کاربردهای گوناگون لوله سیلندری در صنعت + نکاتی که قبل خرید باید بدانید

0

استفاده از لوله سیلندری به یک ضرورت در صنایع مختلف از قبیل خودروسازی، تولید، فضاپیما تبدیل شده است. لوله­های پنوماتیک و هیدرولیک در حال حاضر به وفور در مشاغل الکتریکی و تولیدی استفاده می­شود. با اغراق می­توان گفت که این محصول به طور موثر و کارآمد کل ساخت و ساز، تولید خودرو و صنایع مهم در سراسر جهان را مدیریت می­کنند. در این مقاله به کاربردهای گوناگون لوله سیلندری در صنعت پرداخته می­شود. اگر قصد خرید لوله سیلندری صنعتی را دارید می توانید از شرکت کیان کروم تهیه کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربردهای آن ادامه مطلب را بخوانید.

لوله سیلندری چیست؟

لوله سیلندری بخشی از یک وسیله مکانیکی است که معمولا در موتورهای احتراق داخلی یا کمپرسورها استفاده می­شود. این یک ساختار لوله‌ای توخالی است که برای هدایت و کنترل حرکت یک سیال استفاده می‌شود که یک شفت هارد کروم و پیستون متصل به آن وظیفه انتقال سیال و حرکت را بر عهده دارند. در موتور احتراق داخلی، لوله سیلندر قسمتی است که سیلندر را به لوله ورودی یا خروجی وصل می­کند و وظیفه هدایت مخلوط هوا یا سوخت به داخل سیلندر یا خروج گازهای خروجی را بر عهده دارد. در کمپرسور، لوله ای است که گاز فشرده را از یک سیلندر به سیلندر دیگر یا یک خنک کننده عبور می­دهد.

انواع لوله سیلندری

لوله­های سیلندر را معمولا می­توان بر اساس روش­های زیر طبقه بندی کرد:

  • طبقه بندی عملکرد: با توجه به استفاده از لوله سیلندر برای طبقه بندی، عمدتا به لوله سیلندر پیشرانه، کنترل، پشتیبانی و غیره تقسیم می­شود.
  • طبقه بندی ساختار: با توجه به ویژگی­های ساختاری لوله سیلندر برای طبقه بندی، عمدتا به لوله استوانه ای تک میله ای، دو میله­ای، تک جهته، دو جهته و غیره تقسیم می­شود.
  • طبقه بندی حالت کار: با توجه به حالت کار لوله سیلندر برای طبقه بندی، عمدتا به پنوماتیک، هیدرولیک و غیره تقسیم می­شود.
  • طبقه بندی حرکت خطی: با توجه به حرکت خطی لوله سیلندر برای طبقه بندی، عمدتا به خطی و چرخشی و غیره تقسیم می­شود.
  • طبقه بندی اندازه: با توجه به اندازه لوله سیلندر برای طبقه بندی، عمدتا به لوله میکرو سیلندر، کوچک، متوسط، بزرگ و غیره تقسیم می­شود.

کاربرد لوله سیلندری

لوله سیلندر طیف گسترده ای از کاربردها را دارد. کاربرد آن را می­توان به صورت زیر شمرد:

  • اتوماسیون صنعتی: لوله­های سیلندر معمولا در خطوط تولید خودکار و ربات­ها برای عملکرد و کنترل خودکار استفاده می­شوند.
  • ساخت: لوله‌های سیلندر معمولا در فرآیندهای تولید برای مونتاژ، ماشین‌کاری و تنظیم، مانند ماشین‌های ابزار، ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی، ماشین‌های چاپ و بسته‌بندی استفاده می‌شوند.
  • هوا فضا: لوله‌های سیلندر معمولا در هواپیماها و فضاپیماها برای سیستم‌های مختلف مانند ارابه فرود، نوک بال‌ها، آسانسورها و سکان‌ها، کنترل بردار رانش و غیره استفاده می‌شوند.
  • حمل و نقل: لوله­های سیلندر معمولا در سیستم های ترمز، سیستم های تعلیق و سیستم های کنترل درب برای خودروها، کامیون­ها، قطارها، اتوبوس ها و غیره استفاده می­شود.
  • تجهیزات پزشکی: لوله‌های سیلندر معمولا در میزهای عمل، تخت‌های پزشکی و دستگاه‌های پزشکی برای کمک به تنظیم موقعیت و کنترل حرکت استفاده می‌شوند.

