بهترین لپ تاپ ها برای دانشجویان مهندسی در سال ۲۰۲۴

0

به دنبال بهترین لپ تاپ برای دانشجویان مهندسی هستید؟ تیم بررسی‌کنندگان متخصص ما با مدل‌های برتر، چه در حال ایجاد طرح‌های پیچیده CAD، شبیه‌سازی الگوریتم‌ها یا تجزیه و تحلیل مجموعه‌های داده باشید، دست به کار شده‌اند.

دانشجویان مهندسی می دانند که انتخاب بهترین لپ تاپ مهندسی برای این کار چقدر مهم است. آنها نیاز به ارائه عملکرد بهینه بدون به خطر انداختن قابلیت حمل بیش از حد (یا شکستن بانک) دارند. به همین دلیل است که بسیاری از آنها بهترین ایستگاه های کاری موبایل و بهترین لپ تاپ های بازی را با تاکید بر قدرت خام و وفاداری گرافیکی انتخاب می کنند.

تیم ما بهترین لپ‌تاپ‌ها را برای دانشجویان مهندسی از برندهای برتر مانند Apple، HP، Dell و Asus محک زده است. به عنوان بخشی از فرآیند بررسی گسترده خود، هر یک را بررسی کردیم و مشخصات، سرعت، اندازه و وزن را با هم مقایسه کردیم. از هوافضا گرفته تا مکانیک، برق گرفته تا مهندسی نرم افزار، ما طیف متنوعی از لپ تاپ های مهندسی را آزمایش کرده ایم که برای افزایش بهره وری، خلاقیت و موفقیت در طول دوره شما آماده شده اند.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان مهندسی به طور کلی

۱٫ Dell XPS 15 (2022)

مشخصات فنی

CPU: تا نسل دوازدهم اینتل Core i9

گرافیک: تا NVIDIA GeForce GTX 3050 Ti

رم: تا ۳۲ گیگابایت DDR5

صفحه نمایش: ۱۵٫۶ اینچی ۳٫۵K OLED

فضای ذخیره سازی: حداکثر ۲ ترابایت M.2 PCIe NVMe

ابعاد: ۱۳٫۵۶ x 9.06 x 0.73 اینچ / ۳۴٫۴۴ x 23.01 x 1.85 سانتی متر

دلایل خرید

+

عملکرد قدرتمند

+

طراحی زیبا

+

عمر باتری باورنکردنی

دلایلی برای اجتناب

پیکربندی ها می توانند فوق العاده گران شوند

مشخصات سطح ورودی ارزش خوبی ندارند

“کمال لپ تاپ” همان چیزی است که ما XPS 15 عالی Dell را توصیف کردیم. مدل ۲۰۲۲ با حفظ طراحی کلاسیک برجسته آن نسبت به نسل های قبلی، دستگاهی محکم ساخته شده است. این با یک شاسی آلومینیومی CNC برس خورده و کف دست فیبر کربن ساخته شده است که برای استفاده طولانی مدت از صفحه کلید راحت است. ما همچنین تحت تاثیر عمر باتری طولانی قرار گرفتیم.

با این حال، محدود کردن قابلیت حمل (حداقل بدون استفاده از ایستگاه اتصال لپ‌تاپ) عدم وجود پورت‌های موجود است. سه پورت USB نوع C پیدا خواهید کرد که اگر از لوازم جانبی USB-A استفاده می کنید، ایده آل نخواهند بود.

شاید این یک شکایت کوچک در یک لپ‌تاپ عالی باشد. همراه با صفحه‌نمایش زیبا، صفحه‌کلید عالی، و فضای ذخیره‌سازی فراوان، از آخرین پروژه خود لذت خواهید برد. بهتر از این، این یک لپ‌تاپ ویندوزی است – و بسیاری از برنامه‌های مهندسی، به‌ویژه سری Autodesk، فقط روی ویندوز اجرا می‌شوند.

