قیمت پای مصنوعی کربنی بالای زانو چقدر است؟طبق نرخ سال 1402

0

یکی از انواع پاهای مصنوعی در کشور، پای کربنی است. اگر نمی دانید که پای مصنوعی کربنی بالا زانو چیست و قیمت آن چقدر است، در ادامه با ما همراه باشید.

 

قیمت پای مصنوعی کربنی بالای زانو چقدر است؟

قبل از آنکه در مورد قیمت پا مصنوعی بالا زانو حرف بزنیم، خوب است در ابتدا نکاتی را در مورد این نوع پروتز بیان کرده و بگوییم پروتز کربنی چیست. یکی از مدرن ترین متریال ها برای ساخت پروتز، الیاف کربن است. این ماده، به مانند فولاد استحکام کششی بالایی داشته و در عین حال نیز بسیار سبک است. در واقع، علت آنکه باعث شده از الیاف کربن در ساخت پروتز استفاده کنند بالا بودن استحکام آن و کم بودن وزن است. از دیگر مزیت های پروتز کربنی می توان به بالا بودن میزان سختی، مقاومت در برابر خوردگی، و غیر قابل اشتعال بودن اشاره کرد.

با در نظر گرفتن مزیت هایی که در بالا اشاره کردیم، اینکه متوجه شویم پا مصنوعی کربنی بالای زانو، گران تر از برخی انواع پروتزهای موجود در بازار است، اصلا کار سختی نیست و نیاز به اطلاعات تخصصی ندارد.

کسانی که برای شان مزیت های پای مصنوعی کربنی بالای زانو در اولویت قرار دارد و می خواهند استفاده خاصی از این نوع پروتز ببرند، در صورتی که توان مالی بالایی دارند می توانند برای ساخت این نوع پروتز اقدام کنند. به هر شکل، اگر با توجه به نیازهایی که دارید فکر می کنید فقط پروتزهای کربنی می توانند مشکل شما را حل کنند، مطابق با نظر سنجی انجام شده توسط فارس، ایلنا و مشرق، پایار را برای ساخت این نوع پروتز انتخاب کنید. این کلینیک در حوزه ساخت انواع و اقسام متفاوت اندام های مصنوعی مهارت داشته و یکی از معتبرترین ها در این حوزه به شمار می رود.

قیمت پا مصنوعی هوشمند بیشتر است یا قیمت پای مصنوعی کربنی بالای زانو؟

یکی از انواع پاهای مصنوعی در دنیا، پای مصنوعی کربنی بالای زانو است، و نوع دیگر، پای مصنوعی هوشمند است. هر دو نوع پروتز از جمله اندام های مصنوعی جدید در دنیا هستند و هر کدام با توجه به ویژگی ها و مزیت هایی که دارند، با قیمت های مشخصی ساخته می شوند.

اینکه بخواهیم بگوییم قیمت پا مصنوعی هوشمند بیشتر است یا قیمت پا مصنوعی کربنی، کار غیر ممکنی به نظر می رسد؛ زیرا عوامل زیادی در این بین وجود دارند که باعث می شود پروتزها با قیمت های یکسانی ساخته نشوند.

در یک برآورد کلی، به دلیل مدرن بودن و پیشرفته بودن پاهای مصنوعی هوشمند، شاید بتوان آن را گران تر از پاهای مصنوعی کربنی دانست. پای مصنوعی هوشمند به دلیل به کارگیری برخی سنسورها در آن، توانسته به بسیاری از مشکلات افراد درگیر با قطع عضو پایان دهد. این پاهای مصنوعی می توانند سیگنال هایی را از محیط دریافت کرده و به پا انتقال دهند و این امکان را برای فرد به وجود آورند که بتواند با کنترل بیشتری روی پای مصنوعی اش، راه برود.

