رنگ کامپیوتری چیست؟ (از کاربرد تا مزایا)

0

حتما به خاطر دارید که در گذشته، برای رنگ آمیزی دیوارها از طیف رنگی محدودی استفاده میشد. نهایتا افراد از میان رنگ‌های خانواده کرم یا استخوانی حق انتخاب داشتند و تقریبا بیشتر خانه‌ها و سبک دکوراسیونشان شباهت زیادی به هم داشت اما چند سالیست که با وجود رنگ کامپیوتری، تحول بزرگی در صنعت رنگ ساختمانی پدید آمده و دیگر شاهد دکوراسیون‌هایی با رنگ‌های جذاب و متنوع هستیم.

اما رنگ کامپیوتری چیست؟ چند طیف رنگی دارد و چه رنگ‌هایی را شامل می‌شود؟ کاربرد و مزایای استفاده از رنگ کامپیوتری چیست؟ به این پرسش‌ها در ادامه پاسخ خواهیم داد.

قیمت جدیدترین رنگ کامپیوتری 2024

رنگ کامپیوتری چیست؟

رنگ کامپیوتری به آن دسته از رنگ‌هایی اطلاق می‌شود که با دستگاه Tint Machine Paint و از رنگ‌های پایه ساخته می‌شوند. رنگ کامپیوتری تنها محدود به رنگ‌های ساختمانی نیست و می‌توان با این دستگاه جادویی انواع رنگ ساختمانی و صنعتی را ساخت و استفاده کرد. انواع رنگ فوری چوب، رنگ روغن، رنگ پلاستیک، رنگ اپوکسی، رنگ پلی اورتان و غیره رنگ‌هایی هستند که در طیف‌های مختلف می‌توان آنها را در دستگاه رنگ کامپیوتری ساخت.

دستگاه رنگ کامپیوتری برای نخستین بار در حدود ۱۵ سال پیش مورد استفاده قرار گرفت و دنیای رنگ‌ها را کاملا دگرگون کرد. با وجود این دستگاه‌ها تقریبا می‌توان هر طیف رنگی را ساخته و برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار داد.

رنگ کامیپوتری چند طیف رنگ دارد؟

همانطور که گفتیم دستگاه رنگ کامپیوتری (Tint Machine Paint) قادر است به کمک رنگ‌های پایه و اضافه کردن آنها به نسبت مشخص، طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را ساخته و در دسترس قرار دهد.

معمولا دستگاه رنگ کامپیوتری قادر است بیش از ۱۶۰۰۰ طیف را رنگی را بسازد. در واقع از روشن تا تیره‌ترین رنگ‌ها به کمک این دستگاه قابل ساخت می‌باشد. نحوه ساخت آنها در دستگاه رنگ کامپیوتری، با ترکیب رنگ‌های پایه مانند: قرمز، سبز، آبی، زرد و غیره با شدت و روشنایی متفاوت صورت می‌گیرد.

مزایای رنگ کامپیوتری

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، در گذشته مفهومی به نام رنگ ترکیبی بسیار کم رنگ بود چرا که اکثر مجریان رنگ یا همان نقاشان ساختمان از رنگ‌های سفید و یا خانواده کرم برای رنگ آمیزی و پوشش سطوح استفاده می‌کردند.

شاید عده بسیار اندکی از این متخصصان بودند که می‌توانستند با کمی خلاقیت ترکیب رنگ‌هایی که ریسک کمتری داشتند را بسازند. البته ساخت رنگ‌های ترکیبی برای آنها بسیار دشوار بود چرا که بدون شک در این راه خطا و هدر رفت رنگ بسیار پیش می‌آمد.

مسائل متعددی که نقاشان با آن روبه‌رو می‌شدند سبب میشد تا این مجریان رنگ برای ساخت رنگ‌های ترکیبی و خاص دستمزد بالایی هم دریافت کنند. بدیهی است که با ترکیب دستی رنگ، یا رنگ به میزان زیادی ساخته میشد و رنگ اضافه به هدر می‌رفت و یا میزان آن بسیار کم بود و مجدد باید رنگ مورد نظر ساخته می‌شد.

طبیعی است بدون وجود شاخص و معیار مشخص، ساخت رنگی دقیقا مطابق با رنگ پیشین بسیار دشوار بود در نتیجه مغایرت رنگی به دفعات پیش می‌آمد.

حالا با وجو رنگ کامپیوتری نه تنها نقاشان ساختمان، بلکه بسیاری از صنایع دیگر می‌توانند به راحتی تنها با ارائه کد مورد نظر به دستگاه، رنگ خود را در حجم مورد نیاز و بدون هیچ گونه مغایرتی دریافت کنند.

