آسان ترین روش محاسبه ساعت کار کارکنان

0

محاسبه ساعت کار و میزان حقوق و دستمزد از اصلی ترین دغدغه های مجموعه های با تعداد کارمندان بالا تبدیل شده، مخصوصا زمان هایی که شرایط در روزهای هفته متغیر و هرکدام در ساعت و روزهای متفاوتی بخواهند در تایم کاری خود حاضر شوند. ثبت ورود و خروج کارکنان به صورت دستی و با دخالت انسان ها باعث بروز مشکلات بسیاری مانند خطا در ثبت زمان دقیق و تقلب کردن در ثبت تردد‌ها و… میشد. در ادامه درباره روش نوین مجموعه افق فراویژن برای دستیابی به آسان ترین روش محاسبه ساعت کار بصورت مکانیزه و چگونگی ثبت ساعت ورود و خروج با استفاده از دستگاه حضور و غیاب، دستگاه تشخیص چهره و… میپردازیم.

روش های محاسبه ساعت کار کارکنان

 

روش های محاسبه ساعت کار کارکنان

محاسبه ساعت کار کارکنان به دو روش صورت می گیرد. در این بخش از مطلب این دو روش را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

روش دستی و سنتی

  • در این روش ساعات ورود و خروج افراد در دفتر حضور و غیاب و به صورت دستی ثبت می شود. عموما این فرایند توسط خود افراد انجام شده و امضا می شود.
  • در پایان ماه نیز اطلاعات مربوط به حضور و غیاب پرسنل از این دفتر استخراج شده و ساعات کار آنها محاسبه می گردد.
  • استفاده از این روش محاسبه ساعت کاری دارای معایب بسیاری است.

به دلیل دستی بودن این روش احتمال بروز خطا در آن زیاد است. از آن گذشته افرادی که مسئول انجام این کار هستند باید زمان زیادی را برای استخراج ساعات کارکرد پرسنل صرف کنند.  از دیگر معایب ثبت حضور و غیاب به روش دستی این است که احتمال اعمال سلیقه شخصی در محاسبات کارکرد، تاخیر، اضافه کار و … وجود دارد.

روش مکانیزه با دستگاه حضور و غیاب

در این روش ثبت ورود و خروج و محاسبه ساعات کار پرسنل توسط یک دستگاه صورت می گیرد. این دستگاه را با نام سیستم حضور و غیاب یا کنترل تردد می شناسند. دستگاه حضور و غیاب دارای انواع مختلفی است که هر یک از آنها ویژگی های خاصی دارند.

با کمک این دستگاه ها  امکان کنترل دقیق بر ورود و خروج پرسنل با استفاده از روشهای مختلف احراز هویت بیومتریک شامل اثر انگشت، دستگاه تشخیص چهره، هوش مصنوعی و … وجود دارد.

بهترین روش محاسبه ساعت کار

 

دستگاه حضور و غیاب تحت وب مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟

یکی از سیستم های حضور و غیاب منحصر به فردی که توسط مجموعه افق فراویژن ارائه می شود دستگاه حضور و غیاب تحت وب مبتنی بر هوش مصنوعی است. این دستگاه به عنوان یک راه حل نوین در زمینه ثبت ورود و خروج کارکنان و محاسبه ساعت کار در نظر گرفته می شود. هوش مصنوعی به کار رفته ویژگی های خاصی در دستگاه ایجاد کرده است:

طراحی باریک و زیبا

شناسایی از فاصله ۳ متری

شناسایی با ماسک

شناسایی در تاریکی مطلق

اطلاع رسانی به پیام رسان ها

الگوریتم شناسایی بروز

وجود نرم افزار حضور و غیاب برای اتصال به دستگاه حضور و غیاب

در اصل میتوان گفت این سیستم از داده های بیومتریک افراد مانند چهره و اثر انگشت در جهت شناسایی آنها بهره می برد. این دستگاه حضور و غیاب یکی از بهترین دستگاه ها و آسان ترین روش محاسبه ساعت کار محسوب شده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

اطلاعات مربوط به ورود و خروج پرسنل در این سیستم ثبت می شود و در انتهای ماه ساعات کار آنها به راحتی محاسبه می گردد. به دلیل دستی نبودن این روش احتمال خطای انسانی در آن وجود ندارد و تمام ورود و خروج ها به طور دقیق ثبت می شوند.

چرا دستگاه حضور و غیاب بهترین روش محاسبه ساعت کار است؟

امروزه وجود دستگاهی که ساعت تردد و حضور کارمندان را ثبت علاوه بر آن بتواند حقوق و مزایای کارکنان با محاسبه خودکار شرایط خاصی که برای هر کارمندی ممکن است اتفاق بیفتد مانند درخواست مرخصی ساعتی، تغییر شیفت، اضافه کاری و…، کمک شایانی به تسریع محاسبه ساعت کاری و حقوق سازمان میکند.اکنون ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چرا دستگاه حضور و غیاب بهترین روش محاسبه ساعت کار است؟ در ادامه مزایای استفاده از این دستگاه را بیان میکنیم.

۱-محاسبه دقیق اضافه کار و کسر کار

دستگاه حضور و غیاب به دقیق ترین شکل ممکن فرایند حضور و غیاب کارکنان را ثبت میکند. ثبت تردد پرسنل توسط این سیستم بدون هیچ خطا و اشتباهی صورت می گیرد و حتی یک دقیقه اضافه کاری نیز در آن قابل محاسبه است. این ویژگی باعث می شود که بتوان اضافه کار و کسر کار پرسنل را به راحتی و با دقیق ترین شکل ممکن حساب کرد.

