تفاوت نژاد های جوجه گوشتی و جوجه اردک نغمه تورنگ طلایی

0

نغمه تورنگ طلایی جوجه یکروزه گوشتی نژاد های متفاوتی دارد

  • 1- جوجه گوشتی نژاد راس

  • 2- جوجه گوشتی نژاد پلاس

  • 3- جوجه گوشتی نژاد کاب

  • 4- جوجه گوشتی نژاد ارین

در بین این چهار نژاد جوجه های گوشتی ذکر شده تفاوت بسیار در خصوص   الف) وزنگیری     ب) مقاومت    ج)میزان دان مصرفی میباشد.

در اینجا باید خاطر نشان کنم برای شما عزیزان و علاقه مندان به پرورش جوجه مرغ گوشتی بهترین نژاد در بین جوجه های گوشتی نژاد راس 308 میباشد. چرا که جوجه اردک اسرائیلی نسبت به سایر نژاد ها در ابتدا میزان مقاومت بسیار بالاتری نسبت به سایر نژاد ها داشته و همچنین از لحاظ وزنگیری نسبت سایر نژاد های جوجه گوشتی و زنگیری ایده ال تری دارد و نسبت به سایر نژاد ها یک سر و گردن بالاتر و بهتر میباشد. به همین خاطر اکثریت پرورش دهندگان جوجه گوشتی به جهت پرورش در نقاط مختلف کشور ما به پرورش این نژاد علاقه بیشتری نشان میدهند.

فروش انواع جوجه اردک دومین مقام در بین سایر نژاد های جوجه گوشتی را دارد؛ چراکه این نژاد در بین سایر نژاد ها پس از نژاد راس بیشترین و بهترین محبوبیت را داشته. علت آن این است که مقاومت نسبتا مناسبی و بالایی دارد و همچنین وزنگیری مناسب و نزدیک به نژاد راس دارد. البته همانند نژاد راس نیست ولی دست کمی از آن نژاد نیز ندارد. میبایست خاطر نشان کرد که در صورت در دسترس نبودن نژاد راس پرورش دهندگان مرغ گوشتی به سرغ نژاد پلاس خواهند رفت.

جوجه گوشتی نژاد کاب خود یکی از بهترین نژاد ها میباشد که از لحاظ وزنگیری دست کمی از نژاد راس ندارد. تنها ایراد این نژاد مقاومت نسبتا پایینتر این نژاد نسبت به سایر نژاد ها است. البته در اینجا باید ذکر کرد که جوجه گوشتی نژاد کاب در مناطقی همچون مناطق شمالی و جنوبی کشور ما که ارتفاع آن نسبت به سطح دریا کم باشد، این نژاد بسیار توان مقاومت بایی برای پرورش پیدا خواهد کرد.

که تنها نژاد مرغ محلی تخمگذار گلپایگانی است که در کشور ما ایران دارای گله لاین میباشد. متاسفانه این نژاد وزنگیری مناسبی نداشته ولی با توجه به بومی پروری این نژاد مقاومت بالاتری نسبت به سایر نژاد های گوشتی دارد. دولتمردان ما در وزارت جهاد کشاورزی برای رونق پرورش نژاد آرین جوجه گوشتی سعی به دادن یارانه هایی به پرورش دهندگانی که از این نژاد استقبال به جهت پرورش نمایند خواهند داد.

عوامل تعیین کننده قیمت جوجه یکروزه گوشتی چیست ؟

پاسخ :

قیمت جوجه یکروزه گوشتی انواع نژاد های مختلف در روز های مختلف سال متغییر است که این متغیر بودن قیمت جوجه یکروزه گوشتی نژاد های مختلف علل متفاوتی دارد که برای بسیاری از شما پرورش دهندگان عزیز جای سوال و حتی شک و گمان است که چطور میشود جوجه یکروزه مرغ گوشتی در این حد و اندازه قیمت متغیری داشته و علت این تغییر قیمت های جوجه یکروزه گوشتی چیست ؟ ما در این بخش می خواهیم به شما عزیزان توضیح دهیم که عوامل تغییر قیمت جوجه یکروزه گوشتی چیست و به چه عللی است ؟

عوامل مختلف تعیین کننده قیمت جوجه گوشتی عبارت اند از:

1 – عرضه جوجه یکروزه گوشتی ( میزان تولید جوجه یکروزه گوشتی در زمان های مختلف سال )

2 – تقاضای جوجه یکروزه گوشتی در زمان های مختلف سال

3 – صادرات جوجه یکروزه گوشتی به سایر کشور های همسایه

4 – واردات جوجه یکروزه گوشتی از سایر کشور ها به داخل کشور ما ایران

5 – بیماری و شیوع بیماری های ویروسی وسیع الطیف

6 – فصول مختلف سال و همچنین برخی از ایام پر مصرف گوشت مرغ

7 – قیمت مرغ زنده روز

پارامترهایی که در قسمت بالا به آنها اشاره شد عوامل بسیار مهم و تعیین کننده قیمت جوجه یکروزه گوشتی میباشد که هر کدام خود میتوان سیب افزایش و یا کاهش نرخ جوجه یکروزه گوشتی در کشور ما در روزهای مختلف سال در فصول متفاوت گردد.

