دلایل اصلی ریزش مو کدامند؟

0

می دانید که اصلی ترین و مهمترین راه های درمان سریع ریزش مو کدامند؟ شما هم به دنبال بررسی خواص بی نظیر روغن سیر سیاه هستید؟

درمان سریع ریزش مو یکی از مهمترین دغدغه های مردم در سال های اخیر می باشد. مو نقش بسیار پر رنگی را در زیبایی ظاهری افراد دارد. بنابراین ریزش آن نیز می تواند دردسرها و نگرانی های بسیار متعددی را برای افراد به دنبال داشته باشد. دلایل بسیار گوناگونی وجود دارند که سبب ریزش مو خواهند شد. شما می توانید تمام دلایل اصلی ریزش مو را با دقت بسیار بالایی مورد بررسی قرار دهید. بارزترین دلایل مربوط به ریزش مو در افراد عبارتند از:

–         تغییرات هورمونی: یکی از مهمترین دلایل مربوط به ریزش مو زنان و مردان را تغییرات هورمونی شکل داده است. زمانی که هورمون های بدن بنا به دلایلی دچار اختلالات می شوند، می توانید شاهد ریزش موی خود باشید.

–         بستن مو: به یاد داشته باشید که بستن مو می تواند جزو اصلی ترین دلایل ریزش مو زنان باشد. به همین دلیل توصیه می شود که همیشه موهای خود را رها کرده و از بستن آنها به کمک گیره و کش خودداری نمایید.

–         استفاده بی رویه از برخی داروها: مصرف برخی از داروهای شیمیایی می تواند عوارض بسیار گوناگونی را داشته باشد. از مهمترین این عوارض می توان به ریزش شدید مو اشاره نمود. بنابراین قبل از مصرف هرگونه دارویی، عوارض آن را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

–         شرایط آب و هوایی: افرادی که در مناطق شرجی و شمالی کشورمان زندگی می کنند، بیشتر از سایر هموطنان مان دچار ریزش مو می شوند. بنابراین شرایط اقلیمی تاثیر مستقیمی را در ریزش مو افراد خواهد داشت.

دلایل ریزش مو
دلایل ریزش مو

 

سایر دلایل ریزش مو

امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان به دنبال بهترین روش درمان ریزش مو شدید هستند. برای این منظور نیز قصد دارند تا از مواد گیاهی و ارگانیک موجود در طبیعت استفاده کنند. قبل از پرداختن به راه های درمان سریع ریزش مو، بهتر است که در مورد سایر دلایل ریزش مو نیز اطلاعاتی را به دست آورید. مهمترین دلایل ریزش مو در خانم ها و آقایان عبارتند از:

–         تغذیه: تغذیه ی مناسب یکی از مهمترین فاکتورهایی می باشد که به شکل مستقیم در سلامت مو دخیل می باشد. شما می توانید با داشتن رژیم غذایی مناسب و سالم، از ریزش موی خود جلوگیری نمایید. ریشه ی مو برای داشتن استقامت بیشتر به برخی از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد.

–         استرس و اضطراب: در مبحث مربوط به بررسی علل ریزش مو زنان و مردان می توان به اضطراب و استرس اشاره کرد. بدون تردید داشتن استرس می تواند ریشه ی مو را تضعیف نموده و سبب ریزش آن شود.

–         زایمان و بارداری: اصلی ترین دلایل ریزش مو در زنان را زایمان و بارداری شکل داده است. در چنین وضعیتی نوسانات زیادی در بدن خانم ها صورت می گیرد. این امر نیز به نوبه ی خود در ریزش موی آنها تاثیر گذار خواهد بود.

ریزش مو
ریزش مو

 

راه های درمان سریع ریزش مو

راه های متعددی در خصوص درمان سریع ریزش مو وجود دارند. شما می توانید مزایا و معایب تمام راه های ریزش مو را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت می توانید مناسب ترین و بهترین راه را انتخاب کنید. رایج ترین و اصلی ترین راه های درمان سریع ریزش مو عبارتند از: استفاده از شامپوهای گیاهی و ضد ریزش مو، استفاده از روغن سیر سیاه، شستشوی مو با آب ولرم، خشک کردن موها به روش اصولی، استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی کافی در وعده های غذایی، دوری کردن از تابش نور مستقیم آفتاب، مراقبت جدی از مو و غیره. یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو را استفاده از روغن سیر سیاه شکل داده است. شما می توانید از فروشگاه های معتبر روغن مذکور را تهیه نموده و آن را براساس دستورات لازم مورد استفاده قرار دهید. به جرات می توان گفت که روغن سیر سیاه یکی از موثرترین راه های درمان سریع ریزش مو در زنان و مردان می باشد.

اهمیت استفاده از روغن سیر سیاه برای درمان ریزش مو

روغن سیر سیاه نه تنها یکی از روش های درمان سریع ریزش مو می باشد، بلکه استفاده از روغن مذکور می تواند سبب درخشندگی موها نیز شود. روغن یاد شده دارای منگنز بوده و این عنصر موهای شما را مانند ابر نرم و لطیف خواهد کرد. جهت بهره مندی از خواص روغن سیر سیاه می توانید موهای خود را با روغن مذکور ماساژ دهید. البته در استفاده از روغن سیر سیاه به هیچ عنوان زیاده رویی نکنید. روغن مذکور همچنین حاوی کلسیم مورد نیاز ریشه و ساقه ی موهای شما می باشد. بنابراین می توانید با خیال آسوده استفاده از روغن سیر سیاه را در اولویت خود قرار دهید. البته روغن مذکور را حتما بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه و خریداری نمایید.

روغن سیر سیاه
روغن سیر سیاه

 

اصلی ترین خواص روغن سیر سیاه بر مو

همانطور که در قسمت های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، استفاده از روغن سیر سیاه از مهمترین روش های درمان سریع ریزش مو  می باشد. روغن مذکور خواص بی نظیری را به خود اختصاص داده است. مهمترین خواص مربوط به روغن سیر سیاه عبارتند از:

–         داشتن عنصری به نام سلنیوم: روغن سیر سیاه سرشار از عنصر سلنیوم می باشد. در چنین حالتی ویتامین e مورد نیاز موهای شما تامین خواهد شد. در نتیجه موهایتان از هرگونه شکستگی و آسیب دیدگی در امان هستند.

–         تقویت و استحکام موها را به دنبال دارد: برای درمان ریزش مو زنان و مردان می توانید به شکل مرتب از روغن سیر سیاه استفاده نمایید. این روغن حاوی گوگرد بوده و می تواند ساقه و ریشه ی موها را تقویت سازد. همچنین روغن مذکور خاصیت کراتینه نیز دارد.

–         جریان خون را در کف سر تقویت می دهد: استفاده از روغن سیر سیاه می تواند جریان خون را در کف سر تقویت کرده و ویتامین های مورد نیاز ریشه ی موها را تامین کند. توجه نمایید که برای داشتن موهای سالم و پرپشت به ویتامین هایی c، B2 و B1 نیاز خواهید داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.