آموزش برق خودرو در تهران

0

آموزش برق خودرو

سیستم برق خودرو، یکی از مهمترین سیستمها در یک خودرو است که از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است. باتری، دینام، کوئل، دلکو، شمع، وایر شمع، مدار، فیوز، استارت، سوکت و آفتامات، برخی از مهمترین قطعات در این سیستم به شمار میآیند.

اگر هر یک از این قطعات با مشکل روبرو شوند، خودرو با اختلال هایی روبه رو میشود. به طور مثال، در صورتی که باتری ماشین خراب شود، ممکن است خودرو اصلاً روشن نشود. خراب شدن کوئل، شمع، وایر و دیگر قطعات نیز، هر یک مشکلاتی را با خود به همراه میآورند.

آموزش برق خودرو

بیشتر بخوانید : آموزش برق خورو در تهران پایتخت

شناخت عملکرد سیستم برقی خودرو

طریقه ی عملکرد سیستم برقی خودرو، به این صورت است که باتری برق را به شمعها میرساند و انها با جرقه زدن هنگام استارت موتور، موجب روشن شدن اتومبیل میشوند. البته وقتی که شما استارت میزنید، سوخت و اکسیژن وارد موتور میشود و از طریق جرقهای که شمع ایجاد میکند روشن میشود. باتری، وظیفهی انجام این کار را بر عهده دارد و در ابتدا، برق را به موتور میرساند.

تمامی اجزاء برقی اتومبیل، از باتری تغذیه میکنند؛ اما خود خودرو، قطعهی دیگری به نام دینام دارد که برق باتری را گرفته و آن را به طور مداوم شارژ میکند؛ یعنی برق باتری را میگیرد و آن را تقویت میکند و دوباره به باتری میفرستد تا ذخیره شود. به همین دلیل، زمانی که باتری اتومبیل شما خالی میشود، میگویند صبر کنید تا چند دقیقهای کار کند تا باتری شما دوباره شارژ شود.

بنابراین، باتری، به طور مداوم اکتریسیته دریافت میکند و آن را به قطعات و نقاط مختلف خودرو ارسال میکند.

بیشتر بخوانید : آموزش مکانیک خودرو درجه 1

آموزش برق خودروی فنی حرفه ای

دوره ی آموزش برق خودرو در مجتمع فنی تهران پایتخت، زیر نظر سازمان فنی حرفها ی کشور برگزار میشود. سرفصلهای دوره ی برق خودرو در این مجتمع، با سرفصلهای رشتهی برق تخصصی خودروی فنی حرفه ی، کاملاً منطبق بوده و صفر تا صد رشته ی برق خودرو را به شما آموزش میدهد.

فرصتهای شغلی در زمینه ی برق خودرو

بعد از اینکه موفق به اخذ مدرک خود شدید، میتوانید به عنوان نصاب صفحه کیلومتر و سیستم صوتی ماشینها، در شرکتهای مربوطه استخدام شوید.
بعد از اینکه مدرک خود را دریافت کردید، میتوانید در کارخانهجات مختلفی، به کار مشغول شوید و دستگاهها و ماشین آلات آنها را تعمیر و نگهداری کنید.
زمانی که شما مدرک بینالمللی خود را از این مجتمع دریافت کردید، می توانید در کمپانیهای سازندهی ماشینهای لوکس به استخدام دربیایید که از دید ما، امروزه این فرصت شغلی، یکی از بهترین و مهمترین فرصتهای شغلی میباشد که در برق خودرو وجود دارد.
راهاندازی کسب و کار مستقل، به این صورت که شما میتوانید برای خود، یک مغازهی مربوط به تعمیرات برق خودروی ماشین داشته باشید که از این طریق نیز، از حقوق کاملاً بالایی برخوردار میشوید.
مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، جزء اصلیترین فرصتهای شغلی در زمینهی برق خودرو میباشد که در حال حاضر میتوانید در آنها، استخدام و یا مشغول به کار شوید.

بازارکار برق خودرو در ایران

با نگاه اجمالی به جامعهی ایران و تعداد بسیار زیاد خودرو، میتوان دریافت که امروزه تقریباً هر خانوادهای، از خودرو استفاده میکند. این آمارها همچنین نشان میدهند که در زمان آینده، تعداد خودروها در کشور، بیش از پیش خواهد شد.
علاوه بر این برق ماشین، یکی از مهمترین موضوعات مکانیک برق خودرو است که ایجاد هر گونه مشکل در آن، نیازمند عیبیابی و تعمیر فوری است. رفع مشکلات مربوط به برق خودرو، موضوعی کاملاً تخصصی بوده و نیاز به برخورداری از مهارت بالا در این رشته دارد؛ امری است که لزوم وجود آن، بسیار احساس میشود.

بیشتر بخوانید : آموزش تعمیرات ECU

از این رو، پیچیدگیهای رشتهی برق خودرو، باعث شده تا افرادی که سررشتهی کافی از برق خودرو ندارند، نتوانند به تعمیر مشکلات مربوط به برق خودرو اقدام کنند و در زمان ایجاد مشکل در برق خودرو، به یک برقکار خودرو مراجعه کنند.
همهی این عوامل، دست به دست هم داده است تا برقکاران خودرو، از درآمد بالایی برخوردار باشند. در نتیجه، میتوان گفت که آموزش برق خودرو، جزء رشتههای فنی حرفهای پرطرفدار میباشد که بازار کار پر رونقی داشته و میتوان آیندهی خوبی را برای این شغل، تصور کرد.

پیش نیاز شرکت در این دوره چیست؟

سرفصل های آموزش آنلاین برق خودرو درجه 2، به طور تمام و کمال از پایه تدریس شده و نیازی به شرکت در هیچ گونه کلاس و دوره ای نمی باشد. تدریس مقدماتی تا پیشرفته مباحث به صورت حرفه ای موجب شده است تا دغدغه نداشتن تجربه و تحصیلات مرتبط با برق خودرو را از بین ببرد و افراد با هر مدرک تحصیلی بتوانند در این دوره ثبت نام کنند.

آیا با گذراندن این دوره میتوان وارد بازار کار شد؟

بله. از آنجایی که ورود به بازار کار دغدغه عموم شرکت کنندگان دوره های فنی و حرفه ای می باشد، پکیج آموزش برق خودرو درجه 2 به صورت جامع ویژه بازار کار طراحی شده و فارغ ‌التحصیلان پس از پایان دوره، توانایی و شایستگی لازم برای مشارکت مؤثر در این حوزه شغلی را کسب می ‌کنند. شرکت در دوره مشاوره راه اندازی کسب و کار به طور مستقیم توانایی اشتغال و کارآفرینی کارآموزان را افزایش داده است.

آیا در این دوره مدرک فنی و حرفه ای داده می شود؟

بله. با نام نویسی در دوره آنلاین برق خودرو درجه 2، فرصتی فوق العاده برای کسب مدرک فنی و حرفه ای خواهید داشت. این گواهینامه بین المللی در داخل کشور اعتبار داشته و به یافتن شغل برای شما در این زمینه کمک می کند. به علاوه یک مدرک فنی با درجه اعتبار بالا به شرکت کنندگان این دوره تعلق می گیرد

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.