و صوتی برای بازی‌های آنلاین و غیره در این پتلفرم وجود دارد.

خرید گیفت کارت اپل ارزان

برای خرید محصولات شرکت اپل به خرید گیفت کارت مخصوص این کمپانی با نام گیفت کارت آیتونز نیاز دارید. این کارت به شما امکان می‌دهد تا در فروشگاه‌های اپل همچون اپ استور، آیتونز، آی‌بوک استور، مک استور و غیره، محصولات فیزیکی و الکترونیکی را خریداری نمایید.

در حال حاضر قیمت گیفت کارت اپل از مبلغ 2 دلار شروع شده و تا 25 دلار و مبالغ بیشتر را دربرمی‌گیرد. البته به دلیل اینکه ما در کشورمان از لحاظ خریدهای دلاری با محدودیت مواجه هستیم؛ لذا برای خرید گیفت کارت نمی‌توانیم به‌طور مستقیم عمل کرده و باید از طریق شرکت‌ها و سایت‌های واسطه این کار را انجام بدهید.

 

خرید گیفت کارت از سایت

با انتخاب یک سایت گیفت کارت معتبر می‌توانید شرایط خریدی امن را برای خود فراهم نموده و با هزینه‌ی متعارف نسبت به خرید گیفت کارت اقدام نمایید. مسلماً سایت‌های متعددی درزمینه فروش گیفت کارت فعالیت دارند. در هر حال مانند هر نوع خرید اینترنتی دیگری، کیفیت و اعتبار سایت عرضه‌کننده را باید موردتوجه قرار دهیم.

در این بخش از مقاله ویژگی‌هایی که یک سایت معتبر فروش گیفت کارت باید از آن برخوردار باشد را ذکر کرده‌ایم:

  • یک سایت معتبر برای خرید گیفت کارت بهتر است محصولات متنوعی را عرضه کند، یعنی اینکه بتوان انواع گیفت کارت موردنیاز را از طریق آن سایت خریداری کرد.
  • دارای تیم پشتیبانی و بخش فروش فعال و پیگیر باشد؛ غالبا ما در خریدهای اینترنتی‌مان دوست نداریم زیاد معطل شویم یا اینکه مراحل سخت و دشوار را پشت سر بگذاریم.
  • تحویل آنی گیفت کارت یا تحویل در کمترین زمان ممکن از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت فعال است.
  • امکان خرید گیفت کارت با قیمت ارزان نیز یکی از ویژگی‌های سایت‌های مشتری‌مدار است.
  • درنهایت اینکه یک سایت خوب علاوه بر فروش محصول، چگونگی روند خرید و نحوه فعال‌سازی کارت را به کاربرانی که نیاز دارند آموزش می‌دهد.

 

نحوه فعال‌سازی گیفت کارت

اصلی‌ترین روش فعال‌سازی گیفت کارت این است که وارد اپ یا اکانت موردنظر شوید که غالبا کادری برای وارد کردن کد را به شما نشان می‌دهد؛ سپس با وارد کردن کد گیفت کارت در آن، به قسمت‌های دیگر برنامه هدایت می‌شوید و می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید. درصورتی‌که هنوز روش فعال‌سازی گیفت کارت را نمی‌دانید، بهترین راه این است که با پشتیبانی سایتی که کارت هدیه را از آن‌ها خریداری کرده‌اید تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به‌طور مختصر در مورد گیفت کارت و مزایایی که با خرید این کارت هدیه الکترونیکی دریافت خواهید کرد صحبت کنیم؛ همچنین چند مورد از پرکاربردترین گیفت‌ کارت‌های دنیا را بررسی کرده و در مورد مزایا و امکاناتی که با خرید این کارت‌ها دریافت خواهید کرد مطالبی ذکر کردیم؛ سپس به شما گفتیم بهتر است با دقت بیشتری سایت خرید گیفت کارت را انتخاب کنید تا خدای نکرده متضرر نشوید. امیدوارم مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد.

4.9/5 - (7 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.