۰ تا ۱۰۰ آموزش php

0

امروزه می‌توان زبان php را یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی به حساب آورد. زبانی که با وجود روی کار آمدن حریف سرسخت و شایسته‌ای مانند جاوا اسکریپت، همچنان به قوه خود باقی‌ست. از آن‌جایی که حتی برخی از محبوب‌ترین CMSهای دنیا مانند وردپرس نیز بر پایه php اند، جای تعجب نیست که که امروزه حدود ۸۰ درصد وبسایت‌هایی که در سطح وب می‌بینید با زبان php نوشته شده‌اند. برخی از وبسایت‌های معروفی که با php نوشته‌ شده‌اند عبارت‌اند از: WordPress، Facebook، Etsy و Wikipedia.

با این وجود بسیاری از علاقه‌مندان مخصوصا علاقه‌مندان توسعه وب، شروع به آموزش php می‌کنند و از مزیت‌های بسیار این زبان بهره‌مند می‌شوند.

PHP چیست؟

PHP یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور (backend) است که در سال ۱۹۹۴ معرفی شده و با سادگی، سرعت و انعطاف پذیری بالا، گزینه مناسبی برای ساخت و توسعه وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و بسیاری دیگر به شمار می‌رود. این زبان که برای تمام سیستم‌عامل‌های اصلی از جمله Linux، Windows و macOS در دسترس است، امروزه سهمی قابل توجه بالغ بر ۷۸ درصد از وبسایت‌های دنیا را در اختیار دارد. با این حساب، اگرچه یادگیری PHP برای هر کسی می‌تواند مفید باشد؛ اما برای کسانی که به توسعه‌وب علاقه‌مند هستند یک ضرورت است.

مزایای زبان PHP

این زبان اسکریپتی مزایای بسیاری دارد که آن را به یکی از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا تبدیل کرده است. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای مبتدیان: اگرچه نمی‌توان ادعا کرد که PHP آسان‌ترین زبان برای شروع آموزش برنامه نویسی است؛ اما با در نظر گرفتن تمامی قواعد نوشتن کد، اختصارات و الگوریتم‌های آن، به نسبت زبان‌های دیگر زبان چندان سختی به شمار نمی‌آید.
  • پشتیبانی عالی: PHP دارای داکیومنت‌ها و اطلاعات زیادی در سطح وب بوده و انجمن توسعه‌دهندگان فعالی دارد که خیال شما را از بابت چالش‌های مسیر یادگیری راحت می‌کند.
  • مقیاس پذیری بالا: PHP یکی از زبان‌هایی‌ست که از مقیاس‌پذیری بالایی برخوردار است. اهمیت این قضیه این است که گاهی با گسترش پروژه، یک توسعه دهنده یا سازمان نیاز به توسعه یک زبان برنامه نویسی دارد. این‌جاست که اهمیت مقیاس‌پذیری نمود پیدا می‌کند.
  • به‌روزرسانی: این زبان با به‌روز‌رسانی‌های زیاد تلاش می‌کند که نیاز کاربران خود را برآورده کند، چالش‌های آن‌ها را برطرف کرده و همواره قابلیت‌های خود را بهبود ببخشد.
  • مولتی‌ پارادایم بودن: احتمالا نام برنامه‌نویسی شی‌گرا را شنیده باشید. برنامه‌نویسی شی‌گرا یک پارادایم در برنامه‌نویسی است و از پاراردایم‌های دیگر می‌توان به برنامه‌نویسی تابعی، برنامه‌نویسی دستوری و اعلانی اشاره کرد. هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند و در برخی شرایط استفاده از آن‌ها بهینه‌تر است. در پروژه‌های بزرگ‌تر معمولا از بیش از یک مورد از این روش‌ها استفاده می‌شود و این‌جاست که اهمیت زبان‌های مولتی پارادایم که همزمان از چند پارادایم مختلف پشتیبانی می‌کنند؛ مانند جاوا اسکریپت و PHP را می‌توان درک کرد.
  • سرعت: این زبان سه برابر سریع‌تر از زبان پایتون است؛ بنابراین اگر به دنبال ساخت وب‌سایتی با سرعت لود بالا و در نتیجه تجربه کاربری بهتر هستید، PHP گزینه بسیار مناسبی است.
  • هزینه پایین: PHP رایگان و متن‌باز (Open Source) است و همه می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند.

بازار کار و چشم‌انداز آینده PHP

به واسطه استفاده گسترده از PHP در سطح وب نیازمندی سازمان‌ها به استخدام برنامه نویس PHP غیر قابل انکار است و همین موضوع بازار کار نسبتا خوبی برای این حوزه ایجاد کرده است. در مورد میزان درآمد یک برنامه نویس PHP در ایران آمار دقیقی وجود ندارد و نمی‌شود اظهار نظر قطعی کرد اما چیزی که واضح است این است که اگر به یک توسعه‌دهنده خوب در این حوزه تبدیل شوید، به واسطه تقاضای بالا می‌توانید به درآمد بسیار خوبی برسید.

