آرایش برای افراد عینکی؛ سه فریم، سه نوع آرایش!

0

اگر عینکی هستید، احتمالا حس می‌کنید می‌توانید پشت فریم عینک خود مخفی شوید و آرایش نکنید. اما اینطور نیست! زمانی که از عینک استفاده می‌کنید، چشم‌هایتان؛ یکی از مهم ترین المان‌ها زیبایی خود را تا حد زیادی کمرنگ می‌کنید. راه حل کلیدی اجتناب از این روح مردگی، آرایش است. آن هم آرایشی که ویژگی‌های جذاب چهره شما را برجسته تر کرده، آنها را در معرض دید قرار دهد. در این پست، سه نوع آرایش مختلف برای سه نوع فریم مختلف عینک را برای شما آماده کرده‌ایم. این تکنیک ها به خصوص برای افرادی که از عینک استفاده روزمره دارند بسیار کاربردی می باشد. امروزه به دلیل حجم بالای کار با کامپیوتر و موبایل به صورت روزمره در افراد، استفاده از عینک بلوکات افزایش زیادی داشته است و بسیاری از افراد در طول روز و در محل کار و یا خانه خود از این عینک های مخصوص کار با کامپیوتر و موبایل استفاده می کنند تا از آسیب رسیدن به چشم های خود جلوگیری کنند.

پایه آرایش

این پایه آرایش برای هر سه مدل آرایشی که پایین تر آورده می‌شود، استفاده خواهد شد پس به خوبی آن را به خاطر بسپارید یا حتی یادداشت کنید.

قدم اول: تصحیح کننده و تثبیت کننده

با استفاده از یک قلم آرایشی (براش)، تصحیح کننده را در زیر چشم‌های خود جایی که پوست شما تیره‌تر است پخش کنید. سپس تثبیت کننده را روی آن و در امتداد خط مژه پایینی بر روی پوست خود پخش کنید. به آرامی از بیرونی ترین نقطه شروع کنید و قلم را به سمت چشم ببرید. کناره بینی، جایی که به گوشه چشم می‌رسد را فراموش نکنید.

قدم دوم: زیرسازی

به آرامی فونداسیون خود را روی پوست صورت خود به کار ببرید. البته می‌توانید از آن فقط در جاهایی که پوستتان دچار قرمز شده یا لک دارد، استفاده کنید. به یاد داشته باشید استفاده از فونداسیون لزوما برای پوشاندن ایرادات پوست نیست؛ شما می‌توانید با استفاده از آن رنگ پوست خود را اصلاح کرده، جلوه بیشتری به چشمان و عینک خود ببخشید.

قدم سوم: پودر

مقدار کمی از پودر را بردارید و زیر چشمان خود بزنید. این کار باعث می‌شود ماندگاری تثبیت کننده بیشتر شود و از ریختگی فرم آن جلوگیری می‌کند. مقدار دیگر پودر به ناحیه T صورت خود بزنید! البته زیاد این کار را تکرار نکنید.

قدم چهارم: برنزه کننده

از پودر برنزه کننده بر روی گونه‌ها و برجستگی‌های صورت خود استفاده کنید. این کار به پوست شما طراوت و سرزندگی می‌بخشد.

آرایش برای فریم ساده

قدم اول: رژگونه

ابتدا لبخند بزنید؛ سپس رژگونه را از سمت بینی به سمت بالای گوش بکشید. بعد از همان بالا، آن را به سمت خط فک خود بکشید.

قدم دوم: لب‌ها

تمرکز اصلی این آرایش، بر روی چشم‌های شما است. پس برای لب‌ها از رژ لبی سبک و کمرنگ استفاده کنید.

قدم سوم: ابروها

ابتدا با شانه ابرو، ابروهای خود را مرتب کنید. بعد از این کار با استفاده از پودر ابرو یا مداد، جاهای خالی ابرو را پر کنید. بخش بالایی سمت پیشانی را کمی بیشتر پر کنید تا ابرو ها بیشتر به چشم بیایند.

قدم چهارم: فونداسیون چشم

از انگشت خود یا براش برای پخش کردن فونداسیون چشم، به روی پلک خود استفاده کنید. سپس با استفاده از انگشت خود آن را به سمت ابرو بکشید.

قدم پنجم: سایه چشم

برای شروع از سایه چشم پایه استفاده کنید. رنگی که براق نباشد و با روشن‌ترین بخش پوست شما همخوانی داشته باشد. سپس سایه چشمی با رنگ طبیعی انتخاب کنید؛ رنگی که در رنگ فریم عینکتان محو نشود. به آرامی با براش بر روی پلک خود بکشید تا به رنگی طبیعی بدل شود.

