8 نرم افزار ضروری ویندوز که باید روی هر سیستمی نصب باشه

0

چه برنامه هایی برای لپ تاپ لازم است نرم افزار های ضروری ویندوز یا لیست برنامه های ویندوز 10 11 و برنامه های جانبی ویندوز اولین سوال برای هر فرد بعد نصب ویندوز یا روشن کردن سیستم برای اولین بار است .

اگر لپ تاپ جدیدی خریداری کردید یا جدیدا ویندوز عوض کرده باشید به محض ورود به ویندزو با صفحه ای خام و بدون برنامه و نرم افزار های ضروری ویندوز مواجه خواهید شد که اگر بخواهید کارهای خود را رو به جلو ببرید حتما باید نرم افزار و برنامه های کاربردی و جانبی ویندوز را نصب کنید .

برای داشتن بهترین کارایی در ویندوز نصب نرم افزار ضروری ویندوز لازمه و باید این برنامه های کاربردی ویندوز را حتما داشته باشید تا بتوانید نهایت استفاده را از لپ تاپ یا سیستم خود داشته باشد توجه کنید که اگر لپ تاپ یا سیستمی که خریداری کردید بدون ویندوز هست و برنامه های ضروری ان است که باید اول ویندوز نصب بشه بعد برنامه ها اما اگر اخیرا در سایت های دیجی کالا , لیون کامپیوتر , نوژینو و استوک تاپ اقدام به خرید لپ تاپ استوک کردید باید پیش فرض ویندوز و برنامه های کاربردی ویندوز را داشته باشد و اماده کار باشد.

این لیست ترتیب خاصی ندارد و هر فرد بعد نصب ویندوز باید این نرم افزارها را روی ویندوز خود داشته باشد بدون توجه به اینکه ویندوز را برای چه کاری میخواهید و بعد از ان با توجه به ماهیت لپ تاپ یا کامپیوترتون و اینکه برای چه کاری میخواهید استفاده کنید نرم افزارهای جانبی ویندوز مربوط به هدفتون رو نصب کنید

برای لپ تاپ گیمینگ علاوه بر این سری برنامه و نرم افزار های ضروری ویندوز شما نیاز به نصب یکسری نرم افزار کمک کننده گرافیکی هم دارید تا بتوانید بهترین کارایی را از لپ تاپ گیمینگ خود داشته باشید پس قبل نصب بازی حتما نرم افزارها و فریمورک های مربوط به c و ویژوال استودیو و directx را نصب کنید تا لپ تاپ یا کامپیوتر گرم نکند و باعث اسیب به برد شود چون قیمت لپ تاپ گیمینگ این مدت نجومی شده و بسیار بالاست پس نهایت دقت و ظرافت را در مورد درایورها و فریمورک داشته باشید تا هزینه اضافی ننداره رو دستتون .

نرم افزار های ضروری ویندوز

با داشتن این برنامه های جانبی ویندوز اکثر کارهای ضروری و حتی نیمه ضروری ویندوز را میتوانید انجام دهید در واقع این برنامه های برای هر ویندوزی لازم هستند پس بدون نگاه به اسم برنامه ها به ترتیب این لیست برنامه های ویندوز را دانلود و نصب کنید .

 

1. برنامه winrar

اکثرا با این نرم افزار اشنایی دارید و امروزه دیگه لازمترین برنامه است این نرم افزار برای فشرده سازی و استخراج فایل های فشرده استفاده میشه که اکثرا فایلهای دانلودی zip هستند که با این برنامه باید فایل ها داخل را استخراج کرد .

نرم افزار WinRAR ابزار قدرتمندی برای فشرده سازی فایل های مختلف می باشد که با ارائه برترین الگوریتم های فشرده سازی کامپیوتری فایل ها دارای محبوب ترین و پردانلودترین برنامه های فشرده سازی می باشد . این برنامه می توانید تا ۱۵ درصد از حجم فایل ها را کم کنه و انواع فایل های فشرده شده را باز  کنه و محتوای داخلی رو براتون به نمایش بزاره .

 

2. نرم افزار Internet Download Manager

دیگه هیچ کسی نیست که از اینترنت اسفاده نکنه به همین دلیل یه نرم افزار برای دانلود فایل ها با بیشترین سرعت در دسترس و مدیریت فایلهای دانلودی لازمه و جز بهترین نرم افزار های ضروری ویندوز محصوب میشه .

Internet Download ManagerInternet Download Manager یا همان IDM یک نرم‌ افزار مدیریت دانلود است که تنها برای سیستم‌ عامل مایکروسافت ویندوز قابل استفاده‌ است. Internet Download Manager ، دانلودها را به چند قطعه تقسیم می‌کند تا عملیات دانلود سریع‌ تر انجام شود. IDM با برنامه‌های اینترنت اکسپلورر، اپرا، موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم کار می‌کند.

