چرا اچ سی کراس بخریم؟

0

در این مقاله از رسانه AHC به موضوع نقد و بررسی و اینکه چرا اچ سی کراس بخریم، خواهیم پرداخت؛ ولی قبل از اینکه به دلایل، مزایا و معایب این خودرو بپردازیم ابتدا در مورد تاریخچه  ورود این اتومبیل به بازار ایران خواهیم گفت، اگر شما هم دارای این خودرو هستید و یا اینکه تصمیم به خرید آن دارید لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اچ سی کراس محصول مشترک کمپانی Dong Feng و PSA فرانسه بود که از سال ۱۳۹۴ روانه بازار ایران شد و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی همراه بود، زیرا یک هاچ بک کراس تلقی می‌شد و شباهتی به خودروهای شاسی داشت زیرا وجود فلاپ‌های اطراف این حس را به افراد القا می‌کرد.

مشخصات اچ سی کراس

از طرف دیگر در بخش پیشرانه موتور، از فناوری TU5 موتور ۲۰۶ تیپ ۵ بهره می‌برد، پس لوازم یدکی اچ سی کراس براحتی قابل تامین بود. این خودرو با حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی و تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت توانایی بسیار خوبی در حرکت خودرو تا سرعت ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت دارد.

۱۴۲ نیوتن متر گشتاور این قابلیت را به خودرو می‌دهد تا در هر شرایطی مانند سراشیبی براحتی و بدون اینکه با چالشی مواجه شود از آن عبور کند و نکته جالب آن، میزان مصرف سوخت این خودرو است که در هر صد کیلومتر مصرفی بالغ بر ۶٫۱ لیتر دارد که بسیار مناسب و رضایت بخش است.

خوشبختانه یکی دیگر از موارد بسیار خوب و حائز اهمیت، جایگزین کردن جعبه دنده چهار سرعته اتومات کمپانی ژاپنی Aisin بجای گیربکس اتوماتیک نسبتا هوشمند سیتروئن بود، شاید نتوان گفت که عالی عمل کرده ولی در مقابل عملکرد گیربکس‌های قدیمی  AL4 که در بعضی از خودروها مانند ۲۰۷ یا ۲۰۶ تیپ ۶ قرار دارد بسیار بهتر است.

نظرات در مورد اچ سی کراس

نظرات در مورد اچ سی کراس

طی نظرسنجی‌هایی در که در سایت‌های مختلفی انجام شده و از بین کسانی که این خودرو را خریداری کردند، بعضی راضی و برخی دیگر ایراداتی را در این خودرو مطرح کردند و خالی از لطف نیست تا به برخی از آنها بپردازیم و ببینیم که دارندگان اچ سی کراس از چه مواردی راضی بوده‌اند.

اگر بخواهیم این مورد را بطور کلی بررسی کنیم ۹۰ درصد نظرات حس رضایت بخشی نسبت به خرید اچ سی کراس داشتند و دلایل بسیار خوبی را هم برای آن ذکر کرده بودند؛ موتور نسبت به بدنه از لحاظ قدرت بسیار خوب عمل می‌کرد و در هنگام سبقت عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.

همچنین یک کاربر در مورد سواری بسیار خوب آن گفته بود و بعضی دیگر در مورد گیربکس، اتاق تقویت شده و فضای داخلی بسیار خرسند بودند، اما اگر بخواهیم در مورد معایب آن نیز بگوییم متاسفانه برخی در مورد مصرف بالای سوخت و ضعف جلوبندی نارضایتی داشتند.

خبر خوش، فراوانی لوازم یدکی اچ سی کراس است که شما از بابت تهیه قطعات هیچ‌گونه نگرانی نخواهید داشت، یکی از فروشگاه‌های معتبر برای خرید نیز مجموعه AHC می‌باشد که براحتی می‌توانید از طریق سایت کلیه نیازهای خود را ثبت سفارش کنید. حال در ادامه این مطلب به یکی از رایج‌ترین مشکلات این خودرو یعنی گیربکس آن می‌پردازیم.

نظرات در مورد اچ سی کراس

مشکلات گیربکس اچ سی کراس

خراب شدن گیربکس اچ سی کراس یکی از رایج‌ترین مواردی است که ممکن است برای هر فردی رخ دهد ولی این دلیل نمی‌شود که از خرید آن منصرف شوید، بروز چنین مواردی کاملا بستگی به شرایطی دارد که خودرو در آن قرار می‌گیرد، برای مثال تفاوت بسیاری بین رانندگی فردی است که دائما به خودرو فشار وارد می‌کند و فردی که رانندگی استاندارد دارد.

بالطبع وقتی حالت رانندگی از استاندارد خارج شود می‌تواند به بخش‌های مختلف موتوری از جمله گیربکس آسیب‌های جدی وارد کند و یکی از آنها نشت آب مخزن جعبه دنده است که بدلیل فشار و فرسودگی بخش مربوطه اتفاق می‌افتد و با کاهش سطح مایع خنک کننده، عملکرد گیربکس اچ سی کراس با چالش مواجه می‌شود.

یکی دیگر از مشکلات گیربکس اچ سی کراس تاخیر در تعویض دنده است که در اکثر مواقع این مشکل مربوط به بخش پمپ هیدرولیک آن است و در ادامه صدای ناهنجار، گیر کردن دنده و افت توان خودرو از دیگر علائم خرابی گیربکس H30 Cross می‌باشد.

چرا اچ سی کراس بخریم؟

خب تا اینجای مطلب با کلیات این خودرو آشنا شدیم و به مواردی که می‌تواند دلیل خریدن یا نخریدن اچ سی کراس باشد، اشاره کردیم؛ اما موضوع تنها به این موارد ختم نمی‌شود و باید فاکتورهای دیگری نظیر قیمت و مقایسه امکانات نسبت به دیگر خودروهای هم‌رده را هم لحاظ کنید.

اصولا وقتی این سوال را مطرح می‌کنید که چرا اچ سی کراس بخریم باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید و ببینید آیا این خودرو از لحاظ امکانات، قدرت موتور، سواری و خدمات پس از فروش می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای شما را برطرف کند یا خیر؟ با در نظر گرفتن تمامی این موارد و در کنار آن نظرات کاربران می‌توان نتیجه گرفت که این خودروی کراس تمام عیار، دارای امکانات رفاهی بسیار خوب است و ارزش خرید را دارد.

کلام آخر

اچ سی کراس، محصول مشترک کمپانی Dong Feng و PSA فرانسه، از سال ۱۳۹۴ وارد بازار ایران شد و به دلیل طراحی هاچ بک کراس با شباهت به خودروهای شاسی، استقبال خوبی داشت. این خودرو با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی و قدرت ۱۰۵ اسب بخار، توانایی خوبی در حرکت تا سرعت ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت دارد. مصرف سوخت بهینه ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و گیربکس اتومات چهار سرعته ژاپنی از مزایای آن است.

بیشتر نظرات کاربران نشان از رضایت نسبت به قدرت موتور، سواری خوب، گیربکس و فضای داخلی دارد، اما برخی مشکلات نظیر مصرف سوخت بالا و ضعف جلوبندی نیز گزارش شده است. با این حال، فراوانی لوازم یدکی و عملکرد مناسب موتور و گیربکس از نقاط قوت آن محسوب می‌شوند.

در نهایت، اچ سی کراس با امکانات رفاهی مناسب و عملکرد خوب، ارزش خرید را دارد و می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای رانندگان را برآورده کند.

فروشگاه مرکزی AHC هایپر لوازم یدکی ماشین چینی

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.