۱۱ نکته مهم در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه حرفه ای

0

با افزایش تعداد کامپیوترها و سرورها در هر سازمان، نیاز به خدمات پشتیبانی شبکه نیز به مراتب بیشتر شده است. انتخاب یک شرکت پشتیبانی شبکه حرفه ای تضمین کننده عملکرد بهینه و بدون وقفه شبکه شماست. اما یافتن یک شرکت مطمئن و کارآمد، چالشی است که بسیاری از کسب و کارها با آن روبرو هستند. در این مقاله، به بررسی ۱۱ نکته مهم در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه خواهیم پرداخت و در انتها یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی شبکه را معرفی خواهیم کرد تا از بروز مشکلاتی که می‌تواند به ضرر کسب و کارتان تمام شوند، جلوگیری کنید.

۱. تخصص کارشناسان فنی شرکت

تخصص و تجربه کارشناسان فنی شرکت پشتیبانی شبکه اولین و مهم‌ترین معیار انتخاب است. تسلط بر دانش به روز شبکه، سخت‌افزار و نرم‌افزار، فایروال، میکروتیک، سیسکو، مدیریت سرورها، پروتکل‌های شبکه (TCP/IP، DNS، DHCP)، مدیریت سیستم‌عامل‌های سرور (ویندوز سرور، لینوکس)، نگهداری و پشتیبانی شبکه، عیب‌یابی شبکه، امنیت شبکه، پیکربندی و مدیریت روترها و سوئیچ‌ها، سیستم تلفن ویپ و.. از جمله تخصص‌های فنی ضروری برای کارشناسان پشتیبانی شبکه است. همچنین قدرت تجزیه و تحلیل دقیق مشکلات، ارائه راه‌حل‌های مؤثر، توانایی برقراری ارتباط خوب با کاربران، درک صحیح نیازها و ارائه توضیحات شفاف و قابل فهم، از جمله مهارت‌های مهم برای کارشناسان پشتیبانی شبکه محسوب می‌شود.

۲. سابقه و قدمت شرکت

سابقه و قدمت شرکت در زمینه پشتیبانی شبکه نشان دهنده تجربه و توانایی آن شرکت در مواجهه با مشکلات مختلف است. شرکت‌هایی که چندین سال در این زمینه فعالیت کرده‌اند، معمولاً توانایی بیشتری در حل مشکلات پیچیده دارند و می‌توانند راه‌حل‌های کارآمدتری ارائه دهند.

۳. تنوع سرویس‌های شرکت

تنوع خدمات ارائه شده توسط یک شرکت پشتیبانی شبکه، نشان دهنده سطح تخصص و توانایی آن‌ها در رسیدگی به طیف گسترده‌ای از نیازهای شبکه‌ای شماست. هنگام انتخاب یک شرکت پشتیبانی شبکه، به دنبال شرکتی باشید که طیف وسیعی از خدمات از جمله نظارت و عیب یابی شبکه، رفع مشکلات مربوط به سرور، روتر، سوئیچ و سایر تجهیزات شبکه، پیکربندی و مدیریت دستگاه‌های شبکه، پشتیبانی به روزرسانی نرم افزار و سیستم عامل، ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفنته، پشتیبانی امنیتی، خدمات پسیو شبکه و خدمات اکتیو شبکه را ارائه دهد. با انتخاب یک شرکت با تنوع سرویس و خدمات بالا، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و از سردرگمی ناشی از همکاری با چندین ارائه دهنده مختلف جلوگیری کنید.

۴. مجوزها و گواهینامه‌های شرکت

داشتن مجوزها و گواهینامه‌های معتبر نشان‌دهنده قانونی بودن فعالیت شرکت و همچنین تخصص و توانایی آن در ارائه خدمات با کیفیت است. اولین مجوز برای راه اندازی هر کسب و کاری در ایران پروانه کسب و کار است. دومین مجوز پروانه فعالیت نظام صنفی رایانه‌ای است که توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای صادر می شود و نشان می‌دهد که شرکت واجد شرایط ارائه خدمات پشتیبانی شبکه است. سومین مجوز پروانه بهره‌برداری از خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات است که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر می‌شود و به شرکت اجازه می‌دهد تا خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را ارائه دهد.

خدمات پسیو شبکه

۵. قیمت‌گذاری منصفانه شرکت

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه، قیمت‌گذاری منصفانه است. قیمت‌گذاری خدمات پشتیبانی شبکه بسته به عواملی از جمله پیچیدگی شبکه، تعداد کاربران، سطح خدمات مورد نیاز و سابقه و تجربه شرکت متفاوت است. شرکت‌ها باید مدل‌ها و پلن‌های مختلف خدمات را با قیمت‌های مشخص ارائه دهند تا مشتریان بتوانند بر اساس نیازها و بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنند و همچنین از هرگونه هزینه پنهان یا اضافی جلوگیری کنند.