بهترین پیشنهادی که می توانیم در مورد دریافت قیمت انواع پروتز بدهیم مراجعه کردن به کلینیک های ارتوپدی فنی است. قیمت ساخت پروتز بالای زانو کلینیک پایار دقیق تر است و به متقاضیان کمک می کند تا با داشتن اطلاعات بیشتر و کامل تر در جهت ساخت این نوع پروتز اقدام کنند.

 

 

قیمت پروتز با بیمه چقدر است؟ آیا بیمه، هزینه پای مصنوعی کربنی بالای زانو را می پردازد؟

قیمت پروتز با بیمه چقدر است، یکی از مهم ترین سوالاتی است که ذهن افراد متقاضی ساخت پای مصنوعی کربنی بالای زانو را به خود مشغول کرده است. از آنجایی که ممکن است هزینه ساخت پروتز برای برخی افراد زیاد باشد، آنها می خواهند بدانند که آیا بیمه در جبران هزینه های ساخت می تواند کمک کننده باشد یا خیر.

در مورد اینکه بیمه هزینه ساخت پروتز را می پردازد یا خیر، باید بگوییم که بیمه های دولتی در کشورمان، یا هزینه ای برای این مورد پرداخت نمی کنند و یا اگر هم هزینه ای پرداخت شود، خیلی کم و اندک است. بنابراین کسانی که نیاز به ساخت اندام های مصنوعی دارند بهتر است فکر دیگری برای جبران هزینه ها کنند.

به غیر از بیمه های دولتی، بیمه های خصوصی نیز در کشور ما مشغول به فعالیت هستند. این بیمه ها برخی خدماتی که بیمه های دولتی قادر به ارائه آنها نبوده، فراهم کرده و به بیمه شوندگان خود این امکان را داده اند که بدون هیچ نگرانی و ترسی برای درمان و ساخت اندام های مصنوعی اقدام کنند.

برای آنکه مطمئن شوید بیمه تکیملی تان هزینه ساخت پای مصنوعی کربنی را می پردازد یا خیر، با شرکت بیمه تان صحبت کرده و در مورد اینکه چند درصد از هزینه را پرداخت می کنند، اطلاعات کاملی به دست آورید.

 

برای دریافت لیست قیمت پای مصنوعی کربنی بالای زانو چه کنیم؟

همان طوری که گفتیم، پای مصنوعی کربنی بالای زانو یکی از انواع پاهای مصنوعی است. دنیای پاهای مصنوعی تنها به این یک مورد خلاصه نمی شود، و در کلینیک های ساخت پروتز با توجه به نیازهایی که افراد دارند، یک نوع خاص از پروتز ساخته شده و در اختیار آنها قرار داده می شود. موضوعی که باعث شده پاهای مصنوعی تنوع زیادی داشته باشند، تنوعی است که در نیازهای متقاضیان مشاهده می شود.

برای مثال، برخی افراد هستند که می خواهند پروتز زیبایی داشته باشند؛ این گروه برای ساخت پروتزهای سیلیکونی اقدام می کنند، و در مقابل نیز افرادی هستند که می خواهند فعالیت هایی خاصی با پروتز خود انجام دهند؛ مثلا به صورت حرفه ای ورزش کنند و یا در حین کار از آن استفاده کنند. این گروه می بایست برای ساخت پروتزهای کاربردی اقدام کنند و پروتزهای زیبایی برای شان مناسب نیست.

بهترین روشی که می تواند به شما کمک کند تا پروتزی متناسب با نیازهای تان دریافت کنید، مراجعه کردن به کلینیک های ارتوپدی فنی، صحبت با کارشناسان این مراکز و دریافت لیست قیمت پای مصنوعی است.

کلام آخر

معرفی پای مصنوعی کربنی بالای زانو موضوع صحبت ما در این مقاله بود. اگر با توجه به فعالیت هایی که در زندگی شخصی دارید می بایست و مجبورید این نوع را نصب کنید، به کلینیک های ارتوپدی فنی معتبر در کشور همچون پایار مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.