از خدمات بدنه خودرو پیشرفته و مدرن چه میدانید؟

0

PDR یک انتخاب هوشمندانه برای تعمیر و بازسازی خودرو شما است. اگر خودروی شما با تگرگ برخورد کرده یا با خودروی دیگری برخورد کرده است، از مزایای صافکاری PDR پی دی آر میباشد است. در مقایسه با روش سنتی، PDR مزایای زیادی دارد.

ترمیم های صافکاری پی دی ار مقرون به صرفه هستند.مالک خودرو را ملزم به خرید قطعات جدید یا رنگ جایگزین ندارد. این عوامل آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تر در مقایسه با تعمیرات سنتی و معمولی تبدیل می کند.

ترمیم فرورفتگی بدون رنگ سریع است. ساخت و ساز سنتی دشوار است. آنها همچنین به یک دوره انتظار برای قطعات جدید یا رنگ های جدید نیاز دارند. صافکاری PDR پی دی آر با استفاده از یک فرآیند خاص بدون پرکننده های بدنه انجام می شود و ماشین شما را در کمترین زمان به جاده باز می گرداند.

صافکاری بدون رنگ ارزش فروش مجدد خودرو را افزایش می دهد. استفاده از رنگ جدید بر روی خودرو باعث کاهش چشمگیر قیمت خرید خودرو در زمان فروش می شود. به همین دلیل مهم است که ماشین را رنگ نکنید.

یکی از مواردی که فرآیند ترمیم فرورفتگی بدون رنگ به آن متکی است «حافظه فلزی» است. این اساساً به این معنی است که فلز تمایل دارد به شکل اولیه خود بازگردد. معمولاً تا زمانی که فرورفتگی از یکی از محدودیت‌هایی که در بالا ذکر کردیم تجاوز نکند، می‌توان این کار را با صافکاری PDR پی دی آر به دست آورد.

مشکل تورفتگی های بزرگتر این است که گاهی اوقات فلز می تواند کشیده شود. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که رنگ شما شروع به ترک خوردن کند. در این مواقع او دیگر نمی خواهد به فرم اولیه خود بازگردد، زیرا خاطره جدیدی به او داده شده است.

هنگامی که فرورفتگی دارای لبه تیز، چین خوردگی یا چیزی است که به نظر می رسد ممکن است باعث پیچ خوردن یا پارگی فلز شود، تقریباً به طور قطع فلز کشیده شده است. به همین دلیل است که این موارد تعمیر با فرآیند صافکاری PDR پی دی آر را بسیار دشوار می کند. پانل هایی مانند این اغلب نیاز به پر کردن یا تعویض بدنه دارند تا پانل به نظر برسد که هنوز شکل اصلی خود را حفظ کرده است.

بهترین صافکاری PDR پی دی آر در تهران

اگر وسیله نقلیه شما دارای فرورفتگی باشد، چه خراش یا فرورفتگی ناشی از تصادف، احتمال زیادی وجود دارد که بتوان آن را با بهترین صافکاری در تهران تعمیر کرد. اکثر فرورفتگی های جزئی را می توان توسط متخصصین ماهر و زبده تعمیر کرد تا زمانی که رنگ آن سالم باشد و ماهیت فرورفتگی خیلی پیچیده نباشد. از آنجایی که تعمیر فرورفتگی بدون رنگ می تواند 80 تا 90 درصد فرورفتگی ها را از بین ببرد، این بهترین راه برای از بین بردن فرورفتگی ها از ماشین شما است.

اگر به ناحیه پشت حفره دسترسی داشته باشیم، اغلب می توانیم حفره را با یک فرآیند هوشمندانه انجام دهیم . بهترین چیز در مورد بهترین صافکاری PDR در تهران این است که ما نیازی به افزودن پرکننده بدنه، رنگ آمیزی مجدد، یا حتی ایجاد اختلال در رنگ کارخانه خودروی شما در طول فرآیند تعمیر نداریم. به همین دلیل، صافکاری PDR پی دی ار نسبت به فرآیند سنتی تعمیر فرورفتگی که در آن پانل بدنه سمباده می‌شود، پرکننده اضافه می‌شود و پانل دوباره رنگ می‌شود، زمان بسیار کمتری می‌برد.

