تاثیر کیفیت غذای گربه در سلامت گربه‌ها

0

گربه‌ها این حیوانات زیبا و دوست‌داشتنی برای سالم ماندن خود به تغذیه باکیفیت نیاز دارند. همان‌طور که کیفیت تغذیه می‌تواند نقش مهمی در سلامت انسان داشته باشد، کیفیت غذای گربه نیز در سلامت آنها بسیار اثرگذار است.

بسیاری از افراد که این حیوانات دوست‌داشتنی را به سرپرستی می‌گیرند اطلاعات چندانی از تغذیه درست و حساب شده گربه‌ها ندارند و هر غذایی را با برچسب غذای گربه، به حیوان خود می‌دهند. همین مسئله می‌تواند باعث شود نیازهای بدنی گربه تأمین نشود و در نتیجه آن گربه بیمار شود یا عمر کوتاهی را تجربه کند. به همین دلیل کیفیت غذای گربه باید پیش از خرید محصول موردنظر بررسی شود. این کار کمک می‌کند تا با خرید غذای گربه مناسب تمام نیازهای بدنی این حیوان دوست‌داشتنی تأمین گردد و گربه بتواند سالیان سال در سلامت کامل در کنارمان زندگی کند.

غذای گربه باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از آنکه بخواهیم تعریفی از غذای گربه باکیفیت ارائه دهیم باید به غذای گربه بپردازیم. گربه‌ها گوشت‌خوار اجباری هستند. این اصطلاح به این معنا است که بخش عمده‌ای از تغذیه و خوراک گربه باید از گوشت و پروتئین حیوانی تشکیل شود. هر چند باید دانست این حیوانات دوست‌داشتنی در کنار پروتئین گوشت، به مواد مفید دیگری نیز نیاز دارند.

غذای گربه با کیفیت

غذای گربه با کیفیت باید شامل مواد زیر باشد:

  • پروتئین حیوانی مانند انواع گوشت قرمز، ماهی، مرغ و…
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • چربی‌ها و روغن‌های مفید
  • کربوهیدرات‌ها به میزان متعادل

چگونه غذای گربه باکیفیت تهیه کنیم؟

حالا که با ویژگی‌های غذای گربه باکیفیت آشنا شدید باید در مورد نحوه انتخاب بهترین غذا برای گربه نیز اطلاعات کاملی داشته باشید. برای تغذیه گربه خود شما می‌توانید از دو نوع غذا استفاده کنید:

غذای خانگی

بسیاری مواقع افراد ترجیح می‌دهند تا با آشپزی‌کردن غذای موردنظر گربه خود را تهیه کنند. غذایی که شما می‌پزید هم از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است و هم می‌تواند از غذاهای تجاری خوشمزه‌تر باشد. تهیه غذای خانگی باید حتماً زیر نظر دامپزشک انجام شود؛ زیرا شما نمی‌دانید که در غذایتان چه میزان مواد مغذی لازم را به کار ببرید. به همین دلیل دامپزشک می‌تواند به شما کمک کند تا از موادی در غذای گربه استفاده کنید تا انواع پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های مفید را به بدن گربه برساند.

غذای تجاری

غذای خشک و تر گربه در گروه غذای تجاری گربه قرار می‌گیرند. این غذاها به‌وفور در پت  شاپ‌ها موجود هستند و تهیه آنها بسیار راحت است. استفاده از غذای تجاری می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شما شود؛ زیرا بسیاری از افراد به دلیل زندگی پر مشغله خود، توان و وقت کافی را برای پخت غذا ندارند. غذاهای تجاری گربه قیمت بالاتری نسبت به غذای خانگی دارند؛ اما کیفیت بسیاری از آنها قابل تأیید می‌باشد. در تولید انواعی از آنها که توسط برندهای بسیار معروف عرضه شده‌اند تمام مواد مغذی لازم برای سلامت گربه به‌کاررفته است. ویژگی مهم دیگر این غذاها این است که با توجه به نژاد، سن، و فعالیت گربه شما انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید انتخاب خاص‌تری داشته باشید. همچنین لازم نیست به شکل مداوم به دنبال نظر یک دامپزشک در جهت تأیید غذای خانگی خود باشید.

