ویلای جنگلی بخریم یا ساحلی؟

0

ویلای جنگلی بخریم یا ساحلی؟

شمال کشور به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری بسیار، به یکی از زیباترین نقاط به منظور گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات تبدیل شده است. با افزایش تقاضا برای سفر به این شهر، پروسه ی ویلا سازی در این نقطه از ایران روند صعودی داشته از این روی همواره ویلاهای متعدد با ویژگی های منحصر به فردی در شمال کشور ساخته می شود.

انواع ویلا و قرار گیری آن در موقعیت جغرافیایی

شمال کشور ایران به دلیل تنوع در پوشش گیاهی و وجود کوهپایه، موقعیت های گوناگونی را برای ساخت ویلا فراهم کرده که از میان آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • ویلا کوهستانی
  • ویلای ساحلی
  • ویلا جنگلی

نکته: از میان موارد مذکور، می توان دو مورد ویلای جنگلی و ساحلی را جزو پرطرفدارترین مکان ها به جهت ساخت ویلا در نظر داشت.

ویلای جنگلی چیست ؟

ویلای جنگلی در مناطق با پوشش گیاهی پرتراکم، دامنه ی کوه ها و در امتداد خطوط جنگل ساخته می شود.

به دلیل وجود انبوهی از فضای سبز و پوشش گیاهی در شمال کشور، بسیاری از شرکت های معماری، اقدام به ساختن ویلا در این منطقه کرده که با تقاضای بسیاری نیز رو به رو شده اند.

https://gillim.ir/property-type/forest-villa/

مزایای ویلای جنگلی

از میان مزایای این سبک از ویلا، میتوان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • قیمت اقتصادی و مناسب

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم، ویلای ساحلی و جنگلی طرفداران بسیار زیادی دارد.

به طور کلی قیمت نهایی ویلای جنگلی نسبت به ساحلی بسیار ارزان تر می باشد.

در میان ویلاهای جنگلی نیز، هر چه فاصله ی ویلا تا جنگل کمتر باشد، قیمت ملک افزایش پیدا می کند.

  • آب و هوای دلچسب

موقعیت جغرافیایی ویلای جنگلی، وجود پوشش گیاهی انبوه، بارش باران در بیشتر اوقات سال و غیره  سبب شده تا ساکنین ویلاهای جنگلی همواره از آب و هوای خنک و دلچسب منطقه لذت ببرند.

  • منظره ی زیبا

فضای سبز و پوشش گیاهی باعث پدید آمدن یکی از زیباترین چشم اندازه ها در ویلاهای جنگلی شده است. در زمستان بارش باران نیز دراین منطقه افزایش پیدا می کند که این نکته خود می تواند توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کند.

هم چنین حضور پرندگان و حیوانات بومی می تواند تا حد زیادی حس طبیعت و آرامش را به افراد القا کند.

  • متریال ساخت ویلا در جنگل

مقاوم سازی بنا در برابر رطوبت خود یک چالش بزرگ است به همین دلیل مهندسان و افراد متخصص برای ساخت ویلای جنگلی، از متریال های طبیعی نظیر چوب، سنگ و یا شیشه استفاده می کنند.

ویلای ساحلی چیست؟

به طور معمول ویلاهای ساحلی در خط ساحل و یا داخل شهر ساخته می شود.

ویلاهای نوساز ساحلی از امکانات و تجهیزات پیشرفته ای برخوردار بوده که از میان آن ها می توان به سیستم های امنیتی، گرمایش هوشمند، سالن های ورزشی و غیره اشاره کرد.

مزایای ویلای ساحلی

از میان مزایای ویلای ساحلی می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • فاصله ی کم با شهر

ویلاهای ساحلی به دلیل موقعیت جغرافیایی فاصله ی اندکی با شهر داشته از این جهت دسترسی به فروشگاه و یا مراکز درمانی نیز به آسانی امکان پذیر است.

  • ارزش بالای ویلای ساحلی

ویلاهای ساحلی، از ارزش مالی بسیار زیادی برخوردار بوده، از این جهت خرید ویلای ساحلی یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور نیز محسوب می شود.

  • نزدیک بودن به دریا

با خرید ویلای ساحلی، می توانید در هر ساعتی از شبانه روز از قدم زدن کنار ساحل لذت ببرید. کم بودن فاصله ی دریا تا ویلا این امکان را فراهم می کند که افراد بتوانند حتی در شب نیز از قدم زدن کنار  ساحل لذت ببرند.

از میان شهرهای مشهور شمال کشور که تراکم ویلاهای ساحلی در آن بالا است، می توان به بابلسر، نوشهر، سرخرود و محمود آباد اشاره کرد.

هر یک از شهر های مذکور جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی را نیز دارا می باشد و به دلیل نزدیک بودن آن به ویلا، صاحبان می توانند در هر زمانی از روز برای گردش و لذت بردن از این جاذبه ها اقدام کنند.

مقایسه ویلای جنگلی با ویلای ساحلی

ممکن است این پرسش در ذهن بسیاری از افراد شکل بگیرد که ویلای جنگلی بخریم یا ساحلی؟

در ادامه به مقایسه ی کامل این دو نوع از ویلا خواهیم پرداخت و با بررسی مزایا و معایب هر کدام، به بسیاری از سوال های متداول پاسخ خواهیم داد.

  • آب و هوای ویلای جنگلی در بیشتر اوقات سال سرد بوده، اما آب و هوای ویلای ساحلی در تابستان، بسیار شرجی بوده از این روی این شرایط می تواند برای برخی از افراد آزار دهنده باشد.
  • دسترسی به امکاناتی چون فروشگاه، نانوایی، مراکز درمانی و غیره در ویلای ساحلی بسیار آسان بوده اما در ویلای جنگلی به دلیل موقعیت مکانی آن، این امکان وجود ندارد و افراد باید مسیر نسبتا طولانی را به این منظور طی کنند.
  • از آن جایی که ویلای ساحلی در مقایسه با ویلای جنگلی گران تر است، خرید ویلای جنگلی به افرادی که بودجه ی کافی برای خرید ویلا ندارند، توصیه می شود.

خرید ویلا ساحلی در شمال

هزینه ی نگهداری از ویلای ساحلی و جنگلی

در فصل زمستان بارش باران و برف در جنگل های شمال، به بیشترین مقدار خود می رسد از این روی هزینه ی گرم نگه داشتن ویلا تا حد چشمگیری افزایش پیدا می کند.

در مناطق ساحلی، شرجی هوا در فصول گرم سال بسیار بالا بوده که این عامل می تواند در گذر زمان بافت ویلا را تخریب کند. بنابراین لازم است صاحبین ویلای ساحلی هر چند سال یکبار برای بازسازی بنا اقدام کنند.

نکته: فارغ از ساحلی و یا جنگلی بودن ویلا، عوامل دیگری نظیر سال ساخت ویلا و یا محل قرار گیری آن نیز در قیمت نهایی تاثیر گذار می باشد از این روی بهتر است به جهت یک انتخاب درست این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

کلام پایانی

خرید ویلا پروسه ای زمان بر و البته دشوار بوده که نیازمند دقت بالایی می باشد. به شما توصیه می کنیم که نکات ذکر شده دراین مقاله را با دقت مطالعه کنید و در هنگام خرید، ملک را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید تا از بروز هرگونه اشتباه، پیشگیری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.