احتمال پشیمانی بعد از اسلیو معده چقدر است؟ (روش های جلوگیری از آن)

0

در صورتی که جراح اسلیو تشخیص دهد که شما کاندیدای مناسبی برای اسلیو هستید، کلیه معاینات و بررسی های لازم را انجام می دهد و بر اساس تجربه و یافته های علمی کلیه مسائل مربوط به وضعیت شرایط جسمانی، وزن و سبک زندگی شما را مورد بررسی قرار می دهد و سپس در صورت صلاحدید انجام جراحی اسلیو معده را تجویز می کند؛ با این تفاسیر احتمال پشیمانی بعد از اسلیو معده تقریبا صفر درصد است.

اما باز هم شما به عنوان کاندیدای این نوع عمل لاغری حق دارید که نگران پشیمانی بعد از عمل اسلیو و بروز عوارض خطرناک ناشی از این نوع جراحی شوید. به همین دلیل ما قصد داریم به طور مفصل درباره این موضوع صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

آیا عمل اسلیو کنم پشیمان می شوم؟

در واقع جواب این سوال بستگی به فاکتورهای مختلفی مثل تبحر و تخصص جراحی و میزان پایبندی شما به مراقبت های بعد از عمل بستگی دارد. با این تفاسیر اگر شما به جای متخصص جراح لاغری به یک جراح عمومی مراجعه کنید و مراقبت های بعد از جراحی را دست کم بگیرید؛ احتمال پشیمانی بعد از اسلیو معده بسیار زیاد است.

اما اگر شرایط دقیقا برعکس باشد نه تنها از انجام این عمل لاغری پشیمان نمی شوید بلکه از اینکه چرا زودتر اقدام به این نوع جراحی لاغری نکرده اید، پشیمان خواهید شد.

دلیل پشیمانی بعد از عمل اسلیو چیست؟

دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده متفاوت هستند که از جمله رایج ترین آنها عبارتند از:

عدم مراجعه به پزشک حاذق

در واقع یکی از اصلی ترین دلایل پشیمانی بعد از جراحی اسلیو، عدم مراجعه به پزشک حاذق و متخصص است. وقتی که تجربیات کسانی که عمل اسلیو را انجام داده اند می شنویم دلیل اکثر افرادی که از این عمل پشیمان هستند و عوارض جدی بعد از عمل را تجربه کرده اند این بوده که به پزشک غیر متخصص مراجعه کرده اند و تحقیقی درباره تخصص و مهارت پزشک خود نداشته اند.

در واقع اکثر این افراد تنها به دنبال لاغری بوده اند و وقتی در فضای مجازی یا وب تبلیغاتی با عناوین مختلف مثل جراحی لاغری با ارزان ترین قیمت، قسطی و … را دیدند، سریعا اقدام به جراحی کرده اند.

رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل

دلیل دوم پشیمانی از عمل اسلیو، عدم پایبندی به نکات مراقبتی بعد از عمل اسلیو است که این نکات شامل مصرف داروهای تجویزی، شرکت در جلسات ویزیت دوره ای، رعایت اصول تغذیه سالم و ورزش کردن است.

نداشتن انتظارات واقع بینانه از جراحی

تصور بسیاری از افراد این است که بعد از عمل اسلیو قرار است معجزه شود و بیمار بدون هیچ تلاشی می تواند لاغر شود. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و شما برای کاهش وزن مستمر و تجربه نکردن استپ وزن بعد از اسلیو معده نیاز است که به رژیم غذایی ارائه شده و ورزش روزانه پایبند باشید. بنابراین با عمل اسلیو معجزه نمی شود!

عادات غذایی غلط

افرادی که قبل از عمل اسلیو ریزه خوار بوده اند یا مشکلاتی مثل پرخوری عصبی داشتند، ممکن است بعد از عمل اسلیو دچار پشیمانی شوند.

افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو

افتادگی پوست پس از هر روش لاغری و کاهش وزن سریعی کاملا طبیعی است. بنابراین نگران بروز این مشکل نباشید چرا که شما می توانید با مصرف پروتئین تا حدی از بروز این مشکل جلوگیری کنید و در صورت بروز آن نیز می توان با انجام جراحی زیبایی این مشکل را برطرف کرد.

ریزش مو بعد از عمل اسلیو

ریزش مو بعد از عمل اسلیو و یا هرگونه عمل لاغری دیگری امری طبیعی است و ممکن است این وضعیت بین ۳ الی ۶ ماه ادامه داشته باشد.

در صورتی که قبل از جراحی با این مشکل آگاه باشید بنابراین به هیچ عنوان دچار پشیمانی از جراحی اسلیو نمی شوید؛ زیرا می دانید این مشکل کاملا موقتی و طبیعی است.

با اینکه ریزش مو بعد از عمل اسلیو امری طبیعی است و موقتی است اما شما با رعایت یک سری توصیه های جراح و همچنین مصرف مکمل ها تا حد زیادی می توانید از بروز آن جلوگیری کنید. برای مثال در صورتی که شما روزانه ۶۰ گرم پروتئین روزانه مصرف کنید و غذاهایی دریایی را در رژیم اسلیو خود جای دهید، به احتمال زیاد ریزش مو را تجربه نخواهید کرد.

عدم انتخاب روش جراحی مناسب

اینکه شاخص توده بدنی شما بالا است نمی تواند دلیل محکمی بر این باشد که شما حتما برای انجام عمل اسلیو مناسب هستید. در صورتی که جراح تخصص و مهارت کافی نداشته باشد توانایی اینکه شما برای عمل اسلیو هستید یا خیر را نخواهد داشت و ممکن است نتایج رضایت بخشی از این عمل دریافت نکنید یا حتی دچار بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو شوید.

چگونه از پشیمانی بعد از اسلیو معده جلوگیری کنیم؟

طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده، عمل اسلیو یکی از کم خطرترین روش های جراحی لاغری است و مزایای آن در مقابل عوارضش بسیار زیاد است. بنابراین شما با رعایت چند نکته ساده زیر می توانید تا حد زیادی از بروز عوارض و پشیمانی بعد از عمل اسلیو جلوگیری کنید:

  • به دنبال بهترین جراح لاغری و لاپاراسکوپی باشید.
  • قبل از عمل تحقیقات لازم را درباره سبک زندگی بعد از جراحی اسلیو انجام دهید. تا پس از عمل اسلیو با تغییراتی که جراح در سبک زندگی شما ایجاد می کند شوکه نشوید.
  • در ویزیت های دوره ای بعد از عمل شرکت داشته باشید تا در صورت بروز مشکلی جراح خیلی سریع از پیشروی آن جلوگیری کند.
  • به نکات تغذیه ای ارائه شده از سوی جراح یا متخصص تغذیه پایبند باشید و انجام ورزش بعد از عمل اسلیو را هم فراموش نکنید.

در صورت  پشیمانی آیا امکان بازگشت معده به حالت قبلی وجود دارد؟

خیر، به دلیل اینکه در طی عمل اسلیو حدود ۷۰ درصد از معده به طور کامل بریده شده و از بدن خارج می شود بنابراین به هیچ عنوان امکان بازگشت آن به حالت اولیه وجود ندارد.

بنابراین اگر می خواهید که از انجام این عمل پشیمان نشوید حتما به دنبال یک متخصص با تجربه باشید و پس از مشورت و تحقیق تن به این جراحی بدهید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.