در این بخش میبایست خدمت شما عزیزان توضیح دهم که دو شرکت و سایت اینترنتی هستند که هر دوی این سایت ها در این روزها بنا بر عوامل تعیین کننده و تغییر دهنده قیمت ، هر روز قیمت جوجه یکروزه مرغ گوشتی را اعلام نموده و شاخص های اصلی تعیین کننده قیمت جوجه یکروزه گوشتی میباشند. که این دو سایت شامل سایت هایی از قبیل نعیم جوجه و سایت خبر گذاری ITPNEWS میباشند که در اکثر نقاط ایران امروزه از این دو سایت به عنوان شاخص اصلی قیمت گذاری جوجه یکروزه گوشتی استفاده مینمایند.

در این بخش میخواهیم عوامل تعیین کننده قیمت جوجه یکروزه گوشتی را یک به یک برای شما دوستان تفسیر کرده و علل تغییرات قیمت جوجه یکروزه گوشتی را برای شما بیشتر توضیح دهیم:

در برخی از تایم های سال عرضه جوجه یکروزه افزایش و یا کاهش مییابد که علت اصلی این افزایش و یا کاهش جوجه یکروزه گوشتی به خاطر تعداد گله های مادر جوجه یکروزه گوشتی نژاد های مختلف میباشد که با افزایش تولید جوجه یکروزه گوشتی به طبع همان طور که میدانید قیمت جوجه یکروزه گوشتی کاهش یافته و با کاهش تولید و عرضه جوجه یکروزه گوشتی به طبع قیمت جوجه یکروزه گوشتی نیز افزایش خواهد یافت.پس نتیجه میگیرم قیمت جوجه یکروزه گوشتی با حجم تولید جوجه یکروزه گوشتی رابطه عکس دارد.

تقاضای جوجه گوشتی در زمان های مختلف سال متفاوت است و هر چه تقاضای جوجه ریزی از سمت پرورش دهندگان جوجه یکروزه بیشتر باشد در نتیجه قیمت جوجه یکروزه نیز افزایش میبابد و همچنین با کاهش تقاضای جوجه ریزی در بین پرورش دهندگان مرغ گوشتی قیمت جوجه یکروزه نیز کاهش میبابد حال در اینجا عواملی وجود دارد که خود سبب افزایش و یا کاهش تقاضای جوجه یکروزه گوشتی میشود از جمله عبارتند از:

الف) افزایش و یا کاهش قیمت مرغ زنده اماده کشتار.

ب) زمان های مشخصی از سال که پرورش دهندگان میدانند پس از 50 روز به بازار های خوب از بابت فروش گوشت مرغ خود رسیده و میتوانند محصول خود را با قیمتی مناسب تری عرضه بازار نمایند.

ج) عرضه نا مناسب نهاده های دامی که خود سبب دل سرد شدن پرورش دهندگان مرغ گوشتی شده و سبب کمتر شدن درخواست جوجه ریزی میگردد که این خود سبب کاهش قیمت جوجه یکروزه گوشتی میگردد.

د) عوامل غیر مترقبه از جمله بیماری های خاص مثل شیوع بیماری کرونا که همه ما دیدیم ناگهان قیمت مرغ کاهش شدید یافت و در نتیجه درخواست جوجه ریزی جوجه یکروزه گوشتی نیز کاهش شدیدی یافت.

صادرات و واردات جوجه یکروزه گوشتی خود از عوامل تغییر قیمت جوجه یکروزه گوشتی میشود چرا که با شروع صادرات جوجه یکروزه گوشتی در نتیجه قیمت جوجه یکروزه افزایش خواهد یافت و همچنین همان طور که ما در بازار های مختلف بسیار دیده ایم با شروع واردات جوجه یکروزه گوشتی و یا حتی واردات تخم نطفه دار جوجه یکروزه گوشتی ، قیمت جوجه یکروزه نیز کاهش خواهد یافت.

ازجمله دیگر عوامل تعیین کننده قیمت جوجه یکروزه گوشتی نژاد های مختلف در فصول مختلف به خصوص در فصول سرد سال شیوع بیماری های ویروسی واگیردار در بین طیور است که ازجمله این بیماری ها انفولانزا میباشد که در زمانی که بیماری های ویروسی در کشور ما رخ میدهد میزان تقاضای جوجه ریزی مرغ گوشتی کاهش یافته و در نتیجه قیمت جوجه یکروزه گوشتی به شدت افت قیمت خواهد کرد و این مبحث بیشتر همزمان با مهاجرت پرندگان وحشی به سمت کشور ما ایران اتفاق میافتد.

