سبوس برنج چه تاثیراتی بر سلامت و عملکرد بدن دارد؟

0

سبوس برنج (Rice Bran) از لایه بیرونی این محصول گیاهی به‌دست می‌آید و به‌عنوان یک ماده سالم در دسترس افراد قرار می‌گیرد که حاوی عناصر و ترکیبات بسیار خوبی برای درمان بیماری‌ها و کمک به افزایش سلامت بدن است.

برنج درحال‌حاضر یکی از مهم‌ترین غلات مورد استفاده در جهان است و در کشور ما نیز سرانه مصرف بالایی دارد اما ممکن است تعداد کم‌تری از افراد نسبت به خواص و تاثیرات مثبت سبوس و پوسته خارجی آن اطلاعات خوبی در اختیار داشته باشند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

خواص سبوس برنج | از درمان بیماری ها تا لاغری و پوست و مو

سبوس و پوسته خارجی برنج حاوی موادی است که امکان دارد تاثیرات مختلفی بر روی بدن داشته باشد و در بررسی‌ها و پروژهش‌های علمی زیادی نیز تعدادی از آن‌ها به اثبات رسیده است.

درصورتی‌که به تغذیه خود اهمیت زیادی می‌دهید و به‌دنبال استفاده از محصولات گیاهی برای حفظ سلامت بدن باشید، این ماده می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای شما باشد که برخی از خواص آن به شرح زیر است.

پیشگیری از بیماری کلیوی با استفاده از سبوس و برنج

در رابطه با خواص و فواید سبوس جداشده از برنج باید به این مورد اشاره کرد چنین ماده‌ای جذب کلسیم در کلیه را کاهش می‌دهد که ممکن است این فرایند به جلوگیری از تشکیل انواع خاصی از سنگ کلیه کمک کند.

بهبود عملکرد حافظه با استفاده از سبوس برنج

ویتامین B6 به ارتباط اعصاب شما کمک می‌کند و در تولید گلبول‌های قرمز خون نقش دارد که می‌توانید تمامی این مواد را با مصرف پوسته خارجی برنج به‌دست آورید.

از سوی دیگر ویتامین B5 نقش مهمی در عملکرد مغز دارد و به شما کمک می‌کند ملاتونین، هورمون مغزی که بر هوشیاری تاثیر می‌گذارد و همچنین استیل‌کولین بسازید که یک ماده شیمیایی در ارتباطات سلولی مغز است.

تقویت استخوان‌های بدن با استفاده از سبوس برنج

این ماده به‌عنوان منبع خوبی از مواد معدنی ضروری است و مقدار زیادی منگنز و فسفر را برای شما فراهم می‌کند که برای سلامت استخوان‌ها به هر ۲ ماده معدنی مهم به‌نظر می‌رسند.

فسفر به بافت معدنی کمک می‌کند که استخوان‌های شما را سفت و محکم کند، درحالی‌که منگنز در تولید کلاژن موثر است و از این طریق مقاومت بافت استخوانی را در برابر آسیب افزایش می‌دهد.

حفظ سلامت پوست و مو با استفاده از سبوس برنج

پوسته خارجی برنج ارزش غذایی بالایی دارد و منبعی غنی از پروتئین‌ها، چربی‌ها، مواد معدنی و ریزمغذی‌ها بوده که به رشد بهتر و تقویت پیاز موها و همچنین افزایش شادابی پوست شما کمک زیادی می‌کند.

گنجاندن سبوس جداشده برنج در رژیم غذایی می‌تواند منیزیم و آهن بدن را افزایش دهد که با وجود حجم مناسبی از تمامی این مواد مفید و مغذی می‌توان انتظار داشت که سطح سلامت پوست و موی فرد افزایش پیدا کند.

برای جلوگیری از بیماری‌های پوستی مانند اگزما استفاده از این ماده بسیار مفید است زیرا خواص ضدالتهابی دارد، از طرفی به ترمیم آسیب و خشکی پوست نیز کمک می‌کند.

