چرا طراحی ویلا مدرن محبوب ترین سبک ویلا سازی است؟

0

چرا با توجه به اینکه سبک‌های مختلفی که برای طراحی ویلا وجود دارد، طراحی ویلا مدرن بیشتر از هر سبکی مورد استقبال است؟

برخی اوقات استرس و فشار در فضاهای شهری به قدری زیاد می‌شود که تنها راه فرار از آن پناه بردن به دل طبیعت است. به همین علت است که در سال‌های اخیر ساخت ویلا خصوصا در مناطقی به دور از شهر و در مناطق خوش آب و هوا افزایش یافته است.

طراحی ویلا در سبک‌های مختلفی از سبک لوکس کلاسیک تا سبک سنتی ایرانی صورت می‌گیرد؛ اما اگر بگوییم سبک مدرن بین افرادی که برای ساخت ویلا اقدام می‌کنند، از محبوبیت بسیاری برخوردار است اغراق نکرده ایم. در این مقاله قصد داریم به برخی از دلایل محبوبیت طراحی ویلا مدرن بپردازیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ همراه ما باشید.

ویلا مدرن

دلایل محبوبیت ویلا مدرن

سبک مدرن نه تنها در طراحی ویلا، بلکه در طراحی ساختمان‌های دیگر نیز، همواره مورد استقبال افراد است. بنابراین شاید بهترین باشد برای بررسی دلایل محبوبیت ویلا مدرن،  دلایل محبوبیت سبک معماری مدرن را بررسی کنیم.

طراحی به سبک مدرن، منحصر به فرد است

از آنجایی که یکی از مهم ترین اصول در طراحی مدرن، استفاده از خلاقیت توسط طراح است. می‌توان گفت که تمامی ویلاهای طراحی شده به سبک مدرن با یک‌دیگر متفاوت هستند و هر کدام به صورت منحصر به فردی با توجه به قابلیت‌های معمار در پیاده کردن خلاقیتش هنگام طراحی، ساخته شده اند. درست است که برخی از اصول در سبک مدرن به عنوان امضای آن به احتساب می‌آیند، اما این خلاقیت است که سبب تفاوت تمامی این طرح‌ها خواهد شد.

فاقد هر گونه تزئینات اضافه و پیچیدگی

در طراحی ویلا مدرن «Less is more» به معنای «کمتر بیشتر است » سخن معمار بزرگ سبک مدرن “میس وندروهه” معنای واقعی پیدا می‌کند. در ویلا مدرن با کمترین تزئینات و تاکید بیشتر بر عملکردی بودن تمامی فضاها در معماری ویلا، هر قسمت به تنهایی خود را توصیف می‌کند.

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی ویلا مدرن تلاش می‌شود تا چیدمان به ساده ترین شکل صورت بگیرد و تاکید کلی بر سبک معماری، متریال‌های مورد استفاده  و نحوه قرارگیری فضاها باشد. با استفاده از تزئینات پیچیده و شلوغ در طراحی ویلا مدرن، ویلا زیبایی خود را از دست خواهد داد و تمامی جزئیاتی که در عین سادگی به آن توجه شده است، زیر سوال خواهد رفت.

همچنین هنگام طراحی نما ویلا مدرن از فرم‌های ساده، خطوط عمودی و افقی و اشکال هندسی در تناسب با یکدیگر استفاده می‌شود.

مهم‌ترین نکته‌ هنگام طراحی ویلا مدرن این است که برای رعایت تمامی اصولی که به آن ها اشاره می‌کنیم، تیمی حرفه‌ای و اصولی را انتخاب کنید. فریلنسر هایی که تجربه کار اجرایی نداشته‌اند یا دانشجویان معماری بی سابقه در طراحی ویلا مدرن شاید هزینه بسیار کمتری از شما دریافت کنند؛ اما اگر نقشه‌های تحویل داده شده قابل اجرا نباشد، صرفا نقاشی زیباییست که نمی‌توان آن را اجرا کرد.

