آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

0

یکی از سوالات بسیار رایج که بیماران از دندانپزشک خود سوال می کنند این است که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ در حقیقت این یکی از نگرانی های شایع برای بسیاری از افرادی است که به کاشت دندان فکر می کنند. در صورت از دست دادن دندان، ایمپلنت روشی مطمئن و بادوام برای بازگرداندن دندان های شما ارائه می دهد. این فرآیند طولانی و زمان بر است اما ارزش تلاش را دارد زیرا شما صاحب لبخندی بسیار زیبا و طبیعی خواهید شد. شاید زمانی که روش ایمپلنت را با سایر روش های دندانپزشکی مقایسه می کنید، حس کنید که آن طبیعی است، زیرا کاشت ایمپلنت در لثه جایگزین دندان طبیعی می شود.

با این حال، به لطف پیشرفت فناوری و متخصصین بسیار مجرب که در زمینه کاشت دندان فعالیت می کنند انتظار داریم که این روند بدون درد و راحت باشد. در این وضعیت دندانپزشکان به شما توصیه می کنند که در هر مرحله از فرآیند ایمپلنت دندان ، نگرانی های خود را با یک آنها در میان بگذارید. هدف از این محتوا نیز پاسخ به تمام سوالات شما در مورد درد هنگام کاشت دندان است. تا پایان ما را همراهی نمایید.

آیا درد ایمپلنت دندان پس از جراحی طبیعی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، مقداری درد و ناراحتی جزئی پس از درمان طبیعی است. اما شما می توانید با مراجعه به یک متخصص شناخته شده و مجرب این ناراحتی را به حداقل برسانید. بهترین متخصصین معمولا از آخرین تکنولوژی و تکنیک های جراحی استفاده می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که این روش با حداقل تهاجم و درد همراه است.

با این حال، روند کاشت دندان همچنین شامل جراحی دهان برای ایجاد شکاف در لثه و فک است که در آن ایمپلنت شما می تواند قرار گیرد. لازم به ذکر است که افزایش قیمت ایمپلنت دندان نیز از همین موارد یعنی جراحی و فرآیند زمان بر این روش ناشی می شود.

بهتر است بدانید که احساس درد و ناراحتی بعد از جراحی، زمانی که عوامل بی‌ حس‌ کننده از بین می ‌روند، کاملاً طبیعی است. با این حال، احتمالاً تا پایان روز متوجه مقداری درد، ناراحتی، تورم، کبودی و التهاب خواهید شد. مقداری خونریزی نیز در 24-48 ساعت اول پس از درمان شایع است.

شما می توانید دستورالعمل هایی را که دندانپزشک ارائه داده دنبال کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی و فعالیت های خود را به درستی انجام داده و به دهان خود زمان کافی برای بهبودی می دهید.

تصورات غلط در مورد درد ایمپلنت دندان

چندین تصور غلط در مورد جراحی ایمپلنت دندان وجود دارد و یکی از آنها این است که درد آن غیر قابل تحمل است. درست است که جراحی ایمپلنت دهان طولانی تر و کمی تهاجمی تر از جراحی های دیگر است، اما درد آن قابل تحمل بوده و ظرف یک یا دو هفته فروکش می کند. ایمپلنت دیجیتال با بهترین کیفیت این تصور را از بین می برد.

همچنین از آنجایی که شما در حال دریافت دندان های جدید هستید، زمان می برد تا به تغییرات عادت کرده و فک شما با این دندان ها سازگار شود. با این حال، راه های زیادی برای مقابله با این درد وجود دارد، از جمله داروهای مسکن.

در اینجا توضیح خواهیم داد که چرا ایمپلنت باعث ناراحتی و درد می شود:

  • درد ناشی از کبودی
  • ناراحتی یا درد ناشی از تورم
  • درد همراه با خونریزی

– درد ناشی از کبودی

بروز کبودی پس از جراحی بسیار طبیعی بوده و بنابراین انتظار می رود سطح کبودی جزئی تا متوسط باشد. در واقع این واکنش بدن برای برخورد طبیعی با آسیب است. دندانپزشکان توصیه می کنند که ناحیه ایمپلنت را به همان شکلی که هست رها کنید و حداقل تا 48 ساعت به هیچ وجه به آن دست نزنید.

این کبودی 2 تا 3 روز طول می کشد و به تدریج فروکش می کند. به طور متوسط، کبودی حداکثر 4 روز طول می کشد و با گذشت کمتر خواهد شد. در این دوره، دندانپزشکان مصرف غذاهای نرم را توصیه می کنند تا کبودی برای مدت زمان طولانی باقی نماند.

– ناراحتی یا درد ناشی از تورم

برخلاف سایر ترمیم های دندان، ایمپلنت کل دندان را از ریشه به پایین جایگزین می کند. از آنجایی که قرار دادن ریشه نیز انجام می شود، دوره نقاهت نیز طولانی تر از سایر روش ها است. با این حال، تورم بیش از یک هفته طول نکشیده و با کمپرس یخ می تواند سریعتر کاهش یابد.

– درد همراه با خونریزی

از آنجایی که این روش، باز کردن لثه و قرار دادن ساختارهای دندان را شامل می شود، خونریزی خفیف در هفته اول طبیعی است. به خاطر داشته باشید که 48 ساعت اول بسیار مهم است زیرا ایمپلنت در فک تنظیم می شود. خونریزی همچنین ممکن است باعث درد خفیف تا متوسط شود اما آن به راحتی قابل کنترل است.

علاوه بر این، خونریزی نشانه خوبی است زیرا نشان می دهد که ایمپلنت های شما در حال بهبودی هستند و با فک سازگار می شوند. با این حال، اگر خونریزی بیش از یک هفته ادامه داشت، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید زیرا نشانه عفونت است.

چه مدت طول می کشد تا درد ناشی از ایمپلنت کاهش یابد؟

در بیشتر موارد، درد در حدود 3 تا 5 روز پس از درمان به اوج خود می رسد و سپس نسبتاً سریع فروکش می کند. در پایان هفته اول پس از جراحی، در صورت وجود، ناراحتی و درد کمی احساس خواهید کرد.

علائم دیگر مانند تورم، کبودی و التهاب نیز باید تا این زمان کمی کاهش یابند. بسته به سرعت بهبودی شما، حدود 1-2 هفته پس از جراحی، دهان شما دوباره احساس طبیعی دارد. در این زمان، دیگر نباید دردی احساس کنید و می توانید رژیم غذایی معمولی خود را شروع کرده و فعالیت های سنگین مانند ورزش را از سر بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.