انواع خاک گربه ارزان قیمت

انواع خاک گربه ارزان را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به این فکر افتاده‌اید تا از یک گربه نگهداری کنید در اولین اقدام خود باید به فکر خاک گربه باشید. شاید بدانید که این حیوانات بسیار زیبا و دوست‌داشتنی به شکل غریزی می‌دانند که چگونه باید دستشویی کنند. آنها در طبیعت در خاک کار خود را انجام می‌دهند و سپس روی آن را با خاک می‌پوشانند. مشخص است که در خانه‌ها همچون طبیعت خاک وجود ندارد؛ بنابراین باید خاک گربه برای دستشویی‌کردن حیوان تهیه شود. نکته مهم این است که شما نمی‌توانید از خاک داخل باغچه برای این منظور استفاده کنید. خاک طبیعی حاوی انگل و میکروب‌هایی است و می‌تواند باعث بروز بیماری در گربه شود و از طرفی با انتقال آن توسط دست‌وپای گربه به خانه، آلودگی به وجود آورد. برای حل این مشکل کمپانی‌های بسیاری دست به تولید خاک گربه زده‌اند. خاک گربه انواع مختلفی دارد:

خاک گربه توده شونده

این نوع خاک یکی از پراستفاده‌ترین انواع خاک گربه است که از رس و بنتونیت سدیم تشکیل شده است. این خاک پس از مواجهه با رطوبت و مدفوع گلوله می‌شود و سپس شما به‌راحتی می‌توانید این گلوله‌ها را از خاک جدا کرده و دور بیندازید.

خاک گربه غیر توده شونده

این خاک از موادی همچون خاک‌اره، بنتونیت، روزنامه‌های بازیافتی و… تولید می‌شود و به دلیل این که خاصیت توده شوندگی ندارد باید در فاصله‌های کوتاه کل خاک گربه را تعویض کنید.

خاک گربه کریستالی

این خاک حاوی سدیم سیلیکات متخلخل است و قدرت جذب بالایی دارد. به پای گربه نمی‌چسبد و به همین دلیل موردعلاقه بسیاری از افراد است.

خاک گربه زیست محیطی

این خاک از منابع طبیعی و گیاهی به دست می‌آید و اثرات مضر بر محیط‌زیست نخواهد داشت. خاک زیست‌محیطی به دلیل سازگار بودن با طبیعت و محیط‌زیست می‌تواند یکی از باکیفیت‌ترین انواع خاک باشد.

خاک گربه زیست محیطی

نکته مهم در انتخاب خاک گربه توجه به قیمت آن است. هزینه‌های حیوان خانگی می‌تواند گاهی برای بسیاری سرسام‌آور باشد؛ بنابراین بسیاری از افراد به دنبال انواع خاک گربه ارزان ‌قیمت هستند تا بتوانند اندکی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. امروزه در بازار انواع خاک گربه ارزان قیمت نیز وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی همچون پت آباد آنها را تهیه نمایید.

خرید از پت شاپ در تهران

پت شاپ نام آشنایی برای افرادی است که سرپرست حیوان خانگی هستند. اگر صاحب سگ و گربه هستید حتماً گذرتان به یک پت شاپ افتاده است. این فروشگاه‌ها تمام ملزومات موردنیاز حیوانات خانگی را در تنوع بالایی عرضه می‌کنند. امروزه انواع فروشگاه‌های پت شاپ در تهران به شکل اینترنتی و حضوری وجود دارند. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود از هر کدام از این فروشگاه‌ها اقدام به خرید نمایید. مراجعه حضوری به پت شاپ در تهران شاید به دلیل مسائلی چون کمبود وقت، وجود ترافیک و… کمی سخت باشد. در چنین مواقعی خرید از پت شاپ آنلاین می‌تواند جایگزین مناسب‌تری برای شما باشد و در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به لوازم موردنیاز حیوان خانگی‌تان برساند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.