هات پلیت و کاربرد آن در آزمایشگاه ها

0

هات پلیت و کاربرد آن در آزمایشگاه ها

اگر به آزمایشگاه‌های شیمی و تولید مواد شیمیایی علاقه داشته باشید، می‌دانید که پر از مواد و همچنین تجهیزات مختلفی هستند که گاه می‌توانند زمینه یک اکتشاف جدید را فراهم کنند! هر یک از شما که در کودکی رویای دانشمند شدن را در ذهن داشته‌اید، حتماً خودتان را پشت میزهای آزمایشگاه در حال مخلوط کردن ترکیبات با یکدیگر تصور کرده‌اید. دنیای آزمایشگاه‌های شیمی همین‌قدر متنوع و پر از رنگ است. حال علاوه بر تمام موادی که در آزمایشگاه‌ها وجود دارند، مطابق آن چه پیش‌تر گفته شد، ابزار و تجهیزات نیز نقش بسیار مهمی در عملکرد آزمایشگاه‌ها دارند. مادامی که از تجهیزات مناسبی بهره‌مند نباشید، نمی‌توانید از مواد در دسترس به درستی استفاده کنید. در این مقاله به یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارها یعنی «هات پلیت» خواهیم پرداخت. برای آشنایی با هات پلیت ایرانی آلفا همراه ما باشید.

هات پلیت چیست؟

همان طور که می‌دانید، بسیاری از مواد در آزمایشگاه‌ها در معرض حرارت قرار می‌گیرند و بروز واکنش یا تسهیل آن به سبب گرما، منجر به بروز تغییرات شیمیایی و در نتیجه ایجاد موادی با خواصی نو خواهد شد. حال در محیط آزمایشگاه این گرما به چه طریق فراهم می‌شود؟ هات پلیت (Hot Plate) ابزاری جهت تولید حرارت در آزمایشگاه است که به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزارها نیز شناخته می‌شود. این ابزار برای حرارت دادن به مواد در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و از صفحه‌ یا صفحاتی به شکل بشقاب تشکیل می‌شود؛ به همین خاطر است که آن را هات پلیت می‌نامیم.

هات پلیت ایرانی آلفا یکی از انواع باکیفیت این محصول است که با بهترین کیفیت در بازار کشورمان در دسترس هموطنان قرار گرفته است. این محصول نیز همچون سایر هات پلیت‌ها از قسمت‌هایی تشکیل شده که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نور مادون قرمز (به منظور تولید گرما)
  • مقاومت الکتریکی
  • پیچ چرخش
  • کنترل دما
  • موتور
  • سیستم خاموش و روشن

این موارد تقریباً در تمام هات پلیت‌ها یکسان‌اند و اجاق‌های مختلف در جزئیات می‌توانند تفاوت‌هایی داشته باشند. هات پلیت به طور کلی مزایایی دارد که آن را به انتخابی مناسب تبدیل می‌کند. چند مورد از مزایای هات پلیت به شرح زیر هستند:

  • قیمت هات پلیت ایرانی آلفا مناسب است و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.
  • این صفحات به راحتی قابل حمل هستند.
  • استفاده از آن‌ها بسیار ساده و آسان است.
  • آن‌ها در آزمایشگاه‌ها به فراوانی در فرآیندهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • از آنجایی که از قطعات مکانیکی متحرک استفاده نمی‌کنند، کم‌تر در معرض سایش و فرسایش هستند و در نتیجه، دوام بالایی دارند.

 

با کاربردهای هات پلیت آشنا شوید

اگر چه هات پلیت ایرانی آلفا را به عنوان یک هات پلیت آزمایشگاهی می‌شناسیم، اما باید بدانید که این محصول کاربردهای گسترده‌ای دارد و به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فارغ از دسته‌بندی و انواع هات پلیت ایرانی آلفا، Hot plate را می‌توان در موارد زیر مورد استفاده قرار داد:

