پرده اتاق خواب کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

0

اتاق خواب کودک، فضایی است که می‌توانید در آن واقعا خلاق باشید و با رنگ، بافت و الگو بازی کنید تا فضایی مهیج و دنجی که بچه‌های کوچک شما آن را دوست خواهند داشت، ایجاد کنید. حال وقتی نوبت به انتخاب پرده اتاق خواب فرزندتان می‌رسد، باید به سبک، آسایش خواب و ایمنی کودکتان فکر کنید. مطمئناً شما پرده‌های زیبایی می‌خواهید خریداری کنید، اما باید نسبت به خواب راحت و امن کودکتان نیز آسوده خاطر باشید. در این مطلب ما سعی کرده‌ایم با تمرکز بر ویژگی‌های مهم ایمنی و عملکردی، طیف گسترده‌ای از پرده‌های کودکانمان، از آخرین روندهای داخلی فضاهای خواب کودکان صحبت کنیم.

نکته‌ای که هنگام انتخاب پرده برای اتاق خواب کودک باید در نظر بگیرید

زمانی که می‌خواهید برای اتاق یک کودک خردسال، یا نوجوانی که می‌تواند نظرات خود را درباره آنچه از یک اتاق می‌خواهد به شما ارائه دهد، پرده مناسبی تهیه کنید؛ گزینه‌های بسیار متنوعی وجود دارد. با این حال، دانستن اینکه از کجا اینکار را شروع کنید می‌تواند برایتان کمی پیچیده باشد. در اینجا به چهار نکته اشاره کردیم تا هنگام خرید پرده اتاق کودک آن را در نظر داشته باشید.

  1. به دنبال سبک‌ها و رنگ‌های مناسب باشید

کودکان رنگ‌ها و طرح‌ها را دوست دارند. در این مورد، آن‌ها اغلب از بزرگسالان سرزنده‌تر هستند. این مسئله تا حدی به این دلیل است که چشمان کودکان به کنتراست بیشتری نیاز دارند. بنابراین، رنگ‌ها باید تندتر و درخشان‌تر باشند تا آن‌ها را به درستی ببینید. با این حال، فرزندان شما روزی بزرگ خواهند شد! در حدود سال‌های نوجوانی، کودک می‌تواند مانند بزرگسالان رنگ‌های ملایم را درک و تشخیص دهد. بنابراین، اگر اتاق کودک را برای مدت طولانی تزئین می‌کنید، حتماً پرده‌هایی را به سبک و رنگی انتخاب کنید که احتمالاً با آن‌ها رشد می‌کنند.

  1. از حریم خصوصی آنها اطمینان حاصل کنید

اتاق خواب کودکان باید مکانی کاملا خصوصی برای بازی و خواب آن‌ها باشد. بنابراین، می‌توانید با پرده‌های خاموشی برای اتاق خواب کودکان خود سرمایه‌گذاری کنید. در مواقعی از روز، برخی از کودکان ممکن است دچار مشکل خواب شوند، به همین دلیل باید مراقب باشید که پرده‌هایی را بچینید که احتمالاً به آنها کمک می‌کند سریع‌تر و راحت‌تر به خواب روند.

  1. آسترهای باکیفیت را انتخاب کنید

مطمئناً اتاق خواب‌های کودکان نیاز به اثاثیه و ویژگی‌هایی دارند که ماندگاری طولانی مدتی داشته باشند. این فقط به دلیل آسیب‌هایی که گذر زمان به آن‌ها وارد می‌کند نیست، بلکه به این دلیل است که کودکان تمایل زیادی به کشیدن، ساییدگی و آسیب رساندن جدی به لوازم دارند! شما می‌توانید انواع آسترهای مقاوم و باکیفیت را برای کمک به محافظت از پرده‌های خود برای سال‌های پیش‌رو انتخاب کنید.

  1. پرده‌های خود را به اندازه مناسب بدوزید

یکی از دردسرهای اصلی خرید و نصب پرده برای اتاق خواب کودکان و در واقع همه مکان‌ها، اطمینان از طول مناسب آن‌ها است. همانطور که می‌دانید، پرده‌هایی که با اندازه مناسب دوخته می‌شوند، همیشه مناسب‌ترین هستند، بخصوص برای اتاق خواب کودکان که متناسب با سنشان باید طول پرده را در نظر گرفت؛ چرا که اگر پرده اتاق خردسالان زیادی بلند باشد، ممکن است به دلیل بازیگوشی و شیطنت، دچار پیچ خوردگی دست و پایشان شود و آسیب جدی به خود و یا پرده وارد سازند.