قدم ششم: خط چشم

هنگام استفاده از عینک‌های معمولی، باید از خط چشم استفاده شود! از گوشه داخلی چشم شروع کنید و خط چشم را به آرامی به سمت گوشه خارجی چشم بکشید. سعی کنید از مژه‌ها دور نشوید. چرا که کارتان غیر طبیعی جلوه می‌کند.

قدم هفتم: ریمل

از ریمل برای حالت و رنگ دادن به مژه خود استفاده کنید. مطمئن شوید که از ریشه شروع می‌کنید. با توجه به اینکه قرار است از عینک ساده استفاده کنیم، زیاد از ریمل استفاده نکنید چرا که مژه‌هایتان ضخیم می‌شوند.

آرایش برای فریم رنگی

برای شروع، مراحل یک تا چهار آرایش برای فریم ساده را دنبال کنید؛ سپس به همین بخش برگردید و از قدم پنجم شروع کنید!

قدم پنجم: سایه چشم

با توجه به عینک‌های رنگی که قرار است استفاده کنیم، به آرایش چشمی نیاز داریم که برجسته باشد و چشمگیر؛ البته نباید زیاده روی کنیم و کاری کنیم فریم عینک به چشم نیاید. از همان فونداسیون چشم قبلی استفاده کنید (رنگی که با روشن‌ترین بخش پوست شما هماهنگ باشد) اما برای سایه چشم از رنگی تیره ‌تر استفاده کنید. بعد از استفاده از سایه دوباره کمی از فونداسیون خود را به پشت پلک بزنید تا مطمئن شوید سایه چشم، رنگی طبیعی به خود گرفته است.

قدم ششم: خط چشم

قبلا هم گفتیم؛ هنگام استفاده از عینک، داشتن خط چشم، امری ضروری است. هر چقدر که عینک شما ضخامت بیشتری داشته باشد، خط چشم شما هم باید ضخامت بیشتری داشته باشد. از خط چشمی مشکی برای چشم‌های خود استفاده کنید. از بخش داخلی چشم شروع کرده و خط چشم را به سمت بیرون بکشید. از داخل هر چقدر که به سمت بیرون می‌رویم خط چشم شما باید ضخامت بیشتری پیدا کند.

قدم هفتم: ریمل

از ریمل خود، به صورت زیگزاگی استفاده کنید و مطمئن شوید به خوبی ریمل را روی مژه‌ها می‌کشید. چرا که می‌خواهیم به ساختاری پر رنگ و برجسته برسیم.

آرایش برای فریم هاوانا یا پلنگی

قدم اول: لب‌ها

اگر از عینکی با رنگ طبیعی و بولد استفاده می‌کنید، آرایش چشم‌ها را در حالت نرمال نگه دارید و رنگی جذاب و جیغ به لب‌های خود ببخشید. رنگی روشن و گرم انتخاب کنید و مطمئن شوید که در سراسر لب و گونه‌ها یکدست پخش شده است.

قدم دوم: رژگونه

برای این آرایش از رژگونه‌ای طبیعی و ساده استفاده کنید. اگر رژگونه کمی براق باشد بهتر است. هدف استفاده از رژگونه، برجسته کردن استخوان‌های گونه است.

قدم‌های سوم، چهارم و پنجم که مربوط به ابرو، فونداسیون چشم و سایه چشم بودند، کاملا شبیه به آرایش برای فریم ساده است.

قدم ششم: خط چشم

وقتی از عینک‌های ضخیم‌تر استفاده می‌کنیم، خط چشم را باید در بخش بالایی و پایینی چشم داشته باشیم. هر چه عینک بزرگتر و ضخیم تر باشد، خط چشم هم باید ضخیم تر شود. البته اطمینان حاصل کنید که خط چشم در بخش انتهایی چشم، نازک‌تر باشد. همانطور که قبلا هم گفتیم، سعی کنید زیاد از مژه‌ها دور نشوید. در واقع خط چشم بالایی شما و خط چشم پایینی باید در حالتی V شکل در انتهای چشم، به هم برسند.

قدم هفتم: ریمل

برای ریمل، لازم نیست خیلی روی ضخامت یا رنگ مژه‌ها تمرکز کنید؛ همین که مطمئن شوید ریمل از ریشه تا نوک مژه را پوشانده کافی است.

در انتها باید خدمت شما بگوییم که روش‌های آرایشی که در این پست یاد گرفتید توسط بهترین میکاپ آرتیست‌ها برای افراد عینکی طراحی شده. اما طبق معمول همیشه؛ روش‌های خیلی بیشتری را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید. چیزی که دوست داشتیم هنگام خواندن این پست به آن برسید، این است که به عنوان فردی عینکی از دایره امن خود بیرون بیاید و به زیبایی خود اهمیت بدهید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.