در هنگام خرید فلش مموری چه نکاتی لازم است بدانیم؟

0

در دنیای امروزی اطلاعات و داده‌ها به راحتی در دسترس قرار دارند و کمتر کاربری را پیدا می‌کنید که قبل از خرید یک محصول مشخصات و ویژگی‌های مربوط به آن را مطالعه نکند. اما ممکن است برای خرید هر محصولی ندانند که باید به چه ویژگی‌هایی اهمیت بیشتری دهند. ضمن اینکه نکاتی همیشه وجود دارند که ممکن است به شما کمک کنند خرید بهتری داشته باشید.

فلش مموری یکی از وسایلی است که در دنیای دیجیتال گستردگی و وسعت زیادی دارد در تنوع برای اینکه بتوانید فلش مموری با توجه به نیازهای خود خریداری کنید. لازم است نکاتی بدانید تا انتخاب درستی داشته باشید. اگر قصد خرید فلش مموری را دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید؛ چون قرار است به نکاتی اشاره کنیم که در خرید شما می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

جنس بدنه فلش
جنس بدنه یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب فلش مموری است. هرچقدر یک فلش مموری بدنه مستحکم‌تری داشته باشد، ماندگاری بالاتری دارد. به علاوه اگر جزء آن دسته از افراد هستید که فلش مموری را زیاد جابه‌جا می‌کنید، استحکام بالای آن باعث می شود در صورت افتادن یا ضربه خوردن آسیب نبیند.

تولیدکنندگان فلش مموری، با استفاده از استیل ضد زنگ، پلاستیک فشرده یا به تعریف سیلیکونی بدنه فلش مموری را می‌سازندکه در این بین فلزی‌ها و سیلیکونی‌ها قیمت بیشتری نسبت به پلاستیکی‌ها دارند.

سایز فلش مموری

سایز فلش مموری‌ها جز مواردی است که معمولا افراد به آن توجه می‌کنند. احتمالا بارها دیده‌اید که فلش شما با فلشی که در دست دوستتان است از لحاظ ظاهری متفاوت است.

بطور کلی به چهار دسته بندی تقسیم می شوند:

  • فلش مموری ساده
  • فلش مموری فانتزی
  • فلش مموری لوکس
  • فلش مموری بند‌انگشتی

فلش مموری ساده همانطور که از نام آن‌ها مشخص است ظاهر عجیب و غریبی ندارند و بسیار ساده هستند.

فلش‌مموری‌های ساده بدنه جنس پلاستیک یا فلزی هستند که آن‌ها را خیلی ساده نشان می‌دهد. ین فلش‌ها در ظرفیت‌های مختلفی با رابط سخت‌افزاری متنوع در بازار هست.

فلش مموری فانتزی

این دسته از ترکیب رنگ روشن و زیبا تهیه شده است عموما سیلیکونی هستند و مقاومت خوبی در برابر آب و نفوذ گرد‌و‌غبار دارند. مشابه حافظه فلش‌های دیگر در تنوع ظرفیت و رابط کاربری متنوع هستند.

فلش مموری لوکس

فلش مموری لوکس جز دسته از برندهای مطرحی چون سن دیسک، سیلیکون پاور، سامسونگ و … هستند که ظاهر ساده اما در عین حال چشم نواز دارند. از طرفی این محصولات وجه تمایزی که نسبت به دیگر فلش‌ها دارند این هست که از تکنولوژی بروزتر و سرعت انتقال بالا بهره گرفته‌اند.

فلش مموری بند انگشتی

این سری از مدل‌ها اندازه بسیار کوچک و ظریفی دارند ولی در سری های جدید آن دارای بدنه مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار و ضدآب و ضربه بهره گرفته‌اند. همینطور می توان سرعت بالای خواندن و نوشتن بالای نیز دارد.

قیمت

فلش مموری در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت فلش‌ مموری به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. ظرفیت، رابط، جنس بدنه، برند سازنده از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

قبل ازخرید فلش مموری بهتر است بودجه‌‌ای که در اختیار دارید را مدنظر قرار دهید و تعیین بودجه به شما کمک می‌کند که در بازه قیمتی مشخصی به دنبال فلش مموری خود بگردید. طبیعتا هر چقدر بودجه شما بیشتر باشد، فلشی با امکانات و کیفیت بهتری می‌توانید تهیه کنید.

ظرفیت

عموما در ظرفیت‌های متنوعی هستند از 16 گیگ، 32 گیگ، 64گیگ، 128 گیگ و … در بازار وجود دارد که شما می بایست نسبت به نیاز خود تصمیم گیری کنید که چه ظرفیت یا حافظه‌ای را مورد استفاده‌تان است.

پورت ارتباطی

فلش مموری USB 2.0از جمله رایج‌ترین محصولات هستند که می‌توانید آن را در برندهای مختلف تهیه کنید این سری از رابط‌های USB 2.0 دارای سرعت 40 مگابیت بر ثانیه داده ها را انتقال می‌دهند این فلش‌ها در طرح‌ها و مدل‌های متنوع هستند.

فلش مموری USB 3.0 این نسل در سال 2008 معرفی شد توانایی انتقال داده تا 300 مگابیت بر ثانیه را دارد که شما می توانید فایل‌های حجیم را در مدت زمان بسیار کمتری انتقال بدهید.

نسل‌های بعدی این نسل با نام USB 3.1 و USB 3.2  معرفی شده‌اند که سرعت به مراتب بالاتری دارند که حتی تا حدود 1.2 گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.

برند

برندهای زیادی وجود دارد که تولید کننده فلش مموری‌های موجود در بازار هستند که این قابلیت باعث انتخاب در تصمیم گیری برای خرید شود این شما هستید که نسبت به تجربه کاربری دیگران یا شناخت خود از این برند به انتخاب فلش مموری می پردازید.

در هنگام انتخاب برند مطرح بودن یک برند به معنای بهتر بودن آن نیست به همین دلیل بایستی دقت لازم را نمود زیرا خیلی از آنها پول برند خود را عوض ارائه دریافت می کنند.

در این مقاله برندهای مطمئن چون در مرحله اول Adata و سن دیسک و سیلیکون پاور جز بهترین‌های هستند که در حافظه‌های جانبی حرفی برای گفتن دارند ولی در برندهای چون اچ پی و اپیسر که این دو برند در زمینه فلش مموری از قدیم تاکنون جز محصولاتی خوبی بوده‌اند که کاربران به دنبال آن هستند در کنار برندهای مطرح بزرگ ولی بایستی به این مورد هم اشاره کرد، برند وریتی و ایکس انرژی نیز دارای ظاهری شیک و خاص در حد برندهای سن دیسک و سیلیکون پاور هستند.

خرید اینترنتی فلش مموری

بعد از اینکه با نکات لازم قبل از خرید فلش مموری آشنا شدید، نیاز است که به یک فروشگاه اینرتنتی معتبر مثل دیدموشاپ بروید و انواع مختلف فلش مموری ها را بررسی کنید و طبق شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

فلش مموری هایی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند، دارای گارانتی رسمی هستند. تنوع قیمت و مدل فلش مموری هم در دیدموشاپ بسیار بالاست و می‌تواند هر سلیقه‌ای را با هر میزان بودجه‌ای پوشش دهد. کافیست همین حالا به سایت دیدموشاپ بروید و فلش مموری  مدنظر خود را سفارش دهید تا در هرجای ایران که هستید، برای شما ارسال شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.