بهترین لپ تاپ مقرون به صرفه برای دانشجویان مهندسی

۲٫ HP Victus 15

مشخصات فنی

CPU: حداکثر AMD Ryzen 7 5800H

گرافیک: تا NVIDIA GeForce GTX 3050 Ti / AMD Radeon 6500M

رم: حداکثر ۱۶ گیگابایت DDR4

صفحه نمایش: ۱۵٫۶ اینچی FHD IPS LED

فضای ذخیره سازی: حداکثر ۱ ترابایت M.2 PCIe NVMe

ابعاد: ۱۱٫۷۵ x 8.67 x 0.67 اینچ / ۲۹٫۸۵ x 22.02 x 1.70 سانتی متر

دلایل خرید

+

ارزش عالی برای پول

+

عملکرد کلی جامد

+

هم برای کار و هم برای بازی خوب است

دلایلی برای اجتناب

عمر باتری ضعیف

طراحی ساده

ممکن است به عنوان یک لپ تاپ بازی به بازار عرضه شود. با این حال، طراحی ساده HP Victus 15 (عاری از «زیبایی گیمر» پر زرق و برق بسیاری از لپ‌تاپ‌های قدرتمند) و مدل‌های مجهز به RTX، آن را برای هر دانشجوی مهندسی که برنامه‌های گرافیکی درخواستی را اجرا می‌کند، انتخابی مناسب می‌سازد.

همچنین برای لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده گرافیکی مجزا به‌طور قابل‌توجهی ارزان است، که احتمالاً هر مهندس تازه‌کاری را با بودجه خشنود خواهد کرد. در طول آزمایش، عملکرد آن کمتر از سایر لپ‌تاپ‌های بازی در معیارهای استاندارد ما بود، اما نه با اختلاف زیادی. ما همچنین متوجه شدیم که گردش هوا را جدی می گیرد و مجهز به دو فن و یک دریچه هوای بزرگ در پایین است.

صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی FHD روشن و به طور کلی کیفیت ساخت قوی به این معنی است که اگرچه این لپ‌تاپ سبک‌ترین لپ‌تاپ در این تجارت نیست، اما به‌عنوان جایگزین دسکتاپ و ابزاری برای کار در حین حرکت، به راحتی کار می‌کند. همچنین با شاسی ساخته شده از پلاستیک بازیافتی پس از مصرف و رنگ مبتنی بر آب سازگار با محیط زیست، انتخاب خوبی برای افراد آگاه به محیط زیست است.

بهترین مک بوک برای دانشجویان مهندسی

۳٫ Apple MacBook Air (M2)، ۲۰۲۲

مشخصات فنی

CPU: Apple M2

گرافیک: GPU یکپارچه ۸ – ۱۶ هسته ای

رم: ۸ تا ۱۶ گیگابایت

صفحه نمایش: صفحه نمایش ۱۳٫۶ اینچی ۲۵۶۰ x 1664 LED با نور پس زمینه با فناوری IPS

فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت – ۲ ترابایت SSD

ابعاد: ۱۱٫۹۷ x 8.46 x 0.44 اینچ / ۳۰٫۴۱ x 21.5 x 1.13 سانتی متر

دلایل خرید

+

عمر باتری ۱۱ ساعت

+

سبک برای حمل

+

عملکرد بسیار خوب و بی صدا برای استفاده

+

صفحه نمایش بزرگتر

دلایلی برای اجتناب

رنگ های جدید کمی رام هستند

گران تر از مدل های قبلی

Apple MacBook Air (M2، ۲۰۲۲) تنها یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی نیست که اپل تاکنون ساخته است. این یکی از بهترین لپ تاپ ها برای دانشجویان مهندسی است که به قابلیت حمل و قدرت اهمیت می دهند. اگرچه ممکن است پردازنده گرافیکی قدرتمند با کمک هوش مصنوعی نداشته باشد، سیلیکون خود اپل نشان دهنده رقابت جدی در فضای سبک وزن لپ تاپ است.

به لطف تراشه انقلابی Apple M2 مبتنی بر ARM – به روز رسانی از تراشه قبلی M1 – که قدرت مک بوک ایر جدید را تامین می کند، این یک دستاورد خیره کننده است: یک لپ تاپ نازک و سبک که عملکرد عالی و عمر باتری باورنکردنی را ارائه می دهد. در طول مدتی که ما با MacBook Air کار می کردیم، لپ تاپ فوق العاده خوب عمل کرد، چه در حال بازی با GarageBand باشیم و چه در حال ویرایش فیلم های خانگی ۴K در iMovie. در واقع، فن هنگام استفاده بی صدا بود – اگرچه ما انتظار داریم که تحت بارهای کاری بسیار سنگین، مانند ویرایش ۸K، تغییر کند.

