بار درخت گردو خود را دو، سه برابر کن؟

0

همانطور که همه ما می دانیم تاجران و بسیاری از کشاورزان و باغداران سرتاسر جهان گردو را به عنوان طلای سبز می شناسند. افرادی که با آرزوهای بزرگ تا به این عرصه گذاشتند همواره به دنبال راهکارهایی برای افزایش باردهی نهال های خود می باشند و سوالی قطعاً ذهن تمامی آنها را به خود مخدوش ساخته، این است که چه اقداماتی باید انجام دهیم تا درخت گردو پربار شود؟

نهال گردو

این سوال برای بسیاری از باغداران به یک دغدغه بسیار بزرگ و یا حتی یک کابوس تبدیل شده است زیرا این افراد عطوفت پدری و عمر صرف شده خود را در میزان ثمره نهال هایی می بینند که یک عمر همانند پدر به امورات آن ها رسیدگی کرده اند.

برون سپاری خیره کننده نهال گردو با چند راهکار

به طور کلی میزان باردهی نهال گردو به اقداماتی در قبل از کاشت، حین کاشت و پس از انجام فرایند وابسته می باشد و در هر زمان باید توجه ای ویژه به نهال کاشته شده داشته باشیم. به نقل از نهالوند، بزرگترین نهالستان ایران: کاشت و رسیدگی به درخت گردو شاید به نظر سخت و دشوار برسد ولی فرایندی آرامش بخش است که شما با رعایت برخی نکات در فصل برداشت قادر به چیدن دلارهایی سبز رنگ خواهید بود که در سرتاسر جهان خواهان بسیار دارد.

برای اثبات این گفته پیشنهاد می کنیم به سایت های معتبر همچون ویکی پدیا ، نهالوند و ویکی کشاورز مراجعه کنید و نظریه کارشناسان این مجموعه ها را در مورد سوددهی نهال گردو مطالعه فرمایید. در ادامه به بررسی راه های افزایش باردهی درخت گردو به صورت موردی می پردازیم.

خرید نهال گردو با کیفیت برای آغاز یک باغ بهاری

اولین گام جهت احداث باغی بزرگ، خرید نهال با کیفیت است که مهم ترین عامل در باردهی سالیانه باغ های گردو تلقی می گردد، به همین دلیل اگر نهال گردوی انتخابی توسط شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد تمامی اعمال انجام شده در طول سال برای باردهی نهال بیهوده خواهد بود.

بهترین نهال گردو

به بیان ساده تر می توان گفت که توجه در انتخاب نهال گردو، کلیدی برای حل تمامی مشکلات است و پلی برای رسیدن به درآمدهای میلیاردی است. پیش از خرید نهال گردو، شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه مورد نظر جهت کشت را بررسی کنید و با توجه به عواملی همچون میزان بارندگی، تغییرات آب و هوا و….. نهال مناسب را انتخاب کنید. برای خرید با کیفیت ترین نهال های گردو می توانید به مرکز تخصصی فروش نهال گردو نهالوند مراجعه کنید و با خواندن کامنت ها از تجربه دیگر باغداران استفاده کنید.

همه چیز در دستان شماست با آبیاری صحیح

پس از فرایند کاشت، آبیاری اولیه نهال، مهمترین عامل در باردهی درخت گردو محسوب می گردد که همانند خشت های اولیه ساختمان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. آبیاری درختان گردو معمولاً به دو شیوه رایج غرقابی و قطره ای انجام می گردد که باغداران بسته به شرایط و عوامل محیطی یکی از این دو روش را برمی گزینند.

میزان آبیاری درختان گردو به عوامل گوناگونی همچون فصل نژاد نهال گردو جنس خاک شرایط جغرافیایی بستگی دارد. شایان به ذکر است که میزان بارندگی تاثیر مستقیمی بر میزان آبیاری درختان دارد.

شگفتی های زندگی در کود دهی اصولی نهال گردو

راز اصلی افزایش دو برابری باردهی نهال گردو در کوددهی اصولی می باشد زیرا کود برای نهال حکم غذا رو دارد و از آنجایی که تمامی موجودات زنده بدون غذا از بین خواهد رفت، نهال هم بدون کود، عمر طولانی نخواهد داشت. به این نکته توجه داشته باشید که مهم ترین اقدام پیش از کاشت نهال، تقویت خاک می باشد که در افزایش محصول درخت گردو بسیار با اهمیت است.