میزان درآمد توسعه‌دهنده PHP در کشورهای مختلف را نیز می‌توانید در ادامه ببینید:

  • آمریکا: $85,338
  • انگلیس: $81,797
  • هلند: $90,901
  • سوئیس: $106,915

ویژگی‌های یک دوره خوب PHP

۱- درسنامه جامع و قابل فهم

زمان، ارزشمندترین دارایی شماست. پس با گذراندن دوره‌ها و استفاده از منابعی که اطلاعات قدیمی و نادرست در اختیار شما قرار می‌دهند یا منابعی که ادبیات قابل فهمی ندارند؛ زمان خود را به هدر ندهید. این موضوع پایه‌ای‌ترین شرط یک دوره برنامه‌نویسی پایتون مناسب است.

۲- وجود امکان تکرار و تمرین

اگر فردی شروع به خواندن یک کتاب در زمینه رانندگی کند، حتی اگر آن کتاب کامل‌ترین کتاب دنیا بوده و تمامی نکات را در خود جای داده باشد، آیا باز هم آن فرد می‌تواند ادعا کند صرف خواندن کتاب مورد نظر به راننده‌ای ماهر تبدیل شده است؟ همین شرایط برای تبدیل شدن به یک دیتا ساینتیست حرفه‌ای هم صدق می‌کند. حتی اگر دوره‌ای پیدا کنید که کامل‌ترین درسنامه را داشته باشد، اگر زمینه تمرین مباحث برایتان فراهم نباشد، بازدهی خوبی از آن نخواهید داشت. کوئرا کالج با داشتن تمرینات فراوان، کامپایلر و سیستم داوری آنلاینی که در کنار هر تمرین می‌بینید به شما این امکان را می‌دهد که به صورت عملی آموزش ببینید.

۳- پشتیبانی مناسب

یکی از سختی‌های یادگیری برنامه‌نویسی از یوتیوب و دوره‌هایی که پشتیبانی مناسبی ندارند حفظ انگیزه است. امروزه، با جستجو در سطح وب می‌توان به پاسخ بیشتر سوالات خود رسید، اما ممکن است این کار زمان زیادی از شما گرفته و این موضوع به خصوص در ابتدای مسیر یادگیری می‌تواند کدآموز را خسته و دلزده کند. بنابراین برای شروع حتما در دوره‌ای شرکت کنید که پشتیبانی مناسبی داشته باشد.

درباره کوئرا

کوئرا کار خودش را در تابستان ۹۴ با یک تیم سه‌نفره از دانشجوهای شریف شروع کرد. این تیم کوچک که در حال توسعه‌ی سامانه‌ی کمک‌آموزشی برای برنامه‌نویس‌ها بود، یک هدف بزرگ داشت: ساختن جامعه‌ای برای برنامه‌نویسان ایران! بعد از طی یک مسیر پرپیج‌و‌خم ۷‌ساله، امروز کوئرا به هدف خودش نزدیک‌تر شده و توانسته ۶ محصول بزرگ رو برای کمک به رشد برنامه‌نویس‌ها، از ابتدای شروع برنامه‌نویسی تا لحظه‌ی استخدام، توسعه دهد.

چرا دوره PHP کوئراکالج؟

کوئرا کالج به عنوان مرجع تخصصی آموزش برنامه‌نویسی، تلاش کرده است دوره‌های کاربردی و تعاملی را برای مخاطبان خود آماده کند. این دوره علاوه بر آموزش به واسطه تمرین و حل مساله و تعامل با پشتیبان، می‌تواند به صورت کاربردی یادگیری را تهسیل کند.

با گذراندن این دوره:

  1. صدها خط کد زده‌اید و برنامه‌نویسی را به‌صورت عملی تجربه کرده‌اید.
  2. پایه و اصول برنامه‌نویسی، زبان پایتون و تفکر شی‌گرا را به‌خوبی فرا گرفته‌اید.
  3. برای مرحله‌ی اول مصاحبه‌های شغلی برنامه‌نویسی آمادگی بالاتری دارید.
  4. آماده‌ی ورود به حوزه‌های تخصصی‌ هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی وب (Back-End)، تحلیل داده و… هستید.
  5. در مفاهیم نرم‌افزاری به تسلطی رسیده‌اید که می‌توانید زبان‌های دیگر را در یک‌پنجم زمان یاد بگیرید.
  6. در گیت‌هاب و رزومه‌ی خود پروژه‌های سطح بالایی برای ارائه به‌عنوان نمونه‌کارتان دارید.
Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.