کنترل دیابت با سبوس برنج قهوه ای

زمانی که در رابطه با تاثیرات و فواید سبوس و پوسته خارجی برنج جست‌وجو می‌کنید باید این را هم در نظر داشته باشید که چنین ماده‌ای می‌تواند در تنظیم قند خون و کنترل دیابت بسیار کمک‌کننده باشد.

در واقع دیابت نوع ۲ راه درمان قطعی ندارد و افراد تنها باید از طریق کنترل میزان قند خون، مانع از بروز آسیب‌ها و عوارض احتمالی شوند که گنجاندن مقداری از سبوس جداشده از برنج می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

سبوس برنج برای لاغری موثر است؟

زمانی که این سوال در ذهن شما شکل می‌گیرد باید در پاسخ گفت هرچند هیچ نوع ماده جادویی برای کاهش یک‌باره وزن وجود ندارد اما سبوس و پوسته خارجی برنج که سرشار از آنتی‌اکسیدان است می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

در واقع باید این‌طور گفت هر ماده‌ای که غنی از فیبر باشد برای کاهش وزن مفید است زیرا شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و این مسئله در رابطه با سبوس جداشده از دانه‌های برنج نیز صدق می‌کند.

پیروی از یک رژیم غذایی غنی از فیبر به شما کمک می‌کند تا وزن سالمی داشته باشید و معده خود را برای مدت طولانی‌تری بعد از خوردن غذا سیر نگه دارید تا از پرخوری در طول روز جلوگیری کنید.

سبوس برنج

سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو

باید به این مسئله اشاره کرد که سبوس برنج قهوه ای برای لاغری در نواحی شکم و پهلو نیز به‌طور معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد که به‌دلیل تاثیر در بهبود متابولیسم بدن و در نتیجه کاهش وزن و حجم چربی است.

روش مصرف سبوس برنج قهوه ای

برای اینکه استفاده از سبوس جداشده از دانه‌های برنج را در برنامه غذایی خود قرار دهید چندین روش مصرف برای شما وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • می‌توانید سبوس جداشده از برنج را به‌صورت پودر همراه با میوه‌ها و غلات بخورید تا احساس بهتری داشته باشید.
  • در برخی از کشورها از این ماده برای تهیه خورشت و مواد خوراکی دیگر استفاده می‌کنند.
  • سبوس جداشده از برنج در تهیه محصولات قنادی مانند تنقلات، نان، بیسکویت و کلوچه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • با مخلوط‌کردن یک قاشق از سبوس برنج و ۲۰۰ میلی‌لیتر آب‌میوه دلخواه یک نوشیدنی مفید برای خود تهیه کنید.

سبوس برنج قهوه ای از کجا تهیه کنیم

یکی از نمونه‌های باکیفیت از مکمل پودر سبوس جداشده از برنج با نام سبوس برنج قهوه ای بین استار یا دکتر بیز به بازار عرضه می‌شود که مطابق با گواهینامه‌ها و استانداردهای فعلی کیفیت و مقرارت غذایی به‌دست می‌آید.

در نظر داشته باشید که سبوس برنج قهوه ای دکتر بیز با استفاده از فناوری‌های روز دنیا تولید و فرآوری می‌شود که از این طریق تمامی خواص مفید آن حفظ می‌شود.

در نهایت این محصول تحت شرایط کنترل‌شده و بهداشتی بسته‌بندی می‌شود و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که برای خرید سبوس برنج بین استار نمونه اصل و باکیفیت می‌توانید به بخش محصولات سایت سفیر بیز سر بزنید.

سبوس برنج دکتر بیز

جمع‌بندی

سبوس برنج بخش بیرونی این محصول گیاهی را تشکیل می‌دهد که طی فرایند تولید برنج جداسازی می‌شود و ازآنجایی‌که فواید بسیار زیادی دارد مورد فرآوری قرار می‌گیرد.

از جمله مزایا و فوایدی که این ماده برای سلامت افراد دارد باید به مواردی همچون بهبود سلامت پوست و مو، تقویت حافظه، استحکام‌بخشی به استخوان‌ها و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.