جدیدترین دستگاه بسته بندی ساخته شده در ایران!!!

0

دستگاههای بسته بندی در سالهای اخیر نقش مهمی در نظام توزیع و فروش محصولات در صنایع غذایی ایفا کرده اند. این نوع دستگاهها توانسته اند با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به خوبی رشد کنند و از پیشرفتهای چشمگیری برخوردار شوند. با پیشرفت در تولید و ساخت دستگاههای بسته بندی شاهد افزایش چشمگیر تولیدات غذایی در بسته بندی های با کیفیت و زیبا هستیم که همین امر میتواند در ارتقا سطح سلامت جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد. علاوه بر این شرکت های تولید کننده مواد غذایی نیز به این حقیقت پی برده اند که بسته بندی با کیفیت محصولات و در طرح های جذاب تاثیر بسزایی در فروش بالای محصولات آن ها دارد. به همین دلیل هر روز شاهد به روزرسانی و تغییرات بسته بندی های تولیدی در این نوع صنایع هستیم.

دستگاههای بسیاری در زمینه بسته بندی محصولات چه در صنایع غذایی و چه در صنایع دارویی و… طراحی و ساخته میشوند که هر کدام میتوانند بسته به نوع محصول از پیچیدگی های بسیار زیادی برخوردار باشند. این نوع دستگاهها توانسته اند با کاهش هزینه های تولید و بالا بردن دقت و سرعت تولید، به تولید کننده کمک کنند تا سود بسیار خوبی را در صورت داشتن بازار فروش و بازاریابی صحیح کسب کند. این نوع دستگاهها در انواع متنوعی ساخته و روانه بازار میشوند که در ادامه به توضیحاتی درباره این نوع دستگاهها خواهیم پرداخت و جدیدترین دستگاه بسته بندی ساخته شده در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

انواع دستگاه بسته بندی در صنایع غذایی

اگر بخواهیم دستگاههای بسته بندی را تقسیم بندی کنیم میتوانیم این کار را به چند روش انجام دهیم. در این مطلب ما یکی از روش ها تقسیم بندی را انجام خواهیم داد. دستگاههای بسته بندی از منظر ما به دستگاههای بسته بندی محصولات گرانولی، دستگاههای بسته بندی محصولات پودری و دستگاههای بسته بندی محصولات مایع تقسیم خواهند شد. هر کدام از این نوع دسته بندی ها شامل دستگاههای متنوعی هستند و میتوانند در انواع مختلفی تقسیم بندی شوند. دستگاههای بسته بندی گرانولی را با نام دستگاههای بسته بندی توزین دار نیز میشناسیم که میتوانند هر نوع محصول گرانولی را شامل انواع حبوبات، غلات، قند، شکر و… را به راحتی در وزن های متنوع بسته بندی کنند. در ادامه به معرفی چند نوع از جدیدترین دستگاه های بسته بندی ساخته شده در ایران خواهیم پرداخت.

دستگاه بسته بندی گرانولی تمام مکانیک

دستگاه بسته بندی گرانولی تمام مکانیک یکی از جدیدترین دستگاههای ساخته شده در ایران به دست یک شرکت بزرگ در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات بسته بندی در ایران با نام البرز ماشین کرج میباشد که توانسته با استفاده از تکنولوژی خاص خود کمپرسور باد را حذف کند. در گذشته دستگاههای بسته بندی توزین دار یا همان گرانولی برای انجام پروسه بسته بندی از کمپرسور باد استفاده میکردند که به دستگاههای پنوماتیکی معروف هستند. استفاده از کمپرسور باد میتواند مشکلاتی را هنگام کار برای تولید کننده بوجود بیاورد که با حذف این قطعه توسط متخصصین مربوطه شاهد افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه های نگهداری دستگاه میباشیم. این دستگاه یکی از جدیدترین دستگاههای ساخته شده در ایران میباشد که برای بسته بندی محصولات گرانولی از وزن های 50 گرم تا 2 کیلوگرم مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاه بسته بندی ساشه پنج کاره

