کاربرد جاروشارژی در کنار جاروبرقی

0

کارآمد، سبک، بی صدا، کاربردی و همیشه در دسترس! همه اینها دلایلی هستند که باعث شده‌اند جارو شارژی، یکی از وسایل پرطرفدار در بازار لوازم برقی امروزی باشد. جارو شارژی می‌تواند موهای حیوانات خانگی و سایر آلودگی‌ها و کثیفی‌های گوشه و کنار خانه، محل کار و ماشین شما را به راحتی تمیز کند و در کل عملکرد قابل اطمینانی را به شما هدیه می‌دهد. یکی از برندهای محبوب این محصول جارو شارژی بوش است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. در این مقاله، با کاربرد این نوع جارو آشنا خواهیم شد.

استفاده از جارو شارژی در کنار جارو برقی

بدون شک زندگی و رفت و آمد در مکانی که تمیز و بدون کثیفی است، برای همه بسیار لذتبخش است. برای برداشتن آلودگی‌ها، گرد و غبارها و سایر کثیفی‌ها باید تجهیزات مناسب و نظافتی را در دسترس داشته باشید. بهترین تجهیزاتی که می‌توان برای این کار به کار برد، جارو برقی و جارو شارژی است. استفاده از جارو شارژی در کنار جارو برقی مزایای زیادی دارد به ویژه:

  1. استفاده از جارو شارژی می‌تواند در مکان‌هایی که دسترسی به پریز برق ندارید و در مکان‌هایی که قدرت جریان برق محدود است مانند فضاهای باز، بیرون از منزل و یا خودروها مورد استفاده قرار گیرد.
  2. استفاده در مکان‌هایی که نمی‌توان به راحتی کابل جارو برقی را با خود برد: مثلاً در طبقات بالا یا پاسیوها و حیاط‌ها، جارو شارژی می‌تواند به عنوان جایگزینی برای جارو برقی استفاده شود.
  3. استفاده برای پاکسازی کوچکترین ذرات و همچنین بهداشت سطحی و کارهای روزمره، جارو شارژی می‌تواند برای پاکسازی کوچکترین ذرات موجود بر روی سطح‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
  4. استفاده برای سرعت بخشیدن به پاکسازی: استفاده از جارو شارژی در کنار جارو برقی می‌تواند به سرعت بخشیدن به فرآیند پاکسازی کمک کند. با استفاده از جارو شارژی می‌توان در همان زمان که از جارو برقی برای پاکسازی کلی استفاده می‌شود، با جارو شارژی نقاط مشخص شده برای پاکسازی دقیق‌تر را همچنین تمیز کرد.

با کمک جارو شارژی، می‌توانید از امکانات دو جارو استفاده کرده و راحتی و سرعت کار را در فرآیند پاکسازی افزایش دهید.

قیمت جارو شارژی برند بوش

قیمت جارو شارژی برند بوش متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد این عوامل عبارتند از: مدل، قدرت، ویژگی‌ها و فناوری‌های مورد استفاده و غیره. قیمت‌هایی که در بازار ارئه می‌شوند و به دست خریدار می‌رسند نیز متفاوت است. اگر قصد دارید جارو شارژی با برند معتبری خرید کنید می‌توانید به نمایندگی‌هایی که در شهرهای مختلف شعبه دارند مراجعه کنید. یکی از نمایندگی‌های معتبر و در دسترس همگان نمایندگی جاروبرقی بوش در تهران است که می‌توانید با قیمت بسیار مناسب و عالی خرید خود را انجام دهید.

ویژگی های استفاده از جارو شارژی نسبت به جارو برقی

هر وسیله‌ای که برای گذراندن زندگی روزمره از آن استفاده می‌کنیم دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است. در ادامه به مزایا و معایب جارو شارژی نسبت به جارو برقی می‌پردازیم:

مزایا

  • وزن: جاروهای شارژی نسبت به جارو برقی وزن کمتری دارند و سبکتر هستند.
  • محدودیت‌ها: جاروهای شارژی نیازی به اتصال برق هنگام کار و سیم‌های بلند ندارند.
  • سهولت در تمیزی آن: تمیز کردن داخل جارو شارژی به‌راحتی امکان پذیر است.
  • اندازه: جاروهای شارژی نسبت به جارو برقی کوچک‌تر هستند و فضای اشغالی کمتری دارند.

معایب

  • میزان شارژ باتری: میزان شارژ باتری جاروهای شارژی محدود هستند و باید برای استفاده مجدد شارژ شوند، ولی جارو برقی در هنگام استفاده محدودیتی برای شارژ ندارید.
  • اندازه مخزن: جاروهای شارژی دارای مخزن نگهداری و جمع‌آوری آشغال‌های کوچکتری نسبت جارو برقی هستند.
  • رسیدگی: جاروهای شارژی نیاز به مراقب و رسیدگی بیشتری نسبت به جارو برقی دارند.

