دوربین مداربسته چیست و راهنمای خرید

0

دوربین مداربسته مخفف عبارت Closed-Circuit Television به معنای تلویزیون مدار بسته است. در واقع به سیستمی از دوربین ها و سایر تجهیزات مورد استفاده برای نظارت و اهداف امنیتی اشاره دارد. در یک سیستم دوربین مدار بسته، دوربین‌ها فیلم‌های ویدئویی از مناطق خاص را ضبط می‌کنند و آن را به یک مکان متمرکز منتقل می‌کنند تا بتوان آن را نظارت، ضبط و تجزیه و تحلیل کرد. اگر در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری قصد نصب دوربین مداربسته را دارید بهتر است با اجزای سیستم نظارتی و انواع برندهای آن آشنا شوید.

اجزای اصلی یک سیستم دوربین مدار بسته

دوربین ها: این دستگاه ها تصاویر و فیلم های ویدئویی می گیرند. دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند، مانند دوربین های گنبدی، دوربین های گلوله ای، دوربین های PTZ (پان شیب زوم) و غیره. آنها می توانند به ویژگی هایی مانند دید در شب، تشخیص حرکت و ضبط صدا مجهز شوند.

تجهیزات ضبط: سیگنال‌های ویدئویی از دوربین‌ها در دستگاه‌های DVR (ضبط‌کننده‌های ویدئوی دیجیتال) یا NVR (ضبط‌کننده‌های ویدئوی شبکه) ضبط و ذخیره می‌شوند. این دستگاه ها به شما امکان ذخیره و مدیریت فیلم های ضبط شده را می دهند.

مانیتورها: مانیتورها فیدهای ویدیویی زنده و ضبط شده را از دوربین ها نمایش می دهند. آنها معمولاً در اتاق‌های کنترل یا مراکز مانیتورینگ استفاده می‌شوند که در آن پرسنل امنیتی می‌توانند فیلم را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنند.

کابل ها و سیم کشی ها: از کابل ها برای انتقال سیگنال های ویدئویی از دوربین ها به تجهیزات ضبط استفاده می شود. کابل های برق نیز برای تامین برق دوربین ها و سایر قطعات مورد نیاز است.

تجهیزات شبکه: در سیستم های دوربین مداربسته مدرن، از دوربین های IP (پروتکل اینترنت) به همراه تجهیزات شبکه برای انتقال داده های ویدئویی از طریق شبکه های کامپیوتری استفاده می شود.

منابع تغذیه: دوربین ها و سایر قطعات برای کار کردن نیاز به برق دارند. منابع تغذیه نیروی الکتریکی لازم را برای سیستم تامین می کنند.

لوازم جانبی: لوازم جانبی ممکن است شامل مواردی مانند پایه‌ها، براکت‌ها، محفظه‌ها، چراغ‌های مادون قرمز (برای دید در شب) و مکانیسم‌های شیب‌دار باشند.

انواع برندهای دوربین مداربسته

برند دوربین مداربسته از مهم ترین مشخصه های دوربین مداربسته است که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید. دوربین به علت امنیتی بودن لازم است از کیفیت بالایی به لحاظ دوام و ارتباط برخوردار باشد. اگر با برندهای مطرح و اقتصادی این کالا آشنایی ندارید در ادامه چند برند مطرح جهانی و موجود در بازار ایران را معرفی می کنیم.

دوربین هایک ویژن

هایک ویژن برندی خوش نام و آوازه که چینی است اما در سرتاسر جهان پرفروش و پر طرفدار است. انواع مختلفی از دوربین مداربسته هایک ویژن را در سبد محصولات این برند می توانید ببینید. در هر دو تکنولوژی شما انتخاب خواهید داشت. دستگاه های ضبط هایک ویژن با کیفیت بالایی تولید و به بازار عرضه می شوند. شما با توجه به ابعاد پروزه خود می توانید از دستگاه های ضبط DVR/NVR هایک ویژن خرید کنید.

دوربین داهوا

برند دیگر در میان بهترین برندهای دوربین مداربسته داهوا است. دوربین مداربسته داهوا نیز مانند رقیب خود در هر دو تکنولوژی با تنوع بالا تولید می شود. پرفروش بودن این برند موجب شده است تا در چندین سال در 5 برند اول بازار جهانی قرار بگیرد. کیفیت و تنوع محصولات از رموز موفقیت این برند است. این برند نیز چینی است اما محبوبیت جهانی دارد.

دوربین تیاندی

برند سوم را به Tiandy اختصاص داده ایم. برندی که محصولات جذاب و کاربردی را در تکنولوژی تحت شبکه تولید می کند. از جهت قیمت این محصولات را باید با توجه به کیفیتی که ارائه می دهد از گروه بهترین دوربین های مداربسته قرار داد. دوربین تیاندی نیز چینی است اما به علت کیفیت و اقتصادی بودن آن طرفداران زیادی در سطح جهان دارد و در 10 برند برتر جهان قرار گرفته است.

دوربین هایلوک

در میان تمام برندهای بزرگ دوربین مداربسته که معرفی کرده ایم اشاره ای به هایلوک کنیم. دوربین مداربسته هایلوک از محصولات برند هایک ویژن است. به عبارت دیگر هایلوک زیر برند هایک ویژن است. برای آنکه این محصولات را اقتصادی تر عرضه کند در برند هایلوک محصولاتی مناسب با پروژه های کوچک و متوسط ارائه کرده است. در برابر کیفیت خوبی که این محصولات ارائه می دهند از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. این برند نیز محصولاتش را در هر دو تکنولوژی عرضه می کند.

کاربرد دوربین مداربسته

سیستم های دوربین مدار بسته به طور گسترده برای اهداف امنیتی و نظارتی در محیط های مختلف از جمله خانه ها، مشاغل، فضاهای عمومی، مراکز حمل و نقل، موسسات آموزشی و غیره استفاده می شوند. آنها برای جلوگیری از فعالیت های مجرمانه، نظارت بر مناطق حساس، ارائه شواهد در صورت وقوع حوادث، و افزایش ایمنی و امنیت کلی خدمت می کنند.

پیشرفت‌های مدرن منجر به ادغام سیستم‌های دوربین مدار بسته با سایر فناوری‌ها، مانند تشخیص چهره، تجزیه و تحلیل ویدیویی و نظارت از راه دور از طریق دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه شده است. علاوه بر این، راه حل های ذخیره سازی مبتنی بر ابر برای ذخیره و دسترسی به فیلم های ضبط شده رایج تر می شوند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.