بهترین روش درمان ریزش مو زنان

0

یکی از مشکلاتی که بیشتر مردم درگیر آن هستند ریزش مو می باشد. برای جلوگیری از ریزش مو روش های زیادی وجود دارد. این مسئله را به خاطر داشته باشید که کمی ریزش مو در طول روز طبیعی است. با بالا رفتن سن ریزش مو در خانم ها و آقایان بیشتر می شود. ما در این مقاله قصد داریم به درمان ریزش مو بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

درمان ریزش مو در زنان

دلایل ریزش مو

قبل از اینکه به درمان ریزش مو بپردازیم باید دلایل ریزش مو را مورد بررسی قرار دهیم. علل ریزش مو می تواند به چندین مورد بستگی داشته باشد. مواردی که باعث تشدید شدن این مشکل می شوند عبارتند از:

  • نور آفتاب و گرد خاک: نور آفتاب موجب می شود که موهای فرد از همه جهات دچار آسیب شود. اصلی ترین مشکل می تواند به سست شدن ریشه مو مربوط شود که باید فرد سعی کند به دنبال درمان ریزش مو باشد.
  • بستن موها: یکی از عواملی که موجب می شود ریزش موهای فرد تشدید شود، بستن محکم موها با گیره و کش است. برای اینکه از این مشکل جلوگیری نمایید از کش های استفاده کنید که دارای ضخامت بیشتری هستند و ساقه مو دچار شکنندگی نمی شود.
  • رنگ های شیمیایی: استفاده کردن از رنگ های شیمیایی روی موها تاثیر زیادی می گذارند. به همین دلیل توصیه می شود کمتر از رنگ و دکلره استفاده کنید.
  • اضطراب و استرس: استرس و اضطراب ریزش موها را تشدید می کند. توجه داشته باشید اگر مشکل خود را حل نکنید ریشه موهایتان به شدت ضعیف می شوند.
  • داروها: برخی از داروها به طور مستقیم موجب ریزش مو می شوند.
  • ژنتیک: یکی دیگر از عللی که ریزش موهای فرد را تشدید می کند مسئله ژنتیک است. این موضوع موجب می شود که بدون هیچ گونه علت خاصی ریزش شدید مو را تجربه نمایید.

شیوه های جلوگیری از ریزش مو

روش های مختلفی برای درمان ریزش مو وجود دارد. برای اینکه بتوانید از ریزش موهایتان جلوگیری نمایید باید روش هایی را انتخاب کنید که به شما در این راه کمک کند. هر کدام از روش ها می توانند هزینه های گوناگونی داشته باشند. به همین علت روشی را انتخاب کنید که از تمام جوانب برایتان مناسب تر است. اگر بدن فرد درگیر کمبود ماده معدنی یا ویتامین خاصی باشد، به طور قطعی موها آسیب می بینند. به همین خاطر برای جلوگیری از این مشکل می بایست در رژیم غذایی مواد معدنی، پروتئین و ویتامین قرار دهید. در ادامه به مهم ترین راهکارهای درمان ریزش مو به روش خانگی می پردازیم:

مراقبت از مو به روش خانگی

یکی از راه های درمان ریزش مو مراقبت از مو می باشد. این مراقبت ها عبارتند از پروتئین تراپی، بوتاکس و کراتین. پاکسازی پوست سر و لیفت ریشه موها نیز می توانند به فرد کمک کنند. بهتر است برای انجام این روش ها به یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید تا بتوانید نتیجه مطلوب را به دست آورید.

مصرف زینک

از روش های درمان ریزش مو می توان به مصرف زینک اشاره کرد. برای جلوگیری از این مشکل باید در روز یک عدد قرص زینک مصرف کنید. توجه داشته باشید اگر به این نوع قرص دسترسی ندارید از مواد غذایی استفاده کنید که دارای این نوع ویتامین هستند.

دوری از آفتاب شدید

یکی از روش های خانگی برای درمان ریزش مو دوری از آفتاب شدید است. آفتاب شدید می تواند موجب ریزش مو شود و این مشکل را تشدید کند. به همین دلیل بهتر است زمانی که در منزل نیستید با یک کلاه موهای خود را به طور کامل بپوشانید تا آفتاب به موهایتان آسیب نزند.

خشک کردن اصولی و دقیق موها

از روش های خانگی برای درمان ریزش مو می توان به خشک کردن اصولی موها اشاره نمود. برای آن که موهایتان رشد مناسبی داشته باشد و ریشه آنها آسیب نبیند بعد از دوش گرفتن موهایتان را خیلی دقیق خشک نمایید. این کار باید آرام انجام شود، زیرا بعد از حمام ریشه موها به شدت ضعیف و سست می شوند و این مسئله موجب می شود تا ریزش مو شدیدتر شود.

خشک کردن دقیق موها

دوش آب ولرم

یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو دوش آب ولرم می باشد. هنگامی که شما با آب داغ موهایتان را می شویید ریشه موهایتان به شدت سست می شوند. به همین خاطر ریزش موهایتان بیشتر می شود. بهترین راه این است که موهایتان به وسیله آب سرد یا آب ولرم شسته شود. در زمان شستن موها توجه داشته باشید که کف سرتان را به هیچ عنوان چنگ نزنید و با ملایمت کامل موهایتان را بشویید. شستن دقیق موها با آب ولرم یا آب نیمه گرم از ریزش موها تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند.