هر آسیب یا فرورفتگی به نوعی منحصر به فرد است. هیچ دو وسیله نقلیه دقیقاً یکسان نیستند و هیچ دو شی یا وسیله نقلیه دیگری که می تواند به وسیله نقلیه شما آسیب برساند دقیقاً مشابه نیستند.به همین دلیل، ما شاهد تنوع گسترده ای از فرورفتگی ها در هر شکل و اندازه هستیم.

بخش مهمی از ترمیم فرورفتگی تغییر رنگ داده و تعیین اینکه آیا این فرآیند می تواند فرورفتگی شما را ترمیم کند یا خیر، ارزیابی پیچیدگی خود فرورفتگی است. فرورفتگی پیچیده تر به این معنی است که ترمیم آن دشوارتر است. چندین عامل مختلف وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

اگر فرورفتگی چین خورده باشد، ممکن است با صافکاری PDR قابل تعمیر نباشد. اگرچه تکنسین های ماهر PDR در جهان وجود دارد، اما چین و چروک ها باعث می شود که پانل بدنه به شکل اولیه خود بازگردد. یک مثال خوب از پیچیدگی دندانه زدن و نحوه تأثیر چین بر روند ترمیم فرورفتگی، فشردن قوطی یا بطری است.

بهترین صافکاری در تهران ابزار، پیک، چکش و تجهیزات ویژه‌ای دارند که امکان برداشتن برخی از فرورفتگی‌ها را با خراش‌های کوچک ممکن می‌سازد، اما این فرورفتگی‌ها معمولاً باید با فرآیند سنتی تعمیر فرورفتگی تعمیر شوند، زیرا رنگ و بدنه باید به هم بخورد. یک فیلر باید وارد شود. در برخی موارد شدید، پانل حتی ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

آسیب ناشی از تگرگ با صافکاری PDR قابل ترمیم است

در طول فصل بارانی، تکنسین‌های صافکاری PDR پی دی آر معمولاً به لطف تعمیرات بسیاری از آسیب‌های ناشی از تگرگ که باید انجام شوند، بسیار مشغول هستند. آسیب تگرگ معمولا بر روی پانل های افقی بدنه خودرو تاثیر می گذارد. وقتی تگرگ از آسمان می‌بارد، معمولاً فرورفتگی‌های کوچکی روی کاپوت، سقف، صندوق عقب، گلگیرهای بالایی و پانل‌های یک چهارم خودرو ایجاد می‌کند.

تگرگ‌های بزرگ‌تر که از آسمان می‌بارند به این معنی است که احتمالاً فرورفتگی‌های بزرگ‌تری در وسیله نقلیه شما وجود دارد.در برخی موارد، در صورت وزش باد شدید در طول طوفان تگرگ، کناره‌های خودروی شما حتی ممکن است در اثر تگرگ آسیب ببیند. وزش باد شدید می تواند باعث آسیب تگرگ به سمت باد خودرو شود و همچنین نیاز به تعمیر خسارت تگرگ دارد.

نکته اصلی در مورد خسارت تگرگ، اندازه و میزان فرورفتگی هایی است که خودروی شما در تگرگ دریافت کرده است. اگر تگرگ ها به اندازه کافی بزرگ باشند، در واقع می توانند فرورفتگی هایی ایجاد کنند که خیلی بزرگ یا خیلی پیچیده هستند که با فرآیند ترمیم فرورفتگی بدون رنگ قابل ترمیم نیستند.

از آنجایی که بیشتر تگرگ ها طبیعت دایره ای دارند، فرورفتگی مشابه آنچه توپ گلف ایجاد می کند در وسیله نقلیه شما ایجاد می کنند. اغلب هیچ خراش تگرگ وجود ندارد زیرا آنها صاف هستند، اما تکنسین های صافکاری PDR باید مطمئن شوند که در رنگ وسایل نقلیه شما ترکی وجود ندارد زیرا فرورفتگی عمیق تر می تواند از حد رنگ شما فراتر رود. تا زمانی که هیچ شکافی وجود نداشته باشد و به قسمت پشت پانل بدنه دسترسی داشته باشید، معمولاً یک فرورفتگی کوچک ناشی از آسیب تگرگ قابل ترمیم است. PDR یکی از بهترین گزینه های موجود برای تعمیر آسیب تگرگ است.

