هزینه عمل اسلیومعده در سال ۱۴۰۳ و نکاتی که باید بدانید

0

عمل اسلیو معده یکی از موثرترین روش‌هایی است که به افراد کمک می‌کند تا وزن خود را کم کنند و شیوه زندگی خود را تغییر دهند. قطعا وقتی به انجام عمل اسلیو معده فکر کردید، پیگیرهزینه‌های جراحی اسلیو هم هستید. در این مقاله قصد داریم هزینه عمل اسلیو را در سال ۱۴۰۳ بررسی کنیم و همچنین به هزینه بیمارستان‌‌های دولتی برای اسلیومعده بپردازیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده چیست

عمل اسلیو معده یکی از راهکارهای مناسب برای درمان چاقی است. ممکن است برخی افراد قادر به تغییر رژیم غذایی نباشند یا حتی با تغییر برنامه غذایی نتوانند به وزن ایده‌آل خود برسند. یکی از راهکارهایی که به این دسته از افراد پیشنهاد می‌شود، عمل اسلیو است که در مدت کوتاهی منجر به کاهش وزن می‌شود.

جراحی اسلیو معده یا همان عمل کوچک کردن معده یکی از انواع جراحی‌ها برای درمان افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن می‌باشد. در عمل اسلیو معده به صورت کلی ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده در طی جراحی برداشته شده و قطعه‌ای به شکل موز از حجم کلی معده باقی می‌ماند.

هزینه عمل اسلیو معده در ۱۴۰۳

در حالت کلی برای هزینه عمل اسیلو در سال ۱۴۰۳ قیمت واحدی را نمی توان در نظر گرفت چرا که این عمل به عوامل مختلفی وابسته است. به‌طور کلی هزینه عمل در اتاق ۲ تخته بیمارستان در بخش غیر آی سی یو از ۷۸ میلیون شروع می‌شود و هزینه عمل اسلیو با تخت در بخش مراقبت‌های ویژه از ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان است.

لازم به ذکر است که عوامل مختلفی می‌تواند در تعیین قیمت این جراحی موثر باشد. به‌طور مثال مواردی که می‌تواند در تعیین قیمت موثر باشد به شرح زیر است:

  • محل کلینیک و بیمارستان
  • مهارت و تجربه پزشک جهت انجام عمل جراحی
  • هزینه‌های ویزیت قبل و پس از عمل جراحی
  • شهر و منطقه بیمار
  • دارو و آزمایشات قبل و پس از عمل
  • و….

هزینه بیمارستان های دولتی برای عمل اسلیو معده

انجام عمل اسلیو معده در بیمارستان های دولتی مقرون به صرفه تر است زیرا بیمارستان های دولتی بودجه یا برخی تسهیلات را از طرف دولت دریافت می کنند و به همین دلیل هزینه‌های کلی کاهش پیدا می کند. هزینه عمل اسلیو در مراکز دولتی و بیمارستان‌های تامین اجتماعی بسیار کمتر از حد معمول می‌باشد. برای مثال هزینه عمل اسلیو معده در بیمارستان میلاد کمتر از باقی مراکز درمانی است.

برخی از بیمارستان های دولتی که عمل اسلیو را انجام می دهند عبارتند از:

بیمارستان میلاد

بیمارستان سینا

بیمارستان رسول اکرم

بیمارستان شریعتی

بیمارستان مدرس

بیمارستان امام خمینی

بیمارستان لقمان حکیم

بیمارستان فیروزگر

بیمارستان امام حسین

هزینه عمل اسلیو معده در بیمارستان خصوصی

هزینه عمل اسلیو، در بیمارستان های خصوصی در مقایسه با بیمارستان های دولتی بیشتر است. البته اگر برای این عمل تحت پوشش بیمه قرار بگیرید، بخشی از هزینه ها در صورت واجد شرایط بودن توسط بیمه پرداخت خواهد شد. شایان ذکر است در مواردی که پزشک یا بیمارستان محل عمل شما طرف قرارداد با بیمه نباشند، ابتدا تمام هزینه باید توسط شما به بیمارستان پرداخت شود و بعد از عمل، با ارائه اسناد بیمارستان می توانید بخشی از هزینه را از بیمه دریافت کنید.