پیش از کاشت نهال گردو، جنس خاک و زمین کشت را به دقت بررسی کنید و برای غنی سازی خاک آن از کود های مناسب استفاده کنید. پس از مطالعه و تحقیقات بسیار مشخص شد که بهترین کود برای نهال های تازه کشت شده، کود حیوانی و شیمیایی می باشد همچنین بسیاری از مهندسان کشاورزی توصیه می کنند که این کودها را در فصل زمستان استفاده کنید و پس از تنومند شدن نهال فرایند کوددهی را در فصل تابستان انجام دهید.

از بهترین کودهای نهال گردو می توان به کود پتاسیم، کود نیتروژنی و فسفر اشاره کرد زیرا هر سه عنصر نام برده شده در تقویت ریشه درخت گردو بسیار موثر می باشد.

کود پتاسیم: باغداران از کود پتاسیم معمولاً برای پیشگیری از خشک شدن نهال و ایمنی در برابر انواع بیماری استفاده می کنند.

کود فسفر: کود فسفر سبب افزایش فتوسنتز درختان گردو می شود و نقش بسزایی در رشد گیاهان دارد.

کود نیتروژنی: وجود نیتروژن به میزان کافی در خاک لازم است زیرا نیتروژن عامل اصلی تشکیل اسیدهای آمینه در ساختمان پروتئین می باشد و در رشد طولی درختان تأثیر چشم گیری دارد.

کوددهی مناسب درخت گردو

آیا آماده اید با یادگیری خوی فرزندان خود، این کابوس را به یک رویای شیرین تبدیل کنید؟ پس تا انتهای مطلب همراه ما بمانید تا عواملی جادویی که بسیاری از افراد به راحتی از آن می گذرند ولی در افزایش باردهی درخت گردو بسیار موثر است را یادآور شویم. برای خرید نهال گردو و یا اطلاع از میزان باردهی انواع آن ها می توانید به سایت نهالوند، بزرگترین مرکز تخصصی فروش نهال مراجعه فرمایید.

https://nahalvand.com/product-category/walnut

هرس نهال گردو، هنری برای بهبود رشد

هرس کردن اصولی درختان گردو آخرین عاملی است که اگر به درستی صورت پذیرد، یکی از رازهای مخوف افزایش محصول است. جالب است بدانید که فرایند هرس کردن درخت گردو با سایر درختان متفاوت بوده و اگر این کار به درستی انجام نشود تاثیر منفی بر رشد درخت گردو خواهد داشت.

به طور کلی هرس کردن درختان گردو با دو شیوه فرم دهی و باردهی صورت می پذیرد. هرس کردن به صورت فرم دهی معمولا در سال های اول و پیش از رویش مجدد شاخه ها انجام می شود و باغداران فرایند هرس باردهی را پیش از ريزش برگ ها و پس از چیدن میوه ها انجام می دهند.

با خواندن مطلب دریافتیم که راز افزایش محصول درخت گردو وابسته به عوامل گوناگونی می باشد که هر کدام به نوبه خود نقشی مهم را در رشد درخت گردو ایفا می کنند اما می توان گفت که مهم ترین عاملی که آینده باغ شما را رقم خواهد زد نهال گردو است بنابراین در انتخاب نهال گردو بسیار دقت کنید و حتماً از کارشناسان مجرب در این امر مشورت بگیرید.

در جستجوی بهترین نهال، جایی که آرمان های سبزتان می شکفد

جهت خرید نهال مورد نظر خود می توانید به سایت نهالستان نهالوند مراجعه کنید. نهالستان نهالوند یکی از معتبرترین نهالستان های کشور با بیش از دو دهه سابقه آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز و محترم باشد. تمامی نهال هایی که توسط این مرکز ارائه می گردد دارای تاییدیه جهاد کشاورزی شناسنامه و گواهی بهداشت می باشد.

شما خریداران ارجمند می توانید برای اطلاع از قیمت نهال روزانواع نهال گردو و دریافت مشاوره ی تخصصی رایگان به سایت نهالوند با نشانی اینترنتی nahalvand.com مراجعه فرمایید همچنین برای خرید بهترين نهال های گردو کافیست واژه نهالوند را در مرورگر تلفن همراه خود جستجو کنید و نهال مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای تایید سفارش بایستی فیلد محل مورد نظر را جهت دریافت، پر کنید بدین ترتیب سفارش شما ثبت شده و طی چند روز کاری به دست شما خواهد رسید.

وب سایت : https://nahalvand.com/

تماس : 09144801930 / 09144801940

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.