اصول انتخاب شیرآلات صنعتی و ساختمانی

0

انتخاب شیرآلات صنعتی به وسیله عملکرد و فرآیند اصلی که برای آن استفاده می‌شود، تعیین می‌شود. باید مشخص شود که آیا این شیر برای ایزوله کردن جریان یا کنترل جریان استفاده می‌شود یا خیر. آیا این شیر برای جلوگیری از برگشت جریان استفاده می‌شود یا به عنوان شیر اطمینان؟ آیا این شیر برای کاربری بخار یا آب مناسب است؟ در این مطلب در ارتباط به شیر سیم و شیر چدنی فاراب اشاره شده است که از پرکاربردترین نوع شیرآلات در صنایع می باشند.

فاکتورهای مهم در انتخاب شیرآلات

هنگام انتخاب شیرهای صنعتی در محیط‌های کوچک، عموما از دید علمی استفاده نمی‌شود. اما این نکته در زمان انتخاب آن‌ها برای تجهیزات پتروشیمی و تجهیزات نفت و گاز بسیار مهم است و باید طبق نظر کارشناسان انجام شود. در غیر این صورت، انتخاب شیرهای بی کیفیت ممکن است باعث تحمیل هزینه‌های اضافی شود.

شیرآلات صنعتی براساس کاربردهای مختلفی که دارند، در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند. بنابراین قبل از اقدام به خرید در مورد کاربرد آن مطمئن شوید.

  • شیوه مسدود کردن جریان سیالات

  • ضخامت لوله‌ها و اتصالات

  • مدل و نوع شیرآلات مانند ترکیبی، کشویی و پروانه ای

  • متریال به کار رفته در بدنه داخلی و خارجی شیرآلات، جنس داخلی بدنه از آن جهت لحاظ دارای اهمیت است که در مجاورت با انواع سیالات قرار دارد از این رو مقاومت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

  • نوع عملگرهای شیر، انتخاب عملگرهای متناسب با فعالیت تجهیزات صنعتی که این عملگرها شامل دستی، بادی یا پنوماتیک و اتوماتیک هستند.

  • انتخاب شیرهایی با فنرهای مناسب از جهت بازگشت‌پذیری مورد توجه است.

شیر سیم

کمپانی Cim Italia کار خود را در سال ۱۹۵۷ در ایتالیا آغاز کرد. این شرکت تولید کننده انواع شیر سیم ایتالیا، یک طرفه، سوزنی، صافی، دسته گازی، کلیدی، حیاطی، پیسوار،شیرهای بالانسینگ، فشارشکن، سختی گیر، شیر کشویی برنجی سیم ایتالیا، شیر سوزنی برنجی، شیر یک طرفه خودکار دریچه ای برنجی، شیر یک طرفه خودکار فنری با فلیتر استیل برنجی، شیر صافی برنجی توری دار، شیر گازی برنجی سنگین، شیر گازی برنجی سبک، شیر گازی آبی برنجی روپیچ توپیچ، شیر گازی برنجی روپیچ توپیچ، شیر گازی برنجی دسته کلیدی، شیر آتش نشانی برنجی، شیر فشار شکن برنجی، شیر بالانس برنجی اوریفیس ثابت، شیر بالانس فلنجی چدنی اوریفیس متغیر، شیر شلنگی برنجی، شیر برنجی ضد یخ زدگی، شیر پیسوار برنجی با فیلتر استیل، شیر برنجی پیسوار برنجی با مهره سیم ایتالیا، شیر پیسوار برنجی بدون مهره، شیر ماشین لباسشویی برنجی، شیر مینی والو برنجی دو سر توپیچ، شیر مینی والو برنجی توپیچ روپیچ، شیر یک طرفه برنجی صافی دار ته چاهی و شیر برنجی قفل دار سیم ایتالیا می باشد.

همچنین، شرکت سیم ایتالیا با توجه به حفظ محیط زیست و توجه به زندگی سالم، از جمله شرکت‌های سبز به حساب می‌آید. این شرکت بهبود محصولات خود را با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، ادامه می‌دهد.در حال حاضر، شرکت توانسته است محصولات با کیفیت بالا و با استانداردهای جهانی را عرضه کند، که با نیازهای امروز جهان همخوانی داشته باشد.
سیم ایتالیا توانسته است طیف گسترده‌ای از شیرآلات دروازه‌ای، توپی، صنعتی و تخصصی را برای استفاده در صنایع تجاری و مسکونی، از جمله سیستم‌های آب شیرین، کشاورزی و دیگر برنامه‌های صنعتی، معرفی کند.

