رودخانه ماناوگات آنتالیا کجاست؟

0

کشور ترکیه را حقیقتا می‌توان یکی از غنی‌ترین کشورها ازنظر جاذبه‌های دیدنی دانست. این کشور هم ازنظر تاریخی و هم ازلحاظ طبیعی، منابع بسیار زیادی دارد. همه‌ساله عده زیادی از توریست‌های سراسر دنیا راهی شهری مانند آنتالیا می‌شوند تا از طبیعت بکر آن دیدن کنند. رودخانه ماناوگات یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر است که باید حتما از آن بازدید کنید. با اقامت در هتلی مثل هتل ویندهام گاردن لارا آنتالیا، می‌توانید به‌راحتی به این جاذبه دسترسی داشته باشید و از تماشای آن لذت ببرید. اگر به‌جز سواحل آنتالیا، جاذبه دیگری را در این شهر نمی‌شناسید، با معرفی رود ماناوگات همراه ما باشید.

معرفی رودخانه ماناوگات و تاریخچه آن

شهر آنتالیا علاوه‌بر داشتن سواحل بی‌نظیر و چشم‌نواز، کوه‌های مرتفعی هم با فاصله از دریا دارد که توانسته‌اند جاذبه‌های زیبایی نظیر رود ماناوگات را ایجاد کنند. رودخانه ماناوگات از کوه «توروس» در نزدیکی آنتالیا سرچشمه می‌گیرد. این کوه تقریبا ۷۶ کیلومتر با آنتالیا فاصله داشته و رود ماناوگات نیز در دامنه شرقی این کوه جریان دارد. چشمه‌های متعددی از این کوه جاری هستند که به‌هم می‌پیوندند و این رودخانه را پدید می‌آورند.

منشا اصلی رود، چشمه «دامانلی» است. این چشمه پرآب از دل زمین می‌جوشد و با سرازیر‌شدن از کوه توروس، درنهایت به رود ماناوگات تبدیل می‌شود. جالب است بدانید که کوه توروس خود به‌عنوان یک جاذبه دیدنی هیجان‌انگیز شناخته می‌شود که در فصل بهار، پر از مه خواهد شد. این منطقه بکر و بی‌نظیر، برای لذت‌بردن از طبیعت کوهستان فوق‌العاده است.

علاوه‌بر چشمه دامانلی، چشمه‌های زیرزمینی دیگری نیز هستند که در قسمتی از مسیر، به رود می‌پیوندند. پس از طی‌کردن مسیر ۹۰کیلومتری، درنهایت رود به آبشار ماناوگات خواهد رسید. پس از آن، به مسیر خود ادامه می‌دهد و با عبور از دشت‌ها، نهایتا به دریای مدیترانه می‌ریزد. مسیر حرکت این رود زیبا بسیار دیدنی است و در هر نقطه از آنتالیا توانسته زیبایی خیره‌کننده‌ای را رقم بزند. برای بازدید از این‌ رود ،کافی است اقامتگاهی مثل هتل ویندهام گاردن لارا آنتالیا که نزدیک به آن قرار دارد را رزرو کنید.

مروری بر نقش رود ماناوگات در طول تاریخ

همان‌طورکه می‌دانید، در بسیاری از اسناد و مدارک تاریخی، آنتالیا به‌عنوان قدیمی‌ترین شهر ترکیه معرفی می‌شود؛ ازاین‌رو، مواجهه با جاذبه‌های باستانی موضوع عجیبی نیست. درخصوص تاریخ شکل‌گیری رود ماناوگات، اطلاع قابل استناد و دقیقی در دسترس نیست؛ اما به‌نظر می‌رسد از ۱۵۰ سال پیش از میلاد مسیح، این رودخانه وجود داشته و ازقضا نقش آن در زندگی افراد هم بسیار پررنگ بوده‌است.

جدا از این‌که رودها می‌توانند عامل اصلی شکل‌گیری تمدن‌ها باشند، این رود به‌عنوان یک مسیر کاربردی برای حمل‌ونقل استفاده می‌شد. بسیاری از تبادلات کالاها و جابه‌جایی افراد ازطریق همین رود انجام می‌گرفت و آن را به‌عنوان یک شاه‌راه می‌شناختند. جالب است بدانید که این رود در گذشته با نام‌های «تیل» و «مالاس» شناخته می‌شد. این روزها هنوز هم برخی از بومی‌ها این رود را با همین اسامی می‌شناسند.

جاذبه‌های دیدنی اطراف رود ماناوگات را بشناسید

برای آن‌که از سفرتان لذت بیشتری ببرید، خوب است علاوه‌بر اقامت در هتل های آنتالیا و استفاده از امکانات آن‌ها، سری هم به قلب طبیعت بزنید تا با زیباترین مناظر مواجه شوید. در اطراف رود ماناوگات، جاذبه‌های دیدنی متعددی وجود دارند که قطعا از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

در مسیر این رود، دشت‌های سرسبزی وجود دارند که گشت‌وگذار در آن‌ها احوال‌تان را دگرگون می‌کند؛ همچنین، می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده جذابی را در این لوکیشن‌ها به‌ثبت برسانید. بخش قابل‌توجهی از باغ‌های اطراف رود هم باغ‌های چای هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

هرکسی که از رودخانه ماناوگات دیدن می‌کند، باید تفریحات آبی آن را هم امتحان کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از این بازدید داشته باشد. رفتینگ در رودخانه می‌تواند تجربه دل‌نشینی باشد که در خاطرتان ثبت خواهد شد؛ دراین‌بین، بازدید از آبشار ماناوگات هم خالی از لطف نیست. در محدوده این آبشار، امکان کشتی‌رانی هم وجود دارد و می‌توانید شناکردن در این حوزه آبی را هم تجربه کنید. در حاشیه رودخانه، اماکن رفاهی و گردشگری، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و همچنین اقامتگاه‌های متعددی وجود دارند. اگر نمی‌خواهید در هتل ویندهام گاردن لارا آنتالیا اقامت کنید، رزرو هتل آنتالیا در اطراف این رودخانه انتخاب مناسبی است.

چگونه به رودخانه ماناوگات دسترسی داشته باشیم؟

همان‌طورکه پیش‌تر به آن اشاره کردیم، فاصله رودخانه تا آنتالیا، ۷۶ کیلومتر است. برای دسترسی به این رود، می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید و یا با حمل‌ونقل عمومی تردد کنید. خوشبختانه، همه‌روزه اتوبوس‌ها و تاکسی‌هایی از آنتالیا به‌سمت شهر «سیده» که نزدیک‌ترین شهر به رودخانه هستند، حرکت می‌کنند. شما می‌توانید از این اتوبوس‌ها برای دسترسی به رود ماناوگات استفاده کنید.

با فلای تودی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی ترکیه دیدن کنید

سفر به ترکیه همیشه یکی از جذاب‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان بوده‌است. البته به‌شرط آن‌که از مرجعی معتبر برای خرید بلیط هواپیما آنتالیا و رزرو هتل آنتالیا استفاده کنید. پلتفرم فلای تودی یک سایت معتبر در حوزه ارائه خدمات گردشگری است که بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد. فلای تودی را می‌توان یکی از نخستین پلتفرم‌های فعال در زمینه ارائه خدمات آنلاین دانست. هتل ویندهام گاردن لارا آنتالیا و بیش از ۱.۵ میلیون هتل دیگر در این پلتفرم برای شما فهرست شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و در کمترین زمان ممکن، رزرو کنید. فلای تودی در هر سفر داخلی و خارجی با شما همراه خواهد بود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.