ابتدا اجازه دهید کمی راجع به دستگاه بسته بندی ساشه و خود ساشه توضیحاتی را ارائه کنیم. بسته بندی ساشه به نوع خاصی از بسته بندی های امروزی و جدید گفته میشود که بصورت انفرادی و یا تک نفره تولید میشوند. این نوع بسته بندی ها را میتوان با استفاده از هر نوع محصول مایع، پودری و گرانولی پر کرد و به راحتی قابلیت استفاده از محصولات را به خوبی افزایش خواهد داد. انواع بسته بندی نسکافه های تک نفره، نمک، فلفل، آبلیمو و… همگی از این نوع بسته بندی ساشه میباشند.

دستگاه بسته بندی ساشه نوع خاصی از دستگاههای بسته بندی است که در چند سال اخیر تولید و روانه بازار شده است. البته که با اعمال تغییراتی در برخی دستگاهها شاهد عملکرد بالاتر و بهتر دستگاه هستیم. یکی از جدیدترین دستگاههای بسته بندی ساخته شده در ایران دستگاه بسته بندی ساشه پنج کاره البرز ماشین کرج میباشد. این دستگاه میتواند به راحتی و با تکنولوژی خاصی که دارد برای بسته بندی انواع اشکال بسته بندی ساشه ای نظیر مدادی، سه طرف دوخت و هرمی اقدام کند. این اشکال بسته بندی از جمله پرکاربردترین انواع اشکال بسته بندی میباشند که میتوانند برای بسته بندی هر نوع محصول مایع و پودری مورد استفاده قرار بگیرند.

تفاوت این دستگاه بسته بندی پنج کاره با انواع دیگر دستگاههای بسته بندی ساشه، در انجام کلیه امور اشکال بسته بندی در یک دستگاه و با استفاده از فرمان PLC است. چنانچه شما قصد تولید ساشه را داشته باشید برای هر نوع بسته بندی باید دستگاه خاصی را خریداری کنید. ولی در دستگاه فوق نیاز به خرید دستگاه جدید نیست و با یک کلیک میتوانید نوع حالت بسته بندی را تغییر دهید. این دستگاه میتواند برای محصولات مایع و پودری مورد استفاده قرار بگیرد. سرعت بسته بندی در دستگاههای بسته بندی ساشه بسته به نوع محصول و نوع شکل محصول از 15 تا 40 بسته در دقیقه متغیر است.

دستگاه بسته بندی دوی پک ( پاکت ایستاده )

دستگاه بسته بندی دوی پک یا همان پاکت ایستاده یکی دیگر از جدیدترین دستگاه های بسته بندی ساخته شده در ایران میباشد که قابلیت پر کردن تمام اتوماتیک انواع پاکت های ایستاده و آماده را دارد. در گذشته برای بسته بندی پاکت های ایستاده و آماده حتما میبایست از دست کمک گرفته میشد و این کار بصورت فردی انجام میگرفت. با تولید و ساخت دستگاه بسته بندی دوی پک دیگر نیاز به استفاده از فرد برای بسته بندی محصولات نیست و این کار توسط دستگاه انجام میگیرد و تمامی پروسه برداشتن، باز کردن پاکت و پرکردن و بستن پاکت توسط دستگاه انجام میگیرد. این دستگاه نمونه ایرانی ندارد و از جمله دستگاههای جدید ساخته شده توسط البرز ماشین کرج میباشد.

دستگاه بسته بندی دوی پک این قابلیت را دارد که به بهترین شکل ممکن هر نوع محصول مایع، پودری و گرانولی را داخل پاکت های ایستاده و زیپ دار پر کند و بسته بندی این نوع محصولات را با سرعت و دقت بالا به انجام برساند. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی خاصی که دارد میتواند سرعت و دقت بسته بندی را به شکل چشمگیری افزایش دهد و همین امر میتواند باعث افزایش راندمان تولید شود.

امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب چند نوع از دستگاههای بسته بندی جدید ساخته شده در ایران را به شما معرفی کنیم. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه کار با این نوع دستگاهها نظرات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.