استفاده از روغن نارگیل

پژوهشگران معتقدند که برای درمان ریزش مو از روغن نارگیل کمک بگیرید. روغن نارگیل می تواند از شکنندگی موها جلوگیری نماید. اگر موهایتان را با روغن نارگیل ماساژ دهید جریان خون در پوست سرتان افزایش می یابد و موهایتان رشد بیشتری خواهند داشت.

استفاده از روغن زیتون برای جلوگیری از ریزش مو

یکی از روش های درمان ریزش مو استفاده کردن از روغن زیتون است. روغن زیتون برای نرم کردن عمیق مو مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این از شکنندگی و خشکی موها نیز جلوگیری می کند. سعی کنید بعد از حمام دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را به ساقه موهایتان بزنید و بعد از 25 تا 30 دقیقه موهایتان را خیلی دقیق بشویید.

درمان ریزش مو سکه ای

در این بخش از مقاله قرار است به درمان ریزش مو سکه ای بپردازیم:

  • ماینوکسیدیل: خوب است بدانید در این شیوه درمانی برای تحریک موی سر، محلول موضعی ماینوکسیدیل روی ابرو، ریش و پوست سر به طور دقیق زده می شود. این دارو عوارض جانبی اندکی دارد و مصرف آن بسیار آسان و ساده می باشد. با این محلول موهای فرد به طور کامل رشد می کنند.
  • تزریق موضعی کورتیکواستروئیدها: این شیوه درمانی یکی از شایع ترین روش های برای درمان ریزش مو سکه ای می باشد. دارو با استفاده از سوزن های خیلی ریز به مناطق طاس زده می شود. متخصص پوست به طور معمول هر 4 الی 6 هفته این نوع تزریق را انجام می دهد. توجه داشته باشید اگر تزریق کورتیکواستروئیدها موثر باشد، تقریبا یک ماه پس از آخرین تزریق، موهای فرد رشد می کنند. این دارو عوارض بسیار ناچیزی دارد.
  • کرم آنترالین: یکی از روش های درمان ریزش مو سکه ای استفاده از کرم آنترالین است. شما می توانید روزانه از این دارو استفاده کنید. اگر استفاده از کرم آنترالین موفقیت آمیز باشد، به طور معمول بین 8 تا 12 موهایتان رشد مطلوبی خواهند داشت.

درمان ریزش مو شدید

در این بخش از نوشتار درمان ریزش مو شدید را مورد بررسی قرار می دهیم:

آب پیاز

یکی از روش های درمان ریزش مو شدید استفاده از آب پیاز می باشد. استفاده کردن از آب پیاز می تواند سبب افزایش گردش خون شود و خون رسانی فولیکول های مو سریع تر انجام شود. برای این کار چندین پیاز را رنده نمایید و اجازه دهید آب آن کاملا گرفته شود. آب پیاز را به پوست سر و موهایتان بزنید و پس از 20 دقیقه موهایتان را با شامپو خیلی دقیق بشویید.

آلوئه ورا

یکی از بهترین مواد در درمان ریزش مو شدید استفاده کردن از ژل طبیعی آلوئه ورا می باشد. آلوئه ورا می تواند شوره های سر را نیز از بین ببرد. برای تهیه ژل طبیعی آلوئه ورا، ورقه آلوئه ورا را بریده و ماده ژل های داخل آن را به طور کامل از آن جدا کنید. ژل را به پوست سر خود بزنید و بعد از 15 دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید. شما می توانید چندین بار در هفته از این ژل استفاده کنید.

درمان ریزش مو زنان

برای درمان ریزش مو زنان بهتر است با یک متخصص با تجربه مشورت نمایید. در ادامه به چند روش درمانی ریزش مو در خانم ها می پردازیم:

  • مصرف ویتامین D
  • انجام تمرینات یوگا
  • مصرف مواد غذایی دارای پروتئین
  • شستن موها هر دو یا سه روز یک بار
  • مصرف مکمل اسید فولیک
  • استفاده کردن از تکنیک ماساژ کف سر
  • استفاده کردن از روغن های طبیعی
  • مصرف مولتی ویتامین با مشورت پزشک

راه های درمان ریزش مو در خانم ها

روغن ترکیبی تقویت ریشه مو

روغن ترکیبی بندیتو باعث تقویت ریشه موها می شود. به همین علت به یاد داشته باشید این نوع روغن را به ساقه موهایتان نمالید. پیش از این که از این روغن استفاده کنید آن را تکان دهید. به مقدار کافی این روغن را به تمام قسمت های سرتان بمالید و پس از آن روغن را خیلی آرام به همه بخش های پوست سرتان پخش نمایید. سپس با استفاده از یک برس یا شانه پوست سرتان را ماساژ داده تا خون بتواند در زیر پوست جریان داشته باشد و روغن سریع تر جذب پوست تان شود. زمانی که از روغن ترکیبی بندیتو استفاده می کنید رنگ مو را کنار بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.