کدام بسته بندی های مقوایی در 2022 کالای بیشتری فروختند؟

0

کدام بسته بندی ها مقوایی در 2022 کالای بیشتری فروختند؟؛ این پرسش از عمده سوالات یا موضوعاتی است که شاید از سوی بسیاری از مشتریان و تولیدکنندگان انواع کالاها و محصولات مطرح گردد. پرسش این سوال را میتوانید از مدیر فروش یک شرکت کارتن سازی با تجربه بپرسید.

تولید کنندگان کالا در واقع به دنبال این هستند که بدانند چه نوع بسته بندی می‌تواند شانس فروش را در بازار افزایش داده و آن‌ها را به سودهای بیشتری برساند.

در ادامه تصمیم داریم با بررسی و ارزیابی انواع مدل کارتن های بسته بندی و جعبه مقوایی به نسبت ویژگی‌ها، طراحی و چاپ شان، تا بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را برایتان مشخص سازیم. زیرا بیش از 90 درصد بسته بندیها در جهان از جنس مقوا و کاغذ میباشد و دلیل اصلی آن به سرعت بازیافتی بودنش است.

روانشناسی مشتریان در انتخاب کارتن بسته بندی چگونه است؟

به طور عمده تحقیقات و پژوهش هایی که به طور گسترده در زمینه روانشناسی مشتریان انجام شده است، نشانگر اهمیت بسته بندی و ظاهر انواع کالاها و محصولات در قفسه فروشگاه‌ها می‌باشد. مشتریان همواره نسبت به کارتن های پر زرق و برق و با طراحی‌های خاص واکنش بیشتری نشان می‌دهند. در نهایت شاهد هستیم که احتمال خرید از سوی آن‌ها افزایش خواهد داشت.

این روزها کسانی که در حوزه برندینگ و به عنوان مشاورین روانشناسی بازاریابی، فعالیت‌های تخصصی انجام می‌دهند و در اتاق فکر شرکت‌های بزرگی فعالیت می‌کنند، تاکید بر بسته بندی سنجیده و هوشمندانه محصولات دارند.

در نتیجه صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک در چند دهه اخیر در کشورمان، بر آن شدند که بتوانند بسته بندی های کارتنی جذابی برای تولیدات‌شان انتخاب کنند.

زمانی که مشتریان در راهروهای فروشگاه های مختلف راه می‌روند و در صدد انتخاب یک محصول مورد نظرشان هستند در نهایت برندی را انتخاب می‌کنند که برای محصول درونش بسته بندی بهتر و جذاب‌تری انتخاب کرده‌ است.

انواع کارتن های بسته بندی از جهت مدل بشناسید

کارتن های بسته بندی در مدل های مختلفی تولید می‌شوند. در واقع مدل‌های آنان هم به نوع متریال مصرفی در تولید آن‌ها باز می‌گردد، هم این که درب آن‌ها می‌تواند در مدل‌های مختلف باز و بسته شود.

کارتن های بسته بندی به طور عمده به دو دسته کلی، فلکسویی و لمینتی تقسیم بندی می‌شوند. کارتن لمینتی نسبت به سایر انواع کارتن ها طراحی‌های ظریف‌تر و شکیل‌تری دارد.نتیجه این امر در زمینه جذب مشتریان توفیق بیشتری داشته و نسبت به کارتن های فلکسویی برتری کسب کرده است.

مدل های کارتن های بسته بندی از جهت ظاهر موارد زیر هستند:

کیبوردی یا لپ تاپی، تلسکوپی یا زیره و رویه، سبدی، استندی، چهار درب آمریکایی، ته قفلی در ب دارویی، دسته دار، طلق داره یا پنجره دار، دو درب دارویی، کشویی و …

انواع مدل کارتن‌ها را می‌توان با تکنیک‌های برش خط و چاک یا برش دایکاتی تولید نمود که به نوع دوم کارتن دایکاتی گفته می‌شود که کیفیت و ظرافت کار را بالا میبرد.

کدام نوع بسته بندی ها طرفداران بیشتری دارند؟

به طور کلی آن دسته از بسته بندی هایی که دارای المان‌های مرتبط با کسب و کار هستند و از محصول داخل خود اطلاعات بیشتری به مشتریان ارائه می‌کنند، جزء جعبه های کارتنی پرطرفدار محسوب می‌شوند.

از سوی دیگر نیز نیاز است که جعبه های کارتنی بسته بندی، حفاظت کاملی از محصول داشته باشند تا در مسیر ارسال و حمل و نقل آسیبی به آن‌ها وارد نگردد. به میزانی که جعبه های بسته بندی از مقاومت بالایی برخوردار باشند و طراحی های گرافیکی جذاب‌تری برای آن‌ها اعمال شده باشد، توجه بیشتری را از مخاطب جلب می‌کنند.

کارتن بسته بندی طلق دار یا پنجره‌ای در دسته انواع جعبه های پرطرفدار و پرفروش است. زیرا که بخشی از محصول از داخل آن معلوم است و مشتریان می‌توانند یکسری اطلاعات ابتدایی در خصوص کالای درون آن کسب کنند. در نتیجه اعتماد بیشتری ایجاد می‌شود و احتمال خرید افزایش می‌یابد.

کارتن های لوکس مثل هاردباکس نیز در دسته انواع جعبه های کارتنی هستند که برای کالاهایی ارزشمند به کار گرفته می‌شوند. مثل ساعت، طلا و جواهرات و انواع اکسسوری های زنانه و مردانه.

خاتمه

در این مقاله عمده کارتن های بسته بندی را که نسبت به سایر انواع جعبه‌ها موفقیت بیشتری در حوزه بازاریابی و فروش محصولات داشتند، معرفی نمودیم. بی شک دریافتید که به نسبت محصول باید بهترین بسته بندی کالا را در نظر گفت یعنی هر بسته بندی خوبی نمیتواند برای هر محصولی مناسب باشد زیرا مناسب‌ترین آنها متناسب‌ترین آنهاست.

خوش‌بختانه بسیاری از کسب و کارها و مدیران بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی به اهمیت بسته بندی در میزان فروش انواع محصولات پی برده‌اند و نسبت به خرید یک بسته بندی استاندارد، اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهند. پیشنهاد می‌شود شما هم به جریان برندینگ از طریق تولید بسته بندی اختصاصی و سفارشی برای کالاهایتان بپیوندید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.