این لپ‌تاپ با یک بار شارژ به راحتی بیش از ۱۱ ساعت را مدیریت می‌کند، این لپ‌تاپ است که می‌توانید به راحتی آن را با خود در دفتر یا خارج از منزل حمل کنید. صفحه نمایش آن فوق العاده است و صفحه کلید جدید و بهبود یافته به این معنی است که می توانید ساعت ها با خوشحالی کار کنید.

بهترین لپ تاپ مهندسی برای گیمرها

۴٫ ایسوس ROG Strix SCAR 18

مشخصات فنی

پردازنده: نسل سیزدهم اینتل Core i9-13980HX

گرافیک: NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU

رم: ۳۲ گیگابایت DDR

۵ صفحه نمایش: نمایشگر ۱۸ اینچی ROG Nebula QHD+ 16:10 (2560 x 1600، WQXGA)، ۲۴۰ هرتز، Dolby Vision HDR، اعتبارسنجی پنتون

فضای ذخیره سازی: ۱ ترابایت + ۱ ترابایت PCIe® ۴٫۰ NVMe™ M.2 SSD عملکرد (RAID 0)

ابعاد: ۱۵٫۷۱ x 11.57 x 1.21 اینچ / ۳۹٫۹ x 29.4 x 3.08 سانتی متر

دلایل خرید

+

مشخصات بالای خط

+

صفحه نمایش زیبا

+

ساخته شده برای گرافیک بالا

دلایلی برای اجتناب

عمر باتری ضعیف

هنگام حمل منبع تغذیه سنگین است

می تواند بلند شود

Asus ROG Strix SCAR G834JY دارای مجموعه ای باورنکردنی از مشخصات است که نوید این را می دهد که این موشک ماشینی را در صدر لیست علاقه مندی های دانشجویان مهندسی و گیمرها قرار دهد. در حالی که G834JY با در نظر گرفتن گیمرها ساخته شده است، به گونه‌ای ساخته شده است که به‌راحتی از پس بارهای کاری فشرده پردازنده و GPU در دوره‌های مهندسی برآید.

G834JY دارای پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9-13980HX و پردازنده گرافیکی لپ تاپ NVIDIA GeForce RTX 4090 است. حافظه رم ۶۴ گیگابایت از نوع DDR5-4800 مگاهرتز است و مجهز به ۲ ترابایت PCIe 4×4 است که در RAID 0 پیکربندی شده است.

انگار این کافی نیست، شما همچنین یک صفحه نمایش ۱۸ اینچی QHD+ 16:10 (2560 x 1600، WQXGA) Dolby Vision HDR با نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز، ۱۰۰% طیف رنگی DCI-P3 و اعتبارسنجی پنتون را دریافت می‌کنید. ۴ بلندگوی سیستم صوتی Dolby Atmos را اضافه کنید و سیستمی را برای بازی تا آخر شب تنظیم کنید.

ما متوجه شدیم که Asus ROG Strix SCAR G834JY فاقد اتصال است. فقط ۱ پورت Thunderbolt 4 و ۱ پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C وجود دارد. ۲ پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A، HDMI 2.1 FRL، ۲٫۵G LAN و جک ۳٫۵ میلی متری Combo Audio را ارائه می دهد.

شما باید برای آن سرعت و تجربه تماشای باورنکردنی با قابلیت حمل هزینه بپردازید. وزن این دستگاه هیولایی برای لپ‌تاپ ۶٫۸۳ پوند و برای آجر برقی ۳۳۰ واتی نزدیک به ۲٫۵ پوند است. اگر آن را پشت میز می گذارید، مشکلی نیست، اما برخی ممکن است انتقال از کلاسی به کلاس دیگر را دشوار بدانند.

بهترین لپ تاپ ۲ در ۱ برای دانشجویان مهندسی

۵٫ HP Spectre x360 (2022)

مشخصات فنی

پردازنده: نسل یازدهم اینتل Core i5-1235U – i7-1255U

گرافیک: Intel Iris Xe Graphics

رم: ۸ گیگابایت – ۱۶ گیگابایت

صفحه نمایش: ۱۳٫۵ اینچ مورب، WUXGA+ (1920 x 1280)، قابلیت چند لمسی، IPS، نور آبی کم، ۴۰۰ نیت – ۱۳٫۵ اینچ مورب، ۳K2K (3000 x 2000)، OLED، چند لمسی فعال، آبی کم، UWVA، نور کم، UWVA 400 نیت

