درمان زودانزالی

0

داشتن رابطه جنسی یکی از طبیعی‌ترین نیازهای هر فرد میباشد اما همیشه داشتن یک رابطه به معنی رضایت جنسی نیست. یک رابطه خوب باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند به آرامش ذهنی و روحی دو طرف منجر شود و در کنار ارضای جسمی به ارضای روحی فرد نیز بپردازد. زود انزالی از جمله عارضه‌هایی است که می‌تواند کیفیت رابطه جنسی را به شدت کاهش دهد و منجر به نارضایتی زوجین از رابطه شود.

نشانه های زود انزالی

نشانه ی اصلی زود انزالی، ناتوانی در به تعویق انداختن انزال برای بیش از یک دقیقه پس از دخول میباشد. اگر چه این مشکل ممکن است در تمام تحریکات جنسی، از جمله خود ارضایی اتفاق بیافتد.

اختلال در زود انزالی را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  1. اولیه یا مادام العمر: در این نوع فرد همیشه و در هربار رابطه جنسی خود با این مشکل دست و پنجه نرم کرده است.
  2. ثانویه یا اکتسابی: این نوع از انزال زودرس زمانی اتفاقی می افتد که شما تجربه روابط جنسی بدون مشکل را در گذشته داشته اید، اما اخیرا دچار زود انزالی شده اید.

علائم زود انزالی

مهم‌ترین علائم زود انزالی کاهش بازه زمانی رابطه جنسی میباشد. هر چه بازه زمانی لازم برای رسیدن به انزال کوتاه‌تر باشد، اثرگذاری این عارضه بر رابطه جنسی کمتر میباشد. انزال استاندارد در مردان بین ۵ تا ۵/۵ دقیقه طول میکشید. چنانچه فرد برای رسیدن به انزال کمتر از ۳ دقیقه وقت نیاز داشته باشد، می‌توان گفت این شخص مبتلا به زود انزالی میباشد.

عوامل بیولوژیکی زودانزالی

عوامل بیولوژیکی نیز در بروز زود انزالی نقش بسزایی دارند. از مهم‌ترین عوامل بیولوژیکی اثرگذار بر زود انزالی می‌توان به مواردی همچون:

  1. سطح پایین تستوسترون: تستوسترون هورمون جنسی مردانه است که نقش حیاتی در میل جنسی، نعوظ و انزال نیز دارد. سطح پایین این هورمون منجر به انزال زودرس میشود. بنابراین با افزایش سطح تستوسترون می توانید این مشکل را به طور کامل رفع نمایید.
  2. سطح بالای سروتونین: سروتونین یک انتقال دهنده عصبی می‌باشد که در تنظیم خلق و خو، میل جنسی وخواب نقش بسزایی دارد. سطح بالای سروتونین می‌تواند باعث زودانزالی شود.
  3. سایر هورمون‌ها: هورمون‌های دیگری مانند پرولاکتین، هورمون لوتئینیزه کننده (LH)،  هورمون محرک تیروئید (TSH) و… نیز می‌توانند در انزال زودرس نقش داشته باشند.
  4. آسیب به اعصاب نخاعی: آسیب به اعصاب نخاعی که به آلت تناسلی می‌روند از دیگر عوامل بیولوژیکی میباشند که می‌توانند منجر به زودانزالی شوند.
  5. بیماری‌های عصبی: مبتلایان به بیماری‌های عصبی بیشتر از سایر افراد،  زود انزالی را تجربه خواهند کرد. بنابراین بیمارانی که بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس را تجربه می‌کنند ممکن است دچار اختلال در انزال شوند.
  6. بیماری‌های جسمی: بیماری‌هایی همچون اختلال تیروئید، عفونت‌های پروستات و بیماری‌های قلبی و عروقی نیز ممکن است خود را به شکل اختلال در انزال نشان دهند.
  7. مصرف داروها: عوارض جانبی مصرف برخی داروها همچون: داروهای ضد اضطراب مثل بنزودیازپین‌ها، بتابلاکرها می‌تواند در انزال زودرس نقش بسزایی داشته باشند.

عوامل روحی زود انزالی

شاید از نظر برخی از افراد عجیب به نظر برسد اما زود انزالی حتی ممکن است به شرایط روحی بیمار مربوط باشد. هنگامی که فردی شرایط روحی نرمالی ندارد،  انزال  را  زودتر تجربه خواهد کرد.  اضطراب و استرس، می‌تواند باعث انقباض عضلات کف لگن و افزایش تحریک‌پذیری آلت تناسلی شود و در نتیجه موجب زودانزالی شود. عوامل روحی دیگری مانند: افسردگی ، احساس گناه، سابقه سوء استفاده جنسی، عدم اعتماد به نفس، مشکلات عاطفی با شریک جنسی و انتظارات غیر واقعی از دیگر عواملی هستند که می‌توانند سرعت انزال را به شدت  افزایش دهند. کنترل و درمان هر یک از مشکلات روحی نام برده می‌تواند در درمان زود انزالی تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

عوامل اکتسابی زودانزالی

عوامل اکتسابی زود انزالی، در طول زندگی فرد ایجاد می‌شود و می‌توانند باعث بروز این مشکل شود. این عوامل میتواند شامل موارد زیر باشد

  1. پرهیز طولانی از رابطه جنسی: هنگامیکه فرد برای مدت طولانی از رابطه جنسی محروم باشد، ممکن است در هنگام شروع مجدد رابطه جنسی زودانزالی را تجربه کند.
  2. تجربیات منفی جنسی: تجربیات منفی جنسی مانند عدم موفقیت در رابطه جنسی یا مورد تمسخر قرار گرفتن به دلیل انزال زودرس، می‌تواند منجر به اضطراب و انزال زودرس در آینده شود.
  3. مشکلات در رابطه عاطفی: افرادی که در رابطه عاطفی خود دچار مشکل هستند ،ممکن است زود انزالی را به دلیل اضطراب، استرس و افسردگی تجربه نمایند.