 

3. مرورگر گوگل کروم / موزیلا فایرفاکس

برای اتصال به سایت ها بدون مشکل به جای استفاده از مرورگر پیش فرض ویندوز که مشکلات زیادی دارد میتوانید از مرورگرهای محبوبتری با کارایی بالاتر و سرعت بیشتر استفاده کنید 2 تا از محبوبترین مرورگرهای ویندوز گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس است که بیشار از کرم استفاده میشود .

جذابیت مروگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس شخصی سازی بسیار بالا دانلود افزونه های رایگان بسیار بالا و همچنین قالب و تم های جذاب است

 

4. نرم افزار پخش فیلم KMPlayer

برای پخش فیلم و ویدیو های خود با کیفیت واقعی و همچنین اجرای هر نوع فرمت ویدیویی بهترین نرم افزار پخش فیلم KMPlayer است رتبه اول بین نرم افزارهای پخش کنند فیلم رو دارد .

KMPlayer نرم افزاری حرفه ای که در عین کارآیی بالا، حجم پائینی داشته و قادر به پخش اکثر فرمت ها هم باشد. نرم افزار های زیادی در زمینه پخش فیلم وجود دارد. اما مهم ترین مشکلی که اکثر نرم افزار ها دارند این است که هم حجمی نسبتا سنگین دارند و قادر به پخش بسیاری از فرمت ها نیستند. نرم افزار KMPlayer با حجم مناسب قادر به پخش تقریبا 99 دردصد فرمت های صوتی و تصویری است. نرم افزار بسیار ساده اما در عین سادگی با کارآیی بسیار بالا. هرکاربری که یک بار KMPlayer را تجربه کند مطمئنا انتخاب اولش همیشه همین نرم افزار خواهد بود.

 

5. نرم افزار فوتوشاپ Adobe Photoshop

ادوبی فوتوشاپ Adobe Photoshop قدیمی ترین شاهکار شرکت adobe است . نرم افزار فتوشاپ بی درنگ یکی از جایگزین نشدنی های دنیای نرم افزار است و می توان این ادعا را کرد که هیچ نرم افزاری نمی تواند جایگزین آن برای شما باشد. این نرم افزار معتبر و قدیمی که قدرتمندترین نرم افزار برای ویرایش و پردازش تصویر می باشد ، می تواند هرآنچه یک کاربر نیاز دارد را برای وی برآورده کند.

ادیت عکس یکی از پرکارترین عملیاتی است که با ویندوز انجام میشود پس داشتن بهترین نرم افزار ادیت عکس در ویندوز جز لازم ترین برنامه ها و نرم افزار ضروری ویندوز است که در این لیست قرار گرفته است .

 

6. آفیس Microsoft Office

افیس مجموعه ای از نرم افزارهای کاربری و مهارتی است که اکثرا ادارات و مراکز و همچنین دانشجوها و اساتید از انها برای ارایه اطلاعات و اموزش از ان استفاده میکنند این مجموعه نرم افزار بسته به نیاز کاربر میتواند موارد مورد نیاز را نصب کند چون یکسری از انها مناسب تمام افراد نیستند

از جمله مهمترین انها مایکروسافت word و اکسل هستند که بیشترین کارکرد را دارند و بلا استثنا این دو مورد جز نرم افزار های ضروری ویندوز محصوب می شوند .

 

7. نرم افزار کنترل ویندوز از راه دور AnyDesk

AnyDeskAnyDesk انی دسک نرم افزار کاربردی که به شما امکان کنترل کامپیوتر دیگر را از راه دور را می دهد. نرم افزار AnyDesk به کاربران کمک می کند تا جهت ارائه خدمات پشتیبانی به دوستان، آشنایان و مشتریان خود از راه دور و از طریق اینترنت به کامپیوتر آنها متصل شده و مشکلات نرم افزاری آنها را رفع نمایند. نرم افزار AnyDesk بسیار کم حجم و قابل حمل نیز می باشد و برای برقراری ارتباط با سیستم مورد نظر به هیچ نوع تنظیم و پیکربندی خاصی نیاز ندارد.

 

8. نرم افزار مدیریت iPhone, iPad, iPod

در ادامه لیست نرم افزار های ضروری ویندوز برای مدیریت نرم افزارها و سخت افزارهای ساخت شرکت اپل که گستره بالایی دارند یک نرم افزار واسط بین ویندوز و دستگاه اپل لازم و ضروری است و چه نرم افزاری بهتر از نرم افزار ساخت خود اپل که ایتونز است .

آیتونز iTunes یک پخش کننده چند رسانه‌ای، کتابخانه رسانه‌ای و نرم‌افزار کاربردی‌ای جهت مدیریت تلفن‌های همراه است و توسط اپل توسعه داده شده است. نرم افزار آیتونز برای بازی و دانلود و سازماندهی فایل‌های صوتی و دیجیتالی در کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل اواس ایکس و مایکروسافت ویندوز می‌باشد

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.