دلایلی که چرا بک لینک می خواهید (و نحوه دریافت آنها) در سال 2022

0

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ روشی است که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما لینک می دهد. الگوریتم های موتورهای جستجو از این لینک ها برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار سایت شما استفاده می کنند که ما به آن سئو می گوئیم این بدان معناست که لینک های دریافتی برای تعیین رتبه و سئو سایت شما در نتایج جستجو ضروری هستند.

دو دسته پیوند اصلی وجود دارد: “ورودی” و “خروجی”. پیوندهای خروجی/خارجی خارج از دامنه شما هستند. لینک های ورودی برعکس هستند و به محتوای داخلی لینک می دهند.

لینک بیلدینگ چیست؟

چرا برای سئو و بهینه سازی سایت لینک بسازیم؟

چرا بک لینک می خواهید؟ بک لینک ها به گوگل و سایر خزنده های موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای جدید پیدا کنند. هرچه وب سایت ارجاع دهنده بهتر باشد، صفحات سریعتر خزیده شده و فهرست بندی می شوند. به این لینک‌های «کیفیت بالا» گفته می‌شود، زیرا نشان می‌دهند که سایت دیگری معتقد است سایت شما اطلاعات مرتبط و ارزشمندی دارد – رای اعتماد قاطع.

چرا لینک سازی برای سئو مهم است؟

برای اینکه سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بندی کند، باید پروفایل لینک قوی داشته باشید. این بدان معناست که شما به لینک های کمی و کیفی نیاز دارید که به وب سایت شما اشاره کنند. لینک های با کیفیت از وب سایت هایی با اعتبار بالا می آیند، در حالی که کمیت به سادگی تعداد لینک هایی است که شما دارید. در زیر دلایلی وجود دارد که چرا لینک سازی برای سئو ضروری است:

موتورهای جستجو از لینک ها به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند:  همانطور که قبلاً اشاره کردیم، موتورهای جستجو از لینک ها به عنوان یکی از فاکتورهای متعدد خود (PageRank) هنگام تعیین رتبه وب سایت استفاده می کنند. گوگل گفته است که  “به طور کلی، هر چه لینک های مرتبط با کیفیت بالا و مرتبط به سایت شما اشاره کنند، بهتر است.”

موتورهای جستجو هنگام محاسبه رتبه صفحه ، متن لنگر را در نظر می گیرند .  Anchor text کلمات قابل کلیک در یک پیوند هستند. به موتورهای جستجو می گوید که صفحه پیوند شده در مورد چیست. با این حال، گوگل همچنین می گوید که متن لنگر باید با محتوای صفحه شما مطابقت داشته باشد.

پیوندها به برندسازی کمک می‌کنند:  پیوندها و متن لنگر به Google کمک می‌کند تا نام برند و ارتباط شما را در بازار تعیین کند.

لینک ها به ترافیک وب سایت کمک می کنند:  بک لینک ها در کنار موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی همچنان منبع اصلی ترافیک وب سایت هستند. یک مطالعه اخیر توسط Ahrefs نشان داد که تعداد دامنه های ارجاع دهنده (لینک های سایر وب سایت ها) دومین عامل مهم در پیش بینی رتبه بندی یک وب سایت در نتایج جستجوی گوگل است.

پیوندها بخش مهمی از ایجاد حضور آنلاین هستند:  علاوه بر کمک به سئو، پیوندها همچنین یکی از مهم ترین عوامل برای ایجاد حضور آنلاین هستند. هنگامی که سایر وب سایت ها به وب سایت شما پیوند می زنند، نشان می دهد که شما در یک موضوع خاص مرجع هستید و محتوای ارزشمندی ارائه می دهید. این می تواند به شما در جذب مشتریان، سرنخ ها و دنبال کنندگان جدید کمک کند.

استراتژی های ساده لینک سازی: چگونه می توان سایت های دیگر را به شما پیوند داد

چرا برای سئو و بهینه سازی سایت لینک بسازیم؟

اکنون که متوجه شدید که چرا لینک سازی برای سئو بسیار مهم است، وقت آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه سایت های دیگر را به شما پیوند دهند. در زیر چند استراتژی ساده وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

ایجاد و تبلیغ محتوا:  یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت لینک، ایجاد محتوای باکیفیت است که دیگران بخواهند آن را به اشتراک بگذارند. می توانید محتوای خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و آن را به فهرست راهنماهای وبلاگ و سایر وب سایت ها ارسال کنید. اگر به اندازه کافی خوب باشد، سایر وب سایت ها خوشحال خواهند شد که به آن لینک دهند.

بررسی ها و اشاره ها:  یکی دیگر از راه های عالی برای دریافت لینک، بازبینی یا ذکر در وب سایت های پر بازدید است. این می تواند به آسانی ارتباط با وبلاگ نویسان و دیگر صاحبان وب سایت و درخواست از آنها برای بررسی محصول یا خدمات شما باشد.

پیوندهایی از دوستان و شرکا:  یکی دیگر از راه‌های آسان برای دریافت پیوند این است که از دوستان و شرکای خود بخواهید که به شما پیوند دهند.