مقایسه طول عمر جارو برقی و جارو شارژی

مقایسه طول عمر جاروبرقی و جارو شارژی، کار بسیار آسانی است. با ذکر یک سوال می‌توانید به راحتی این موضوع را درک کنید. آخرین باری که برای تعمیر جارو برقی خود اقدام کرده‌اید، چه زمانی بوده است؟

اگر از جارو برقی برند خوب استفاده کنید، احتمال آسیب و خرابی آن بسیار کمتر است. برای افزایش طول عمر باتری جارو برقی باید بعد از چندین بار استفاده، کیسه آن را تخلیه کنید و آب را با جارو جمع‌آوری نکنید. جارو برقی بوش می‌تواند گزینه معقول و مناسبی برای استفاده در طی سال‌ها باشد. در مقابل، جاروهای شارژی باید به طور کامل شارژ باشد تا بتواند در بین بازه زمانی 20 الی 45 دقیقه تمیز کاری را انجام دهد. اگر فضایی که در آن از جارو برقی شارژی استفاده می‌کنید بزرگ است، ممکن است شارژ تمام کند. بهتر است از این نوع جارو برای مکان‌های کوچک تر و سطوحی غیر از فرش استفاده کنید.

فضاهای مناسب برای استفاده از جارو شارژی و جارو برقی

فضاهایی که توسط جارو شارژی و جارو برقی استفاده می‌شود متفاوت است. دلیل آن ظرفیت و کارایی این وسایل است. در ادامه فضاهای مناسبی که می‌توانید برای هریک ار آن‌ها استفاده کنید را ذکر می‌کنیم:

جارو شارژی

  • سرامیک
  • پارکت
  • روکش مبل و صندلی
  • داخل ماشین
  • فضاهای غیرقابل دسترس به برق

جارو برقی

  • فرش
  • موکت
  • فضاهای در دسترس به برق

قدرت مکش جارو شارژی بیشتر است یا جارو برقی؟

قدرت مکش یک جارو شارژی و یک جارو برقی بسیار به نوع و برند دستگاه بستگی دارد. اما به طور کلی، جاروهای برقی معمولاً توان مکش بیشتری نسبت به جاروهای شارژی دارند. جاروهای برقی معمولاً به یک منبع برق خارجی وصل می‌شوند و برق مورد نیاز خود را از آنجا تأمین می‌کنند. این ویژگی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که مواد و ذرات بزرگ را با قدرت بیشتری مکش کنند. همچنین، بیشتر جاروهای برقی دارای موتورهای قدرتمندتری هستند که توانایی مکش و جذب ذرات ریز را دارند. از سوی دیگر، جاروهای شارژی از باتری‌های شارژی برای تأمین برق خود استفاده می‌کنند. باتری‌های شارژی معمولاً ظرفیت کمتری نسبت به برق خارجی دارند؛ بنابراین قدرت مکش آن‌ها نسبت به جاروهای برقی کمتر است. علاوه بر این، با گذشت زمان و استفاده مکرر از جارو شارژی، قدرت مکش آن به مرور کاهش می‌یابد و باید باتری را مجدداً شارژ کرد. به طور کلی، اگر نیاز به قدرت مکش بالا و مداوم در مدت طولانی داشته باشید، جاروهای برقی مناسب‌تر خواهند بود. اما اگر به دنبال یک جارو با قابلیت استفاده آسان و منعطف هستید، جاروهای شارژی می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

میزان برق مصرفی جارو شارژی و جارو برقی

میزان برق مصرفی جارو شارژی و جارو برقی بستگی به عوامل مختلفی دارد شامل:

  1. قدرت موتور: اختلاف قدرت موتور بین جارو شارژی و جارو برقی عاملی است که میزان برق مصرفی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. جارو برقی معمولاً قدرت بیشتر و در نتیجه برق بیشتری نیاز دارد.
  2. زمان استفاده: طول مدت استفاده از جارو نیز بر میزان برق مصرفی تأثیر می‌گذارد. معمولاً جارو شارژی دارای باتری است که بعد از یک مدت زمان مشخص نیاز به شارژ مجدد دارد، در حالی که جارو برقی تعداد ساعات شارژ بیشتری را می‌تواند داشته باشد.
  3. کیفیت و کارایی جارو: جاروهای با کیفیت بالا معمولاً در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند. برخی از جاروهای شارژی ممکن است قدرت کمتری داشته باشند و در نتیجه برق کمتری مصرف کنند.
  4. محدودیت‌های شارژگرها: شارژگرهای جاروهای شارژی در صورتی که با کیفیت نباشند می‌توانند انرژی برق را به طرز ناکارآمدی انتقال دهند و باعث ضایعات و تلفات در فرآیند شارژ شوند. این موضوع می‌تواند باعث افزایش میزان برق مصرفی جارو شارژی شود.

در مجموع، می‌توان گفت جاروهای برقی معمولاً برق بیشتری نسبت به جاروهای شارژی مصرف می‌کنند. اما برای دانستن میزان دقیق برق مصرفی هر دستگاه، می‌بایست به مشخصات فنی هر جارو مراجعه کرده و اطلاعات مربوطه را دریافت کنید.

سخن پایانی

کاربرد جارو شارژی در کنار جارو برقی، جذاب و کارآمد است. برای استفاده از جارو شارژی باید به مساحتی که قرار است تمیز کنید دقت داشته باشید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید؛ همچنین، تعداد دفعات تمیز کاری در هفته و جنس سطح مورد نظر را در نظر داشته باشید. به طورکلی، بهتر است در خانه، از جارو شارژی در کنار جارو برقی استفاده کنید. جارو شارژی برای فضاهای کوچکتر و در صورت عدم دسترسی به پریز برق مناسب‌تر هستند. به طور مثال، برای تمیز کردن داخل ماشین یا اتاق های کوچک از جارو شارژی استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.