لاستیک مقاوم در برابر اسید

0

لاستیک مقاوم در برابر اسید

لاستیک مقاوم در برابر اسید عملکرد عالی در برابر قلیایی ها، اسیدها و گازها دارند. این ویژگی لاستیک مقاوم در برابر اسید، همراه با انعطاف پذیری و استقامت آن در برابر پیری باعث می شود که برای بسیاری از کاربردهای صنعتی و تولید قطعات لاستیکی مانند کوپلینگ لاستیکی ، اورینگ لاستیکی و … استفاده شود.

لاستیک اسیدی عمدتاً برای آب بندی و محافظت در صنایع شیمیایی استفاده می شود که در آن غلظت های بالایی از اسیدهای معدنی، قلیایی ها و غیره وجود دارد.

خواص لاستیک مقاوم در برابر اسید

☑ اگر مخلوط لاستیک مقاوم در برابر اسید به دقت انتخاب شود، استحکام کششی عالی دارد

☑ لاستیک مقاوم در برابر اسید نفوذپذیری بسیار کمی در برابر گازها و هوا دارد

☑ لاستیک مقاوم در برابر اسید مقاومت بسیار خوبی در برابر اکسیداسیون ازن و نور خورشید دارد

☑ لاستیک مقاوم در برابر اسید در مواد معمولی دمای بین -45 تا + 130 درجه سانتیگراد را کاملاً تحمل می کند و حتی بیشتر با فرمولاسیون های ویژه مانند لاستیک مقاوم در برابر اسید ولکانیزه شده است.

☑ لاستیک اسیدی دارای انعطاف پذیری عالی است که آن را برای کاربردهای لنت و لرزش شوک ایده آل می کند

☑ لاستیک مقاوم در برابر اسید مقاومت متوسطی در برابر سایش و تغییر شکل دارد

این نوع لاستیک در برابر مواد شیمیایی و اکثر محصولات معدنی مقاوم بوده و در برابر اسیدهای معدنی، قلیاها و محلولهای اسیدها بسیار مقاوم است. برای استفاده با روغن ها و حلال های هیدروکربنی توصیه نمی شود.

ورق های لاستیکی که عمدتاً در صنعت استفاده می شوند باید دارای تعدادی ویژگی باشند که ایمنی کارمندان، محل کار و ابزار مورد استفاده در حین کار را تضمین می کند. مهمترین مزیت استفاده از صفحات لاستیکی بیش از هر چیز مقاومت در برابر شرایط جوی، روغن ها و اسیدها است. از آنجایی که اسیدها معمولاً در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، تأثیر مضر آنها بر محیط زیست باید در نظر گرفته شود. به همین دلیل است که ورق های لاستیکی مقاوم در برابر اسید ساخته شده اند. آنها چه هستند؟ آن ها از چه چیزی ساخته شده اند؟ چه مواردی قابل اجرا هستند؟

ورق های لاستیکی مقاوم در برابر اسید چیست؟

ورق های لاستیکی مقاوم در برابر اسید، ورق هایی هستند که معمولاً به شکل رول هایی با ضخامت های مختلف هستند که می توان آن ها را به ابعاد مشتری برش داد و از آنها برای ساخت و تولید محصولات لاستیکی مقاوم در محیط های اسیدی شامل دیافراگم لاستیکی استفاده میشود. ورق های لاستیکی از با کیفیت ترین مواد ساخته شده اند.

ورق های لاستیکی مقاوم در برابر اسید از چه ساخته شده اند؟

از آنجایی که لاستیک‌های مصنوعی انواع مختلفی دارند، هر کدام از آنها خواص و مقاومت متفاوتی در برابر عوامل مختلف دارند. محبوب ترین آنها صفحات لاستیکی همه منظوره (SBR)، صفحات مصارف عمومی با افزایش مقاومت در برابر روغن ها و گریس ها (NBR) و صفحات لاستیکی EPDM مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی (از جمله ازن و اشعه UV و اسیدها) هستند.

EPDM مخفف مونومر اتیلن پروپیلن دی ان است ، به این معنی که در فرآیند ولکانیزاسیون سولفور یا پراکسید یک الاستومر، که این ترپلیمر است، به صورت متقاطع پیوند خورده است. صفحات لاستیکی ساخته شده از لاستیک EPDM با بالاترین کیفیت، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و اسیدها را تضمین می کنند، که به ویژه در بسیاری از صنایع، به ویژه در صنایع شیمیایی، و همچنین در صنعت خودروسازی مورد استقبال قرار می گیرد.

 

ورق های لاستیکی EPDM در کجا استفاده می شود؟

صفحات لاستیکی با کیفیت بالا و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و انواع مختلف اسیدها عمدتاً در کارخانه های شیمیایی مختلف استفاده می شوند، جایی که اغلب با اسیدها در تماس هستند. از آنها برای ساخت واشر، عناصر لاستیکی مختلف مقاوم در برابر تأثیر محیط خارجی استفاده می شود و استفاده از پانل های EPDM به طور کامل می تواند به عنوان لایه زیرین ضد لغزش مورد استفاده قرار گیرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از پنل های EPDM مقاومت در برابر سایش آنها است، به همین دلیل است که اغلب به عنوان لنت لاستیکی در خودروها استفاده می شود.

 

مزایای لاستیکی مقاوم در برابر اسید

ورق های لاستیکی ، جدا از اینکه در برابر اسیدها و شرایط آب و هوایی مقاوم هستند، باید دارای تعدادی ویژگی دیگر باشند که استفاده ایمن از آنها را تضمین می کند. با توجه به بالاترین کیفیت مواد، محصولات لاستیکی EPDM موجود در پیشنهاد ما دارای تحمل کششی بالایی در هنگام شکست هستند و دمای شکنندگی که در معرض تخریب قرار می گیرند بالا است.

خرید محصولات لاستیکی مقاوم در برابر اسید

ما طیف گسترده ای از قطعات لاستیکی مقاوم در محیط های اسیدی را ارائه می دهیم. می توانید آنها را در ابعاد، سایز و رنگ های سفارشی باتوجه به کاربرد خود سفارش دهید.

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید محصولات لاستیکی خود با کارشناسان هیرمند بسپار نوین تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.