لینک سازی داخلی می تواند به اندازه خارجی مهم باشد

اکنون که می دانید چگونه سایر وب سایت ها را به شما پیوند دهند، بیایید یاد بگیریم که چگونه پیوندهای داخلی خود را بهینه کنیم .

انکر تکست: Anchor text استفاده از انکر تکست هدفمند یکی از بهترین راه‌ها برای پیوند داخلی به صفحات دیگر شماست. این متنی است که برای پیوند دادن به صفحه دیگری در وب سایت خود استفاده می کنید.

کیفیت صفحه پیوند:  یکی دیگر از عوامل حیاتی که باید در هنگام پیوند داخلی در نظر گرفت، کیفیت صفحه ای است که به آن لینک می دهید. اطمینان حاصل کنید که صفحه ای که به آن لینک می دهید کیفیت بالایی دارد و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار بازدیدکنندگان شما قرار می دهد.

هدف جستجوی مطابقت:  مطمئن شوید صفحه ای که به آن پیوند می دهید با محتوای صفحه ای که از آن پیوند می دهید مرتبط باشد.

  • سئو لینک بیلدینگ

قبل از اینکه شروع کنید به پیوند دادن هر صفحه در چشم، بهتر است استراتژی خود را برنامه ریزی کنید. این به شما صفحاتی را در وب سایت خود نشان می دهد که می خواهید به آنها پیوند دهید. می توانید از Excel، تخته سفید یا هر ابزار دیگری که با آن احساس راحتی می کنید استفاده کنید.

سئو لینک بیلدینگ

  • بهینه سازی لینک سازی داخلی

اکنون که می‌دانید چگونه از لینک‌های داخلی برای سئو استفاده کنید، اجازه دهید به برخی از بهینه‌سازی‌هایی که به شما در بهبود استراتژی ایجاد لینک کمک می‌کنند نگاهی بیندازیم.

تحقیق کلمات کلیدی برای ساخت لینک:  یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن صفحات با کیفیت بالا برای پیوند دادن، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. این به شما کمک می کند تا انواع صفحاتی را که باید از آنها دوری کنید و آنهایی که باید روی آنها تمرکز کنید را شناسایی کنید.

کلمات کلیدی را به محتوا اختصاص دهید:  یکی دیگر از راه های عالی برای بهبود پیوند داخلی، اختصاص دادن کلمات کلیدی seed/root به صفحات شما است. این تحقیق را می توان از طریق کنسول جستجوی گوگل (یا ابزار تحقیق کلمه کلیدی مورد علاقه شما) و ثبت کلمه کلیدی که با استفاده از افزونه Yoast SEO یا رنک مث برای وردپرس انتخاب کرده اید انجام داد.

نسبت متن لنگر:  متن لنگر یکسان را چندین بار تکرار نکنید، مترادف ها و اصطلاحات مرتبط را برای استفاده به عنوان متن لنگر پیدا کنید. استفاده مکرر از متن لنگر یکسان به عنوان دستکاری تلقی می شود.

سرچ کنسول پیشرفته

اولین گام در ایجاد لینک های داخلی موثر، یافتن صفحاتی در سایت شما است که مربوط به صفحه جدیدی است که می خواهید تبلیغ کنید. یکی از راه های آسان برای انجام این کار استفاده از یک اپراتور جستجوی پیشرفته در گوگل است.

site:domain.com keyword

این اپراتور جستجوی پیشرفته نتایجی را در اختیار شما قرار می دهد که گوگل آنها را به عنوان مرتبط ترین نتایج با جستجوی شما می بیند.

  • یافتن صفحاتی در سایت خود برای پیوند دادن به یک صفحه جدید

هنگامی که یک صفحه مرتبط در سایت خود را شناسایی کردید، گام بعدی ایجاد پیوند از آن صفحه به صفحه جدید است. این را از راه های گوناگون می توان انجام داد:

افزودن پیوند متنی:  این ساده‌ترین راه برای ایجاد پیوند است و همچنین محجوب‌ترین راه است. یک پیوند متنی در متن خود اضافه کنید که به صفحه جدید منتهی می شود.

کال تو اکشن |Call-to-Action می توانید دکمه یا بخشی ایجاد کنید که خوانندگان را وادار می کند تا روی صفحه جدید کلیک کنند.

اضافه کردن یک لیست مرجع:  اگر صفحات مرتبط زیادی در سایت خود دارید، می توانید یک لیست مرجع ایجاد کنید و پیوندهایی به همه آنها اضافه کنید. این یک راه عالی برای ارائه اطلاعات بیشتر به بازدیدکنندگان و بهبود تجربه آنها در سایت شما است.

نتیجه

هر زمان که شک دارید، همیشه کاربر را در ذهن داشته باشید. چه چیزی برای تجربه کاربری بهترین خواهد بود؟ آیا این به افراد کمک می کند تا به مهم ترین صفحات من پیمایش کنند؟ اگر بتوانید وب سایتی برای استفاده مردم بسازید، هرگز ضرر نخواهید کرد.

منبع: شهرام | شهرام طاهری سئوکار

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ آیا توانست دید شما را نسبت به سئو سایت عوض کند؟ سئو ورد | seoword را در بهبود محتوای خود یاری کنید.

Source: seoword | bit.ly/2Ns5Exa

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.