قیمت فروش جوجه یک روزه گوشتی پیش بینی قیمت جوجه یکروزه گوشتی

 

امروزه در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران پرورش طیور گوشتی برای ایجاد کسب و کار مناسب کاری با صرفه اقتصادی عالی می باشد که از جمله ی پرورش طیور گوشتی می توان به پرورش جوجه مرغ گوشتی که بازدهی اقتصادی مناسب و طول دوران پرورش کوتاهی دارد اشاره کرد.

پیش پینی قیمت جوجه گوشتی یک روزه را از ما در نغمه تورنگ طلایی بخواهید :::: پس از آماده سازی کامل سالن های پرورش جوجه یکروزه گوشتی، جوجه یک روزه گوشتی می بایست درباره نژادهای مختلف مرغ گوشتی بدانیم. نژادهای جوجه مرغ گوشتی عبارت است از:

  • جوجه یکروزه نژاد کاپ

  • جوجه یکروزه نژاد آرین

  • جوجه یکروزه گوشتی نژاد راس

  • جوجه یکروزه نژاد پلاس

که هر کدام از نژادهای جوجه 1 روزه دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند. تفاوت این نژاد ها در وزن گیری، مقاومت، میزان دان مصرفی و قیمت است.

نکات قبل از خرید جوجه گوشتی و قیمت جوجه یکروزه گوشتی باید بدانیم

  • نژاد جوجه یک روزه گوشتی

  • دقت در خرید جوجه گوشتی یک روزه که جوجه های گوشتی همه یک سن و یک روزه باشند.

  • تست آزمایشات خون جوجه یک روزه گوشتی می بایست 4 منفی باشد. یعنی جوجه ها مصون از بیماری های عمودی که از مادر به جوجه بصورت مستقیم انتقال می یابد، هستند.

  • سن گله مادر جوجه گوشتی می بایست بین 28 الی 60 هفته باشد.

ویژگی های حمل جوجه گوشتی یک روزه توسط شرکت نغمه تورنگ طلایی

حمل جوجه مرغ یک روزه گوشتی توسط تیم ترابری شرکت نغمه تورنگ طلایی جهت حفظ کیفیت و سلامت جوجه ها اصول استانداردی را تهیه کرده اند که عبارتند از:

  • – درحمل و نقل جوجه های تازه از تخم خارج شده (تازه هچ شده) رعایت اصول بهداشتی یک امر بسیار حیاتی می باشد. زیرا در حفظ کیفیت و بالا بردن سلامت جوجه ها نقشی گسترده دارد.

  • – جوجه گوشتی تازه متولد شده حدود یک روز در داخل دستگاه هچ باقی مانده و پس از باید تفکیک از لحاظ درجه بندی انجام گیرد. پس از گذشت حدودا 2 ساعت به داخل کارتن جوجه یک روزه قرار داده شده و در محیط با دمای 24 درجه و 75 درصد رطوبت نگهداری شود.

  • – تعداد جوجه گوشتی ها در هر کارتن حدودا 100 قطعه می بایست باشد و از تعداد 100 قطعه نباید تجاوز کند.

  • – قبل از بارگیری جوجه یک روزه گوشتی داخل ماشین حمل جوجه یک روزه باید کاملا شستشو و ضد عفونی شود.

  • – کارتن ها می بایست به درستی داخل ماشین حمل جوجه مرغ گوشتی یک روزه قرار گرفته و چیده شوند تا هوا به خوبی داخل کابین نگهداری جوجه ها گردش داشته باشد.

  • – راننده های این مجموعه کاملا تعلیم دیده و از لباس و کفش و ماسک تمیز استفاده می کنند.

  • – هنگام بارگیری و تخلیه جوجه ها می بایست که موتور کامیون حمل جوجه گوشتی خاموش باشد؛ زیرا دود اگزوز باعث تنگی نفس و حتی خفگی جوجه یک روزه مرغ گوشتی نشود.

  • – راننده حمل جوجه مرغ گوشتی هنگام تخلیه جوجه گونی های یکروزه به هیچ عنوان نباید وارد سالن پرورش شود.

*

نحوه خرید و قیمت جوجه یک روزه گوشتی

 شرکت بازرگانی نغمه تورنگ طلایی تامین کننده، تولید کننده جوجه گوشتی یک روزه در نژادهای مختلف می باشد. این شرکت با دارا بودن کادری مجرب شامل دامپزشکان و کارشناسان تخصصی طیور زنده شما را در طول دوران پرورش راهنمایی و مشاوره می نمایند. این شرکت با تیم تخصصی خود در زمینه فروش و خدمات پس از فروش به صورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما هستند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.