لوله­های سیلندر به طور گسترده در صنایع و زمینه­های مختلف برای دستیابی به حرکت و کنترل مکانیکی، بهبود کارایی، کاهش هزینه­ها و افزایش ایمنی استفاده می­شود که معروف ترین ها آن لوله سیلندری h8 و h9 است.

کاربرد لوله سیلندر پنوماتیک

لوله سیلندری پنوماتیک برای صنایع مختلف و در کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار دارد. این لوله­های صنعتی بیشتر در کاربردهای خطی مورد استفاده قرار می­گیرند. بعبارتی سیلندرهای پنوماتیکی امکان حرکت را به صورت خطی فراهم می­کنند به طوری که نیروی وارد شده در اثر گاز فشرده، از طریق پیستون به سیلندر متنقل می­شود و در نهایت یک حرکت خطی آغاز خواهد شد. این نوع لوله­ها به دلیل اینکه با کمک هوای فشرده کار می­کنند، سرعت بالایی دارند و با کیفیت بالا قابل استفاده می­باشند.

انواع لوله های سیلندری پنوماتیک از قبیل؛ سیلندرهای پنوماتیکی چهار میل، قلمی و گرد، کامپکت و شفت هارد کروم ، سیلندرهای بدون شفت و سیلندرهای تلسکوپی با توجه به طرح و ویژگی های خاصی که دارند می­توانند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

هارد کروم

کاربرد لوله سیلندری هیدرولیک

سلیندر هیدرولیک به روش های هونینگ کاری و سنگ زنی ساچمه­ای تولید می شوند. در هونینگ کاری لوله ها پس از کشش سرد توسط دستگاه هونینگ سنگ زنی می شوند و به کیفیت سطح مطلوب می رسند و این کار به دو روش افقی و عمودی انجام می شود. لوله سیلندری هیدرولیک در پمپ­ها، دریچه­ها، کمپرسورها، جک و تجهیزات بالابر، ابزارهای ماشینی و صنعت هوانوردی و ارابه­های فرود و فلپ بال و همچنین در معدن و حفاری زمین، حمل و نقل و تجهیزات دفع زباله، ماشین و کامیون و همچنین تجهیزات کشاورزی، بالابر و درب و جک بالابر استفاده می­شود.

کاربرد لوله سیلندری تک جهته

لوله سیلندری هیدرولیک تک جهته در ماشین آلاتی همانند جک در زمانی که تنها در یک جهت با نیروی هیدرولیکی حرکت میکنند و برگشتشان با نیروی گرانش و یا فنر تامین می­شود به کار می­رود. سیلندر هیدرولیک جک به صورت برشی و شاخه عرضه می‌شود. در زمان سفارش اندازه لوله سیلندر هیدرولیک باید ابعاد هارد کروم را نیز در نظر گرفت. یکی از شرکت های پیشرو در تولید لوله سیلندری شرکت کیان کروم است. برای ثبت سفارش می توانید به سایت این شرکت مراجعه و تماس حاصل فرمایید.

کاربرد لوله سیلندری دو جهته

لوله سیلندری هیدرولیک دو جهته، یا دو حرکته معمولا در سیستم­هایی از قبیل؛ ماشین الات ساخت و ساز و ماشین آلات کشاورزی، در جرثقل­ها و بالابرها استفاده می­شوند.

کیان کروم

جمع بندی

لوله کربن فولادی که در بازار با عنوان لوله سیلندری شناخته می­شوند در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می­گیرد. از این نوع لوله در صنایع سنگین و انتقال انرژی گرفته تا در ماشین آلات ساختمان سازی، خودروسازی و حتی ماشین آلات کشاورزی قابل استفاده است. شرکت کیان کروم یکی از تولیدکنندگان، بازرگانان، صادرکننده، واردکننده و عمده فروش محصولات لوله­های سیلندری، شفت هارد کروم، لوله های تک جهته و دو جهته در ابعاد و اندازه­های مختلف است. انواع شفت و محصولات خطی ارائه شده توسط این شرکت از فولاد ضد زنگ و با کیفیت بالا و در برابر خوردگی مقاوم هستند. برای ثبت سفارش و خرید لوله سیلندری می توانید از طریق سایت کیان کروم و شبکه­های اجتماعی اقدام کنید.

021-66671940

منبع : کیان کروم

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.