راه های کاهش هزینه عمل اسلیو معده

با توجه به هزینه بالای عمل اسلیو معده، بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه این عمل هستند. در ادامه به برخی از این راه ها اشاره می کنیم:

انجام عمل در بیمارستان های دولتی: هزینه این عمل در بهترین بیمارستان های دولتی برای اسلیو معده کمتر از بیمارستان های خصوصی است.

کاهش مدت زمان بستری: در صورت امکان، سعی کنید مدت زمان بستری خود در بیمارستان را کاهش دهید. این کار می‌تواند هزینه عمل را کاهش دهد.

استفاده از بیمه تکمیلی: برخی از بیمه‌های تکمیلی هزینه عمل اسلیو معده را تحت پوشش قرار می‌دهند.

تجربه کسانی که اسلیو معده انجام داده اند

مطالعه کردن و بهره بردن از تجربه‌های کسانی که عمل اسلیو را انجام داده‌اند می‌تواند در تصمیم شما موثر باشد. به همین منظور در ادامه شرایط و تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند، باهم بررسی می‌کنیم.

هزینه عمل اسلیو معده در بیمارستان خصوصی

وزن قبل از عمل اسلیو: ۷۵٫۵

وزن فعلی بعد از گذشت ۱۰ روز: ۶۹٫۵

من به دلیل فشار زیاد به زانو‌‌ها، آرتروز شدید در مفاصل زانو، داشتن کبد چرب و نارضایتی از اندام خود تصمیم به انجام عمل اسلیو معده گرفتم. پس از گذشت ده روز از عمل توانستم فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرم، خرید کنم و حتی سرکار رفتم. با این وجود هنگام بلند شدن و خم و راست شدن احتیاط می‌کردم.

من از عمل خود راضی هستم تنها سختی که من داشتم احساس سوزش در ناحیه عمل شده بود. روز‌های اول هنگام نوشیدن مایعات احساس می‌کردم معده‌ام فشرده شده یا تیر می‌کشد، البته این احساس به مرور زمان بهتر شد. البته احساس ضعف هم داشتم که با خوردن مولتی ویتامین‌ها بی حالی و ضعف من بسیار بهتر می‌شد. الان با کاهش وزنی ۶ کیلویی که پیدا کردم، انگیزه و روحیه من برای انجام فعالیت‌هایی که قبلاً به دلیل اضافه وزن به خوبی از پس آن‌ها بر نمی‌آمدم، بیشتر شده و در مهمانی‌ها با اعتماد بنفس بیشتری حاضر می‌شوم.

کاهش وزن بعد از گذشت ۳ ماه: ۲۸ کیلو

من علائم خاصی بعد جراحی نداشتم، فقط به دلیل جراحی‌ های قبلی درست روز بعد عمل، احساس تنگی نفس داشتم، البته با پیاده‌روی حدود ۲۰ دقیقه این مشکل نیز رفع می‌شد.

خیلی راحت شدم، تازه دارم می‌فهمم معنی زندگی یعنی چی، زندگی روتین خودم را بدون هیچ مشکلی، درد یا عوارض خاصی دارم. من از انجام عمل اسلیو معده بسیار راضی هستم.

چه کسانی باید عمل اسلیو انجام دهند

همانطور که گفتیم این نوع جراحی کاهش وزن، شکل ظاهری و عملکرد دستگاه گوارش شما را تغییر می‌دهد و در کاهش وزن موثر است. در نتیجه افرادی که دچار اضافه وزن و بیماری‌های مرتبط با آن هستند و قصد دارند با کاهش وزن زیاد، تغییراتی را در ظاهر خود شاهد باشند، باید این عمل را انجام دهند.

سخن پایانی

عمل اسلیو معده یکی از روش های جراحی چاقی است که می‌تواند منجر به کاهش وزن قابل توجهی در افراد شود. با این حال، هزینه عمل اسلیو یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که قصد انجام این جراحی را دارند. که در این مقاله با ارائه هزینه عمل اسلیو در سال ۱۴۰۳ و هزینه بیمارستان‌های دولتی برای اسلیو، سعی کردیم که شما را راهنمایی کنیم. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.