  • برای گرم کردن نمونه‌ها در آزمایشگاه‌ها به منظور انجام مطالعات سیتولوژیکی، بافت شناسی یا پاتولوژیک، از این ابزار استفاده می‌شود.
  • برای گرم کردن ظروف شیشه‌ای و محتویات آن‌ها در آزمایشگاه‌های شیمی از هات پلیت ایرانی آلفا استفاده می‌شود.
  • معمولاً در مواقعی که نمی‌توان از اجاق گاز آشپزخانه استفاده کرد نیز، می‌توان هات پلیت ایرانی آلفا را مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال هنگامی که از خانه خارج شده و به یک گاز کوچک نیاز دارید، در صورت دسترسی به برق می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید.
  • در مطالعات بنیادی در مورد درد و آزمایش اثربخشی مسکن‌ها با مشاهده پاسخ درد ناشی از گرما نیز از هات پلیت استفاده می‌شود.
  • در معادن و صنایع وابسته، نمونه‌های شیمیایی خطرناک با یک محافظ پوشیده شده و سپس برای انجام آزمایشات روی این هات پلیت‌ها حرارت داده می‌شوند.
  • سازندگان لوازم الکترونیکی غالباً از صفحات داغ برای لحیم کردن قطعات روی برد مدار استفاده می‌کنند.

انواع هات پلیت آزمایشگاهی کدام‌اند؟

برای خرید هات پلیت ایرانی آلفا با انواع مختلفی مواجه خواهید بود که می‌بایست بهترین آن‌ها را بر حسب نیازتان انتخاب کنید. هر یک از این هات پلیت‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.لیست انواع هات پلیت آلفا را  در nobelchem ببینید

هات پلیت استیلر

این نوع هات پلیت که با نام همزن مغناطیسی نیز شناخته می‌شود، به کمک یک موتور مغناطیسی همزن را برای مخلوط کردن ترکیبات به حرکت در می‌آورد. این نوع هات پلیت یک صفحه دیجیتال با قابلیت تنظیم دما و سرعت دارد، عمدتاً برای جداسازی مواد و جلوگیری از ایجاد کانون داغ ایجاد می‌شود.

هات پلیت شیکر آزمایشگاهی

این نوع هات پلیت یک صفحه متحرک دارد که به صورت لرزش، حرکت دورانی و رفت و برگشتی می‌تواند باعث مخلوط شدن ترکیبات شود. قابلیت تنظیم دما و سرعت برای این نوع هات پلیت ایرانی آلفا وجود داشته و در ابعاد مختلف نیز تولید می‌شود.

هات پلیت آنالوگ

 این نوع هات پلیت برخلاف انواع دیجیتال، دو عدد ولوم و یک کلید برای روشن و خاموش کردن دارد. یکی از ولوم‌ها برای تنظیم دما و دیگری برای تنظیم سرعت به کار گرفته می‌شود. جنس صفحه هات پلیت آنالوگ معمولاً سرامیک است.

 

هات پلیت ایرانی آلفا را از کجا خریداری کنیم؟

همان طور که گفته شد، هات پلیت ایرانی آلفا یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع هات پلیت در بازار ایران است که طی سال‌ها فعالیت، توانسته جایگاه خود را در این حوزه تثبیت کند. خرید انواع هات پلیت ایرانی آلفا به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری از فعالیت در آزمایشگاه داشته و نیاز به تعمیر و تعویض هات پلیت نداشته باشید. قیمت هات پلیت آلفا بسته به نوعی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود؛ با این حال نسبت به دیگر هات پلیت‌های موجود در بازار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. برای بررسی لیست دستگاه های آزمایشگاهی آلفا و همچنین خرید انواع هات پلیت ایرانی آلفا کافی است به وب‌سایت نوبل کمیکال  مراجعه کرده و یا با شماره‌های  09197756276 – 02155437351  تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه نوبل کمیکال شما را در انتخاب بهترین هات پلیت راهنمایی خواهند کرد.

کلام آخر

فراموش نکنید که خرید تجهیزات برای هر حرفه‌ای، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید به آن توجه کنید. خرید ابزار بی‌کیفیت نه تنها سبب هدر رفتن پول خواهد شد و به تعمیر و تعویض منجر می‌شود، بلکه ممکن است باعث بروز صدمات جانی نیز شود. به همین خاطر لازم است حتماً از منبع و مرجعی معتبر، محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید. با nobelchem.ir هات پلیت ایرانی آلفا را با اطمینان خریداری کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.