۲-کنترل دقیق روی فعالیت پرسنل

با استفاده از دستگاه حضور و غیاب تمام ترددها به طور کامل ثبت می شوند. این موضوع باعث می شود که پرسنل تمام تلاش خود را برای رسیدن به موقع به محل کارشان انجام دهند. این مسئله در مجموعه شما نظم زیادی را  ایجاد میکند و موجب می شود کنترل بیشتری روی فعالیت پرسنل خود داشته باشید. مجموعه هایی که از سیستم های سنتی برای ثبت ورود و خروج کارکنان خود استفاده می کنند احتمال اینکه پرسنل در ورود و خروج به موقع خود سهل انگاری کنند زیاد است.

سهولت در محاسبه حقوق کارکنان

 

۳-سهولت در محاسبه حقوق کارکنان

دستگاه حضور و غیاب آسان ترین روش محاسبه حقوق و دستمزد است. هنگامی که کارکنان شما ورود و خروجشان را از طریق دستگاه ثبت می کنند تمامی اطلاعات مربوط به آن به سیستم انتقال پیدا می کنند. این مسئله باعث می شود که شما به راحتی بتوانید حقوق و دستمزد پرسنل خود را محاسبه کنید بدون اینکه محاسبات شما با خطا همراه باشند.

۴-حذف فرایند دستی و کاغذی

روش های دستی ممکن است برای محیط های کوچک قابل استفاده باشند اما انتخاب مناسبی برای فضاهای بزرگ نیستند. استفاده از روش های دستی و کاغذی خطاهای زیادی دارد و برای فضاهای کاری بزرگ توصیه نمی شود. با حذف فرایند دستی و کاغذی و استفاده از دستگاه حضور و غیاب می توانید به ساده ترین شکل ممکن ساعات کار پرسنل خود را محاسبه کنید.

۵-امکان نگهداری آرشیو کامل از ورود و خروج پرسنل

زمانی که از دستگاه حضور و غیاب برای محاسبه ساعات کار استفاده می کنید این امکان را دارید که تمام اطلاعات نرم افزار را در پایگاه داده مرکزی مجموعه‌ خود ذخیره نمایید. این موضوع موجب می شود که بتوانید دسترسی سریع‌تری به مدارک و اطلاعات کارکنان خود داشته باشید. این روش نسبت به روش های دستی و سنتی در محاسبه ساعت کار بهتر عمل میکند. شما به راحتی می توانید یک آرشیو کامل از ورود و خروج پرسنل خود داشته باشید.

Alt:افق فراویژن مجموعه معتبر برای خرید دستگاه حضور و غیاب

بهترین مجموعه برای خرید دستگاه حضور و غیاب

اگر قصد خرید دستگاه حضور و غیاب را دارید باید به دنبال یک مجموعه معتبر در این زمینه باشید. افق فرا ویژن بیشتر از ۱۵ سال است که به شکل کاملا تخصصی در زمینه تولید  انواع سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد فعالیت میکند.

این شرکت با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا، هوش مصنوعی دقیق ترین دستگاه های حضور و غیاب را عرضه میکند. تمام دستگاه های ارائه شده توسط شرکت افق فرا ویژن از ضمانتنامه معتبر برخوردار هستند و با گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه حضور و غیاب میتوانید به سادگی خرید خود را انجام دهید.

در نهایت آسان ترین روش محاسبه تایم کار کردن کارمندان

در این مطلب آسان ترین روش محاسبه تایم کاری را به شما عزیزان معرفی کردیم و مزایای آن را مورد بررسی قرار دادیم. با خرید دستگاه حضور و غیاب شما می توانید در ثبت تردد پرسنل و محاسبه فیش حقوقی بهتر و سریع تر عمل کنید. با تهیه این دستگاه می توانید نظم را به بهترین شکل وارد محیط کاری خود کنید و کنترل دقیقی روی ورود و خروج کارکنان داشته باشید. در واقع میتوان گفت وجود یک دستگاه حضور و غیاب نه تنها به مدیریت بهتر یک مجموعه کمک میکند بلکه تاثیر زیادی نیز در کاهش هزینه ها دارد.

 

سوالات رایج مشتریان درباره روش محاسبه ساعت کار

۱٫انتقال داده‌ها در دستگاه های حضور و غیاب از چه طریق انجام می شود؟

انتقال داده ها در این دستگاه ها به روش های مختلفی انجام می شود که از میان آنها میتوان به مواردی مانند فلش (USB)، وای فای (WIFI) و شبکه LAN (TCP/IP)  اشاره کرد.

۲٫قیمت دستگاه حضور و غیاب چقدر است؟

دستگاه های حضور و غیاب در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند و قیمت های آنها نیز با یکدیگر متفاوت است؛ بصورت کلی قیمت دستگاه های حضور و غیاب افق فراویژن از ۵ میلیون تومان شروع میشود.

۳٫کدام نوع دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کار ما مناسب است؟

برای اینکه بدانید کدام دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کار شما مناسب است باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. از میان این عوامل میتوان مواردی مانند تعداد پرسنل، امکانات دستگاه، محیط کار، نحوه تشخیص هویت و میزان کارایی را نام برد.

 

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.