چرا شیرآلات سیم ایتالیا انتخاب مناسبی هستند؟

شیرآلات سیم به علت مزایای بسیاری که به همراه دارد جزو انتخاب اول مصرف کنندگان می باشد. از جمله مزایای شیرآلات سیم ایتالیا می توان به این موارد اشاره نمود:

  • به راحتی نصب می گردد.

  • تعمیر و تعویض آن به آسانی صورت می پذیرد.

  • دارای قیمت مناسبی می باشد.

  • وزن کمی دارد.

  • دارای حجم مناسب است.

  • در برابر فشارهای متغیر مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

  • سازگاری بالایی با تجهیزات صنعتی دارد.

محصولات سیم ایتالیا دارای بالاترین استانداردها و دارای گواهینامه جامع کیفیت می باشد.

 شیرآلات فاراب

یکی از ویژگی‌های اساسی و بسیار حیاتی شیر چدنی فاراب مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف هستند. این مقاومت بالا در برابر خوردگی این امکان را فراهم می‌کند تا در شرایط و موقعیت‌های مختلف از این شیرآلات چدنی فاراب استفاده کرد. این شرکت انواع شیرآلات فلنج دار و پروانه‌ای تولید می‌کند. محصولات تولید شده توسط این برند اکثرا از جنس چدن هستند که مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد.

شرکت فارآب از سال ۱۳۶۵ در شهر هشتگرد به عنوان اولین تولیدکننده‌ی شیرآلات چدنی در ایران فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با ارتقای فنی و کیفیت محصولات خود، توانسته است سبد کاملی از محصولات را تولید کند. محصولات این شرکت در صنایع نفت و گاز، تاسیسات حرارتی و برودتی و آب و فاضلاب می باشد.

مزایا و معایب شیرآلات چدنی

مهم‌ترین مزایای این شیرها عبارتند از:

دوام بالا در شیر چدنی فاراب طول عمر طولانی و مقاومت مطلوبشان در برابر شرایط سخت را افزایش میدهد.

به‌طور کلی این شیرآلات چدنی فاراب به‌صرفه‌تر از شیرهای ساخته شده از مواد دیگری مانند فولاد ضدزنگ هستند.

شیر چدنی فاراب کاربردهای متنوعی دارند؛ از تأمین آب گرفته تا فرآیندهای صنعتی.

معایب شیر چدنی فاراب

اگر از شیر چدنی فاراب به درستی نگهداری نشود، دچار خوردگی میشوند.

شیرآلات چدنی فاراب سنگین‌تر از شیرهای ساخته شده از مواد دیگر هستند که می‌تواند در کاربردهای خاص مشکل‌آفرین شود.

چدن شکننده‌تر از موادی مانند چدن داکتیل یا فولاد و مستعد ترک خوردن تحت تنش شدید است.

مهم‌ترین کاربردهای شیرآلات چدنی ‌فاراب میتوان به سیستم‌های تأمین و توزیع آب و آبیاری، تصفیه فاضلاب، سیستم‌های HVAC، خطوط لوله صنعتی، سیستم‌های آب خنک‌کننده و بویلر، تجهیزات سوخت، سیستم‌های ابزار دقیق، مخازن تحت فشار، صنایع فرآیندی و کارخانه‌های شیمیایی اشاره کرد.

شیرآلات چدنی با ویژگی‌هایی همچون هزینه‌های کمتر، طول عمر بیشتر و قابلیت تنظیم، جزو اجزای بسیار حیاتی در بسیاری از سیستم‌های صنعتی و تجاری محسوب می‌شوند. شناخت انواع مختلف، مزایا، معایب و نحوه نگهداری صحیح آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا شیر مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید. بنابراین با انتخاب آگاهانه از محصول مناسب، از عملکرد کارآمد و قابل اعتماد آن لذت ببرید.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.