اهمیت تبلیغات در کسب‌وکارهای حضوری

0

امروزه تبلیغات جزء جداناپذیری برای کسب‌وکارها است. تبلیغات باهدف بازاریابی یا تبدیل مشتری بالقوه به مشتری دائمی در کسب‌وکارها صورت می‌گیرد. حتی یک کسب و کار حضوری نیز برای بقای خود نیاز به تبلیغات دارد. شاید صاحبان کسب‌وکار احتمال دهند با پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیری فضای مجازی، کار تبلیغات برای کسب‌وکارها نیز آسان‌تر شده است. اما این مسئله کاملاً برعکس است. افراد همه‌روزه با هجوم زیادی از تبلیغات روبه‌رو می‌شوند؛ بنابراین کسب‌وکاری موفق است که خلاقیت را نیز با تبلیغات همراه کرده باشد. در ادامه به اهمیت و نحوه‌ی تبلیغات برای کسب‌وکارها پرداخته‌ایم.

اهمیت تبلیغات برای کسب‌وکارها

تبلیغات در بازاریابی یک ابزار ارتباطی است. از تبلیغات می‌شود برای معرفی کسب‌وکار، برند، خدمات و محصولات کسب‌وکار استفاده کرد. تبلیغات می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری برای تضمین بقای کسب‌وکار باشد. قرار دادن نام تجاری خود در ذهن مخاطب از هدف‌های تبلیغات برای کسب و کار حضوری هم است.

مزایای تبلیغات برای کسب‌وکارها

  1. با تبلیغات می‌توانید محصولات جدید کسب‌وکارتان را به مشتریان قبلی معرفی کنید. سریع‌ترین راه برای اطلاع‌رسانی از محصولات و خدمات جدیدتان، تبلیغات است.

  2. ایجاد تمایز بین کسب‌وکار شما با رقبایتان از دیگر مزایای تبلیغات است. با تبلیغات مؤثر می‌توانید مزیت‌های خود نسبت به رقبا را به مخاطب نشان دهید.

  3. با تبلیغات می‌توانید مشتریان گذشته را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری دائمی هم از دیگر مزیت‌های تبلیغات است.

  4. معرفی محصولات باعث افزایش فروش برای برند هم، با تبلیغات انجام می‌پذیرد.

بهترین راه تبلیغات برای کسب‌وکارها

از روش‌های امکان‌پذیر تبلیغات برای کسب‌وکارها به خصوص کسب و کار حضوری، موارد زیر هستند:

  • تبلیغات محیطی

  • تبلیغات تلویزیونی

  • تبلیغات چاپی

  • تبلیغات آنلاین

باوجود این روش‌ها بازهم باید دقت کرد که شیوه‌ی تبلیغات متناسب با نوع کسب‌وکار باشد؛ زیرا شیوه‌ی تبلیغات برای کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است. به‌طور مثال انجام تبلیغات تلویزیونی برای یک کافه امکان‌پذیر نیست. حتی آورده‌ای هم برای آن کسب‌وکار ندارد. تناسب تبلیغات با نوع مشتریان نیز اهمیت دارد.

ایجاد یک ارتباط با مشتری که مخصوص کسب‌وکار خودتان باشد از بهترین شیوه‌هاست. عضو کردن مخاطب و یا مشتریان گذشته در باشگاه مشتریان از روش‌هایی است که می‌توانید با زبان مخصوص کسب‌وکارتان با مشتری ارتباط برقرار کنید. با این روش می‌توان مخاطب را از خدمات و محصولات جدید، تخفیفات، برنامه‌های کسب‌وکار هم آگاه کرد. اکثر کسب‌وکارها این اطلاع‌رسانی‌ها را در صفحات مجازی خود انجام می‌دهند. ولی مسئله آگاه کردن مخاطب از وجود صفحات مجازی کسب‌وکار است. یکی از روش‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد صفحات مجازی، سایت و جذب مخاطب به آن‌ها در کسب و کار حضوری، توزیع کارت ویزیت است. از معایب کارت ویزیت این است که مخاطب حداکثر تا چند روز کارت ویزیت را نزد خود نگه می‌دارد. کارت ویزیت شیئی فیزیکی است که امکان دور انداختن و گم‌شدنش وجود دارد. پس صاحب کسب‌وکار باید به دنبال روش مؤثرتری برای افزایش مشتریان خود و ارتباط‌گیری با آن‌ها باشد.

یکی از شیوه‌های عضویت مخاطب در باشگاه مشتریان و تبدیل او به مشتری وفادار، استفاده از تبلیغات پیامکی است. برای انجام این نوع تبلیغات باید به شماره موبایل افراد دسترسی داشته باشید. این نوع تبلیغات و بازاریابی از کم‌هزینه‌ترین انواع تبلیغات است. دستگاه ذخیره‌ شماره موبایل یکی از بهترین روش‌ها و انواع تبلیغات برای کسب و کار حضوری است.

