اتصال PTP چیست و چگونه انجام می شود؟

0

اینترنت نقطه به نقطه یا اینترنت point to point یک اتصال داده خصوصی است که به طور ایمن دو یا چند مکان را برای خدمات داده خصوصی به هم متصل می کند. اتصال نقطه به نقطه یک سرویس انتقال داده شبکه بسته است که از اینترنت عمومی عبور نمی کند و نیازی به رمزگذاری داده ندارد. در اتصال اینترنتی point to point شما می توانید ارائه دهنده مناسب و میزان پهنای باند مناسب را انتخاب نمایید که سبب می شود هزینه ها تا حدودی کاهش یاید و کارایی بالا رود.   ارائه دهندگان خدمات اینترنت پر سرعت زیادی در کشورمان وجود دارند و برای انتخاب بهترین راه حل Point to point، باید معیارهای زیر در نظر بگیرید و در زمان مناسب طبق آنها عمل نمایید.

اینترنت نقطه به نقطه

۱٫طراحی شبکه اینترنت point to point باید با معیارهای طراحی و مشخصات شما سازگاری داشته باشد.

۲٫منطقه خدمات رسانی اینترنت پوینت تو پوینت شما باید تحت پوشش کامل باشد.

۳٫قابلیت های پهنای باند عامل بسیار مهمی برای موفقیت کسب و کار شماست و راندمان کسب و کار شما را بالا می‌برد.

۴٫خدمات اینترنتی پوینت تو پوینت شما باید بسیار انعطاف پذیر باشد و اتصال شما را آسان و قابل دسترس کند.

۵٫کیفیت شبکه بسیار مهم است و نباید سیگنال های شکست داشته باشد.

۶٫خدمات باید با دقت مدیریت شوند تا مشتریان احساس راحتی کنند.

۷٫نصب و راه اندازی باید با دقت و توسط متخصصان انجام گیرد، در غیر این صورت در دراز مدت دچار مشکل خواهید شد.

۸٫شرکت ارائه دهنده ای که انتخاب می کنید باید دارای رتبه رضایت بالای مشتری باشد.

۹٫همگرایی داده های صوتی نیز از نظر کارشناسان به عنوان یکی از بهترین ویژگی های یک سرویس اینترنتی نقطه به نقطه در نظر گرفته می شود.

۱۰٫قیمت اینترنت پوینت تو پوینت هم بخش بسیار مهمی می باشد. ارائه دهندگان باید در قیمت گذاری خود طبق قوانین ومقررات عمل کنند.

در ادامه ی مقاله شما را با اتصال به اینترنت PTP و تجهیزات آن آشنا خواهیم کردیم:

تجهیزات اینترنت PTP

آنتن یکی از تجهیزات مهم اینترنت پوینت تو پوینت می باشد که باید در مکان های مختلف برای اتصال اینترنت نصب شود. آنتن ها معمولا کوچک هستند و بین ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر می باشند. این اتصال از چندین نقطه برای پخش یک شبکه قابل اعتماد در سراسر ساختمان به روشی کارآمد استفاده و مکان های مختلف را با یک شبکه به هم متصل می کند.

تجهیزات اینترنت PTP

چرا اینترنت پوینت تو پوینت برای فضاهای بزرگ ایده آل است؟

زیرا در این روش مهم نیست که نصب تجهیزات در یک خط دید قرار داشته باشند و همچنین به لحاظ هزینه‌ای هم از روش‌های ارتباطی دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر است و می‌تواند تا Gbps ۱ سرعت در اختیارتان بگذارد.

به طور کلی اینترنت پوینت تو پوینت مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه تنظیمات ساده‌ای دارند و می‌توانند تعداد زیادی اتصال همزمان را بدون افت سرعت برقرار کنند. برحسب نیاز خود می توانید ظرفیت شبکه خود را افزایش یا کاهش دهید.

 

 به نقل از شرکت ایمن شبکه هوشمند : سیستم اتصال نقطه به نقطه اینترنت برای برخی گروه ها و کسب و کارها به صرفه و اقتصادی خواهد بود. با به کارگیری قابلیت های این سیستم سرعت انتقال اطلاعات به شدت افزایش می یابد. در نتیجه شرکت ها و سازمان های بزرگ مهمترین مصرف کننده این فناوری مدرن خواهند بود. دفاتر اداری نیاز مبرمی به انتقال اطلاعات دارند؛ در صورتی که سرعت انتقال داده ها در این کسب و کارها پایین باشد، سیستم اداری مختل شده و راندمان کاری به شدت افت می کند.

امنیت بهتر با نت نقطه به نقطه

با اینترنت نقطه به نقطه، هرگز لازم نیست نگران حریم خصوصی خود باشید. اطلاعات ارسال شده فقط بین کسانی که از همان اتصال استفاده می کنند باقی می ماند و هیچ کس نمی تواند به اطلاعات خصوصی دسترسی پیدا کند. بنابراین اینترنت نقطه به نقطه سطح بالایی از امنیت را تضمین می کند.

کابل های نصب شده در ساختمان شما نه تنها نامرتب به نظر می رسند، بلکه ناایمن هم هستند. همیشه خطر اتصال کوتاه، آتش سوزی و حوادث دیگر وجود دارد که می تواند به کابل ها آسیب برساند. جدای از این خطرات، در کابل های فیزیکی احتمال خرابکاری نیز وجود دارد که باعث بالا رفتن هزینه ها نیز می شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، باید یک اتصال امن و ایمن داشته باشید که نقاط اتصال آنها هم قابل مشاهده نباشد.

اتصال PTP چیست

شبکه پرسرعت اینترنت PTP

پهنای باند و سرعت اینترنت از نگرانی های مهم برای شرکت های بزرگی که اکثر عملیات و وظایف مدیریتی خود به صورت آنلاین انجام می دهند، به حساب می آید . این امر به خصوص برای شرکت‌های فناوری اطلاعات که برای ارتباط با مشتریان و حل سریع مشکلات آنها به یک اتصال اینترنتی قوی و سریع نیاز دارند، بسیار مهم است. یکی از موارد قابل توجه اتصال Wi-Fi نقطه به نقطه است که به کاربران این امکان را می دهد که مناسب ترین پهنای باند و سرعت را انتخاب نمایند.

پس شما می توانید سرعت اینترنت را بسته به نیازهای خاص خود انتخاب کنید. برای نمونه اگر در صنعتی هستید که به اینترنت پرسرعت نیاز دارد، می توانید از ارائه دهندگان اینترنت که پهنای باند بالا و اتصال قوی را تضمین می کنند، کمک بگیرید. علاوه بر این موارد، اینترنت پرسرعت برای همه انواع سازمان های کوچک و بزرگ که مجبور به ارسال و دریافت حجم زیادی از داده ها هستند، ضروری است.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.