مشکلات زنان بعد از بارداری

0

بارداری ، یک سفر از مراحل شگفت ‌انگیز و احساساتی است که با خود نه تنها زندگی جدیدی را به وجود می ‌آورد، بلکه باعث می‌ شود تا قدمی بزرگ به سوی والدگی بگذاریم. اما همانطور که رویای داشتن یک خانواده را دنبال می ‌کنیم، ممکن است با مسائل و چالش‌ هایی همراه باشیم که تا زمانی که دلتنگی یک ناز کوچک در آغوش خود را می ‌پرورانیم، به چشم نیاید. از لحظه ‌ای که کودکان در زندگی ما حضور پیدا می ‌کنند، دیگر هیچ چیز همانند قبل نیست. برخی از این تغییرات با شادی و نشاط همراه است، اما گاهی اوقات ، روبروی مسائلی قرار می ‌گیریم که ممکن است برای مادران جدید و یک چالش بزرگ تلقی شود. مشکلات بعد از بارداری ، یک موضوع جامع و متنوع است که ممکن است شامل تغییرات فیزیکی ، روحی و حتی اجتماعی باشد. اگاهی داشتن دررابطه با این موضوعات و کمک گرفتن از یک متخصص زنان و زایمان مجرب و متبحر مانند دکتر مژگان دادگر ، می تواند کمک کننده باشد. با ما در ادامه همراه باشید تا به برخی از این مشکلات بپردازیم.

 

مشکلات زنان بعد از بارداری - دکتر دادگر

 

  • زیاد شدن دوران قاعدگی و جبران کم خونی

همانطور که می دانید در طول دوران بارداری ، قاعدگی متوقف می شود ، اما زمانی که باروری به پایان می رسد و زایمان انجام می شود ، مجددا دوران قاعدگی شروع می شود ، این دوران برای کسانی که دارای کم خونی هستند ، می تواند مشکلات جدی را به همراه داشته باشد. اما این سیکل بعد از زایمان کاملا طبیعی است و ممکن است دوران قاعدگی تا چندین هفته نیز به طول انجامد. در چنین شرایطی زنان بعد از زایمان باید احتیاط بسیار زیادی داشته باشند تا دچار عفونت نشوند. البته زنان بعد از زایمان باید توجه داشته باشد که تحرکات بیش از اندازه نیز نباید داشته باشند چرا که این موضوع باعث افزایش خونریزی می شود.

  • تغیر شکل واژن

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد ممکن است با آن دسته و پنجه نرم کنند ، تغییر شکل واژن بعد از زایمان طبیعی به دلیل خروج کودک از ناحیه تناسلی است که د شکل و فرم آن تاثیر بگذارد. همچنین تغییرات هورمونی در این بازه زمانی در رنگ و اندازه لابیاها نیز تاثیر می گذارد. خانم هایی که به هر دلیلی از این وضعیت راضی نیستند ، می توانند بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی برای انجام لابیاپلاستی اقدام نمایند.

  • ترک های پوستی

زایمان، تجربه فوق‌العاده‌ای است که همراه با لحظات شگفت ‌انگیز مادرانه ، چالش‌ های فیزیکی نیز به همراه دارد. یکی از نشانه ‌های طبیعی این تغییرات ، ترک ‌های پوستی هستند که ممکن است بعد از زایمان بر روی پوست ظاهر شوند. این ترک ‌ها، نماد های زیبایی و شجاعت مادران هستند که زندگی جدید و نوپا را به دنیا آورده‌ اند. هر ترک بر روی پوست ، داستانی را می ‌گوید. این علائم زندگی و مادری ، نشانه‌ های فیزیکی از رشد و تغییرات بزرگی هستند که در دوران بارداری اتفاق افتاده‌ اند. این ترک‌ ها ممکن است از مناطق مختلف بدن، به خصوص شکم، کمر، و سینه شما شروع شوند. لیزر درمان اسکار های پوستی کمک کننده می باشد. برای آشنایی بیشتر با این لیزر و همچنین مشاهده نمونه کار های مربوطه توصیه می کنیم به سایت دکتر دادگر مراجعه نمایید.

  • گشاد شدن واژن

گشاد شدن واژن یکی دیگر از مشکلاتی است که بسیاری از زنان بعد از زایمان با آن مواجه می‌ شوند. این تغییرات ناشی از فشار و تغییر در ساختار عضلات و بافت ‌های واژن در طول فرآیند زایمان است. این موضوع ، ممکن است بر روی راحتی جنسی، اعتماد به نفس و کیفیت زندگی زناشویی تأثیر بگذارد. علائم گشاد شدن واژن ممکن است شامل کاهش تنگی و حساسیت در طی رابطه جنسی ، عدم راحتی در هنگام استفاده از تامپن‌ها یا اشیاء کوچک و حتی احساس کاهش اعتماد به نفس در زنان باشد.

تمرینات عضلانی:

انجام تمرینات استرچینگ ، کگل و تقویتی برای عضلات واژن می ‌تواند به بهبود تناوب عضلات و کاهش علائم گشاد شدن کمک کند.

استفاده از تکنولوژی:

برخی از دستگاه‌ها و تکنیک‌ های نوین مانند لیزر های تقویتی و روش‌ های ترمیمی می ‌توانند به بهبود وضعیت واژن کمک کنند.

  • جراحی

در صورتی که شلی و گشادی واژن با راهکار های فوق بهبود پیدا نکرد ، متخصص زنان ممکن است استفاده از روش جراحی را به بیماران خود پیشنهاد دهد ، این روش تهاجمی بوده و برای اعمال تغییرات و بهبود وضعیت بیمار ، نیاز به بیهوشی و رفتن به زیر تیغ جراحی دارد. از همین رو بسیاری از افراد از انجام آن می ترسند. باید به یاد داشته باشید که مراجعه به یک پزشک متخصص و مجرب می تواند از بروز هر گونه مشکل جلوگیری کرده و حتی کمک کند که نیازی به انجام عمل های جراحی و سخت نداشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مشکلاتی که بعد از بارداری به وجود می آید و اینکه چه راه درمانی برای آن ها وجود دارد ، توصیه می شود به سایت دکتر دادگر مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.