بهترین جنس پارچه پرده برای اتاق کودک

انتخاب جنس پرده نیز برای اتاق خواب کودکان پر اهمیت است و می‌تواند بر میزان راحتی و ایمنی خردسالان اثرگذار باشد. در این قسمت به برخی از پارچه‌هایی که به عنوان پرده می‌توان آن‌ها را در اتاق کودکان نصب نمود و بسیار مناسب هستند، می‌پردازیم.

پارچه مخمل

پارچه مخملی یکی از گزینه‌های مناسب برای اتاق خواب کودک است. بافت غنی و درخشش مخملی آن احساس تازگی و شادابی را به فرزندتان القا می‌کند. می‌توان آن‌ها را متناسب با تم‌های مختلف اتاق خواب کودک و ترجیحات آن طراحی نمود. مراقبت مناسب از این جنس پرده، ماندگاری آن را طولانی می‌کند و آن را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل می‌سازد. همچنین دیگر مزیت این جنس پرده، عایق بودن آن دربرابر حرارت است و می‌تواند دمای اتاق را کنترل کند و در کاهش هزینه‌های انرژی موثر باشد.

پارچه از جنس نخ

پارچه نخی، جنسی سبک، نرم و لطیف دارد که در برابر لکه و پارگی، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. به دلیل استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در روند تهیه پارچه‌های نخی، نحوه شستشو و نگهداری آن آسان است.

پارچه اکریلیک

گزینه دیگر برای پرده اتاق کودک، پارچه اکریلیک می‌باشد که بزرگترین مزیت آن ضدآب بودن آن است و در برابر رطوبت و لکه مقاومت بالایی دارد. شستشو و نگهداری این پارچه نیز همانند پارچه نخی بسیار آسان است و نیاز به نگرانی نیست. پارچه اکریلیک دارای طرح‌های متنوع و جذاب است که می‌تواند اتاق فرزندتان را به فضایی شاد و پرانرژی تبدیل کنید.

پارچه چرم مصنوعی

یکی از دیگر جنس‌های محبوب برای پرده اتاق کودک، پارچه چرم مصنوعی است. این پارچه‌ها همانند پارچه اکریلیک خاصیت ضدآب دارند و دربرابر لکه مقاوم می‌باشند. ظاهر شیک و خاص این پارچه، فضایی مدرن در اتاق فرزندتان ایجاد می‌کند.

پارچه کتان و پنبه

یکی از بهترین جنس‌ها برای پرده اتاق کودک، پارچه‌ای است که آلرژی‌زا نباشد، مراقبت و شستشوی آسانی داشته باشد. در این زمینه پارچه‌های کتانی و پنبه‌ای اولویت بیشتری نسبت به دیگر جنس‌ها دارند.

ویژگی پرده اتاق خواب کودک

قبل از اینکه کودکان‌تان بچه‌های بزرگتری شوند، ابتدا باید پرده‌های مناسبی برای اتاقشان نصب کنید تا حس تزئینی درونشان و صفای باطنشان تقویت شود. به طور خلاصه پرده‌ای که باید در اتاق یک کودک نصب شود، نیاز به ویژگی‌های زیر دارد:

  • شستشوی راحت

  • عایق صوتی و حرارتی باشد

  • اندازه پرده، متناسب با فضا و سن کودک

  • مواد به کار رفته در پارچه دوام بالایی داشته باشد.

  • طرح و رنگ پارچه را مناسب سن کودک تهیه کنید.

  • پرده‌ای که هم نور مناسب روز را برای کودک فراهم سازد و هم در زمان استراحت بخوبی مسدود شود.

  • اگر پرده دارای قطعات فلزی می‌باشد، باید به خوبی بر دیوار نصب شوند، تا خطری کودک را تهدید نکند.

جمع‌بندی

با توجه به رعایت ویژگی‌هایی که در بالا آن‌ها را مطرح کردیم می‌توانید فضایی پویا و جذاب برای کودک خود ایجاد کنید. اگرچه انتخاب بهترین پرده برای فضای اتاق کودک شما می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما با حضور کارشناسان پردکور می‌توانید مطمئن باشید که می‌توانید پرده‌های عالی برای اتاق کودک خود تهیه کنید. اگر احساس می‌کنید به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، به سایت اینترنتی پردکور مراجعه کنید و با این تیم حرفه‌ای تماس بگیرید تا بصورت کاملا رایگان راهنمایی شوید.

 

آدرس سایت: https://pardecore.com/

شماره تلفن:

۰۹۲۰۳۰۳۰۱۲۵

۰۹۱۲۱۴۶۰۹۶۰

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.