فضای ذخیره سازی: ۵۱۲ گیگابایت – ۲ ترابایت SSD

ابعاد: ۱۱٫۷۵ x 8.67 x 0.67 اینچ / ۲۹٫۸۵ x 22.02 x 1.70 سانتی متر

دلایل خرید

+

پردازنده های قدرتمند اینتل اینتل

+

عمر باتری ۱۲ ساعت

+

نازک، سبک و قابل حمل

+

صفحه نمایش OLED عالی

دلایلی برای اجتناب

تاچ پد مشکلات حساسیت دارد

می تواند با صفحه نمایش OLED بسیار گران شود

HP Spectre x360 دستگاهی مجلل فراتر از لپ تاپ معمولی ۲ در ۱ به دانش آموزان ارائه می دهد. این یک صفحه نمایش چند لمسی خیره کننده، یک شاسی با طراحی زیبا و یک تجربه عالی از صفحه کلید را ارائه می دهد.

در حالی که به پردازنده های قدرتمند اینتل i5 – i7 و حداکثر ۸ گیگابایت رم مجهز است، x360 فاقد هرگونه گزینه GPU مجزا است. و این ممکن است بسته به نرم افزار انتخابی شما یک محدودیت جدی باشد. ما همچنین متوجه شدیم که ترک‌پد دارای مشکلات حساسیتی است که مانع از این می‌شود که دستگاه فوق‌العاده‌ای باشد.

از طرف دیگر، اگر دانشجوی مهندسی هستید و به لپ تاپ با حالت تبلت نیاز دارید، Spectre x360 ارائه می دهد. OLED چند لمسی فوق‌العاده است، ۲ در ۱ شیک و به خوبی طراحی شده است و عمر باتری آن بیش از ۸ ساعت است. همه چیز را کنار هم بگذارید، و ماشینی در خانه دارید که کارهای طراحی متوسط را انجام می دهد و بعد از یک روز طولانی کلاس در خانه.

بهترین Chromebook برای دانشجویان مهندسی

۶٫ HP Elite Dragonfly Chromebook

مشخصات فنی

CPU: حداکثر تا Core i7 اینتل

گرافیک: Intel Iris Xe

رم: تا ۱۶ گیگابایت

صفحه نمایش: ۱۳٫۵ اینچ، ۱۹۲۰x1280p، ۴۰۰ نیت، صفحه نمایش لمسی

فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت

ابعاد: ۱۱٫۵۹ x 8.73 x 0.65 اینچ | ۲۹۴٫۳۸ x 221.74 x 16.61 میلی متر

دلایل خرید

+

عملکرد فوق العاده

+

ویژگی های امنیتی اختیاری

+

نمایشگر زیبا

دلایلی برای اجتناب

برای کروم بوک بسیار گران است

امنیت سازمانی یک ویژگی برتر است

فقط ChromeOS

کروم‌بوک‌ها معمولاً بهترین انتخاب برای دانشجویان مهندسی نیستند – آنها فاقد پردازنده‌های قدرتمند، کارت گرافیک اختصاصی، فضای ذخیره‌سازی وسیع هستند. اما اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ ChromeOS را اجرا کنید، باید نگاهی به HP Elite Dragonfly Chromebook بیندازید.

این دستگاه به‌عنوان یک دستگاه در سطح سازمانی، با ویژگی‌های امنیتی اضافی و پیکربندی‌های سطح بالاتر، ثابت کرد که یکی از قدرتمندترین کروم‌بوک‌هایی است که ما تاکنون آزمایش کرده‌ایم. با این حال، دانشجویان مهندسی بهتر است از مدل پایه با پیکربندی نسل دوازدهم Core i3 اجتناب کنند. همچنین شایان ذکر است که بسیاری از برنامه های مهندسی فقط بر روی ماشین های ویندوز اجرا می شوند. بنابراین، اگر برنامه‌های شما با ChromeOS خوب بازی نمی‌کنند، بهتر است جای دیگری را جستجو کنید.