استفاده از متریال‌ها و فناوری‌های جدید و به روز

در طراحی ویلا مدرن، معمار تلاش می‌کند تا جدیدترین فناوری و متریال‌های در دسترس را مورد استفاده قرار دهد. البته ناگفته نماند که استفاده از این دو مورد به بودجه‌ و سلیقه کارفرما نیز بستگی دارد. در سبک مدرن حتی می‌توان از متریال‌های سنتی مانند آجر به شکل جدیدی استفاده کرد.

در سبکی مانند کلاسیک استفاده از متریال محدودیت خاص خود را دارد و در اکثر موارد تنها از یک متریال استفاده می‌شود اما در صورتی که طراحی ویلا مدرن بر طبق اصول پیش رود معمار می‌تواند استفاده از چهار متریال را به صورت همزمان در نظر بگیرد.

برقراری رابطه میان فضای داخلی و سایت ویلا

در طراحی ویلا مدرن بازشوهای بزرگ به کار می‌روند که هم  رابطه بین فضای داخلی با فضای بیرون برقرار شود و هم با استفاده از طبیعت، از زیبایی مناظر موجود بیشترین استفاده صورت بگیرد.

استفاده بهینه از نور طبیعی خورشید

همانطور که اشاره کردیم در طراحی ویلا مدرن از بازشوهای بزرگ استفاده می‌شود، این بازشوها علاوه بر این‌که دید مناسبی را نسبت به فضای بیرون به ساکنین ویلا می‌دهند، باعث استفاده حداکثری از نور خورشید خواهند شد.

هزینه طراحی ویلا مدرن

هزینه طراحی ویلا مدرن

مواد بسیاری وجود دارند که در تعیین هزینه طراحی ویلای مدرن موثر هستند. هر شرکت معماری قبل از اینکه هزینه مشخصی را به شما اعلام کند به بررسی تمامی این موارد می‌پردازد و پس از آن برآورد کلی را به شما خواهند گفت. برخی از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت طراحی ویلا مدرن عبارتند از:

  • متراژ پروژه
  • نوع متریال مورد استفاده
  • کیفیت متریال مورد استفاده
  • استفاده از امکاناتی مانند؛ آلاچیق، آبنما و …
  • موقعیت جغرافیایی ویلا مدرن

ویلا مدرن با نما دیزاین

طراحی ویلا مدرن با نمادیزاین

نما دیزاین مفتخر است که با به پایان رساندن پروژه‌های موفق بسیار و همکاری متعدد با کارفرمایان، مراحل طراحی تا ساخت ویلای مدرن شما را به صورت صفر تا صد بر عهده بگیرد. استراتژی ما در نمادیزاین توجه به بودجه  کارفرما و ارائه بالاترین کیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن با نازلترین قیمت است. از جمله راهکارهایی که نمادیزاین برای به هدف رساندن این استراتژی ارائه می‌دهد؛ عبارت است از:

  • تمامی نقشه‌های فاز دو که پس از طراحی در خدمت کارفرما قرار داده می‌شود، به صورت متناسب با ابعاد متریال طراحی شده‌اند که از پرتی مصالح جلوگیری می‌کند و در نهایت 15 درصد در کاهش هزینه ها اثر می‌گذارد.
  • اگر ساخت ویلا مدرن به تیم دیگری سپرده شود، پس از طراحی در تمامی مراحل اجرا، نمادیزاین در کنار کارفرما خواهد بود.
  • پس از طراحی دو پیش فاکتور از مصالح مورد استفاده برای ساخت ویلا در دو کیفیت درجه 1 و درجه 2 به کارفرما ارائه می‌شود، تا با توجه به بودجه خود یکی از آن ها را انتخاب کند.
  • نمادیزاین به واسطه سابقه ده ساله خود، تمامی متریال‌های مورد نیاز کارفرما را به صورت مستقیم از کارخانه تهیه می‌کند که با حذف واسطه، هزینه‌های نهایی طراحی و ساخت ویلا مدرن را برای کارفرما کاهش می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت نمادیزاین مراجعه کنید و با پر کردن فرم مشاوره منتظر تماس ما بمانید.

4.4/5 - (7 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.