رفع آفتاب سوختگی خودرو با روشی مدرن و پیشرفته

آفتاب سوختگی یکی از آن حوادثی است که ممکن است برای هر مدل خودرویی اتفاق بیفتد و باید بتوانید با راهکارهایی آن را برطرف کنید. رفع آفتاب سوختگی در خودرو های نقره ای کمی دشوارتر از خودروهای سفید و مشکی است که یکی از دلایل محبوبیت بیشتر خودروهای سفید و مشکی در ایران است.

آسیب های ناشی از نور خورشید یا به اصطلاح طاسی رنگ خودرو می تواند در تمام قسمت های خودرو رخ دهد، اما برخی از قسمت های بدنه مانند سقف و کاپوت خودرو بیشتر در معرض خطر رنگ پریدگی قرار دارند. با ما همراه باشید تا راه هایی برای پیشگیری و ترمیم آفتاب سوختگی خودرو در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از بدن خود مراقبت کنید.

قرار گرفتن مرتب خودرو در معرض آفتاب داغ می تواند باعث کمرنگ شدن یا محو شدن کامل رنگ خودرو شود، به خصوص اگر خودروی شما خودرویی تیره مانند مشکی، آبی تیره یا قرمز باشد. بهترین راه برای ترمیم آسیب های ناشی از آفتاب به خودرو ، استفاده از ترکیبات مالشی است، این ترکیب و مواد مورد نیاز برای ساخت آن را فقط در مراکز تخصصی و تعمیرگاه های مجاز در زمینه پولیش ماشین و رنگ آمیزی خودرو می توانید پیدا کنید. کاورهای شفاف ظاهری جدید به خودرو می بخشد و از رنگ در برابر عوامل محافظت می کند. اگر در حال تعمیر ماشین خود هستید یا می خواهید وسیله نقلیه را سفارشی کنید، پس از اتمام رنگ، یک پوشش شفاف اعمال می شود.

رفع آفتاب سوختگی ماشین یکی دیگر از دغدغه های حرفه ای در دنیای تعمیرات خودرو است، فضولات و رزین های پرندگان علاوه بر خطر آفتاب سوختگی، می توانند به مرور زمان باعث نازک شدن رنگ و آسیب به پولیش شوند. این لکه هایی که بر روی رنگ خودرو ظاهر می شود می تواند قیمت فروش خودرو را کاهش دهد به همین دلیل توصیه می شود آسیب دیدگی خودرو توسط کارشناسان و تکنسین های حرفه ای بلافاصله تعمیر شود.اگر بدنه خودرو عمیقاً آفتاب سوخته نباشد، با چسباندن و پولیش می توان آسیب را ترمیم کرد، در غیر این صورت نیاز به ترمیم پیشرفته و حرفه ای تر است.

هنگامی که برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرید، ممکن است متوجه شوید که نمای بیرونی ماشین شما شروع به خراب شدن می کند. اشعه ماوراء بنفش قدرتمند خورشید می تواند به راحتی رنگ خودروی شما را اکسید کرده و محو کند، بنابراین دانستن اینکه چگونه رنگ خودرو آسیب دیده از نور خورشید را تعمیر کنید، بسیار مفید است. رفع آفتاب سوختگی خودرو با توجه به میزان آسیب و شدت تغییر رنگ خودرو تعیین می شود.

سرامیک خودرو چیست؟

بدون شک اگر از آن دسته افرادی هستید که به خودروی خود اهمیت زیادی می دهید و به چنین مجموعه هایی سر زده اید، عباراتی مانند اتو سرامیک، اتو نانو سرامیک و مواردی از این دست توجه شما را به خود جلب کرده است. اگر بخواهیم سرامیک بدنه خودرو را به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهیم بد نیست از این مثال خاص استفاده کنیم.