برای کسانی که از شرکت در کلاس های مهندسی با Chromebook خوشحال هستند، HP Elite Dragonfly چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

بهترین سرفیس مایکروسافت برای دانشجویان مهندسی

۷٫ مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

مشخصات فنی

CPU: حداکثر تا Core i7 اینتل

گرافیک: Intel Iris Xe

رم: حداکثر ۳۲ گیگابایت LPDDR4x

صفحه نمایش: حداکثر ۱۵ اینچ ۲۴۹۶ x 1664 PixelSense Display

فضای ذخیره سازی: تا ۱ ترابایت SSD

ابعاد: ۱۲٫۱ x 8.8 x 0.57 اینچ / ۳۰٫۷۳ x 22.35 x 1.45 سانتی متر

دلایل خرید

+

صفحه کلید راحت

+

سبک و مقرون به صرفه

+

صفحه نمایش پیکسل سنس ۳:۲ عالی است

دلایلی برای اجتناب

به پورت های بیشتری نیاز دارد

پارچه آلکانترا به راحتی کثیف می شود

سرفیس لپ تاپ ۴ شاید بهترین لپ تاپ مایکروسافت باشد.

سرفیس ۴ در طیف گسترده ای از پیکربندی ها برای هر دانش آموزی عرضه می شود. شما می توانید بین صفحه نمایش ۱۳٫۵ یا ۱۵ اینچی یکی را انتخاب کنید. در طول آزمایش خود روی مدل ۱۳٫۵ اینچی، متوجه شدیم صفحه نمایش پیکسل سنس ۳:۲ لپ تاپ فوق العاده است. هر دو مدل با پردازنده‌های اینتل یا AMD در دسترس هستند، بسته به اینکه آیا شما به تیم آبی یا تیم قرمز متعهد هستید.

به طور کلی این فقط یک محصول دوست داشتنی است. صفحه‌کلید و ترک‌پد جادار و پاسخ‌گو هستند و صفحه‌نمایش لمسی از Surface Pen برای تلاش‌های خلاقانه پشتیبانی می‌کند. تنها انتقاد واقعی ما کمبود نسبی پورت های فیزیکی است، تنها با یک USB-C و یک USB-A. ما همچنین متوجه شدیم که پارچه آلکانترای استفاده شده در کف دست مدل ۱۳٫۵ اینچی به راحتی کثیف می شود.

بهترین لپ تاپ ۱۷ اینچی برای دانشجویان مهندسی

۸٫ Dell XPS 17

مشخصات فنی

CPU: تا نسل دوازدهم اینتل Core i9

گرافیک: تا Nvidia GeForce RTX 3060 RAM: تا ۶۴ گیگابایت DDR4

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی تا ۱۷ اینچی UHD+ InfinityEdge

فضای ذخیره سازی: حداکثر ۲ ترابایت M.2 PCIe NVMe

ابعاد: ۱۴٫۷۴ x 9.76 x 0.77 اینچ / ۳۷٫۴۲ x 24.79 x 1.96 سانتی متر

دلایل خرید

+

صفحه نمایش بزرگ و روشن

+

عمر باتری طولانی نسبت به اندازه آن

+

عملکرد قدرتمند CPU

دلایلی برای اجتناب

قابل حمل ترین نیست

تا حدودی گران است

برای یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی، Dell XPS 17 (2022) به‌طور چشمگیری نازک و سبک است، به‌ویژه وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که دارای مشخصات قدرتمند برای عملکرد درجه یک مورد نیاز دانشجویان مهندسی است. به سرعت کارهای سختی مانند رمزگذاری ویدیو و رندرهای سه بعدی در آزمایش را از بین برد.

اگر به دنبال یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ هستید، این کل بسته است. این صفحه نمایش ۱۷ اینچی با طعم‌های +FHD و UHD+، عمر باتری فوق‌العاده که تمام روز را برای شما دوام می‌آورد، و طراحی فوق‌العاده‌ای در کنار هر چیز دیگری دارد.

مدل‌های با مشخصات بالاتر ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌ها نیستند، اما با در نظر گرفتن عملکرد، قیمت بالایی ندارند. مدل ۲۰۲۲ دارای یک پردازنده گرافیکی RTX 3050 یا ۳۰۶۰ با پردازنده نسل دوازدهم اینتل است که عملکرد سریعی را ارائه می دهد که می تواند پروژه های پیچیده را انجام دهد.