حتی در صورت تمام شدن رنگ هم تنها با در دست داشتن کد رنگ می‌توانند رنگ پیشین را مجدد تهیه نمایند. البته استفاده از دستگاه رنگ کامپیوتری فراتر از رنگ‌های ساختمانی است چرا که بسیاری از صنعت‌گران حوزه چوب، فلز و صدها زمینه دیگر می‌توانند با کمک دستگاه رنگ کامپیوتری، انواع رنگ‌های فوری چوب، رنگ پلی اورتان، رنگ آکریلیک، رنگ روغن، رنگ اپوکسی، رنگ پلاستیک و غیره را در طیف‌های مختلف در دسترس داشته باشند.

قیمت رنگ فوری چوب در طیف مختلف

به طور کلی رنگ‌های کامپیوتری مزایای بسیاری را برای جوامع و صنایع به ارمغان آورده است که در ادامه برخی از این مزایا را لیست کرده‌ایم.

  • امکان ساخت رنگ در حجم اندک
  • تنوع و طیف گسترده رنگ در سایه‌های مختلف
  • انتخاب آسان رنگ از طریق کد رنگی
  • تکرار ساخت رنگ مطابق با کد رنگ قبلی
  • سرعت بالا در ساخت رنگ‌های کامپیوتری
  • کمترین خطا در ساخت رنگ جدید
  • امکان اجرای رنگ‌های کامپیوتری بر روی سطوح مختلف
  • قابلیت اشتراک‌گذاری سریع و آسان کدهای رنگ
  • امکان یکپارچه سازی رنگ‌ها در متراژهای وسیع
  • بهره‌مندی از صنعت رنگ کامپیوتری برای ساخت رنگ با ساختار گوناگون
  • استفاده از رنگ کامپیوتری در صنایع مختلف ساختمانی، هنری و صنعتی

کاربرد دستگاه رنگ کامپیوتری (Tint Machine Paint)

دستگاه ساخت رنگ‌های کامپیوتری در محیط‌ها و فضاهای گوناگونی نقش پر رنگی ایفا می‌کند و کمک می‌کند تا رنگ‌های خاص و دقیق ساخته شده و مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال این دستگاه‌ها در محیط‌های نام برده زیر بسیار کارآمد و کاربردی هستند.

صنعت طراحی و چاپ:

در صنعت چاپ و طراحی گرافیک، دستگاه Tint برای تولید رنگ‌های دقیق و پیچیده استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه، می‌توان رنگ‌ها را به طور دقیق تنظیم کرده و تطبیق بخش‌های مختلف تصویر را بهبود بخشید.

صنعت آرایشی و زیبایی:

در صنعت آرایشی و زیبایی، از دستگاه Tint برای تولید و ساخت رنگ موهای مختلف استفاده می‌شود.

صنعت خودروسازی:

از این دستگاه در صنعت خودروسازی برای تغییر رنگ خودروها استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه، می‌توان رنگ خودروها را تغییر داده و رنگ دلخواه مشتریان را ساخت و اجرا کرد.

قیمت انواع رنگ پلی اورتان چوب

خرید انواع رنگ کامپیوتری (کلکسیون ۲۰۲۴)

یکی از موسسه‌های مشهور دنیا که هر ساله کدهای رنگی خاصی را ارائه و معرفی می‌کند، موسسه Pantone در آمریکاست. بسیاری از کدهای رنگی خاصی که در مجموعه رنگ کامپیوتری قرار گرفته‌اند نیز توسط این موسسه معرفی شده است که در زمینه‌های مختلفی هنری، ساختمانی، صنعتی و معماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید به یک مجموعه کامل و البته جدیدترین رنگ‌های سال ۲۰۲۴ دسترسی داشته باشید به شما فروشگاهی متخصص در زمینه رنگ و ابزار را معرفی می‌کنیم. فروشگاه رنگ عتیق با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه و فروش انواع رنگ و ابزار، کلکسیونی کامل از رنگ کامپیوتری را ارائه می‌دهد.

در این فروشگاه می‌توانید بصورت آنلاین و حضوری، کاتالوگ رنگ کامپیوتری را برای انواع رنگ‌ها مشاهده کنید و رنگ خود را از طیف انتخابی به مقدار مورد نیاز سفارش دهید و از مشاوره حرفه‌ای متخصصان این فروشگاه برای انتخاب و اجرایی بی‌نقص بهره‌مند شوید.

برای دسترسی به مجموعه‌ای کم نظیر از رنگ و ابزار به سایت atighpaintshop.com مراجعه کنید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.