تصور کنید که فضای داخلی ماشین شما مانند پوست صورت شماست. اکنون نانو سرامیک های خودرو برای داخل خودرو مانند یک ضد آفتاب قوی برای پوست شما هستند. با این تفاوت که محافظ اتو سرامیک بدنه خودرو بسیار قوی تر و کاملتر است.

سرامیک ماشین نوعی محلول پلیمری شیمیایی است که معمولاً با دست در قسمت بیرونی خودرو اعمال می شود. این پوشش سرامیک به رنگ خودرو می چسبد و یک لایه محافظ اضافی روی آن ایجاد می کند.

سرامیک از مواد مختلفی ساخته می شوند. با این حال، بیشتر آنها حاوی دی اکسید سیلیکون هستند که از تصفیه کوارتز و ماسه به دست می آید. گاهی اوقات، برخی از انواع آن از دی اکسید تیتانیوم به عنوان یک ماده تقویت کننده اضافی استفاده می کنند.

نانو سرامیک یکی از محبوب ترین انواع سرامیک خودرو است که برای تهیه آن از فناوری نانو استفاده می کند.

نانو سرامیک حاوی دی اکسید سیلیکون و دی اکسید تیتانیوم است. البته سرامیک دی اکسید سیلیکون وجود دارد که در آن از فناوری نانو استفاده شده است، اما محصولی که به نام نانو سرامیک خودرو شناخته می شود حاوی دی اکسید تیتانیوم نیز می باشد. در قسمت سرامیک ماشین بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

این مواد نوعی پلیمر مایع هستند که اگرچه جامد هستند اما تمام بدنه خودروی شما را می پوشانند و به نوعی با سطح رنگ روی بدنه خودرو پیوند شیمیایی و مکانیکی برقرار می کنند و به عنوان یک سپر محافظ عمل می کنند.کوارتز و پوشش های هیبریدی از جمله مواد به کار رفته در این سرامیک ها هستند.

پولیش خودرو روشی جادویی برای احیای رنگ خودرو

پولیش ماشین راه حلی برای بازگرداندن چهره زیبا و رنگ براق بدنه خودرو است. بدیهی است که خودروها هنگام رانندگی در خیابان دچار مشکل سطح رنگ خواهند شد. ایجاد خراش های سطحی یکی از این مشکلات است که بر ظاهر خودرو تاثیر منفی می گذارد. با استفاده از مواد پولیش خودرو می توان این زیبایی را دوباره به خودرو وارد کرد.

پولیش ماشین مایعی برای رفع خط و خش ماشین از سطوح رنگ شده است. برس پولیش که مانند کاغذ سنباده عمل می کند. شن پولیش بسیار ریزتر از کاغذ سنباده است و سطح آن بسیار ظریف است. برای ترمیم یا جلا دادن رنگ بدنه خودرو، یک لایه نازک از رنگ بدنه خودرو و یک لایه فلز را بردارید تا سطح تمیزی ظاهر شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به خودروی خود حساس هستید و همیشه با احتیاط رانندگی می کنید تا آسیبی به خودروی شما وارد نشود، باید بگوییم که این کافی نیست زیرا دیگران به اندازه شما با احتیاط رانندگی نمی کنند و ممکن است در نهایت به سراغ شما بیایند. آنها به ماشین شما ضربه می زنند و آسیب می بینند یا وقتی ماشین خود را پارک می کنید، کودکی در حین بازی با ماشین شما برخورد می کند و باعث ایجاد خراش روی بدنه ماشین شما می شود. اگر وجود این خطوط و خراش ها شما را آزار می دهد تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. وجود خط و خش روی بدنه خودرو مشکل رایجی است که رانندگان همیشه از آن شکایت دارند و حاضرند برای رفع خط و خش ماشین هزینه ای بپردازند تا از به هم ریختگی بدنه و کاهش قیمت آن جلوگیری شود.

این خط و خش ها ظاهر خودروی شما را خراب می کند و اگر بخواهید بدنه آن را دوباره رنگ آمیزی کنید باید هزینه زیادی را متحمل شوید.

منبع :www.mrmechanics.ir

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.