با این دستگاه می‌توانید از مشتری بخواهید شماره موبایل خود را وارد کند و این‌گونه او را به مشتری وفادار خود تبدیل کرده‌اید. می‌توانید برای مخاطب پیامک خوشامدگویی، لینک صفحات مجازی، نظرسنجی پس از استفاده از خدمات یا محصولات، اطلاع‌رسانی کمپین‌ها و تخفیفات را ارسال کنید.

معرفی این دستگاه

با این دستگاه می‌توانید شماره موبایل مشتریان را جمع‌آوری کنید. این‌گونه علاوه بر مشتری، شما نیز می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید. پیامک خوشامدگویی هم هنگام خرید از شما، برای مشتری ارسال می‌شود. امکان دعوت افراد به صفحات خود مانند سایت، پیج اینستاگرام و کانال کسب‌وکارتان در پیام‌رسان‌ها نیز با این دستگاه وجود دارد. اطلاع‌رسانی‌هایی مانند زمان کمپین‌ها، تخفیفات، نظرسنجی‌ها، اطلاع‌رسانی از موقعیت کسب و کار حضوری یا فروشگاه، مخصوصاً در زمان تغیر مکان و سایر پیامک‌های انبوه را با این دستگاه می‌توانید انجام دهید. رها نکردن مشتری و ثبت برند خود در ذهن او نیز با این دستگاه امکان‌پذیر می‌شود.

نحوه‌ی کار با دستگاه

مدیریت و برنامه‌ریزی برای این دستگاه از طریق اپلیکیشن و یا پنل کاربر انجام می‌پذیرد و شما با نصب اپلیکیشن مخصوص دستگاه، می‌توانید به تمام اطلاعات دستگاه دسترسی داشته باشید. می‌توانید مشتریان خود را دسته‌بندی کنید. برای مثال دسته‌بندی مشتریان بر اساس منطقه‌ی زندگی از انواع آن است. دستگاه از طریق وای‌فای تأمین می‌شود. شارژ این دستگاه‌ها نیز با آداپتور انجام می‌گیرد.

معمولاً امکانات این دستگاه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارسال پیامک خوشامدگویی

  • ایجاد و ارسال نظرسنجی

  • دسته‌بندی مشتریان کسب و کار حضوری شما

  • دریافت تاریخ تولد مشتریان و ارسال پیامک تولد برای آن‌ها

  • ارسال بلک‌لیست مشتریان

  • ارسال ریفرال مارکتینگ یا بازاریابی ارجاعی

یک دستگاه ذخیره‌ شماره موبایل باکیفیت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  • تولید با بهترین و باکیفیت‌ترین متریال. خرید محصول باکیفیت، حتی باوجود پرداخت اندکی هزینه‌ی بیشتر برای کسب‌وکار شما بهترین سود است.

  • قیمت متناسب با کیفیت نیز از ویژگی‌های یک دستگاه خوب است. قیمت بیش‌ازحد بالا همیشه نشان‌دهنده‌ی کیفیت خوب نیست.

  • امکانات متنوع برای ارسال پیامک. در زمان خرید یک دستگاه ذخیره‌ شماره موبایل، به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه، امکانات و برنامه‌های متنوعی داشته باشد. امکاناتی نظیر دسته‌بندی مشتریان و ارسال پیامک تبریک تولد برای آن‌ها.

  • وجود یک سامانه، پنل یا اپلیکیشن در دسترس برای مدیریت دستگاه نیز از ویژگی‌های یک دستگاه باکیفیت است. بهتر است دستگاه از طریق موبایل در دسترس باشد. وصل بودن دستگاه فقط به سیستم، معایبی همچون عدم دسترسی همیشگی به آن را دارد.

  • سرعت عملکرد دستگاه نیز مهم است. یک دستگاه باکیفیت در صورت ارسال تعداد زیادی پیامک در زمان اندک در تعداد بالا، دچار مشکل نمی‌شود.

جمع بندی

دستگاه ذخیره‌ شماره موبایل امین تمامی این ویژگی‌ها را دارا است. امکانات متنوع این دستگاه نظیر ارسال نظرسنجی، ارسال لینک سایت صفحات مجازی کسب و کار حضوری شما، ارسال پیامک تبریک تولد و غیره را شامل می‌شود. برای مدیریت این دستگاه یک موبایل کافی است و نیازی به سیستم نیست. شما با موبایل خود می‌توانید تمام تنظیمات دستگاه را مدیریت کنید. اگر نیاز به پیامک‌های فوری، با سرعت‌بالا و تعداد زیاد را دارید، دستگاه ذخیره‌ی موبایل امین می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. مواد باکیفیت بالا در ساخت این دستگاه نیز دلیلی بر این است که این دستگاه تا چندین سال جوابگوی کسب‌وکار شما است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.