درمان‌های طب سنتی

در طب سنتی، درمان زود انزالی بر پایه اصلاح مزاج و تقویت قوای جنسی  صورت میگیرد. از جمله راهکارهای رایج در طب سنتی می‌توان به مصرف خوراکی‌هایی مانند: دارچین، زنجبیل، کندر، زعفران اشاره نمود. همچنین استفاده از دمنوش گیاهانی مثل خارخاسک،  بومادران، گل گاوزبان نیز توصیه می‌شود. علاوه بر این،  انجام برخی تمرینات ورزشی مانند یوگا، ورزش‌های هوازی و همچنین تکنیک‌های تنفسی و تمرکزی می‌تواند در تقویت عضلات کف لگن و افزایش کنترل در انزال موثر باشد.

درمان‌های پزشکی زود انزالی

در علم پزشکی راهکارهای بسیار زیادی برای درمان زود انزالی در نظر گرفته شده است، از مهم‌ترین این راهکارها می‌توان به مواردی همچون:

  1. تقویت عضلات لگن :جهت تقویت عضلات لگن می‌توانید از تمرینات انقباضی لگن کمک بگیرید. با تقویت این عضلات زمان لازم برای رسیدن به انزال نیز به شدت افزایش می‌یابد.
  2. تمرین حرکت فشار محل اتصال آلت به شافت: فعالیت جنسی خود را به صورت معمول شروع کنید اما زمانی که احساس کردید به انزال نزدیک شده اید محل اتصال آلت به شافت را فشار دهید تا انزال به تعویق بیفتد.
  3. تکنیک منقطع: در این روش هنگامی که احساس کردید زمانی تا انزال نمانده است کمی مکث کنید تا میل جنسی‌تان کاهش یابد و سپس مجدداً فعالیت جنسی خود را شروع نمایید.
  4. درمان‌های پزشکی: اگر دلیل زود انزالی شما بیماری خاص یا برهم‌خوردن تعادل هورمون‌ها باشد، متخصصان از داروهای مخصوص برای درمان این عارضه استفاده می‌کنند.
  5. درمان‌های شناختی بسیار سودمند هستند: اگر بیماری‌های روحی و روانی موجب زود انزالی در شما شده باشند، احتمالا نیاز باشد برای رهایی از این عارضه، درمان‌های شناختی را امتحان نمایید.
  6. استفاده از کاندوم و کرم های تاخیری: یکی از بهترین روشها برای درمان زودانزالی استفاده از محصولاتی همچون کاندوم و کرمهای تاخیری میباشد، استفاده از این محصولات در هنگام برقراری رابطه جنسی می‌تواند موجب افزایش در انزال شود.

در ادامه به معرفی ۲ محصول کاربردی و پرطرفدار میپردازیم که به شدت میتواند برروی کیفیت رابطه جنسی شما تاثیرگذار باشد.

کرم ماتادور

همانطور که می‌دانید امروزه بیشتر آقایان با مشکل زود انزالی دست و پنجه نرم میکنند و همین  امر سبب شده تا بانوان در رابطه به رضایت جنسی کامل نرسند.

بنابراین برای درمان زودانزالی آقایان باید به دنبال راه چاره بود چرا که این مشکل باعث می ‌شود که مردان نتوانند همسر‌خود را به اوج لذت برسانند و خودشان هم به مرور زمان اعتماد به نفسشان را از دست میدهند، حتی در برخی موارد مردان از انجام رابطه جنسی امتناع می کنند.

 

کرم تاخیری ماتادور با افزایش میزان مدت زمان رابطه تا ۴۵ دقیقه باعث ایجاد افزایش لذت در زوجین، افزایش استقامت، افزایش میزان اعتماد به نفس در آقایان خواهد شد.

ویژگی های کرم ماتادور

  1. این کرم کاملا گیاهی و بدون هیچگونه عوارض میباشد.
  2. هنگام استفاده از این کرم تاخیری بی حسی و کرختی را احساس نخواهید کرد
  3. یکی از سریع ترین و راحت ترین روش برای مقابله با زود انزالی میباشد
  4. کرم تاخیری ماتادور نعوظ را از بین نبرده و باعث خوابیدن آلت نمیشود
  5. افزایش مدت زمان برقراری رابطه جنسی تا ۴۵ دقیقه
  6. حاوی ویتامین E میباشد که باعث افزایش گردش خون میشود

کاندوم تاخیری ۹۰ دقیقه دیلی کدکس

کاندوم تاخیری ۹۰ دقیقه دیلی کدکس محصولی کاملا جدید و اختصاصی از برند کدکس میباشد. رینگ موجود  در  این کاندوم  با روش اسکوئیزینگ موجب تاخیر در انزال می‌شود. همچنین بنزوکائین موجود در لایه داخلی این کاندوم به تاخیر در انزال کمک شایانی می‌کند.

به این ترتیب کاندوم فوق تاخیری ۹۰ دقیقه کدکس با دو روش مختلف فیزیکال و کمیکال باعث تاخیر مضاعف در انزال می‌شود. جنس این کاندوم از لاتکس ۱۰۰ درصد طبیعی و با کیفیت و بهداشتی است که مقاومت بالایی در برابر کشش و پارگی دارد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.