بهترین لپ تاپ ممتاز برای دانشجویان مهندسی

۹٫ Razer Blade 15

مشخصات فنی

CPU: تا نسل دوازدهم اینتل Core i9

گرافیک: تا Nvidia GeForce RTX 3080 Ti

رم: تا ۳۲ گیگابایت DDR5

صفحه نمایش: حداکثر ۱۵٫۶ اینچ ۴K 144 هرتز

فضای ذخیره سازی: حداکثر ۱ ترابایت M.2 PCIe NVMe SSD

ابعاد: ۱۳٫۹۸ x 9.25 x 0.67 اینچ / ۳۵٫۵۱ x 23.50 x 1.70 سانتی متر

دلایل خرید

+

سخت افزار به طور جدی قدرتمند

+

طراحی محکم و شیک

+

گزینه های نمایش شگفت انگیز

دلایلی برای اجتناب

یک لپ تاپ بسیار گران قیمت

بیش از حد برای بسیاری از مردم

اگر پول برای شما مهم نیست – یا می خواهید یک لپ تاپ بازی عالی برای اجرای اتوکد در کنار هم داشته باشید – پس Razer Blade 15 انتخاب خبره است. بله، ما در اینجا به جای صدها هزار قیمت در مورد قیمت صحبت می کنیم، اما شما قدرت زیادی برای پول نقد خود دریافت می کنید.

Blade 15 دارای کارت گرافیک قدرتمند سری RTX 3000، حافظه DDR5 و پردازنده نسل دوازدهم Alder Lake Intel است. آزمایش‌های ما نشان داده‌اند که می‌تواند به‌راحتی از طاقت‌فرساترین حجم‌های کاری نیرو بگیرد.

البته، طراحی نمادین Razer Blade در طول سال‌ها تغییر چندانی نکرده است. بدنه بیرونی از آلومینیوم برس خورده بادوام، با صفحه نمایش شیشه ای دقیق و صفحه کلید RGB با نور ملایم است. صفحه نمایش نیز بسیار عالی است، با رزولوشن های مختلف تا یک پنل باشکوه ۴K با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز و ۱۰۰٪ طیف رنگی DCI-P3.

بهترین لپ تاپ ها برای دانشجویان مهندسی: سوالات متداول

آیا لپ تاپ های اپل برای دانشجویان مهندسی خوب هستند؟

آیا مک بوک ها برای دانشجویان مهندسی خوب هستند؟

مک بوک های اپل همیشه یک رقیب سرسخت در دنیای لپ تاپ برای مهندسان بوده اند. با جهش اخیر به سیلیکون خود اپل با تراشه‌های M1 و M2، این لپ‌تاپ‌ها حتی در چندوظیفگی کارآمدتر و حتی بهتر شده‌اند و در عین حال حتی از بزرگترین برنامه‌ها و وظایف نیز پشتیبانی می‌کنند.

با این حال، مسئله این است که بسیاری از برنامه های مهندسی، مانند برنامه های Autodesk، فقط بر روی سیستم عامل ویندوز کار می کنند. اگر شک دارید، از مدرسه یا کالج خود بپرسید که از کدام نرم افزار در دوره خود استفاده می کنید.

آیا دانشجویان مهندسی به لپ تاپ قدرتمند نیاز دارند؟

دانشجویان مهندسی به یک لپ‌تاپ قدرتمند نیاز دارند – اگرچه این نیاز با قابلیت حمل دستگاه و نوع نرم‌افزاری که اجرا می‌شود متعادل می‌شود.

استفاده از برنامه های مهندسی دستگاه ها را بسیار سخت تر از مثلاً بهترین لپ تاپ ها برای نویسندگان می کند. حتی بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی به اندازه لپ تاپ برای دانشجویان مهندسی کار نمی کنند.

در نهایت، یک پنجره CAD یا SolidWorks قدرت بیشتری نسبت به یک سند متنی یا جستجوی وب دارد. به این ترتیب، یک GPU اختصاصی و رم فراوان از الزامات کلیدی هستند، در حالی که CPU بیشتر به نرم افزار انتخاب شده وابسته است.

چگونه بهترین لپ تاپ مهندسی را برای خود انتخاب کنیم

هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ برای یک دانشجوی مهندسی، باید چندین فاکتور را در نظر گرفت.

یک لپ‌تاپ عالی برای دانشجویان مهندسی باید برنامه‌های پرقدرت را همزمان با بسیاری از پنجره‌های برنامه باز اجرا کند – یک پنجره CAD، یک سرویس نقشه‌برداری بزرگ و یک برگه بزرگ اکسل.

از آنجایی که احتمالاً از برنامه های پیچیده ای مانند اتوکد، متلب و سالیدورکس استفاده می کنید، برای اجرای روان و موثر آنها به یک لپ تاپ با قدرت کافی نیاز دارید. هنگام استفاده از برنامه‌هایی مانند بهترین نرم‌افزار طراحی گرافیکی و بهترین نرم‌افزار مدل‌سازی سه بعدی، می‌تواند از نظر گرافیکی فشرده باشد.

