تازه‌ های دنیای دیجیتال؛ از تولید محتوا تا تبلیغات هوش مصنوعی

0

برای اینکه از رقبا جا نمانید، لازم است از ترندهای دنیای دیجیتال مطلع باشید. ازآنجایی‌که این فضا به بخشی جدانشدنی از کسب‌وکارها تبدیل شده ‌است، باید همیشه گوشۀ چشمی به آن داشته‌ باشید و بدانید چه تغییراتی در آن در جریان است. در ادامه، ۸ مورد از تازه‌ترین‌های این فضا را که باید در جریانشان باشید معرفی می‌کنیم و برایتان می‌گوییم چه تأثیری روی کسب‌وکار می‌گذارند.

 

1) ظهور هوش مصنوعی

زمانی‌ که عنوان «هوش مصنوعی» وارد بازاریابی و تبلیغات دیجیتال شد، افراد زیادی آن را نوعی زنگ خطر برای کارهایشان دانستند. اما به ‌مرور زمان متوجه شدند هیچ‌چیزی جای متخصصان این حوزه را نمی‌گیرد. استفاده از ابزارهای متنوع هوش مصنوعی، کیفیت و سرعت انجام کارها را بالا می‌برد و کارهای تکراری و خسته‌کننده به‌دست آن‌ها انجام می‌شود؛ با این کار، افراد زمان و انرژی زیادی دارند که به سراغ کارهای جدید و حساس‌تر بروند.

 

2) واقعیت مجازی و افزوده

با خرید آنلاین می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان، محصولی را که دوست دارید، بخرید؛ اما همیشه نتیجۀ این خریدها رضایت‌بخش نیست و ممکن است بعد از دریافت محصول متوجه شوید آن چیزی را که دوست داشتید نخریده‌اید و از کردۀ خود پشیمان شوید. واقعیت مجازی و افزوده به شما کمک می‌کنند که بدون داشتن شعبۀ فیزیکی، بتوانید همان تجربۀ دنیای واقعی را برای مشتریان خود رقم بزنید. پرو لباس یا برگزاری تور مجازی قبل از رزرو هتل، ازجمله کارهایی است که با این امکانات می‌توانید انجام دهید تا مشتری مطمئن شود خرید مناسبی داشته ‌است.

 

3) افزایش اعتماد به اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها براساس تعداد فالوئر به چند دستۀ کلی مگا، ماکرو، میکرو و نانو تقسیم می‌شوند و در میانشان، میکرو اینفلوئنسرها کسانی هستند که بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار نفر فالوئر دارند. مردم به این افراد اعتماد بالایی دارند و محبوبیتشان نسبت به بقیه بیشتر است. ازآنجایی‌که افراد از پیشنهادات این گروه استقبال می‌کنند، می‌توانید از همراهی آن‌ها استفاده کنید و از رقبا جلو بزنید. برای گرفتن نتیجۀ بهتر، به‌جای کمک‌گرفتن تنها در چند تبلیغ محدود، سعی کنید روابط طولانی‌مدتی با آن‌ها بسازید.

 

4) شفافیت و داشتن اخلاق در کار

یکی از کارهایی که این روزها ترند شده و شما هم به‌عنوان یک کسب‌وکار باید جدی بگیرید، شفافیت در عملکرد است. البته این مشخصه از گذشته هم حضور داشت، اما این روزها افراد به‌راحتی انتخاب‌هایشان را تغییر می‌دهند و به سراغ گزینه‌های دیگر برای نیازهایشان می‌روند. بنابراین، بهتر است سعی کنید صادق و معتبر باشید تا افراد به شما توجه و اعتماد کنند. اگر به‌راحتی عنوان کنید که بهترین نیستید، از صداقتتان قدردانی می‌کنند و بدون هیچ مشکلی با شما ارتباط خواهند داشت.

 

5) تغییر مخاطبان به نسل زد

نسل مخاطبان کسب‌وکارهای مختلف از Milenials و Baby Boomer به نسل Z در حال تغییر است. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان هنوز هم مثل قبل، پرقدرت به کار خود ادامه دهد، لازم است متوجه این نسل و نیازهایشان باشید. بهتر است هرچه سریع‌تر، پرسونا و سایر شرایط کسب‌وکارتان را با توجه به این گروه، بازبینی کنید.

 

6) افزایش علاقۀ افراد به ویدئوهای کوتاه

این روزها افراد با تیک‌تاک و ریلز اینستاگرام مجذوب ویدئوهای کوتاه شده‌اند و ترجیح می‌دهند بیشتر زمانشان را برای تماشای این سبک از محتواهای ویدئویی بگذارند. شما هم به‌عنوان یک کسب‌وکار لازم است بدون کنارگذاشتن سبک‌های دیگر محتوا، به این سمت حرکت کنید و کارهای مختلفی مانند پشت صحنۀ فعالیت‌هایتان را به‌شکل محتوای ویدئویی کوتاه درآورید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

7) افزایش جست‌وجوی صوتی

با گوشی هوشمند و دستیارهای صوتی مختلف، افراد نیازهای خود را با لحن خودمانی به این ربات‌ها اعلام می‌کنند. اگر می‌خواهید از رقبای خود جلوتر باشید، لازم است به این موضوع هم توجه ویژه‌ای داشته ‌باشید. ازآنجایی‌که افراد با لحن روزمره و غیررسمی با این ابزارها کار می‌کنند، شما هم باید محتواهایتان را به این شکل نزدیک کنید تا نتیجۀ بیشتری بگیرید.

 

8) شخصی‌سازی و ساخت تجربۀ بهتر

یکی از اولویت‌های ابتدایی هر کسب‌وکاری، ساخت تجربۀ خوشایند و لذت‌بخش برای مشتری است. این روزها شخصی‌سازی و خلق تجربۀ خوب برای مخاطبان، اهمیت فراوانی پیدا کرده ‌است و به یکی از الزام‌های مسیر موفقیت در کسب‌وکار تبدیل شده ‌است. برای موفقیت در این مسیر، باید از سابقۀ خرید و علاقه‌مندی‌های مشتریان آگاه باشید و سپس، محتواهایی را به آن‌ها پیشنهاد دهید که به آن نیاز دارند. زمانی ‌که در این مسیر حرکت می‌کنید، تعداد افراد علاقه‌مند و مشتریان بالقوۀ کسب‌وکارتان بیشتر از قبل می‌شود.

 

به‌کاربستن تازه‌های دنیای دیجیتال با همراهی صباویژن

استفاده از ترندهای فضای دیجیتال به هر شکلی، نمی‌تواند موفقیت کسب‌وکارتان را تضمین کند. برای به‌کاربردن آن‌ها باید عوامل مختلفی را بررسی کنید و کمپین مناسبی بچینید. صباویژن یکی از گروه‌های فعال درزمینۀ دیجیتال مارکتینگ است که می‌توانید با همراهی آن، بهترین کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را رقم بزنید. این گروه کار خود را از سال ۱۳۸۵ شروع کرده ‌است و از روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات برای رشد کسب‌وکارها استفاده می‌کند. گروه صباویژن تحقیقات زیادی در این زمینه انجام می‌دهد تا مناسب‌ترین ترندها را برای کسب‌وکارتان شناسایی کند و سپس، گزینه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که برایتان مناسب‌تر باشد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.