۶. شفافیت در قرارداد پشتیبانی شبکه

قرارداد پشتیبانی شبکه باید شفاف و کامل باشد و همه جزئیات خدمات، تعهدات و مسئولیت‌های طرفین را به طور دقیق مشخص کند. این شفافیت به جلوگیری از سوء تفاهم‌ها و اختلافات احتمالی در آینده کمک می‌کند و باعث ایجاد اعتماد بین شرکت و مشتری می‌شود.

۷. گزارش‌دهی منظم و قابل فهم کارشناس شبکه

ارائه گزارش‌های منظم و قابل فهم از وضعیت شبکه و اقدامات انجام شده توسط کارشناس شبکه یکی از ویژگی‌های مهم یک شرکت پشتیبانی حرفه‌ای است. این گزارش‌ها باید شامل جزئیات مشکلات، راه‌حل‌های اتخاذ شده و توصیه‌های لازم برای بهبود وضعیت شبکه باشد.

۸. تعهد On-Call بودن کارشناسان در ساعات غیراداری

تعهد کارشناسان به On-Call بودن در ساعات غیراداری نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری و تعهد شرکت به ارائه خدمات پیوسته و بدون وقفه است. این امر به خصوص در مواقع اضطراری و مشکلات بحرانی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند از بروز خسارات بیشتر جلوگیری کند.

۹. تعداد کارشناسان پشتیبانی شبکه

تعداد کارشناسان شرکت پشتیبانی شبکه نشان‌دهنده توانایی آن شرکت در ارائه خدمات به موقع و با کیفیت است. با داشتن تعداد زیاد کارشناس، شرکت می‌تواند به طور همزمان به تعداد بیشتری از درخواست‌ها رسیدگی کند و زمان انتظار برای حل مشکل مشتریان را کاهش دهد. این امر به ویژه برای شرکت‌هایی که به طور ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به پشتیبانی نیاز دارند، مهم است. اگر یکی از کارشناسان به هر دلیلی در دسترس نباشد، کارشناس دیگر می‌تواند به جای او کار کند و آن شرکت از تداوم خدمات اطمینان حاصل کند. علاوه بر این، هر کارشناس به طور کامل بر روی هر مشتری تمرکز می‌کند و خدمات شخصی‌سازی شده‌تری ارائه می‌دهد. به طور کلی، تعداد زیاد کارشناسان شبکه منجر به رضایت بیشتر مشتریان می‌شود.

خدمات اکتیو و پسیو شبکه

۱۰. تعداد مشتریان شرکت

شرکت پشتیبانی شبکه‌ای که تعداد زیادی مشتری دارد و مشتریان آن چندین سال است که با آن شرکت قرارداد دارند و همکاری می‌کنند، نشان‌دهنده میزان اعتماد و رضایت آنان از خدمات این شرکت است. معمولاً این شرکت‌ها دارای ساختار سازمانی قوی‌تر و تجربه بیشتری در مدیریت نیازهای متنوع مشتریان هستند.

۱۱. نظرات مشتریان شرکت

دریافت نظرات و بازخوردهای مشتریان قبلی و فعلی یکی از بهترین راه‌ها برای ارزیابی کیفیت خدمات یک شرکت است. می‌توانید از مشتریان قبلی شرکت نظرسنجی کنید یا نظرات آن‌ها را در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید تا از تجربه دیگران بهره‌مند شوید.

معرفی شرکت پشتیبانی شبکه هینزا

شرکت هینزا با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات، به عنوان بهترین شرکت پشتیبانی شبکه در ایران شناخته می‌شود. دلیل معرفی این شرکت به شما:

  •         سابقه طولانی فعالیت این شرکت در حوزه IT
  •         تعداد زیاد کارشناسان فنی و متخصص با مدارک بین‌المللی
  •         شمار بالای مشتریان و امکان بررسی میزان رضایت آن‌ها
  •         گستردگی خدمات و ارائه سرویس‌ها در تمامی حوزه‌های شبکه و زیرساخت
  •         تأمین کننده تجهیزات IT در ایران

علاوه بر تمامی این موارد، یکی از ویژگی‌های برجسته همکاری با شرکت هینزا که آن را از سایر رقبا متمایز کرده است، فعالیت این شرکت در حوزه (Digital Transformation) است. هینزا با ارائه خدمات متونع و گسترده، همراهی مطمئن در تمامی نیازهای دیجیتال شماست. از جمله خدمات این شرکت  پشتیبانی و نگهداری شبکه، نصب و راه‌اندازی شبکه، راه‌اندازی و مدیریت سرور،  راه اندازی سیستم تلفن ویپ، خدمات پسیو شبکه، خدمات اکتیو شبکه، طراحی وب سایت، توسعه نرم افزار و اپلیکیشن و سئو سایت است که مشتریان را از دریافت خدمات دیجیتال از سایر شرکت‌ها بی نیاز کرده است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.