به همین دلیل و برای گردش کار بدون وقفه، به دنبال لپ‌تاپ‌هایی باشید که دارای بهترین کارت‌های گرافیک، بهترین پردازنده‌ها و بهترین رم هستند. ما یک لپ‌تاپ با آخرین تراشه‌های Core i5 یا Core i7 اینتل به عنوان حداقل، ۱ ترابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت رم توصیه می‌کنیم – اگرچه ۳۲ گیگابایت حتی بهتر است.

نمایشگر شفاف با حداقل وضوح ۱۰۸۰p توصیه می شود – اگرچه اندازه یک اولویت است، مگر اینکه به اطلاعات بیشتری روی صفحه نمایش نیاز داشته باشید.

قابل حمل بودن و استحکام ویژگی های کلیدی هستند – شما باید بتوانید لپ تاپ خود را در تمام طول روز و هر جا که نیاز به کار دارید حمل کنید. و دستگاه با چند ضربه تصادفی در طول مسیر برخورد می کند. به عنوان بخشی از این، عمر باتری هر دستگاه را بررسی کنید. باتری تمام روز به این معنی است که شما مجبور نیستید همه جا شارژر را بچرخانید. اما اگر قرار است تنظیمات خود را در یک مکان انجام دهید، ظرفیت باتری کمتر نیز قابل قبول خواهد بود.

لپ تاپ های معمولی بر روی یک قاب سبک وزن، عمر باتری طولانی، یا سایر مشخصات برای ارتباط آسان و مصرف رسانه (مانند وب کم، WiFi، صفحه نمایش) تمرکز می کنند. لپ‌تاپ‌های مخصوص دانشجویان مهندسی باید بتوانند به راحتی عملیات پیشرفته را انجام دهند، حتی اگر عمر باتری تمام روز نداشته باشند.

همچنین ارزش دارد که از مدرسه، کالج یا دانشگاه خود بپرسید که آیا دستگاه ترجیحی یا حداقل مشخصات سخت افزاری دارند. در بسیاری از موارد، نرم‌افزار مهندسی که استفاده می‌کنید به یک سیستم عامل خاص محدود می‌شود – معمولاً ویندوز – بنابراین بهتر است قبل از انجام آن اطلاعات را دریافت کنید.

چگونه بهترین لپ تاپ ها را برای دانشجویان مهندسی آزمایش می کنیم

تیم متخصص ما از داوران صدها رایانه و لپ‌تاپ، از جمله بهترین لپ‌تاپ‌های تجاری، بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان معماری، و بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان علوم کامپیوتر را به طور عملی انجام داده‌اند.

وقتی بهترین لپ‌تاپ‌ها را برای دانشجویان مهندسی آزمایش می‌کنیم، جنبه‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم. این دستگاه باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا برنامه های مهندسی را بدون زحمت اجرا کند و برای حمل در محوطه دانشگاه، از خوابگاه گرفته تا کتابخانه و آزمایشگاه، قابل حمل باشد.

در طول فرآیند بررسی جامع خود، مشخصات داخلی هر دستگاه را ارزیابی می کنیم – و نحوه مقایسه آنها با جایگزین های موجود در این زمینه. این شامل CPU، GPU، قابلیت حمل، ذخیره سازی و طراحی است. در حال انجام تست بنچمارک، عملکرد کلی لپ تاپ و اینکه کاربران چگونه می توانند به طور خاص از ویژگی ها بهره مند شوند را ارزیابی می کنیم.

با توجه به ماهیت قابل حمل لپ تاپ های مهندسی، عمر باتری، پورت های اتصال، وزن و اندازه صفحه نمایش را تجزیه و تحلیل می کنیم – که همه اینها ملاحظات ضروری برای بهترین لپ تاپ های دانشجویی هستند. ما همچنین می‌خواهیم سطح معینی از راحتی دستگاه را هنگام استفاده طولانی مدت ببینیم. در نهایت، ما قیمت – و ارزش برای پول – دستگاه را در مقایسه با لپ‌تاپ‌های رقیب برای دانشجویان مهندسی در نظر می‌گیریم.

منبع : https://www.techradar.com/news/the-best-laptops-for-engineering-students

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.