روش های مهاجرت و اقامت قبرس شمالی چیست؟

0

راه و روش های مختلفی برای مهاجرت به کشور قبرس شمالی وجود دارد که هر یک شرایط خود را دارد و هر کس باید متناسب با شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کند. قبرس شمالی را می توان دروازه ورود به اروپا نامید، کشوری ارزان که دریافت اقامت آن نیز آسان است، حتی برای اقامت در این کشور نیازی به مدرک زبان ندارید.

شما می توانید از طریق اخذ اقامت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، خرید ملک، تمکن مالی و… به این کشور خوش آب و هوا و امن مهاجرت کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا راه و روش های دریافت اقامت قبرس شمالی را بررسی کنیم.

قبرس شمالی کجاست؟

در ابتدا بهتر است کمی با این کشور آشنا شویم؛ قبرس شمالی بخش شمالی جزیره بزرگ قبرس است که در دل دریای مدیترانه قرار دارد و سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه می باشد. این کشور تحت حمایت ترکیه است و نام آن جمهوری ترک قبرس شمالی است و با بخش جنوبی کاملا متفاوت است. واحد پول این کشور لیر ترکیه است اما استفاده از پوند، دلار و یورو کاملا رایج است و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

زبان رسمی قبرس شمالی ترکی استانبولی است اما زبان انگلیسی نیز در این کشور بسیار رایج است و اکثر مردم به آن مسلط هستند و همچنین در مدارس و دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. قبرس شمالی به دلیل بکر بودن و زیبایی منحصر به فردش به مروارید مدیترانه معروف است. این کشور دارای آب و هوای مدیترانه ای است و تقریبا در تمام طول سال آفتاب دارد اما یک کشور چهار فصل است.

مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک

یکی از روش های مهاجرت و سرمایه گذاری محبوب و پر طرفدار در قبرس خرید ملک و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این کشور می باشد. برای سرمایه گذاری در حوزه املاک این کشور شما حداقل به 50 هزار پوند نیاز دارید که می توانید به صورت اقساط هم اقدام به این کار کنید. به طوری که فقط یک سوم مبلغ را پرداخت کنید و مابقی مبلغ را در اقساط بلند مدت و بدون بهره بپردازید. اقامت شما در هنگام عقد قرارداد و پرداخت قسط اول صادر می شود.

پیشنهاد می کنم حتما مقاله خرید ملک در قبرس را مطالعه کنید تا به تمام قوانین و شرایط آن آشنا شوید.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

در این روزها شاهد مهاجرت تعداد زیادی از دانشجویان به خارج از کشور هستیم که به دلایل شرایط نابسامان تحصیلی در کشور اقدام به این کار می کنند. یکی از روش های محبوب مهاجرت به قبرس شمالی نیز اقامت تحصیلی در این کشور است.

به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در قبرس شمالی این کشور تبدیل به یکی از مقصد های خاص برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان ایرانی کرده است.

یکی از دلایلی که اقامت تحصیلی در قبرس را جذاب کرده است این است که شما نیازی به مدرک زبان ندارید و تنها کافی است که در آزمون زبان دانشگاه های قبرس شمالی قبول شوید و دوران تحصیلی خود را در قلب مروارید مدیترانه آغاز کنید. علاوه بر عدم نیاز به مدرک زبان هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس شمالی در بین کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و کاملا مناسب یک زندگی دانشجویی در سطح دانشگاه های معتبر است.

برای تحصیل در قبرس شمالی کافیست آخرین مدرک تحصیلی خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید و پس از تایید دانشگاه ویزا تحصیلی شما صادر می شود و می توانید تحصیل خود را آغاز کنید.

اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی باعث شده است تا این کشور به یک مرکز مهم اقتصادی در دنیا تبدیل شود و سرمایه گذاری های بزرگی در این کشور صورت گیرد و همین امر باعث پیشرفت این کشور شود.

سرمایه گذاری در قبرس بیشتر در زمینه های گردشگری، ساخت و ساز، کشاورزی، حمل و نقل و … می باشد و همین سرمایه گذاری ها رونق زیادی به اقتصاد این کشور بخشیده است. قوانین مالیاتی مطلوب، عدم فساد اداری و روند ساده ثبت شرکت در قبرس شمالی، باعث شده تا این کشور به یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شود.

برای مهاجرت به قبرساز طریق سرمایه گذاری دو روش محبوب و ساده برای ایرانیان وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

مهاجرت با ثبت شرکت در قبرس شمالی

مانند همه کشورهای دنیا، قبرس شمالی نیز قوانین خاص خود را در ثبت شرکت دارد. به‌طور کلی چند نوع شرکت اصلی در این کشور قابلیت ثبت شدن دارد. این شرکت‌ها عبارت‌اند از:

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • مجموعه شرکت‌ها که شامل یک شرکت مادر و چند شرکت خواهر است.

جالب است بدانید که اکثر شرکت‌ها در قبرس شمالی به‌صورت سهامی خاص هستند. این موضوع به این معنا است که خارجی‌هایی که به‌منظور سرمایه‌گذاری به این کشور آمده‌اند، شرکت سهامی خاص را به ثبت رسانده‌اند. در حقیقت شرکت سهامی عام، شرکتی است که بخشی از آن به دولت متعلق بوده و دولت در آن سرمایه‌گذاری انجام داده است.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت در قبرس:

  • گواهی عدم سوپشینه
  • پاسپورت مدیر شرکت و سهامدارتن
  • صاحب شرکت باید به مدت دو هفته تا یک ماه مبلغ 25 هزار یورو در حساب بانکی خود بلوکه کند.
  • هم‌زمان با بلوکه کردن این مبلغ، مدیر شرکت باید معادل ده حقوق پایه قبرس شمالی را به‌منظور تضمین توان مالی، تا زمانی که شرکت در حال فعالیت است، در بانک بلوکه کند. توصیه می‌شود که این مبلغ با یکی از ارزهای رایج مانند یورو، دلار یا پوند بلوکه شود. این موضوع به این دلیل است که دستخوش تغییر ارزش لیر نشود.

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

با توجه به افزایش جمعیت قبرس شمالی این کشور نیاز به افراد متخصص در زمینه های شغلی مختلف دارد. قبرس شمالی از نظر آمار بیکاری دارای شرایط مطلوبی است و در سال‌های اخیر توانسته این شرایط را به خوبی حفظ کند. در سال 2019 میلادی نرخ بیکاری این کشور کمی بیشتر از 6 درصد بود که این عدد در سال 2020 به حدود 10 درصد رسید. که این افزایش به دلیل شیوع ویروس کرونا بود.

اگر به کار در کشور قبرس شمالی علاقه مند هستید و به دریافت ویزای کاری این کشور فکر می کنید، باید بدانید که هیچ شخصی به تنهایی نمی تواند درخواست ویزای کاری در این کشور دهد. به منظور دریافت ویزای کاری قبرس شمالی، درخواست ویزای کاری برای فرد باید از طرف یک شرکت ثبت شده در این کشور و یا کارفرمایی در قبرس شمالی باشد. در حقیقت شرکت مورد نظر بعد از دریافت پاسپورت فرد، درخواست ویزای کاری برایش خواهد داد. تنها کاری که شما باید انجام دهید، پیدا کردن شرکت و ارسال رزومه کاری خود به آن است.

سخن پایانی

قبرس شمالی دارای موقعیت های سرمایه گذاری کاری و تحصیلی بسیار خوبی است و اگر به دنبال پیشرفت هستید پیشنهاد می کنم بیشتر با قبرس شمالی آشنا شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.